Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tips voor reizen met kinderen

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Marjol
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Tips voor reizen met kinderen

Bericht door Marjol »

Ja, dat gaan we zeker doen!

Nog een tip die hier past trouwens, als je met een oudere baby of dreumes reist, kan ik British Airways enorm aanraden vanwege de stoeltjes die ze daar hebben voor kinderen tot twee jaar/13 kg. Die krijg je als je op de family row zit (op tijd reserveren dus want op de terugweg zat er een gezin met een anderhalfjarige achter ons op een gewone rij en dat kind was echt niet blij (de ouders dus ook niet ;)).

Het stoeltje lijkt een beetje op een wipstoeltje en ze klikken het vast op een tafeltje. Onze dochter heeft er op de terugweg 4,5 uur in geslapen en op de heenweg niet veel geslapen, maar toch zeker de helft van de vlucht in het stoeltje gezeten/gelegen. Ideaal! Alle baby's/dreumesen op onze vlucht deden het goed met dat stoeltje!

Afbeelding
bello
Amerikakenner

Bericht door bello »

Ja, dat stoeltje is ideaal hè? Hadden wij ook op een bomvolle kerstvlucht in 2009 met onze toen 14 maanden oude dreumes. Die heeft daar met een Brits jongetje in de andere wipper heerlijk gelegen. Althans, een paar uur van de vlucht. De rest van de tijd speelden ze op de zeer ruime plek bij onze voeten en konden we al onze spullen op de grote tafels kwijt. Tegenwoordig is het maar behelpen: gewoon de volle mep moeten betalen voor een ticket voor je peuter en er zeker geen extra service meer voor krijgen, zoals toen ze een gratis vliegende baby was 8)
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
dimple
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door dimple »

Helaas zijn die van ons alweer te groot, maar ik ga het zeker aanraden bij vrienden.

We gaan ons orienteren op 2 weken weg met kerstmis. Thailand (voorkeur van vriendlief :blink: ) of Florida (mijn voorkeur :thumbup: )
Hij betaald grotendeels dus ik ben bang dat zijn mening zwaarder weegt :roll: :lol:
lovely_laura
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door lovely_laura »

Hey marjol leuk dat je er weer bent! Ik heb elke dag met veel plezier je verslag gelezen. Wel balen van je camera! Een erg vreemde zaak! Wel fijn dat het vliegen zo goed ging ben erg benieuwd hoe dat bij ons gaat. Iemand ervaring met Delta en baby/dreumes?

Gr. LAURA
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Wij hebben jarenlang Delta gevlogen op de route Amsterdam - Mumbai (was de enige rechtstreekse vlucht), altijd met kinderen gevlogen, van baby tot kleuter. En als ik heel eerlijk ben, ik hoop nooit meer met Delta te vliegen met de kinderen. Ze zijn totaal niet behulpzaam, en lijken je alleen lastig te vinden. Dus ik hoop dat je niet al te hoge verwachtigen hebt.
Terug in Texas!
lovely_laura
Amerikakenner

Bericht door lovely_laura »

@hemmie van het personeel verwacht ik eigenlijk helemaal niks maar ik bedoelde meer of ze bijvoorbeeld ook zo'n makkelijk stoeltje hebben of iets wat er op lijkt.

Gr. Laura
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Nee, ze hebben niets voor kinderen. Die van ons kregen regelmatig niet eens een kindermaaltijd, ondanks dat we die vooraf besteld hadden. En de laatste keer dat wij met een baby vlogen en ze nog te klein was voor Cares bleken ze niet eens zo'n babygordeltje te hebben. Maar, toen was het nog northwest, misschien heeft Delta ze wel.
Terug in Texas!
SteViS
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door SteViS »

Hoi Marjol,
Wat een heerlijke vakantie hebben jullie gehad zeg. Alleen jammer van de regen in het begin (nou ja regen...zeg maar hoosbui) en wat balen van je fototoestel. Stonden er veel foto's op die je nog niet had gekopieerd? En is Anne al afgekickt van de aandacht van papa, mama en van Donald, Winnieh de Pooh etc :wink: ?

Wat een geweldige stoeltje zeg, je zou bijna willen dat ze die ook voor volwassenen hebben. Is na een paar uur wat vriendelijker voor de billen dan de gewone stoelen (en ik heb er echt genoeg spek op zitten :blink: )
En toen ik je verslag las over de speelplaats bij Schiphol was dat een 'Oh ja' momentje. Als het even kan is dat wel even lekker om de energie kwijt te kunnen.

Nog een paar weken en dan vliegen we met United naar de VS, ik ben benieuwd hoe dat gaat. Iemand naast Delta toevallig ervaring met United?
met5opreis
Amerika-ontdekker

Bericht door met5opreis »

Wij zijn vorig jaar naar Florida geweest en de kinderen waren toen 6, 4 en net 1. We vlogen met Delta en hebben eigenlijk geen problemen gehad. Kindermaaltijd was geregeld, ook voor de jongste en het personeel was ook vriendelijk en behulpzaam. Zelfs 1 stewardes die een (kiekeboe) spelletje met de jongste speelde. Het kan dus ook goed gaan...
met5opreis
Amerika-ontdekker

Bericht door met5opreis »

Dit jaar zullen we trouwens met Airberlin vliegen naar New York, ik ben benieuwd hoe dat zal bevallen....

Dimple hoe oud zijn je kinderen? Ik ben in Thailand en Florida geweest en ik zou het wel weten met kinderen. Zeker Florida, dus ik ben het met je eens. Ook nog eens een stuk korter vliegen volgens mij.
dimple
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dimple »

Onze kids zijn nu bijna 2,5 en 4,5 jaar. Met kerst zijn ze net allebei verjaard (3 en 5) We hebben ook al een mooi aanbod voor een huis (Villa Palm Breeze), dus we zijn druk zoekende naar een mooi ticket.
Het lastige is dat ze na de zomer pas op het werk gaan inventariseren voor de kerst. Beetje laat want dan zijn de tickets duurder. Daarbij weten ze niet of mijn contract wordt verlengd. Het gaat slecht in de kinderopvang dus of ik per 3 november nog een baan heb is niet zeker.

Willen we goede tickets..........moeten we zsm boeken, wel of geen akkoord van de werkgever. :blink:
iertje007
Amerikakenner

Bericht door iertje007 »

Zo... even een tijdje niet meer geweest, maar ik ga de draad weer oppikken :wink: We zaten 2 weken op de Sprookjescamping met de kids en met heel slecht internet. Is weer heel wat anders dan de US! Inmiddels is echt alles geboekt en rond, alleen de huurauto nog niet. We kunnen nog geen klein passagiersbusje vinden. Eventueel maar 2 kleinere auto's, maar dat is wel minder gezellig tijdens langere ritten.

Vannacht heb ik de stoelen voor de terugweg gereserveerd. 17.20 LA tijd, dus diep in de nacht de wekker gezet! Dat merk ik vandaag wel hoor! Maar we hebben goeie plaatsen. En binnen 2 maanden is het al zo ver!!!!

Nog een vraagje aan de ervaren reizigers met kids hier: wat voor schoenen deden jullie de kids aan? We zullen geen hele dagen gaan bergbeklimmen, maar hopen toch wel wat te kunnen lopen en bekijken in het zuidwesten. Gewoon hun normale schoenen? (dochtertje open birkenstockachtige, de boys adidasjes). Of kochten jullie iets speciaals? Teva's zijn handig, maar daar kunnen ze hier niet goed op lopen, te slap.

@Dimple: Thailand is LEUK!! Hebben wij drie weken rondgereisd voordat de kids er waren. Lijkt me met kinderen ook helemaal leuk. Fijn dat jullie er met de kerst in ieder geval lekker uit kunnen, heb je weer wat om te plannen en naar uit te kijken!
Onze Amerika-reizen:
Florida dec-jan 2011
zuidwest USA 2012
zuidwest USA 2013
USA 2014: denver-LA
Mei 2016: Florida
Zomer 2016: Denver-Denver
Zomer 2018: Noordwest USA en Canada

Volg ons op:
https://www.polarsteps.com/iertje007
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Ik weet niet of je ze in Europa kunt krijgen, maar ik ben sinds kort helemaal fan van Keen. Het zijn lichte schoenen, ze zitten heerlijk, ze hebt zowel open als dicht en de open schoenen zijn waterproof. Ze hebben een prima profiel; hier zijn ze goedgekeurd als wandelschoen :)

Voor het echte serieuze werk (10 km en meer), gebruik ik voor mezelf en de kids wel echte degelijke wandelschoenen.

Amerikanen doen zo'n beetje alles op Adidas-achtige schoenen; dat kan meestal ook prima (als je geen echte ruige dingen gaat doen).

Edit: ook in Nederland te koop: http://www.keenfootwear.com/nl/en/
Laatst gewijzigd door dimona op 14 mei 2012, 17:47, 1 keer totaal gewijzigd.
SteViS
Amerikafan

Bericht door SteViS »

@Iertje007, daar zat ik dus ook mee. Ik weet even niet meer hoe oud je kinderen zijn, maar voor onze kleine man kon ik dus mooi nergens wandelschoenen vinden. Of in ieder geval schoenen met een goed profiel. Zeker dat goede profiel vond ik wel belangrijk, want het zijn immers niet alleen maar goede paden waar je over loopt en dan vind ik het wel belangrijk dat hij stevige schoenen aan heeft. En zijn Teva's vind ik ook niet handig voor zanderige paden of over kleine steentjes (komt tussen zijn tenen en houdt hij niet van :wink: ).

Uiteindelijk heb ik via Brandos.nl wel wandelschoenen gevonden voor maat 24 en twee paar besteld om te passen en 1 weer terug gestuurd.
Overigens zijn de schoenen een succes, want hij wil ze elke dag aan. Zoals hij zegt omdat hij er zó goed op kan rennen en springen.

Ik heb deze besteld:
Columbia
Timberland
Uiteindelijk heeft hij de schoenen van Columbia gehouden (overigens de blauwe versie, maar die zag ik niet meer op de site staan), want die van Timberland waren net iets te klein. Maar dergelijke schoenen heb ik nergens kunnen vinden, ook niet bij de grote outdoorwinkels :?

@Dimona, Keen ken ik met name van sandalen, wist niet dat ze ook dichte schoenen hebben.
Laatst gewijzigd door SteViS op 14 mei 2012, 21:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Marjolein1972
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Marjolein1972 »

[quote="iertje007"]Nog een vraagje aan de ervaren reizigers met kids hier: wat voor schoenen deden jullie de kids aan? We zullen geen hele dagen gaan bergbeklimmen, maar hopen toch wel wat te kunnen lopen en bekijken in het zuidwesten. Gewoon hun normale schoenen? (dochtertje open birkenstockachtige, de boys adidasjes). Of kochten jullie iets speciaals? Teva's zijn handig, maar daar kunnen ze hier niet goed op lopen, te slap.

Bij mij lopen ze in de zomer de hele dag op Teva's, net als wij overigens. En wij wandelden op vakanties ook met Teva's. Van Canadezen en Amerikanen kregen wij vaak opmerkingen tijdens de toch redelijk zware trails, dat we dáár op konden hiken. Maar wij hebben er geen centje pijn op. De Dozers zijn overigens niet slap, ze hebben 'n beschermende teenkap. Ook Keen is favoriet :-).
1991 East - West USA
1998 Florida
2002 West Canada
2011 Florida
2013 Zuidwest USA
2015 Noordwest USA
2018 Oostkust NYC - Miami
2023 NYC-DC
2025 ZuidWesten
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

SteViS schreef:
Keen ken ik met name van sandalen, wist niet dat ze ook dichte schoenen hebben.
Ik zag net dat ze zelfs echte wandelschoenen hebben, dat wist ik ook niet:

http://www.keenfootwear.com/nl/en/produ ... te%20black
dimple
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dimple »

Wij hadden bergschoentjes mee (lekker stevig om de enkel)
Heb nog een weinig gedragen paar (maat 25) indien iemand interesse heeft. Echte bergschoenen dus moet je een maat groter hebben.

Ik had Crocs of Teva's en een setje nette sandalen. Moet zeggen dat Mika het meeste heeft gelopen op zijn sandalen toen hij 20 maanden was.

Jaloers op alle voorbereidingen hoor, lekker even met jullie meegenieten!
SteViS
Amerikafan

Bericht door SteViS »

k zag net dat ze zelfs echte wandelschoenen hebben, dat wist ik ook niet:
Zó, die zien er stoer uit....

Bij Timberland heb ik ook nog echte bergschoenen gezien, die leken hier wel een beetje op. Ik vind die schoenen altijd zo leuk in zo'n klein maatje, aan mijn voeten vind ik het altijd een paar grote lompe dingen :lol:

@Dimple, balen he dat je nu je plezier moet halen uit onze voorbereidingen. Ik ben wel benieuwd waar de keuze uiteindelijk op gaat vallen; Thailand of Florida.
iertje007
Amerikakenner

Bericht door iertje007 »

Thanx, ik ga zo alle links even bekijken! Timberlands zijn wel goede schoenen. Onze kids hebben lastige voeten, alledrie een hoge wreef. Ze passen niet veel merken. En op teva's kan de middelste zeker niet lopen, hij is hypermobiel (te lenig) en dan zwenken zijn voeten alle kanten uit en valt hij steeds. Ze zijn trouwens 2 en half, bijna 5 en net 7.
Onze Amerika-reizen:
Florida dec-jan 2011
zuidwest USA 2012
zuidwest USA 2013
USA 2014: denver-LA
Mei 2016: Florida
Zomer 2016: Denver-Denver
Zomer 2018: Noordwest USA en Canada

Volg ons op:
https://www.polarsteps.com/iertje007
dimple
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dimple »

Ik zelf neem vaak mijn Birkenstocks mee (loop ik bijna alles op en overigens wel een hippe versie he :lol: ), bergschoenen en een net schoentje voor als we in Vegas naar een show gaan. :wink:

De bergschoentjes vind ik super voor de kids, met name vanwege de steun, ze kunnen er mee de blub in indien nodig, waterdicht etc.

(voordat ik het vergeet, ik ga ze meteen klaar zetten voor onze korte vakantie in de Ardennen :mrgreen: )
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer