Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Leukste staat?
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Re: Leukste staat?
Het hangt er ook erg vanaf, zoals al eerder geschreven, wat je zoekt. Wij wonen in de rijkste "county" van Amerika en daar zijn redenen voor. Dit is zo'n twintig kilometer van de hoofdstad af. Niet stads, maar ook niet plattelands, gewoon lekker wonen met veel groen om ons heen. Er is in dit gebied van alles te vinden, stad, natuur, geschiedenis, veel culturen, noem maar op. De werkgelegenheid is er ook naar en de huizenprijzen ook, want dit gebied staat telkens bovenaan. Dat is natuurlijk gunstig of niet, want er komt een prijskaartje bij. Ik zou niet veel andere plekken in de VS weten, waar ik ook zou willen wonen en nergens liever
. Ik heb alle vijftig staten bezocht en een heel aantal uitgebreid. Wat mij betreft is de leukste staat Virginia en Washington DC. We hebben geen rode rotsen of woestijn, maar verder wel alles wat je kunt willen.

Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Ik vind het toch een beetje moeilijk hoor, de leukste staat. Wanneer kan je dat zeggen? Ik pak even mijn eigen situatie. Als ik bv alleen het midden of het noorden van Ohio had gezien, was ik waarschijnlijk niet erg onder de indruk geweest. Nu wonen we in het zuiden van Ohio, zoals ze hier zo mooi zeggen de Tri-state (Ohio/Kentucky/Indiana) en we wonen hier zeer prettig.
Veel toeristen zullen deze regio niet eens overwegen, wat ik wel weer jammer vind. Maar ook begrijpelijk, er is zo veel moois in Amerika en je moet keuzes maken. Maar goed, dat is natuurlijk ook het verschil tussen ergens wonen en op vakantie gaan. Wij gaan deze zomer ook eindelijk op vakantie. Voor het eerst sinds we hier wonen. We gaan naar North- en South Carolina en ik weet nu al dat ik het daar prachtig ga vinden. Het zuiden heeft me altijd getrokken. Ben benieuwd.
Veel toeristen zullen deze regio niet eens overwegen, wat ik wel weer jammer vind. Maar ook begrijpelijk, er is zo veel moois in Amerika en je moet keuzes maken. Maar goed, dat is natuurlijk ook het verschil tussen ergens wonen en op vakantie gaan. Wij gaan deze zomer ook eindelijk op vakantie. Voor het eerst sinds we hier wonen. We gaan naar North- en South Carolina en ik weet nu al dat ik het daar prachtig ga vinden. Het zuiden heeft me altijd getrokken. Ben benieuwd.
Montana!!!

Go T@bbing!!!!
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Voor mij is het ook Montana!
Heerlijk die western/cowboy sfeer, de eindeloos lege landschappen, de mensen: geen multikul, alleen cowboys en indianen.
Heerlijk die western/cowboy sfeer, de eindeloos lege landschappen, de mensen: geen multikul, alleen cowboys en indianen.
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
en toeristen 

Over multiculti gesproken, ik meen ook ergens eens gelezen te hebben dat zo'n 15 tot 30 procent van de cowboys van Afrikaanse afkomst was..............
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Ik heb nog lang niet genoeg staten bezocht om daar iets zinnigs over te kunnen zeggen. Persoonlijk houd ik erg van de kusten, maar ik hoop ook het binnenland nog uitgebreid te verkennen in de toekomst.
- USA2004
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ik zal het je nog sterker vertellen... 100% van de cowboys is van buitenlandse afkomst... allemaal multi-culticincijansen schreef:Over multiculti gesproken, ik meen ook ergens eens gelezen te hebben dat zo'n 15 tot 30 procent van de cowboys van Afrikaanse afkomst was..............

En toeristen idd!
Had 'n tijdje terug ergens 'n site gevonden met percentages bevolkingssoort in de staten van de USA en Montana was de staat met het grootste percentage blanken. een relatief klein percentage indianen en maar iets van 2% diversen.
Zou dat linkje best wel terug willen vinden eigenlijk, maar was er bij toeval op gestuit en dan kom je het opeens niet meer tegen op google natuurlijk

Had 'n tijdje terug ergens 'n site gevonden met percentages bevolkingssoort in de staten van de USA en Montana was de staat met het grootste percentage blanken. een relatief klein percentage indianen en maar iets van 2% diversen.
Zou dat linkje best wel terug willen vinden eigenlijk, maar was er bij toeval op gestuit en dan kom je het opeens niet meer tegen op google natuurlijk

Cowboys en indianen
. Ik vind dat toch wel wat... Ik ben ze in Montana nog niet tegengekomen. Ja, reservaten (ook zoiets). Het heeft wat van een zeldzaam ras of zo, Als je geluk hebt dan zie je ze. Ik vind een optreden van indianen op een rodeo ook zo pijnlijk. Zo doen het voor het geld, maar of ze daar gelukkig van worden ik vraag me het echt af.
Montana is een staat waar het landschap overweldigend is. Prairies en de Rockies is een van de mooiste combi's.

Montana is een staat waar het landschap overweldigend is. Prairies en de Rockies is een van de mooiste combi's.
Go T@bbing!!!!
Enige 2 rodeo's die ik heb gezien deden geen indianen aan mee.
Maar wat is er mis met voor je geld werken ook al vind je het niet echt leuk? Moeten wij zelf toch ook als we brood op de plank willen krijgen. Zou het ook liever voor niks krijgen, maar dat zit er niet in.
Vond het ranchleven ook heerlijk, tussen de cowboy's die paarden trainden als cattlehorses.
Ik vond de enorme weidsheid (wijdsheid?) van het landschap ook geweldig. Zo heerlijk veel ruimte. Wou dat we daar wat meer van hadden in Nederland...
Maar wat is er mis met voor je geld werken ook al vind je het niet echt leuk? Moeten wij zelf toch ook als we brood op de plank willen krijgen. Zou het ook liever voor niks krijgen, maar dat zit er niet in.

Ik vond de enorme weidsheid (wijdsheid?) van het landschap ook geweldig. Zo heerlijk veel ruimte. Wou dat we daar wat meer van hadden in Nederland...
Alaska, lekker naar goud zoeken. Ja dat vind ik wel wat.
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Binnenkort staat DejaVu hier erbij op de foto:

Hij zal dan herkenbaar zijn als degene met het helmpje.

Hij zal dan herkenbaar zijn als degene met het helmpje.

~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
en dan roept er iemand:
"ey!, en?!"
-"weer niks.."
"ah ok"
Zo gaat het dan 6 maanden lang
"ey!, en?!"
-"weer niks.."
"ah ok"
Zo gaat het dan 6 maanden lang

- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Totdat:

The Alaska Centennial Nugget - 294.10 Troy Ounces
The largest gold nugget ever found in Alaska. It was found near Ruby, Alaska in 1998 by a miner as he operated his bulldozer. The nugget rolled off the pile of dirt ahead of the bulldozer blade. This nugget was sold and the current location is unknown.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 2186 Weergaves
-
Laatste bericht door Loek