Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur: economy en welke verzekering?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
MarijeJ
Amerika-newbie

Autohuur: economy en welke verzekering?

Bericht door MarijeJ »

Hallo allemaal,

Ik ben hier al een tijdje aan het meelezen en heb daardoor al heel veel info kunnen inwinnen, dank iedereen!

Nu heb ik echter een vrij specifieke vraag waarvan ik het antwoord niet goed kan vinden.. Sorry dus als de vraag al eens is langsgekomen en beantwoord.
Mijn vriend en ik gaan in augustus/september 19 dagen rondtrekken (SF-LA). We zijn in NL (en vakantie in Europa) gewend om te rijden met een Toyota Aygo, dus eigenlijk is alles al groot voor ons ;) Om de kosten wat te drukken, overwegen we om gewoon een compact/economy klasse auto te huren in de VS. Wat denken jullie in dit geval: goedkoop = duurkoop, krijgen we hier spijt van? We zijn van plan om ook door Yosemite, Death Valley, Zion, Grand Canyon en Joshua te rijden... Maar we hebben met die Aygo ook gewoon vrolijk door de Alpen gereden (okee okee, in de derde versnelling achter een vrachtwagen aan, maar het lukte wél). Dus ik neem aan dat we met een compact/economy auto die route toch ook wel redden?

Bovendien heb ik zo af en toe hier gelezen, dat economy klasse vaak amper beschikbaar is bij verhuurbedrijven, dus dat een (gratis?) upgrade naar een iets betere auto niet heel raar is. Dát zou natuurlijk het mooiste zijn, dubbeltje en eerste rang, maar kan iemand er iets zinnigs over zeggen of dat inderdaad een reële kans is?

Verder zat ik zojuist te kijken bij usareisen.de voor de verzekeringen, waar ik dus kan kiezen uit 2 pakketten: Super-Spar-PLUS of Super-Inklusiv-PLUS. Ik stel de vraag voor de zekerheid omdat ik denk dat ik het antwoord al weet:
De verschillen zijn dus alleen:
- bagage verzekerd (wat waarschijnlijk al in reisverzekering zit)
- extra bestuurder verzekerd (wat voor ons automatisch al geldt omdat we de auto in Californie ophalen en inleveren)
- tank leeg/vol

De enige reden om voor het Inklusiv pakket te kiezen, is in ons geval dus de tank?
Zijn we verder bij het Spar pakket al voldoende verzekerd tegen schade etc?

Dank alvast voor de hulp!
MarijeJ
Amerika-newbie

Re: Autohuur: economy en welke verzekering?

Bericht door MarijeJ »

Oh en aanvullende vraag:

Zit bij usareisein.de de one way fee al bij de prijs in, of betaal je dan dus ter plekke extra?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Tussen LA en SF heb je geen one way fee, dat is ook wel op de site van usareisen terug te vinden.
Wij hebben d eerste keren toen we met z'n tweeën waren altijd de kleinste auto gehuurd. We kampeerden toen en hadden voldoende ruimte achterin en in de koffer.
We hadden toen zelf geen auto en waren dus niets gewend, maar het ging ook allemaal prima. We hebben toen ook eens een gratis upgrade gehad, maar ik zou daar niet op rekenen.
Het verschil tussen beide pakketten is inderdaad die tank benzine.

Marianne
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Met een Toyota Aygo kan je het redden, maar ik zou het absoluut afraden, nadruk op het woord absoluut. In de VS is dit nog niet eens formaat koekblik, en ik vraag me af hoeveel ervan overblijft na een aanrijding (die jullie hopelijk bespaard blijft). Gezien de lange afstanden is een grotere auto prettig. Ik zou toch minimaal formaat Toyota Auris kiezen, in de VS dus een Corolla.

Het Super-Spar-Plus pakket is afdoende verzekerd. Bij kleinere auto's is de meerprijs voor het andere pakket dusdanig dat je veel meer betaalt dan alleen de tank benzine.

Tenslotte, one way fees worden direct vermeld op de site van usareisen.de; dus als deze niet vermeld zijn zijn ze er niet.
Fraa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Fraa »

Ik denk dat je bij het Spar pakket zowiezo al een CDW hebt, dus een verzekering tegen schade ja.
Dat Plus pakket is in principe een soort van bijkomend pakket.

Bij eautohuur werken ze ook zo, daar kan je ook kiezen uit 't "normale" pakket of het "premium" pakket.
Bij premium krijg je dan een volle tank, extra bestuur boven 25 erbij.
Zij hebben dan ook nog eens "Premium GPS", dan krijg je volle tank, extra bestuurder & GPS apparaat erbij.

Dus ja het lijkt me dat alle verzekeringen gewoon in orde zijn bij't Spar pakket.

Verder had ik aanvankelijk ook eerst economy genomen, maar heb nadien voor maar 15€ geupgrade naar de compact klasse via eautohuur.
Reisblog: thisisfraa.be
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Als het je totaal niets uitmaakt of je de kleinste auto meekrijgt zeg ik, gewoon huren. Zeker omdat je voor een dubbeltje op op de eerste rang wilt zitten en hoopt op een gratis upgrade. :wink:

Velen huren echter een ruime auto (SUV of grote Sedan) omdat je toch lange ritten maakt en het gewoon erg prettig rijdt in Amerika met een grote auto. (Lees: ze zitten vaak erg comfortabel). Ook het feit dat je thuis misschien in een kleine auto rijdt kan voor sommigen een afweging zijn in Amerika juist wat groters te huren. Persoonlijk huur ik graag een midsize SUV en alle keren is die groter uitgevallen dan ik gereserveerd had. Verder heb je met een grotere auto lekker veel ruimte voor je bagage, ook handig als je rondtrekt.

Uiteraard wil ik ook geen hoofdprijs betalen voor autohuur maar de meerkosten van een midsize SUV t.o.v. een compact car wegen bij mij niet op tegen het gemak je er van hebt.

Ter aanvulling op Hockey: one-way fee betaal je altijd terplekke.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

@Coyote, sorry, maar nu breng je mij in verwarring. En wellicht niet alleen mij. Bedoel je hiermee dat als usareisen.de geen kosten vermeld voor one way, deze door het verhuurbedrijf toch doorberekend kunnen worden?
MarijeJ
Amerika-newbie

Bericht door MarijeJ »

Jullie hebben gelijk ook, voor de 19 dagen dat wij huren, scheelt het ongeveer 50 euro tussen compact (4-deurs) en midsize via usareisen.de. Beetje comfort is niet weg.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Voor dat bedrag zou ik zeker voor de midsize gaan. €50 euro voor 19 dagen is ongeveer €2,50 per dag, dus ongeveer €1,25 per persoon per dag. Een paar keer wat goedkoper eten en je hebt het er al uit.
MarijeJ
Amerika-newbie

Bericht door MarijeJ »

Haha, maar gaat het zo niet met alles, op reis? "Ach, deze auto huren, 1 keer extra Maccen"; "Ach, deze extra excursie, 1 avondje minder gokken in Vegas"; "Ach, vanavond goed uit eten in New York, toch maar een dag minder auto huren" ;) En zo kom je alsnog op je maximum budget terecht....
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Dat ben ik niet helemaal met je eens. Een auto is in mijn optiek dusdanig belangrijk bij je reis dat hiervoor wel iets extra's mag worden uitgetrokken als het echt een substantiële dan wel noodzakelijke verbetering is. Voor €50 van koekblik naar Toyota Corolla formaat is prima, nog eens €50 voor Toyota Corolla naar Ford Crown Victoria zou ik dan weer niet doen.
Alle andere dingen zou ik me gewoon aan mijn budget houden.
SeeQ
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door SeeQ »

Midsize -SUV huren via http://www.alamo-affiliate.de/airberlin ... pbonus.htm en dan t Master pakket nemen. Ben je overal van verzekerd, incl. de verplichte tankvulling en een stuk goedkoper dan usareisen.de
georgesken
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door georgesken »

je kan ook altijd ergens bij Dollar huren en deze coupon gebruiken voor de gratis upgrade:

https://www.dollar.com/TravelCenter/Tra ... oupon.ashx
1992: Florida, 2004: LA-LA, 2007:10d Vegas, 2008: DEN-LAS, 2010: 10d LA-LAS, 2011: florida+cruise, 2012: florida+cruise ,2013: florida + cruise, 2015: 6d Vegas + 5d NY, 2016+2017+2018+2019:7d Vegas, 2022 6d Vegas+3D Boston, 2024: 9d Vegas, 2024: WAS+NY
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Hockey schreef:@Coyote, sorry, maar nu breng je mij in verwarring. En wellicht niet alleen mij. Bedoel je hiermee dat als usareisen.de geen kosten vermeld voor one way, deze door het verhuurbedrijf toch doorberekend kunnen worden?
Nee, geef enkel antwoord op de vraag van MarijeJ:
MarijeJ schreef:Zit bij usareisein.de de one way fee al bij de prijs in, of betaal je dan dus ter plekke extra?
Als er one way fee wordt berekend dan vermeldt usareisen.de dat maar wordt pas in rekening gebracht als je de auto ophaalt, je betaalt het dus terplekke en niet aan usareisen.de.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Fraa
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Fraa »

georgesken schreef:je kan ook altijd ergens bij Dollar huren en deze coupon gebruiken voor de gratis upgrade:

https://www.dollar.com/TravelCenter/Tra ... oupon.ashx
Werkt dat ook indien je bv via eautohuur geboekt hebt & dan blijkt dat je eigenlijk bij Dollar huurt? :)
georgesken
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door georgesken »

dat zou ùoeten werken
1992: Florida, 2004: LA-LA, 2007:10d Vegas, 2008: DEN-LAS, 2010: 10d LA-LAS, 2011: florida+cruise, 2012: florida+cruise ,2013: florida + cruise, 2015: 6d Vegas + 5d NY, 2016+2017+2018+2019:7d Vegas, 2022 6d Vegas+3D Boston, 2024: 9d Vegas, 2024: WAS+NY
Fraa
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Fraa »

Ah ok, maar even de coupon in't roadbook plakken dan :mrgreen:
Hans_Belgium
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door Hans_Belgium »

Ik had vorige zomer ook zo'n coupon gepresenteert maar ze zeiden dat ze hem niet willen aanvaarden wegens dat ik niet rechtstreeks bij Dollar gehuurd had maar bij een broker.
Fraa
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Fraa »

Ja dacht ik dus ook al, ik ga't er toch op wagen hehe :)
Hans_Belgium
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door Hans_Belgium »

Een nee heb je, een ja kan je krijgen. :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer