Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

The Wave permits

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
marmaramerika
Amerika-newbie

Re: The Wave permits

Bericht door marmaramerika »

Hoi marianne,

Dank je wel. Ben inmiddels aan het zoeken naar autoverhuur, maar kom niet ver: in Page zit alleen Avis en die hebben alleen 'normale' auto's. Dat mag vast niet. Ander probleem: we zijn met z'n zessen. Nou ja, ik mail en kijk nog wat rond, wie weet wat we vinden.
Dank voor je antwoord in ieder geval!
Maryvon

Martin & Marianne schreef:
marmaramerika schreef:Even een vraagje: wij zijn ingeloot voor de Wave, hoera, maar ik lees nu dat je 8 mijl moet rijden om er te komen. Kan en mag dat wel met een RV van 31 ft? En zo niet, wat is het alternatief?
Zoals de weg er afgelopen september bij lag was het naar mijn idee echt niet te doen met een camper. Ik vond het met onze SUV al behoorlijk spannend. Ik heb in mijn verslag 1 foto staan van de weg, maar dat was nog niet het slechtste stuk.
Misschien is de weg beter als het langere tijd droog is geweest.
Als je het niet met de camper wilt/kunt doen zou je een auto kunnen huren.

Marianne
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

marmaramerika schreef:Even een vraagje: wij zijn ingeloot voor de Wave, hoera, maar ik lees nu dat je 8 mijl moet rijden om er te komen. Kan en mag dat wel met een RV van 31 ft? En zo niet, wat is het alternatief?
Misschien een shuttle service? www.blm.gov/az/st/en/arolrsmain/paria/shuttles.html
LT--
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door LT-- »

Inyaro schreef:Omdat wij natuurlijk aan hen gevraagd hebben om mee te doen !!!!
Heb je 'm door ;-)
Tuurlijk :thumbup:
Aha, tsja mijn methode zou het niet zijn, maar fijn voor jullie dat jullie erheen mogen.
http://tomenlindausa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

LT-- schreef:
Heb je 'm door ;-)
Aha, tsja mijn methode zou het niet zijn, maar fijn voor jullie dat jullie erheen mogen.
De mijne ook niet. Ik vraag me ook af of het mogelijk is. De tickets zijn non-transferable.

Marianne
gondelier
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door gondelier »

Gefeliciteerd! Wij hebben dit ook gedaan zie eerder in dit topic. En na het betalen en alle gegevens doorgeven komen ze pas op je naam te staan, dus ze stonden gewoon op onze eigen naam. Dus het kan zeker.
Ik vind iedere keer die discussie of dit wel eerlijk is zo irritant. Wij hadden ons 3 keer ingeschreven, dus ook 3 keer inschrijfgeld betaald. Daarnaast zijn we met z'n vijven, en als 5 mensen zich apart zouden inschrijven heb je nog meer inschrijvingen.
Verder heb ik de situatie zelfs naar ze gemaild en wij kregen letterlijk als reactie terug: wat fijn dat je door je zus bent ingeloot en dat ze dit voor je heeft kunnen regelen.
Marit01
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Marit01 »

Op de BLM-site kwam ik een poos geleden lijstjes tegen waarop je kon zien hoeveel mensen zich hadden ingeschreven op bepaalde data, ik zoek mij een ongeluk maar kan het echt nergens meer vinden! Weet iemand wat ik bedoel, en waar ik het kan vinden?
Jenneke1
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Jenneke1 »

Er staat een lijst als je iets verder klikt om ook daadwerkelijk mee te doen. De plaatst waar je zeg maar zelf je data invoerd
Marit01
Amerikafan

Bericht door Marit01 »

Ja! Die bedoel ik. :thumbup:

Zo, er zijn al heel wat inschrijvingen als ik dat zo zie... en het is pas 5 mei :lol:
Inyaro
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Inyaro »

LT-- schreef:
Heb je 'm door ;-)
Tja,
het IS ook niet mijn of onze methode, maar als je hier leest dat veel mensen 2 keer meespelen, en sommige zelfs meerdere keren!!??
Tja, dan dacht ik, toen onze vrienden (die ook vaak naar de USA gaan) te weten kwamen dat wij wilden gaan ...tja, waarom niet ?
'iedereen' doet het (en ik bedoel zeer zeker niet exact 'iedereen' hoor, wees gerust).

Forummers, niet heiliger zijn dan de paus hé! (zou m'n vader zeggen)

Dit doet me denken aan het feit dat sommige forummers mensen 'kwaad bekijken' (niet ons) omdat ze de nationale parkenpas doorgeven ..
...terwijl dat officiëel zelfs simpelweg toegelaten is!

By the way, het gebruik van de afbeelding op de tablets (en in de reclameafbeeldingen) van Samsung heeft vast en zeker het aantal deelnemers niet verminderd :|
gondelier
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door gondelier »

Tja die parkenpas doorgeven zou ik nu weer niet doen, omdat dat puur een geld kwestie is. Je hoeft geen moeite te doen om zo'n pas te bemachtigen, en voor het geld wordt een hoop goeds gedaan. Maar de wave permits zijn zo moeilijk te verkrijgen. Verder ben ik echt van mening als ik met 5 personen ga, ik ook 5 keer zou mogen proberen (hebben we niet gedaan). Maar goed, dit is inderdaad het 'roomser dan de paus zijn' verhaal. Geniet van deze geweldige wandeling en de prachtige natuur.

Het is soms niet te bevatten dat dit vanzelf is ontstaan, en dat er niet ergens wat mensen wat golven hebben bijgeschuurd. :mrgreen:
Inyaro
Amerikafan

Bericht door Inyaro »

Inderdaad, met de opbrengst van de parkenpas wordt een hoop goed gedaan. Wij verkiezen echter om het uitgespaarde geld extra (en dan bedoel ik echt minstens dubbel) uit te geven in de winkel van het visitorcenter. T-shirts, boeken over het park, etc. en ik kan je verzekeren dat de winstmarges daarop aanzienlijk zijn. Op deze manier is dit voor iedereen een win-win-situatie : wij extra spulletjes en zij extra winst (dollars dus). En dan mag het van ons best iets meer zijn !
(we gaan een beetje off-topic, maar toch)
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

* Note als mod:
In dit topic graag verder discussiëren over de permits voor The Wave.

Via de volgende link kom je op een recent topic over de America the Beautiful-parkenpas en daar kan verder gediscussiëerd worden over die pas:
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 10&t=41474
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
LT--
Amerikafan

Bericht door LT-- »

Vanochtend in alle vroegte vertrokken naar Kanab om aan de loterij mee te doen. Het was even spannend, de ruimte zat helemaal vol met gegadigden en het allerlaatste bingoballetje.. dat waren wij!! We zijn helemaal blij en vertrekken dus morgenochtend naar The Wave!
Laatst gewijzigd door LT-- op 10 mei 2012, 00:34, 1 keer totaal gewijzigd.
http://tomenlindausa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

:thumbup:
Heel veel plezier gewenst maar dat komt helemaal goed : Geniet ervan !!
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

super voor je! We kijken uit naar het verslagje!
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

Dus niet voor niets vroeg vertrokken naar Kanab!! Veel plezier en ik kijk uit naar jullie verslag! :thumbup:
Marit01
Amerikafan

Bericht door Marit01 »

Wat een geluk! Veel plezier vandaag :)
Ben ook erg benieuwd naar jullie verslag straks.
Inyaro
Amerikafan

Bericht door Inyaro »

Helemaal super voor jullie! Geniet ervan!

Wij hadden ook Kanab als 3de poging op ons lijstje staan.
Maar zoals je al wist hebben we dit niet meer nodig :)
LT--
Amerikafan

Bericht door LT-- »

Bedankt voor jullie leuke reacties! Het was een geweldige wandeling naar The Wave. Zwaar, maar de moeite wordt wel dubbel en dik beloond met een prachtig stukje natuur. We hadden al veel foto's gezien, maar als je er zelf doorheen loopt, is dat toch wel even wat anders.. De wandeling is ook prima te doen met alleen de foto's en beschrijvingen die we hadden meegekregen bij de loting.

Een verslagje staat inmiddels op onze blog (zie de link hieronder)!

Afbeelding
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro

Bericht door Doockles »

Mooie foto's hoor. :clap:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves