Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

K1 visum aangevraagd: geduld oefenen is een kunst

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Mayoo
Amerika-newbie

K1 visum aangevraagd: geduld oefenen is een kunst

Bericht door Mayoo »

Even een korte intro:
Ik ben Marjoo, ik heb mijn verloofde ontmoet via Facebook spelletje (raar maar echt waar).
Na een half jaar mailen, smsen, bellen en veeeeeeeeel facebook besloten om eens te kijken of hij wel die man was die langzaam mijn hoofd op hol bracht op Facebook. Hij was die man en veel meer dan ik had durven hopen.
Na een supervakantie samen wist ik het wel: "This is it". Hoe stom om dan te vergeten om een foto van ons samen te nemen!! Gewoon omdat het thuiskomen is als ik bij hem ben. Alsof je nooit meer bij elkaar weggaat...tot de dag van afscheid nemen op het vliegveld. Een heartbreaker.

Nu hebben we het visum voor verloofde aangevraagd. Eind maart is deze op de post gegaan. Inmiddels al een keer teruggekomen omdat er 1 regel niet volledig was ingevuld en meteen weer teruggestuurd. Het 'geduld' oefenen is een ware kunst. Nog geen nummer ontvangen, de NOA1 heet dat toch?
Hebben jullie enig idee hoelang dat duurt?

Ik hoop dat ik dit jaar nog daarheen kan verhuizen. Vrienden en familie aan beide kanten van de oceaan steunen ons maar ik zou er heel wat voor geven om even die knuffel van hemzelf te krijgen :oops:
The sky is not the limit...dare to go beyond
Prulletje
Amerika-ontdekker

Re: K1 visum aangevraagd: geduld oefenen is een kunst

Bericht door Prulletje »

Ik herken je verhaal! Ik ben zelf ook bezig met een K1, hebben afgelopen week onze NOA2 gekregen!
Op visajourney.com kun je veel informatie vinden met betrekking tot de wachttijden (ook andere informatie overigens).
Onze NOA1 datum was begin januari 2012, gemiddeld duurt het ongeveer 5 maanden van NOA1 naar NOA2.

Succes met wachten, denk aan andere dingen en doe alles dat je nog wil doen voordat je Nederland verlaat!
juanita
Amerika-ontdekker

Bericht door juanita »

Ken het gevoel het duurt heel erg lang. Wij hebben de half februari een aanvraag gedaan binnen een week hadden we een casenummer (dit hebben we per mail gekregen). Met dit nummer kan je op de site kijken wat je status is. Dus wellicht heeft je verloofde al een bericht per mail gehad.

Als je eenmaal een casenummer hebt gekregen dan is het wachten begonnen... in die tijd hoor je helemaal niks tot de noa 2 komt. Heel veel sterkte met wachten... en zoals prulletje check visajourney zeker als je dat niet al gedaan hebt ;)

@ Prulleke gefelicteerd ! spannend ik hoop volgende maand wat te horen..
amanda001
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door amanda001 »

Marjoo, heel veel succes met het wachten! Ik kan niet uit ervaring spreken omdat ik (nog) geen visum heb aangevraagd, maar ook mijn vriend woont in Amerika. En ik moest gewoon even reageren vanwege hetgeen je zei over foto's maken ;) Dat vond ik eigenlijk wel grappig om te lezen omdat het bij mij ook zo ging. Ik heb mijn vriend leren kennen terwijl ik in Amerika was en er ook helemaal niet aan gedacht tot aan wat ons afscheid zou zijn. Uiteindelijk heb ik hem de volgende dag toch nog gezien en hebben we ook alsnog een paar foto's gemaakt.

Waar gaan jullie straks eigenlijk wonen in Amerika? En ben je er zelf trouwens al eerder geweest? In ieder geval nogmaals veel succes! Het wachten zal vast lang duren maar je weet dat jullie straks voorgoed samen zijn dus dat is een super vooruitzicht natuurlijk!
Mayoo
Amerika-newbie

Bericht door Mayoo »

@Prulleke: super bedankt voor het linkje! Ook daar veel info gevonden en doorlooptijden!! En gefeliciteerd met NOA2 :clap: Laatste loodjes en je bent onderweg :)

@Amanda: LOL waarschijnlijk is het nummer van de NOA1 in de prullenbak van de mailbox van m'n vriend beland. Hij had niet gedacht dat het via e-mail bezorgd kon worden. Hij gaat weer in de telefoon klimmen (koffie erbij want de wachttijden aan de telefoon zijn briljant lang) en kijken of ze het nummer nog een keer willen e-mailen.
Die foto's is zo suf om te vergeten!! Maar we genoten zo van de tijd samen, het was zo vanzelfsprekend om samen te zijn... en op het vliegveld in tranen een foto samen is ook niet echt tof.

Inmiddels wel op internet aan het kijken voor alvast wat theorie voor het rijbewijs aldaar. Hoe makkelijk het ook is, na jaren in Nederland rondtuffen is het wat wennen om andere theorie te leren.
Klein nieuwtje is dat we gaan kijken of dat m'n lief nog een korte vakantie Nederland kan doen :D Dan toch zorgen dat er wat foto's van ons samen komen :idea: (anders worden ze wel gemaakt hahahaha)

Goed, back to work en m'n hoofd weer naar Nederland. Dagdromen kan het hele weekend weer :oops:
amanda001
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door amanda001 »

Oh dat zou wel heel leuk zijn als hij nog naar Nederland kan komen!! Lijkt mij ook fijn als hij het land een beetje kan leren kennen, dan weet ie toch beter waar jij vandaan komt. Mijn vriend komt over minder dan 11 weken, ik kan echt niet wachten!! Denk aan niks anders meer haha. Tegen die tijd hebben we elkaar al bijna 6 maanden niet gezien..

Maar het is altijd goed om je alvast op dingen voor te bereiden. Er staat op dit forum sowieso heel veel informatie, praktische tips ed. Ik zou alles eens even rustig doorlezen allemaal. Er komt wel heel wat bij kijken als je echt gaat verhuizen. Ik zou ook zeggen, geniet nog even van Nederland ook he!
Mayoo
Amerika-newbie

Bericht door Mayoo »

En weer komt de aanvraag terug.
Dit keer dat hij wel meteen moet betalen. Dan gaan ze het in behandeling nemen. Soms vraag ik me af of het niet sneller zou gaan als we al getrouwd zouden zijn :geek:
Maar goed, het loopt dus geduld geduld geduld.

Wat ik me afvraag is hoe het kan dat vrouwen daar kunnen blijven als ze daar trouwen ZONDER het K1 visum. Toch raar en volgens mij klopt dit ook niet helemaal. Voor ons is het ook geen optie omdat het visum loopt en we het volgens alle regels netjes willen doen.
Toch maar eens kijken of hij voor 2 weken hierheen kan komen :)

Zo lief jullie reacties. Voor nu is het eerst doorbijten...Maar mijn trouwjurk heb ik al hahahaha
Groetjes
Marjoo
kimberley_brons
Amerikafan

Bericht door kimberley_brons »

Hai!

Leuk om te horen dit allemaal. Ik zit nu ook tussen NOA1 en NOA2. Wij zijn maart begonnen.
Mijn verloofde is hier nog net op vakantie geweest voor 2 maanden en we hebben 3 uur geleden afscheid genomen.

Maar het is zo spannend allemaal he. Om te bedenken dat we dadelijk in Amerika wonen met de man van onze dromen!

Succes!
I have no special talents, I am only passionately curious.
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Mayoo schreef:En weer komt de aanvraag terug.
Dit keer dat hij wel meteen moet betalen. Dan gaan ze het in behandeling nemen. Soms vraag ik me af of het niet sneller zou gaan als we al getrouwd zouden zijn :geek:
In beide gevallen neemt USCIS je aanvraag niet in behandeling voor je betaald hebt. Er staat duidelijk in de instructies dat er een check bij moet zitten. En let goed op het bedrag. Ik had per ongeluk 10 dollar teveel uitgeschreven en kreeg de boel zo terug gestuurd met het verzoek het juiste bedrag te betalen.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Vraag van kimberley-brons is in dit topic verwijderd en kan verder behandeld worden in het door kastelke hieronder vermeld topic. Carine
Je hebt dezelfde vraag al hier gesteld:
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 02#p727502
Het is lastig als je mensen vraagt om op 2 verschillende plaatsen een antwoord te geven.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Syrellaris
Amerika-ontdekker

Bericht door Syrellaris »

Ik gebruik dit topic maar aangezien een nieuwe starten beetje onzinnig is ;)

Sinds begin half april ongeveer hebben ook ik en mijn vrouwtje in amerika de K1 procedure gestart. Wij hebben helaas onze Case nummer nog niet gekregen(ik had begrepen dat dit de NOA1 is) maar volgens de USCIS.gov website is er een vertraging met alles wat met I-129 formulieren te maken heeft. Dit dus vanwege die nieuwe wet ofzo. Deze vertraging kon wel oplopen tot 60 dagen of langer al adviseerden zij na 30 dagen toch wel even te bellen. Dat probeert mijn vrouwtje nu dus al 2 week te doen, maar de caseworker die zij moest bellen is of steeds niet aanwezig of reageert niet op de berichten op haar voicemail ><.

Al ondertussen wel vernomen dat USCIS al wel de money order gecashed heeft, dus er is hoop haha. Tis alleen even afwachten om die caseworker te pakken te krijgen.
kimberley_brons
Amerikafan

Ik heb ervaren dat wanneer ze het geld hebben geincasseerd dat het proces ingegaan is.

Je kan dan ongeveer een maand of 5 wachten op je NOA2.

Je casenummer stelt voor de eerste maanden weinig voor, ze raden je aan om op de geschatte tijd van je NOA2 weer te kijken, wanneer ze meer zekerheid hebben.
Syrellaris
Amerika-ontdekker

We wachten gewoon rustig af, ze hebben het in ieder geval nog niet terug gestuurd dus dat zal wel een goed teken zijn. Alleen tja, de case nummer heb je nodig om via de website de status te kunnen bekijken dus bellen zou ze zo ie zo moeten denk ik dan.
kimberley_brons
Amerikafan

Ja klopt, maar ik wacht nu al 4 maanden op mijn NOA2 en de status is nog steeds hetzelfde als de eerste dag dat we het nummer kregen.

En de info op de site komt erop neer dat het in afwachting is...
kimberley_brons
Amerikafan

Trouwens heb je al een profiel op VisaJourney?
Syrellaris
Amerika-ontdekker

nee nog niet, maar ik heb de website(volgens mij) wel gebruikt om een goed K1 visum pakket klaar te maken :)
kimberley_brons
Amerikafan

Ze hebben hele goede informatie over van alles en je kunt mensen leren kennen die door hetzelfde proces zijn doorgaan of selecteren op verschillende landen enzovoorts. Ik kom elke dag wel weer wat nieuws en leerzaams tegen! En als je een profiel aanmaakt en je informatie invult kun je ook schattingen ontvangen van het proces die ze vergelijken met andere mensen.
Mayoo
Amerika-newbie

Bericht door Mayoo »

Toch voelt het goed te weten dat het niet alleen bij ons traaaag gaat.

4 maanden wachten op je NOA2...Maar goed, wat ik begreep van een advocaat is dat het hier in Nederland wat strakker geregeld is en het max 10 weken duurt. Er heerst een 'ontmoedigingsbeleid' bij de Amerikaanse emigratiedienst.
Gelukkig komt hij in Oktober 2 weken naar ons kikkerlandje toe. Kennis maken met familie en wat vrienden en vooral EINDELIJK weer samen genieten!!

Nu weet ik dat er een mogelijkheid is om in Amerika te 'wachten' tot het visum erdoor is. Ik kan het alleen nergens vinden (of ben totaal verkeerd voorgelicht :geek: )
Toch blijft in m'n hoofd rondzingen of het niet veel makkelijker is om naar Amerika te gaan en daar te trouwen. Of is dat ook een fabeltje, is dat juist totaal niet makkelijker? Kan iemand me op weg helpen hiermee? (geduld is een schone zaak maar pfffff :geek2: )
Vanka
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Vanka »

Mayoo, wat betreft het 'wachten in Amerika' geldt niet voor de periode dat je aan het wachten bent op je NOA2.
Straks als je K1-visumaanvraag uiteindelijk is goedgekeurd en je naar de VS gaat om daar te trouwen, moet je na dat je AOS (Adjustment of Status) aanvragen.
Op het moment dat je die aanvraagt móét je zelfs in de VS blijven tot die aanvraag is goedgekeurd.
Misschien ben je in de war met die periode dat je kunt 'wachten in Amerika'.

Wat betreft het trouwen daar. Bedoel je dat je nu naar Amerika zou vliegen als 'toerist' om vervolgens daar te trouwen i.p.v. het wachten op het fiancée visum?
Volgens mij is dat geen goed idee, aangezien ze dat niet als 'legaal' beschouwen zover ik weet. Het zou wel voor meer problemen kunnen zorgen volgens mij.

Makkelijker zou het wel kunnen zijn om hier in Nederland te trouwen (als hij lang genoeg hier kan blijven? Er moet namelijk min. 2 weken tussen ondertrouw en trouwen zitten).
Dit is een optie die de Amerikaanse ambassade in Amsterdam mij ook voorgelegd heeft, in plaats van de aanvraag van het K1.
Zodra je hier namelijk getrouwd bent, zouden jij en je verloofde eventueel alle benodigde formulieren daarvoor (I-130 petitie als ik het goed heb begrepen) als pakket gelijk bij het consulaat zelf af kunnen leveren.
Als alles in behandeling wordt genomen gaat daar gemiddeld maar 8 - 10 weken overheen.
(Dit is informatie die ik namens de ambassade hier in Nederland heb gekregen nadat ik informatie had opgevraagd over de mogelijkheden van een fiancée visum en een spouse visum.)

Wij hebben besloten om toch de aanvraag voor een I-129F (-> K1-visum) te gaan, aangezien mijn verloofde absoluut niet lang genoeg vrij zou kunnen krijgen, voor zowel ondertrouw, trouwen én documenten in orde maken voor de ambassade.

Ik heb begrepen dat je inmiddels wel de procedure bent begonnen voor het K1-visum, maar je hebt nog je twijfels of jullie daar mee door moeten gaan of een andere optie zullen bekijken?
Succes met welke procedure jullie ook besluiten te volgen.
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Vanka schreef:
Makkelijker zou het wel kunnen zijn om hier in Nederland te trouwen (als hij lang genoeg hier kan blijven? Er moet namelijk min. 2 weken tussen ondertrouw en trouwen zitten).
Dit is een optie die de Amerikaanse ambassade in Amsterdam mij ook voorgelegd heeft, in plaats van de aanvraag van het K1.
Zodra je hier namelijk getrouwd bent, zouden jij en je verloofde eventueel alle benodigde formulieren daarvoor (I-130 petitie als ik het goed heb begrepen) als pakket gelijk bij het consulaat zelf af kunnen leveren.
Als alles in behandeling wordt genomen gaat daar gemiddeld maar 8 - 10 weken overheen.
(Dit is informatie die ik namens de ambassade hier in Nederland heb gekregen nadat ik informatie had opgevraagd over de mogelijkheden van een fiancée visum en een spouse visum.)
Dat is wel apart, dat ze jou dat verteld hebben, omdat dat -vroeger- de regel was voor Amerikanen die in Nerland woonden. Tegenwoordig kan dit (dit proces stond bekend als Direct Consular Filing) helemaal niet meer in Amsterdam, en zullen ook Amerikanen die legaal in Nederland wonen het proces via de de USCIS in d VS moeten starten. Het kan natuurlijk dat het dan nog maar 8-10 weken duurt, maar dit proces is alleen maar voor Amerikanen die met een verlijfsvergunning in Nederland wonen. Als jouw partner dit niet heeft, en je zou in Nederland trouwen, dan is her enige verschil dat je dan direct een CR-1 zou kunnen aanvragen, maar ook daar zal een aantal maanden over heen gaan.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer