Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
(Studie)Reis naar de VS --- advies gevraagd
(Studie)Reis naar de VS --- advies gevraagd
Hallo mensen,
hier mijn vraag/verhaal;
Ik heb van heeeel jongs af aan ( niet dat ik nu oud ben ) al de droom later te emigreren naar de U.S.A.
Maar ik wil eerst eens echt beleven hoe het daar is, zeer beschamend, ik ben er nog nooit geweest.
Toch heb ik gewoon iets met hun cultuur, hoe het land in mekaar steekt, (ik ben altijd opzoek naar informatie over de V.S. )
en vooral vind ik de engelse taal de allermooiste taal die er is, en ik kan hem ook goed spreken.
nu wil ik dus volgend jaar zomervakantie naar de V.S. voor 3/4 weken,
en dan wil ik graag naar een gast gezin toe.
Ik heb ook taalcursussen gezien en die zijn prachtig maar dat hoeft van mij niet per sé,
ik wil vooral Amerika bekijken, de lucht opsnuiven, en tussen de amerikanen zitten om de cultuur mee te krijgen en mijn taalkunde nog meer te verbeteren.
maar nu wil ik jullie graag vragen hoe ik dit zo goedkoop mogelijk voor elkaar krijg,
of hier ook subsidies voor zijn ( zal wel niet ) ,
en hoe jullie het gedaan hebben.
ik wil graag zo goedkoop mogelijk,
want ik moet het zelf betalen.
graag krijg ik een beetje advies van jullie over vliegtickets, verblijf, en evt. cursussen.
Indien nodig is hiervoor persoonlijke informatie;
Ik wil er ong. augustus 2013 heen, ik zal dan 17 jaar zijn.
Ik heb geen voorkeur van airport, alleen is de vlucht wel lang dus ik zou wel graag een beetje comfortabel reizen.
als jullie meer willen weten om me te helpen wil ik jullie alles wel vertellen.
mijn voorkeur van bestemming ligt toch in CA (Californië), omg. LA (Los Angeles),
omdat ik ook graag familie wil bezoeken in mijn tijd daar.
maar dit is niet een "must"!!!!!
Alvast bedankt mensen!
Rimmer Engelsma.
hier mijn vraag/verhaal;
Ik heb van heeeel jongs af aan ( niet dat ik nu oud ben ) al de droom later te emigreren naar de U.S.A.
Maar ik wil eerst eens echt beleven hoe het daar is, zeer beschamend, ik ben er nog nooit geweest.
Toch heb ik gewoon iets met hun cultuur, hoe het land in mekaar steekt, (ik ben altijd opzoek naar informatie over de V.S. )
en vooral vind ik de engelse taal de allermooiste taal die er is, en ik kan hem ook goed spreken.
nu wil ik dus volgend jaar zomervakantie naar de V.S. voor 3/4 weken,
en dan wil ik graag naar een gast gezin toe.
Ik heb ook taalcursussen gezien en die zijn prachtig maar dat hoeft van mij niet per sé,
ik wil vooral Amerika bekijken, de lucht opsnuiven, en tussen de amerikanen zitten om de cultuur mee te krijgen en mijn taalkunde nog meer te verbeteren.
maar nu wil ik jullie graag vragen hoe ik dit zo goedkoop mogelijk voor elkaar krijg,
of hier ook subsidies voor zijn ( zal wel niet ) ,
en hoe jullie het gedaan hebben.
ik wil graag zo goedkoop mogelijk,
want ik moet het zelf betalen.
graag krijg ik een beetje advies van jullie over vliegtickets, verblijf, en evt. cursussen.
Indien nodig is hiervoor persoonlijke informatie;
Ik wil er ong. augustus 2013 heen, ik zal dan 17 jaar zijn.
Ik heb geen voorkeur van airport, alleen is de vlucht wel lang dus ik zou wel graag een beetje comfortabel reizen.
als jullie meer willen weten om me te helpen wil ik jullie alles wel vertellen.
mijn voorkeur van bestemming ligt toch in CA (Californië), omg. LA (Los Angeles),
omdat ik ook graag familie wil bezoeken in mijn tijd daar.
maar dit is niet een "must"!!!!!
Alvast bedankt mensen!
Rimmer Engelsma.
Laatst gewijzigd door Rimmereng op 10 mei 2012, 16:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Allergrootste droom om later naar U.S. te verhuizen.
Re: (Studie)Reis naar de VS
Goedkoop en comfortabel vliegen willen we allemaal, maar dat is praktisch onmogelijk (of je moet iemand kennen die een sloot aan miles heeft bij een bepaalde alliantie, dan kan goedkoop en comfortabel wel). Maar je zou dan eventueel voor economy comfort kunnen gaan, dat kostte de laatste keer dat ik naar New York was geweest 40 euro extra bij KLM. Voor een vlucht naar LAX zullen er dan nog wel een paar tientjes bovenop komen.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Locals leren kennen en goedkoop = http://www.couchsurfing.org
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
jaa dat snap ik, maar ik zeg ook niet dat ik comfortabel wil voor dezelfde prijs, maar bij klm heb je sowieso al grotere zitplaatsen dan bij bijv. ryanair (vertrekt uit Dusseldorf, Weeze) e.d.Tijn92 schreef:Goedkoop en comfortabel vliegen willen we allemaal, maar dat is praktisch onmogelijk (of je moet iemand kennen die een sloot aan miles heeft bij een bepaalde alliantie, dan kan goedkoop en comfortabel wel). Maar je zou dan eventueel voor economy comfort kunnen gaan, dat kostte de laatste keer dat ik naar New York was geweest 40 euro extra bij KLM. Voor een vlucht naar LAX zullen er dan nog wel een paar tientjes bovenop komen.
dus ik kan ook gewoon bij klm gaan boeken.
het gaat me dan ook vooral om waar ik zo goedkoop mogelijk een gastgezin kan vinden.
http://www.couchsurfing.org heb ik inderdaad van gehoord, maar is dat voor een week? en kun je daar alleen slapen en moet je dan de ochtend weer oprotten of kun je daar ook gewoon eten etc.kastelke schreef:Locals leren kennen en goedkoop = http://www.couchsurfing.org
en ik kijk daarop, en ik zie dat de meesten ook geen mensen van 17 jaar toelaten..
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat hangt allemaal af van je gastheer/vrouw.
Elke
en dat is nou precies wat ik probeer te vinden, een gastheer/vrouw
Mja, Ryanair vliegt dan ook niet intercontinentaal he dus dat is beetje een scheve vergelijking. Zou er iig voor zorgen om er zo snel mogelijk bij te zijnRimmereng schreef:jaa dat snap ik, maar ik zeg ook niet dat ik comfortabel wil voor dezelfde prijs, maar bij klm heb je sowieso al grotere zitplaatsen dan bij bijv. ryanair (vertrekt uit Dusseldorf, Weeze) e.d.Tijn92 schreef:Goedkoop en comfortabel vliegen willen we allemaal, maar dat is praktisch onmogelijk (of je moet iemand kennen die een sloot aan miles heeft bij een bepaalde alliantie, dan kan goedkoop en comfortabel wel). Maar je zou dan eventueel voor economy comfort kunnen gaan, dat kostte de laatste keer dat ik naar New York was geweest 40 euro extra bij KLM. Voor een vlucht naar LAX zullen er dan nog wel een paar tientjes bovenop komen.
dus ik kan ook gewoon bij klm gaan boeken.
het gaat me dan ook vooral om waar ik zo goedkoop mogelijk een gastgezin kan vinden.

nee dat is wel zo, maar ik bedoel dat bij klm je sowieso al vaak comfortabeler zit dan bij goedkopere maatschappijen, arkefly is ook zeer goed te doen
maar mensen even back to basic, wie weet waar ik een gastgezin kan vinden?!
ja een weekeinde, maar die mensen hebben werk en veel andere verplichtingen, dus dat kan nooit 3/4 weken, en ik ga niet voor een weekeinde naar amerika vliegen
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat is een beetje het probleem vaak als je het 'van de goedkoop' wilt doen. Ofwel betaal je professionals (een hotel/motel/hostel of een studie organisatie), ofwel hangt het wat af van de goodwill van mensen. En eerlijk gezegd zullen de meesten niet staan springen om hun leven even 3 of 4 weken on hold te zetten om een wildvreemde te accomoderen.
Trouwens, ik zie niet in wat het probleem met familie is die gaat werken. Ze moeten toch niet babysitten? En jij moet toch je plan kunnen trekken? Wat natuurlijk weer een probleem is als je 17 bent, want je kan je niet verplaatsen en de meeste boeiende dingen zijn niet per fiets te bereiken (
) en vaak amper per openbaar vervoer. Dat is het nadeel als je zo jong bent. Daarom zijn dan vaak de georganiseerde dingen interessanter, omdat zij dan voor vervoer zorgen. Maar dat kan je dan weer niet betalen.
Keuzes keuzes... Je kan ook overwegen om een jaartje langer te sparen? (maar als tiener lijkt een jaar haast een eeuwigheid, zeg ik uit ervaring)
Trouwens, ik zie niet in wat het probleem met familie is die gaat werken. Ze moeten toch niet babysitten? En jij moet toch je plan kunnen trekken? Wat natuurlijk weer een probleem is als je 17 bent, want je kan je niet verplaatsen en de meeste boeiende dingen zijn niet per fiets te bereiken (

Keuzes keuzes... Je kan ook overwegen om een jaartje langer te sparen? (maar als tiener lijkt een jaar haast een eeuwigheid, zeg ik uit ervaring)
Elke
Je kan craigslist.org proberen. Maar zoals kastelke al zegt, waarom zou een vreemde wel jou huisvesten als jouw familie dat niet kan/wil?
Beetje warrig allemaal he ?
Je wilt vooral de US bekijken en de cultuur meekrijgen, maar dan graag in drie weken. Dit is nog erger dan de beruchte US toeristen (oh it's Wednesday, this must be Brussels).
Ten eerste, de US kan op bepaalde plekken een zeer gevaarlijk land zijn voor jonge alleen reizende personen. Ik zou een kid van mij 17 jaar oud nooitoftenimmer alleen daar op pad laten gaan. Het kan gewoon niet, er lopen hier teveel gestoorden rond, er verdwijnen teveel kids die we nooit terugzien dan wel jaren later teruggevonden worden al dan niet alive.
Ten tweede als je naar een gastgezin wilt dan is je beste optie via een uitwisselingsorganisatie. Mijn buren hebben momenteel een studente uit Duitsland hier wonen die een jaar high school doet. Er zijn ook vakantie reizen waar men met een busje door een deel van de US trekt met een aantal jonge mensen. Een andere mogelijkheid is via uitwisseling werken voor een paar maanden in een van de Nationale Parken.
Ten derde, dit is de US. Hier, en zeker in CA. is men zeer beducht voor liability: wat als er iets gebeurd ? Alleen via een bemiddelende organisatie kan dit risico gemitigeerd worden.
Ten vierde: hoe ga je het doen wat betreft vervoer ? In CA kun je bijna nergens komen als je geen vervoer hebt. Dat betekent dat een gastheer of ouder je overal naartoe moet brengen/halen. Je kunt niet zelf gaan rijden alweer vanwege de aansprakelijkheid bij een ongeval of aanrijding.
Hockey, laat TS in 's hemelsnaam niet zichzelf gaan adverteren op Graigslist - of waar dan ook - als 17jarige jongen alleen in de US. Twee woorden: Jeffrey Dahmer.
Dus, samengevat, of via een organisatie voor uitwisseling oid. nu je nog zo jong bent - of via je familie hier, of nog even doorsparen en doorleren en dan (met een rijbewijs en een volle portemonnee en een credit card) op bezoek komen hier.
Je wilt vooral de US bekijken en de cultuur meekrijgen, maar dan graag in drie weken. Dit is nog erger dan de beruchte US toeristen (oh it's Wednesday, this must be Brussels).
Ten eerste, de US kan op bepaalde plekken een zeer gevaarlijk land zijn voor jonge alleen reizende personen. Ik zou een kid van mij 17 jaar oud nooitoftenimmer alleen daar op pad laten gaan. Het kan gewoon niet, er lopen hier teveel gestoorden rond, er verdwijnen teveel kids die we nooit terugzien dan wel jaren later teruggevonden worden al dan niet alive.
Ten tweede als je naar een gastgezin wilt dan is je beste optie via een uitwisselingsorganisatie. Mijn buren hebben momenteel een studente uit Duitsland hier wonen die een jaar high school doet. Er zijn ook vakantie reizen waar men met een busje door een deel van de US trekt met een aantal jonge mensen. Een andere mogelijkheid is via uitwisseling werken voor een paar maanden in een van de Nationale Parken.
Ten derde, dit is de US. Hier, en zeker in CA. is men zeer beducht voor liability: wat als er iets gebeurd ? Alleen via een bemiddelende organisatie kan dit risico gemitigeerd worden.
Ten vierde: hoe ga je het doen wat betreft vervoer ? In CA kun je bijna nergens komen als je geen vervoer hebt. Dat betekent dat een gastheer of ouder je overal naartoe moet brengen/halen. Je kunt niet zelf gaan rijden alweer vanwege de aansprakelijkheid bij een ongeval of aanrijding.
Hockey, laat TS in 's hemelsnaam niet zichzelf gaan adverteren op Graigslist - of waar dan ook - als 17jarige jongen alleen in de US. Twee woorden: Jeffrey Dahmer.
Dus, samengevat, of via een organisatie voor uitwisseling oid. nu je nog zo jong bent - of via je familie hier, of nog even doorsparen en doorleren en dan (met een rijbewijs en een volle portemonnee en een credit card) op bezoek komen hier.
In de VS spreekt men (nog) voornamelijk AmerikaansRimmereng schreef: vooral vind ik de engelse taal de allermooiste taal die er is, en ik kan hem ook goed spreken.
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
je begrijpt best wat ik bedoel, en ik heb inderdaad ook vaak discussies met mijn Engels lesgevende over dat ik te vaak amerikaanse woorden gebruik (zij is erg gesteld op engeland)
het hoeft niet allemaal het goedkoopste van het goedkoopste hoor, het moet alleen wel een beetje betaalbaar blijven, ik werk en verdien veel voor een jongen van mijn leeftijd.kastelke schreef:Dat is een beetje het probleem vaak als je het 'van de goedkoop' wilt doen. Ofwel betaal je professionals (een hotel/motel/hostel of een studie organisatie), ofwel hangt het wat af van de goodwill van mensen. En eerlijk gezegd zullen de meesten niet staan springen om hun leven even 3 of 4 weken on hold te zetten om een wildvreemde te accomoderen.
Trouwens, ik zie niet in wat het probleem met familie is die gaat werken. Ze moeten toch niet babysitten? En jij moet toch je plan kunnen trekken? Wat natuurlijk weer een probleem is als je 17 bent, want je kan je niet verplaatsen en de meeste boeiende dingen zijn niet per fiets te bereiken () en vaak amper per openbaar vervoer. Dat is het nadeel als je zo jong bent. Daarom zijn dan vaak de georganiseerde dingen interessanter, omdat zij dan voor vervoer zorgen. Maar dat kan je dan weer niet betalen.
ze hoeven inderdaad niet te babysitten, maar ik kom inderdaad tot het inzien dat een organisatie beter is, want ik ben dan 17, en kan onmogelijk in een paar weken een rijbewijs halen.. dus ik kan mezelf niet over grote afstanden verplaatsen. dan lijkt een georganiseerde trip inderdaad veel handiger, maar ook slimmer.
dan is dus de nieuwe vraag, waar ik ook al een tijdje naar opzoek ben, waar vind ik een betaalbare, goeie organisatie?
ik ben al een maandje bezig met "EF Education First" en deze organisatie lijkt op dit moment vooral het meest betrouwbaar.
maar als iemand nou het idee heeft een meer betaalbare of betere organisatie te weten, meld het dan!
Re: (Studie)Reis naar de VS --- advies gevraagd
Goedkoopste vliegmaatschappij op dit moment: ArkeFly.
Verblijf/Gastgezin: zijn vast wel websites voor, maar zoals Hockey al zei craigslist kan je proberen. Je neemt wel de goedkoopste staat trouwens en dan ook nog de goedkoopste stad in CA. Wyoming lijkt mij wel iets voor jou.
Cursussen: zijn er duizenden vooral in CA.
Engelse taal: upload is wat naar youtube, ik wil het wel horen
Verblijf/Gastgezin: zijn vast wel websites voor, maar zoals Hockey al zei craigslist kan je proberen. Je neemt wel de goedkoopste staat trouwens en dan ook nog de goedkoopste stad in CA. Wyoming lijkt mij wel iets voor jou.
Cursussen: zijn er duizenden vooral in CA.
Engelse taal: upload is wat naar youtube, ik wil het wel horen

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 31 Reacties
- 9207 Weergaves
-
Laatste bericht door IngridUSA
-