Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Leukste staat?
-
- Amerika-ontdekker
Leukste staat?
aangezien er een topic was´de minst leuke staat´ en geen topic ´leukste staat´
ik daar zeer benieuwd naar. Vooral voor mensen die veel, bijna alle of alle 50 staten hebben bezocht.
In de zomer gaan we een roadtrip maken door het (mid)westen vandaar dat ik toch erg benieuwd ben
ik daar zeer benieuwd naar. Vooral voor mensen die veel, bijna alle of alle 50 staten hebben bezocht.
In de zomer gaan we een roadtrip maken door het (mid)westen vandaar dat ik toch erg benieuwd ben
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 40
Re: Leukste staat?
Heb 25 staten gezien, dus best wat ervaring....
New England is erg mooi vanwege de mooie natuur, Acadia, White Mountains en de mooie stad Boston. Erg mooi om rond te rijden! Maar California heeft mijn hart gestolen omdat het alles heeft! Mooie Nationale Parken, zee, bergen, groene valleien, hippe steden, dromerige wijndorpjes, heerlijke eetgelegenheden, echt alle restaurants heb je hier, van een klein Vietnamees tentje tot een heerlijk BBQ restaurant. Mooie musea enz enz. California heeft het allemaal!
New England is erg mooi vanwege de mooie natuur, Acadia, White Mountains en de mooie stad Boston. Erg mooi om rond te rijden! Maar California heeft mijn hart gestolen omdat het alles heeft! Mooie Nationale Parken, zee, bergen, groene valleien, hippe steden, dromerige wijndorpjes, heerlijke eetgelegenheden, echt alle restaurants heb je hier, van een klein Vietnamees tentje tot een heerlijk BBQ restaurant. Mooie musea enz enz. California heeft het allemaal!
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Er is al eens een topic geweest over favoriete staten, wat min of meer hetzelfde behandelde: Je favoriete staat?
Misschien heb je daar ook wat aan.
Misschien heb je daar ook wat aan.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- Fraa
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik heb er nog maar een stuk of tien gezien, maar Utah blijft voor mij ook de leukste & mooiste staat eigenlijk.
Reisblog: thisisfraa.be
-
- Amerika-ontdekker
@Arno@Fraa wat vinden jullie dan zo leuk/mooi aan Utah?
- dutch_in_seattle
- Amerika-expert
- Contacteer:
Washington natuurlijk! (Al ben ik uiteraard licht bevooroordeeld.
)

Ron (in Seattle, WA)
=======
Don't believe everything you think.
=======
Don't believe everything you think.
- Fraa
- Amerikakenner
- Contacteer:
Goh, gewoon de natuur op zich is overweldigend. Natuurlijk zie je in Arizona bv ook héél mooie dingen, zoals Monument Valley & Grand Canyon, maar Utah heeft iets speciaals vind ik.AmerikaontdekkerNL schreef:@Arno@Fraa wat vinden jullie dan zo leuk/mooi aan Utah?
Ga er gewoon eens langs zou ik zeggen

Reisblog: thisisfraa.be
-
- Amerika-expert
Wij wonen in Utah en het is hier inderdaad erg mooi maar het is zeker niet m'n favorite staat. Texas vind ik mooier maar dat zal ook komen omdat dat thuis is voor ons gezin. In 12 jaar zijn we 6 keer verhuisd en de ranch in Texas is altijd onze veilige haven geweest. Helaas is dat nu voorbij maar ik blijf dol op Texas.
- DVDGuy
- Amerika-expert
- Partner van: Krabbegat
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Wij hebben er inmiddel 45 gezien, maar de leukste.......????
Elke staat heeft wel wat; wij waren vandaag voor het eerst in Vermont en dat was met de schapenwolken en het prachtige groen al erg mooi, maar is in de herfst zo mogelijk nog mooier, maar Utah is met haar vele parken natuurlijk ook prachtig en wat te denken van Virginia, met zijn geschiedenis?
Ik zou de mooiste en/of leukste niet kunnen noemen, daarom gaan we ook steeds weer terug
Elke staat heeft wel wat; wij waren vandaag voor het eerst in Vermont en dat was met de schapenwolken en het prachtige groen al erg mooi, maar is in de herfst zo mogelijk nog mooier, maar Utah is met haar vele parken natuurlijk ook prachtig en wat te denken van Virginia, met zijn geschiedenis?
Ik zou de mooiste en/of leukste niet kunnen noemen, daarom gaan we ook steeds weer terug

- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ach, jullie vergeten allemaal Colorado. Zó veel variatie in landschap van noord naar zuid en oost naar west (van bergen tot zandduinen, van rode rotsen tot grasvlaktes, van kleine bergdorpjes tot grote steden), een heerlijk klimaat (320 dagen zon per jaar, lage luchtvochtigheid), vriendelijke mensen, alles lekker casual, veel te zien en doen, centraal gelegen, Relatief gezien niet duur, enz. enz.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Virginia is for lovers
.

Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Nou Dento, ik vergeet Colorado zéker niet hoor, zou ook zo maar mijn meest favoriete staat kunnen zijn. Ik vind het lastig, want er is zoveel moois om uit te kiezen, maar Colorado staat absoluut hoog op mijn lijstje. Net als Utah trouwens. Maar ik heb het dan wel over vakantiebestemmingen, want ik weet natuurlijk absoluut niet hoe het is om daar te wonen.
Ik ben overigens helemaal happy met waar ik woon hoor. Maryland heeft mooie natuur, zee en strand, een rijke geschiedenis en leuke stadjes. Wij zijn bovendien in een half uurtje in Baltimore en in minder dan een uur in DC, dus we hebben op een vrije dag enorm veel dingen om uit te kiezen. Mijn oudste dochter gaat met haar schoolorkest volgende week in een dag op en neer naar NYC, zelfs dat behoort tot de mogelijkheden. Wat ik trouwens ook fijn vind, is dat we hier zo veel zon-dagen hebben. Zon is de standaard en af en toe is het een dag bewolkt. Nee, je hoort me niet klagen
Ik ben overigens helemaal happy met waar ik woon hoor. Maryland heeft mooie natuur, zee en strand, een rijke geschiedenis en leuke stadjes. Wij zijn bovendien in een half uurtje in Baltimore en in minder dan een uur in DC, dus we hebben op een vrije dag enorm veel dingen om uit te kiezen. Mijn oudste dochter gaat met haar schoolorkest volgende week in een dag op en neer naar NYC, zelfs dat behoort tot de mogelijkheden. Wat ik trouwens ook fijn vind, is dat we hier zo veel zon-dagen hebben. Zon is de standaard en af en toe is het een dag bewolkt. Nee, je hoort me niet klagen

- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Maryland is ook een mooie staat, hoor. Ben er ook al heel wat geweest. Anna is in Maryland naar boarding school geweest en heeft er gestudeerd, en mijn schoonvader komt oorspronkelijk uit Stevenson, niet al te ver van Maryland.
En noord-Pennsylvania is ook heel erg mooi.
En noord-Pennsylvania is ook heel erg mooi.
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
Michigan! De great lakes, de natuur in de UP, de mensen.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
Wij waren laatst trouwens voor de eerste keer in W-Virginia. Beginnen manlief en ik samen in de auto "country road, take me home" te zingen, haha, je had die kinderen moeten zien kijken: zijn ze nou helemaal gek geworden?? 

- Bandido
- Amerika-expert
En natuurlijk: "Keep Georgia on your Mind".
Maar serieus, er is meer in Amerika dan de grote parken in het Zuidwesten, of NYC. Hoewel die natuurlijk ook mooi zijn. Maar Georgia heeft het allemaal; op een gebied van pakweg vier keer NL heb je mooie natuur, bergen, kust, wijngaarden, lekker eten, "Southern Hospitality", en een wereldstad als hoofdstad. En vooral veel, heel veel geschiedenis: van native Americans, via Burgeroorlog en slavernij, Martin Luther King en het Carter Center naar de Olympische Spelen. En die laatsten zetten "The New South" op de kaart als snelstgroeiende regio van Amerika. Niet voor niks zitten grote bedrijven als CocaCola, Delta Air Lines, UPS, The Home Depot en CNN allemaal in Georgia. En niet te vergeten het klimaat. Ik kan me geen klimaat voorstellen dat prettiger is, maar ik hou dan ook van warmte en zon.
Kortom: Welcome to the "Peach State".

Maar serieus, er is meer in Amerika dan de grote parken in het Zuidwesten, of NYC. Hoewel die natuurlijk ook mooi zijn. Maar Georgia heeft het allemaal; op een gebied van pakweg vier keer NL heb je mooie natuur, bergen, kust, wijngaarden, lekker eten, "Southern Hospitality", en een wereldstad als hoofdstad. En vooral veel, heel veel geschiedenis: van native Americans, via Burgeroorlog en slavernij, Martin Luther King en het Carter Center naar de Olympische Spelen. En die laatsten zetten "The New South" op de kaart als snelstgroeiende regio van Amerika. Niet voor niks zitten grote bedrijven als CocaCola, Delta Air Lines, UPS, The Home Depot en CNN allemaal in Georgia. En niet te vergeten het klimaat. Ik kan me geen klimaat voorstellen dat prettiger is, maar ik hou dan ook van warmte en zon.

Kortom: Welcome to the "Peach State".

"Keep Georgia On Your Mind"
- Gypsygirl1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
- Contacteer:
31 staten 'gezien', Washington State is mijn absolute favoriet, en dan op korte afstand gevolgd door Montana en Colorado.
Can-Alaska2013:http://revoreis.wordpress.com/
USA2009:http://www.coreningrid2009.wordpress.com
USA2008:http://www.ewiontour2008.wordpress.com
USACan2007:http://www.coreningrid2007.wordpress.com
USACan2005:http://www.coreningrid2005.wordpress.com
USA2009:http://www.coreningrid2009.wordpress.com
USA2008:http://www.ewiontour2008.wordpress.com
USACan2007:http://www.coreningrid2007.wordpress.com
USACan2005:http://www.coreningrid2005.wordpress.com
- AnnInBC
- Amerika-expert
- Contacteer:
Washington State en Oregon.
Maar dat zijn dat wel de enige staten die ik tot nu toe bezocht heb. Beide staten hebben prachtige natuur.
Het hangt er een beetje vanaf waar je van houdt. Voor iedereen is dat heel anders, de ene houdt van geschiedenis, de andere van ongerepte natuur, cultuur of andere dingen.

Het hangt er een beetje vanaf waar je van houdt. Voor iedereen is dat heel anders, de ene houdt van geschiedenis, de andere van ongerepte natuur, cultuur of andere dingen.
Denk dat California nog altijd op 1 staat, gevolgd door Michigan en Utah en verder ga ik elk jaar op vakantie naar North Carolina dus dat mag natuurlijk ook niet ontbreken ... en Virginia is ook niet verkeerd. Heb in Maryland een huis gekocht, dus ook al zou het nooit mijn #1 vakantiebestemming zijn houd ik ook erg van Maryland.
Kiezen is niet mijn sterkste punt.
Kiezen is niet mijn sterkste punt.

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 2186 Weergaves
-
Laatste bericht door Loek