Vreemd, zou kassa dan dat antwoord op of dit nu voor alle reizigers geld niet uitgezonden hebben? Lijkt me wat vreemd. Maandag dan toch maar zelf even bellen.MattRob schreef:Dit verschijnt net op Twitter van KLM:
Royal Dutch Airlines@KLM
KLM neemt afstand van de bewering van Kassa dat KLM geen antwoord heeft gegeven. Kassa heeft naar afspraak op alle vragen antwoord gekregen
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Re: klm vanaf antwerpen
'Niemand zegt aan het eind van zijn leven: Had ik maar wat meer gewerkt.'
De KLM geeft toe dat ze deze mensen geen nieuw ticket hadden moeten laten kopen maar alleen een toeslag hadden moeten berekenen. Dus het verschil in tarief tussen vertrek ZWE of ZYR met AMS. Je boekt als NL'er vaak dit ticket om het prijsvoordeel en niet om dan alsnog te gaan bijbetalen.
En tegenwoordig staat het volgens mij ook duidelijk in je bevestiging, dus niet alleen in de algemene voorwaarden.
En tegenwoordig staat het volgens mij ook duidelijk in je bevestiging, dus niet alleen in de algemene voorwaarden.
De Kassamedewerkster zal vast heel irritant zijn geweest voor de dame van de KLM, maar het had KLM wel gesiert als die dame de Kassa medewerkster gewoon netjes te woord had gestaan. Hooguit met de woorden 'daar kan/wil ik geen uitspraken over doen op de televisie'.
Nogmaals, wij gaan gewoon de treinreis maken, eerst heen vanaf R'dam naar Antwerpen (of we worden gebracht, dat moeten we nog even overleggen) en terug met de trein naar Schiphol.
Ik zie de humor er wel van in, om 300pp te besparen door een treinreisje te maken
Nogmaals, wij gaan gewoon de treinreis maken, eerst heen vanaf R'dam naar Antwerpen (of we worden gebracht, dat moeten we nog even overleggen) en terug met de trein naar Schiphol.
Ik zie de humor er wel van in, om 300pp te besparen door een treinreisje te maken

- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Op de Kassa site uiteraard ook weer een reactie op de Twitterboodschap van de KLM: http://kassa.vara.nl/actueel/algemeen-a ... itzending/
Na de uitzending van Kassa reageert KLM op Twitter dat zij wél antwoord hebben gegeven op Kassa's vraag. Dit is niet correct.
Kassa stelde aan KLM de vraag of zij een uitzondering maakt of dat dit geldt voor alle reizigers in deze situatie. KLM reageerde op deze vraag als volgt en we citeren:
"Antwoord op je 1e vraag is dat het hier de case van dhr. Vervloesem en mevr. Van Waeyenberge betreft die inmiddels is afgehandeld. Hier heb ik niets meer aan toe te voegen."
Meer schriftelijke antwoorden van KLM op vragen van Kassa zijn hier te lezen. Het artikel bij dit onderwerp met de reactie die Vervloesem/Van Waeyenberge hebben ontvangen van KLM is hier te lezen.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
- Marenko
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Wat ik nu weer jammer vindt, is dat ik nergens iets terug lees, dat die algemene voorwaarde niet rechtsgeldig is. Dus dat ze je helemaal niet mogen verplichten in Antwerpen op te stappen.
En om die reden zou ik nooit het risico menem om de treinreis over te slaan. Lijkt me niet fijn als je vakantie al op Schiphol eindigt.
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Inderdaad, lijkt mij een mooi topic voor Kassa. Onderbegeleiding van een camera en een mondige journalist. Breed in het nieuws brengen (a la Alberto Stegeman), ben benieuwd hoe de KLEM daar mee omgaat !Ko-Mar schreef:Zo! en wie gaat er nu proefpersoon zijn, en niet eerst de trein nemen

2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Zoals ik al eerder schreef zal de KLM waarschijnlijk deze constructie dan niet meer aan gaan bieden.
Ik vond trouwens dat de KLM media afdeling een "koude douche"
verdient, waar een groot bedrijf klein in kan zijn, als ik de baas was van die media mevrouw had ze nu toch echt geen baan meer. 
Ik vond trouwens dat de KLM media afdeling een "koude douche"

-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Dit is het einde van de goedkope tickets uit antwerpen vrees ik. Don't scare the fish people!
Iets vreemds is nu trouwens: ik keek net naar vluchten naar LV in oktober. De vluchten met vertrek uit ZWE kosten bijna 900€ en dezelfde vluchten, maar dan met vertrek uit ZYR (treinstation brussel, dus 1 treinhalte meer) kosten 570€...
Iets vreemds is nu trouwens: ik keek net naar vluchten naar LV in oktober. De vluchten met vertrek uit ZWE kosten bijna 900€ en dezelfde vluchten, maar dan met vertrek uit ZYR (treinstation brussel, dus 1 treinhalte meer) kosten 570€...
1992: Florida, 2004: LA-LA, 2007:10d Vegas, 2008: DEN-LAS, 2010: 10d LA-LAS, 2011: florida+cruise, 2012: florida+cruise ,2013: florida + cruise, 2015: 6d Vegas + 5d NY, 2016+2017+2018+2019:7d Vegas, 2022 6d Vegas+3D Boston, 2024: 9d Vegas, 2024: WAS+NY
- Nati
- Amerikakenner
Dat zou dan weer erg spijtig zijn voor de mensen die er vlakbij wonengeorgesken schreef:Dit is het einde van de goedkope tickets uit antwerpen vrees ik.

te veel op knopjes gedrukt
Laatst gewijzigd door schellie op 16 mei 2012, 11:44, 1 keer totaal gewijzigd.
was nog 1 knopje te veel
Ook voor alle anderen. Al woon je met je neus op Schiphol. Je maakt bewust de keuze om te vertrekken vanaf Antwerpen omdat je daar geld mee verdiend, incl. de kosten om je naar Antwerpen te laten brengen. Maar ja, er zullen altijd mensen blijven die voorwaarden en regels aan hun laars lappen als het hun beter uit komt. Dit gaat net zo lang, tot de aanbieder ( in geval KLM ) het zat is en er mee stopt. Er zijn legio voorbeelden op dit Amerika forum van diegene die dachten dat regels en voorwaarden niet voor hun golden, gaat het dan mis schreeuwt men moord en brand, WAAROM IK/WIJ???. Mensen. gewoon met de fiets ,te voet of wat dan ook naar Antwerpen/Brussel, daar op de trein en naar Schiphol en dan hopen we maar dat de KLM dit goedkopere aanbod laat bestaan.Nati schreef:Dat zou dan weer erg spijtig zijn voor de mensen die er vlakbij wonengeorgesken schreef:Dit is het einde van de goedkope tickets uit antwerpen vrees ik.![]()
schellie
- Old Faithful
- Amerika-expert
Het gaat inderdaad vaak zoals jij het schildert. Het wordt m.i. echter anders als de regels en voorwaarden wettelijk niet zijn toegestaan. En dat is volgens een hoogleraar - en die zou het moeten kunnen weten - wel het geval.
Ik vlieg in september BRU-AMS-SEA en SFO-AMS-ZWE terug, waarbij ik van het stuk AMS-ZWE per trein geen gebruik zal maken. Dit was voor ons € 400 p.p. goedkoper dan dezelfde vluchten AMS-SEA en SFO-AMS. Ik zou het betreuren als KLM deze mogelijkheid niet meer aan zou bieden. Ik vind echter, ondanks dat dit in mijn nadeel zou kunnen zijn, dat KLM zich wel aan de wet moet houden. Een proefproces zou niet verkeerd zijn. Alleen ga ik dat niet doen.
Ik neem in septemer gewoon de vlucht BRU-AMS en € 800 voordeel. 
Ik vlieg in september BRU-AMS-SEA en SFO-AMS-ZWE terug, waarbij ik van het stuk AMS-ZWE per trein geen gebruik zal maken. Dit was voor ons € 400 p.p. goedkoper dan dezelfde vluchten AMS-SEA en SFO-AMS. Ik zou het betreuren als KLM deze mogelijkheid niet meer aan zou bieden. Ik vind echter, ondanks dat dit in mijn nadeel zou kunnen zijn, dat KLM zich wel aan de wet moet houden. Een proefproces zou niet verkeerd zijn. Alleen ga ik dat niet doen.

Groet,
Old Faithful
Old Faithful
- bedeve
- Amerika-expert
Heerlijk zo'n extra vakantiedag.
Eindelijk kom ik ook weer eens in Antwerpen.
Beetje rondstappen ; lekker ergens bij de oude haven eten.
En dan...rijdt de Thalys voor .
Op naar Schiphol .
Ik kijk uit naar die relaxte manier om de vakantie te beginnen.
Om naar SFO te vliegen .
Voor € 534 pp
Op naar Schiphol .
Om naar SFO te vliegen .
Voor € 534 pp
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Klopt inderdaad Old Faitful. Je haalt het zelf al aan! Volgens een hoogleraar. Maar zolang de wetgever KLM niet terugfluit , houd deze zich aan de voorwaarden die zij hebben opgesteld. Als ik een vlucht heb geboekt vanaf Dusseldorf via Amsterdam, mag ik het traject Dusseldorf -Amsterdam ook niet overslaan en in Amsterdam pas opstappen. KLM ziet de trein als een vlucht. Voorheen was het opstappen op de luchthaven Brussel( en met een vliegtuig) via Amsterdam (Schiphol) verder naar b.v. San Francisco. Dat je op de terugreis geen gebruik maakt van de trein is wat anders. Je krijgt je bagage op schiphol en er is niemand die kan controleren of je de trein neemt naar Antwerpen cq Brussel. Als ik me niet vergis, (DAT WEET IK NIET ZEKER) moet je op Schiphol ergens de treinkaartjes ophalen voor de terugreis?????
schellie
schellie
Ja op Schiphol bij de internationale treinloketten kan je het treinkaartje voor de reis van Schiphol naar Antwerpen/Brussel ophalen. Werkt hetzelfde als op de heenweg.
-
- Amerikakenner
You're so right. Ik vind dat dagje Antwerpen ook beslist niet erg. Heb ook al een hotel geboekt. Vervelend vond ik wel die korte overstaptijd van 1,5 u. Maar heb met de KLM gebeld omdat op het moment van boeken (in februari) de voorwaarden van 24 uur nog golden krijg ik een nieuw ticket en kan ik gewoon de dag ervoor de trein nemen. Hotel kan dus weer gecanceled worden. We gaan nu lekker een half dagje in Antwerpen rondkijken, lekker eten en dan 's-avonds met de trein naar huis. De volgende dag op ons gemakje naar Schiphol voor onze vlucht naar Calgary. Scheelt bij elkaar zo'n € 900,- (meen ik me te herinneren, kan iets meer of minder zijn). En al wat we ervoor moeten doen is een dagje extra vakantie houden. Er zijn dagen dat ik minder verdien en er veel meer voor moet doen.bedeve schreef:Heerlijk zo'n extra vakantiedag.
Op naar Schiphol .
Om naar SFO te vliegen .
Voor € 534 pp
'Niemand zegt aan het eind van zijn leven: Had ik maar wat meer gewerkt.'
Ik ben weer terug!
Wij hebben dus wel de treinreis gemaakt. Maar op Schiphol hoefden we nergens die kaartjes te laten zien.. ik kon niet inchecken bij de zuilen, dus gewoon bij de balie gedaan. Daar werd er ook helemaal niks over gezegd.
Op de terugweg waren er wel kleine probleempjes met het inchecken, maar niets dat blijkbaar niet opgelost kon worden. Het duurde alleen wat langer. En ik had alsnog gewoon mijn eigen stoelen enz.
Wij hebben dus wel de treinreis gemaakt. Maar op Schiphol hoefden we nergens die kaartjes te laten zien.. ik kon niet inchecken bij de zuilen, dus gewoon bij de balie gedaan. Daar werd er ook helemaal niks over gezegd.
Op de terugweg waren er wel kleine probleempjes met het inchecken, maar niets dat blijkbaar niet opgelost kon worden. Het duurde alleen wat langer. En ik had alsnog gewoon mijn eigen stoelen enz.
-
- Amerika-ontdekker
Nog even een vraagje betreft het e-ticket: de electronic ticket receipt" is wat ik moet laten zien op de treinstation in antwerpen en schiphol samen met esta form?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 3342 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 13 Reacties