Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

NY combineren met Florida in 14 dagen?

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
MrJvG
Amerika-ontdekker

NY combineren met Florida in 14 dagen?

Bericht door MrJvG »

Beste allemaal...

Ik heb na flink wat uurtjes zoeken toch niet het gewenste antwoord gevonden.
Ik wil eind oktober voor 2 weken voor het eerst naar Amerika gaan. In eerste instantie stond er rond de 8 dagen New York op de planning. Naast de toeristische attracties waar we zo'n 5 dagen voor uit trekken willen we de overige dagen vrij besteden om de stad wat beter te leren kennen en ook een nacht op stap te gaan.

Nu is het idee ontstaan om de laatste 6 dagen af te sluiten in Orlando of Miami. De voorkeur gaat uit naar Orlando omdat daar natuurlijk ook de nodige pretparken zijn en relaxen na de drukte van New York is ook wel erg fijn aan een zwembad in een hotel.

Maar is dit wel handig in het toch wel krappe tijdsbestek? Is 6 dagen Orlando wel genoeg?
Ik heb al wat naar vliegtickets en hotels gezocht en gemiddeld betalen we voor 8 dagen NY zo'n € 1000,- pp, het kan duurder het kan goedkoperen maar een hotel aan onze eisen dan zitten we wel rond die koers.

In Orlando valt me op dan een mooi 3* hotel (met zwembad ;)) spotgoedkoop zijn en de meerkosten met vliegtickets komt op zo'n € 650,- pp.

Wie kan me een advies geven of die 6 dagen Orlando voldoende te zijn of dat het verstandiger is om een ander moment Orlando te bezoeken en een rondtrip door Florida te doen?

Alle overige tips zijn ook meer dan welkom!!!!
Ebelix
Amerikakenner

Re: NY combineren met Florida in 14 dagen?

Bericht door Ebelix »

Is 6 dagen Orlando genoeg? Voor sommige wel en voor de meeste mensen niet. Ik denk dat je met 6 dagen net de sfeer kan opsnuiven. 2 dagen Disney, 1 dag Seaworld, 1 dag Universal en een dag relaxen met shoppen en je kan alweer terug. Dan ben je net zo afgedraait als in New York.

Wil je echt gaan om te relaxen, hotel, zwembad en strand, na een vermoeiende 8 dagen in New York dan stel ik voor om een plek langs de kust te zoeken zoals Clearwater, Bradenton, Cocoa Beach, Ft Lauderdale, Miami of Naples. Heerlijk een beetje luieren, shoppen en lekekr eten voordat je teruggaat naar Nederland.
Disney-Golf
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 999

Bericht door Disney-Golf »

Ik zou het wel weten... tussenlanding in New York en doorvliegen naar Orlando... :mrgreen:
Grapje! :wink:
Als je 8 dagen nodig hebt om New York te bezoeken gaan 6 dagen voor Orlando te kort zijn.
Zoals geschreven zal je een eerste indruk krijg dagen en en de sfeer kunnen opsnuiven.
Ik zou ik het omkeren 6 dagen NY en 8 dagen Orlando, maar dat is dan ook mijn persoonlijke mening... :oops:
butterfly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door butterfly »

Wij hebben ook weleens zo´n korte periode in Orlando gezeten omdat we het met een andere bestemming combineerden. Natuurlijk moet je je van tevoren wel bedenken dat je nooit alles zal kunnen zien, en bedenken wat je het liefst wilt doen. Wij hebben toen 3 dagen pretpark gedaan, een dagje richting strand gereden ( clearwater beach) een waterpark en een ochtend shoppen en 's middags lekker aan het zwembad gelegen. Natuurlijk zie je dan niet alles, maar we hadden toch wel echt een vakantie-gevoel daar.
Ik zou het overigens ook omdraaien 6 dagen New York en 8 dagen Orlando, maar dat zijn natuurlijk persoonlijke afwegingen.
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Ik vind 8 om 6 een goede verhouding. Natuurlijk kun je niet alles doen in 6 dagen Orlando, maar dat kun je ook niet met 8 dagen NY :)

Orlando is totaal iets anders en hier kun je shoppen, relaxen, pretparken bezoeken of misschien zelfs richting de kust. Een heel ander soort drukte dan NY!
metjew
Amerika-ontdekker

Bericht door metjew »

wij doen dezelfde trip eind augustus begin september
8 dagen NY waarvan we een volledige dag +overnachting in DC zitten
daarnaa een volle week Florida, villa gehuurd in buurt Orlando

je moet indd wel wat flexibel zijn om zo veel mogelijk uit die week florida te halen maar wij gaan de pretparken beperken
waardoor we meer andere dingen kunnen doen bvb naar Miami/Key Largo en daar overnachten (de goedkope prijs van de villa maakt dit wel makkelijker)
het programma staat bijna vast en ok een aantal drukke dagen maar dat vinden we niet erg als ze gecompenseerd worden met veel zien!
Ta2 Gerrit
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Ta2 Gerrit »

Ik zou het persoonlijk ook andersom doen, maar ik had dan na 5 dagen al meer dan me lief is van New York gezien :mrgreen:
Nu was het die dagen ook erg koud, dus misschien dat dat meespeelde. En zo lang die Bloomberg daar zit blijf ik er weg :twisted:

Zoals gezegd, het is persoonlijk, en persoonlijk heb ik aan 600 dagen Florida nog steeds niet genoeg :lol: .
Buiten de pretparken is er nog voldoende te doen en zien, maar voor ons zijn het klimaat en de outlets/winkels de trekkers.
Binnen 1 ½ uur zit je aan de kust, de Atlantische of die van de Golf v. Mexico, ook niet verkeerd.

En de luxe van de villa met eigen zwembad (en jacuzzi). Nog voor het ontbijt een frisse duik.
Wij zitten daar meestal met z'n tweëen, maar de villa kan voor dezelfde prijs 8 mensen bergen.
Wel iets duurder dan een hotel (met 2), maar o zo fijn relaxed.

Dus de combi met NY is prima te doen, zeker als je bijv. met Delta een multicity/stopover ticket boekt, wat de prijs ten goede komt.
Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times. Onze reissite; DILLIGAF
Afbeelding
2010 "I've been standing on a corner in Winslow Arizona"
eric44051
Amerikakenner

Bericht door eric44051 »

Ja hoor dat is toch een prima combinatie.
De eerste keer dat we naar Amerika gingen met de kinderen
hebben we het ook gedaan en is prima bevallen.
Wij waren maar vijf hele dagen in Orlando en hebben ons prima vermaakt.
Tuurlijk kan je niet alles doen en zien maar in zes dagen kan je een heleboel.
Zou het inderdaad wel afwisselen met een dagje strand aan de mexicaanse golf.
Spocky
Amerika-ontdekker

Bericht door Spocky »

Ik ben een Florida freak dus ik zou je aanraden om 6 dagen NY en 8 dagen Orlando e.o doen. Huur een leuke villa in Kissimmee o.i.d. Net als Ta2 gerrit schrijft 's vind ik het ook heel relaxed om "thuis" te komen in je eigen villa met een lekker zwembad.
2000 Florida
2002 New York
2003 Florida
2004 Rondreis California en Las Vegas
2005 Florida
2006 Florida
2007 Florida
2008 Florida
2009 California en Florida
2010 Florida
2011 Florida
2012 Las Vegas en Grand Canyon