Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Welke organisatie voor Taalcursus?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Rimmereng
Amerika-ontdekker

Welke organisatie voor Taalcursus?

Bericht door Rimmereng »

Hallo daar mensen!

ik ben onlangs na lang research te doen toch tot het besluit gekomen om een taalcursus te gaan doen aan de westkust van de U.S.A.
Santa Barbara, L.A. etc.
maar nu heb ik maar een paar organisaties kunnen vinden die dit doen (2/3 ofzo) en toen ik voor het eerst het aanbod van "EF Education First" (http://www.ef.nl) zag, vond ik het behoorlijk duur, maar later (tenminste tegenover de weinige organisaties die ik heb gezien) bleek het een goedkope(?) te zijn.
hebben jullie ook ervaringen met taalcursussen, en weten jullie wat de beste organisatie is waar ik heen kan gaan?!

Bedankt!
Allergrootste droom om later naar U.S. te verhuizen.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Welke organisatie voor Taalcursus?

Bericht door ned in MO »

Ik denk soms dat als je gewoon een reis boekt met een amerikaanse organisatie (waar je dus de enige buitenlander bent) en je wel engels moet spreken dat je het dan het snelste leert.
Leer de basisvaardigheden in Nederland en spring dan gewoon in het diepe, wees niet bang om fouten te maken maar leer van je eigen fouten.
Hierdoor leer je vrij snel de omgangstaal (althans ik wel). stuk goedkoper op die manier denk ik
Rimmereng
Amerika-ontdekker

Bericht door Rimmereng »

@nedinMO wat voor organisaties onder andere?
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Gewoon, rechtstreeks bij een amerikaanse travel agency wat uitzoeken. Als je single bent een singles reis boeken. Dus niet bij een ned organisatie boeken want dan heb je weer hopen nederlanders die ook die reis geboekt hebben. Een taal leer je volgens mij alleen maar door hem te spreken en spreken in die taal moet je wel als niemand jouw taal spreekt. Een andere aspect om een taal te leren spreken is niet bang te zijn om fouten te maken. Van fouten leer je.
Rimmereng
Amerika-ontdekker

Bericht door Rimmereng »

Echt bedankt, hier had ik nog niet bij nagedacht, ik zal kijken wat ik kan vinden, maar meer suggesties over organisaties of alternatieven zijn altijd welkom!
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Heb je de zoekfunctie van het forum al gebruikt?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Stuur eens een privébericht naar Grandu hier op het forum? Hij heeft vorig jaar in San Francisco op een talenschool van St. Giles gezeten. Mijn dochter deed er in het najaar drie maanden Engels in Londen. Prima organisatie!

Ik ben het niet Mark eens. Je leert natuurlijk best meer Engels in een groepsvakantie, maar op een talenschool leer je veel gerichter en is alles gericht op verbetering van je taalvaardigheid. Ik woon nu bijna een jaar in Spanje en spreek inmiddels een aardig woordje Spaans door privélesjes en vooral door contacten met de lokale bevolking. Maar toch ga ik ook af en toe naar een taleninstituut voor een week intensief Spaans en daar leer ik vooral grammaticaal enorm veel van!

Stel je doel: wil je graag naar Amerika op vakantie en ook wat Engels meepikken, ga dan voor een groepsreis. Wil je je echt storten op de taal en nog een certificaat of diploma op je CV krijgen, ga dan naar een instituut. En het is goedkoper rechtstreeks bij de talenschool te boeken en zelf je reis te regelen dan via een tussenpersoon. Vergeet alleen niet je reisverzekering ook mee te tellen.
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Ik sluit me aan bij Nieuwenoord. Wat wil je nu eigenlijk? Wil je een paar weken bij een Amerikaans gezin wonen en overdag naar taalcursus? Kies dan voor een organisatie die dat kan organiseren. Je ziet dan goed het dagelijks leven in een Amerikaanse stad en bij een gezin thuis, je verbetert je Engelse taal (het blijft nog altijd Engels he, en niet zoals iemand in het andere topic schreef 'Amerikaans'. Het gaat dan om het 'Amerikaanse Engels) en je kunt in je vrije tijd op stap om de stad of de omgeving te ontdekken, eventueel boek je bv georganiseerde tours naar een natuurpark bv. Daarnaast zul je een hoop jongeren uit andere landen ontmoeten tijdens je cursus.

Of wil je gewoon op reis door de VS en verschillende plekken zien? Boek dan een rondreis-vakantie, per touringcar, via een jongeren-reisorganisatie (Kilroy ofzo).
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

En wil je naar Amerika, gewoon Engels spreken, een beetje van het land zien en zo weinig mogelijk geld uitgeven? Kies dan voor een zomerkamp waar je als begeleider gaat werken.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Zo zie je maar, opties genoeg!
Rimmereng
Amerika-ontdekker

Bericht door Rimmereng »

kastelke schreef: Kies dan voor een zomerkamp waar je als begeleider gaat werken.
ja daar heb ik ook naar gekeken, maar kijk op het moment van vertrek zal ik 17 jaar zijn, en dan kun je nog bijna nergens terecht, het is veelal 18+, dus dat is inderdaad een optie, voor als ik weer een keer ga, 2 jaar later ofzo.
maar ik wil inderdaad naar een gastgezin en dan bijv. 's ochtends een taalcursus, ik moet alleen nog uitzoeken bij welke organisatie dit het voordeligst kan...
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

nieuwenoord schreef:Stuur eens een privébericht naar Grandu hier op het forum? Hij heeft vorig jaar in San Francisco op een talenschool van St. Giles gezeten. Mijn dochter deed er in het najaar drie maanden Engels in Londen. Prima organisatie!

Ik ben het niet Mark eens. Je leert natuurlijk best meer Engels in een groepsvakantie, maar op een talenschool leer je veel gerichter en is alles gericht op verbetering van je taalvaardigheid. Ik woon nu bijna een jaar in Spanje en spreek inmiddels een aardig woordje Spaans door privélesjes en vooral door contacten met de lokale bevolking. Maar toch ga ik ook af en toe naar een taleninstituut voor een week intensief Spaans en daar leer ik vooral grammaticaal enorm veel van!

Stel je doel: wil je graag naar Amerika op vakantie en ook wat Engels meepikken, ga dan voor een groepsreis. Wil je je echt storten op de taal en nog een certificaat of diploma op je CV krijgen, ga dan naar een instituut. En het is goedkoper rechtstreeks bij de talenschool te boeken en zelf je reis te regelen dan via een tussenpersoon. Vergeet alleen niet je reisverzekering ook mee te tellen.
Ik mag toch aanemen dat als je 17 jaar bent dat je de meeste regeltjes in het engels wel geleerd hebt?
Dat was bij mij wel zo, alleen taalvaardig en je vocabulaire weten, daar schortte het aan.
Toen ik een jaar naar amerika ging heb ik er bewust voor gekozen om voornamelijk met amerikanen om te gaan. Mijn taalvaardigheid ging toen ineens met grote sprongen vooruit.
Monique, er is een groot verschil met iemand die op de middelbare school al een aantal jaren engelse grammatica heeft gehad ivg met iemand die zonder enige spaanse taalkennis de taal moet gaan leren.
Voor mij (zowel duits als engels) is het heel belangrijk geweest dat ik gedwongen werd om het elke dag te spreken. De brei van grammaticale puzzelstukjes wordt dan ineens een afgemaakte puzzel en dan is de taal ineens niet moeilijk meer.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Het ligt er maar aan wat je wilt met de taal. Mijn dochter wil graag in Engeland gaan studeren en dan is een bepaald instapniveau, ook met een officieel diploma, een must. Ik zal eens aan Derk vragen of hij hier wil vertellen wat zijn verblijf op St. Giles heeft toegevoegd aan zes jaar VWO.
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

Ik heb vorig jaar een 4-weken durende taalcursus gedaan aan het St. Giles San Francisco. Ik heb dit geboekt via Study Travel. Ik ben enorm tevreden over hun snelle werken, klantvriendelijkheid en de manier waarop je heel erg persoonlijk wordt behandeld. De service is goed en niets over te klagen.
Study Travel was niet de duurste, je zou eens kunnen kijken op http://www.studytravel.nl. Je kunt ze altijd e-mailen of bellen, of een open dag bezoeken (heb ik ook gedaan, je wordt daar ook persoonlijk goed geïnformeerd).
Study Travel is een goede optie, en zij bieden goed contact tussen jou, een eventueel gastgezin en de taalschool. Als je specifiekere vragen over StudyTravel hebt, kun je me een e-mail sturen: hadegeus@gmail.com.

Derk
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/

“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ik denk dat het inderdaad ook belangrijk is dat je kijkt naar de kwaliteit die je krijgt! Je kan dan goedkoop af zijn, maar als de lesgevers niet weten waar ze mee bezig zijn en je foute dingen aanleren... (zo kreeg ik tijdens mijn eerste jaar Nederlands de kans om anderstaligen Nederlands te gaan leren voor de zomer, betalende baan, en die cursisten moesten daar ook een flinke som voor betalen. Terwijl ik dat eigenlijk niet verantwoord vond, want ik vond niet dat wij didactische en technisch sterk genoeg stonden om dat te doen en er zoveel geld voor te vragen. Medestudenten hebben die job aangenomen, ik wou dat niet. )
Elke
knaapje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 30

Bericht door knaapje »

Het bericht van TS is 8 jaar oud.
Ze zal het inmiddels wel vloeiend spreken als ze toen een cursus gevolgd heeft.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer