Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

tips/aanvullingen?

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
zomer2012_ts
Amerika-ontdekker

tips/aanvullingen?

Bericht door zomer2012_ts »

Op aanraden in een ander topic, wil ik hier graag even horen wat jullie van onze planning denken.
Ik dacht zelf dat we heel erg veel gepland hadden, maar blijkbaar is dit niet echt het geval. Nu zijn we een beetje hopeloos want we hebben verder geen idee wat in te plannen, zoveel te doen en zo moeilijk om te kiezen!

Even nog wat achtergrondinfo: we willen ENORM veel shoppen en we logeren op East 51 street.

16/07: 's middags aankomen in NY. In de namiddag willen we graag wat slenteren in Central Park en op en rond Times Square
17/07: in de voormiddag naar Grand Central station, in de namiddag winkelen. 's avonds Rockefeller Center bezoeken
18/07: Voormiddag: Museum of National History
Namiddag: Public Library/ Hell’s Kitchen
Avond: Empire State Building
19/07:Voormiddag: SoHo/Chinatown
Namiddag + avond: Little Italy/Brooklyn Bridge
20/07:Voormiddag: Wall Street
Namiddag: Federal Hall
21/07:Vlucht om 09:30 naar Memphis. Kunnen we van Grand Central een trein nemen naar Newark? Ik ben namelijk niet zo'n fan van bussen. :( Moet je daar ook minimum 2u op voorhand aanwezig zijn?

Alvast bedankt voor de meningen en tips!
EvdB
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21
Contacteer:

Re: tips/aanvullingen?

Bericht door EvdB »

Als je echt van Shoppen houdt, zou ik een bezoekje brengen aan de Woodbury outlet http://www.premiumoutlets.com/outlets/outlet.asp?id=7

En ik kan niet in jullie portemonnee kijken, maar als je niet van bussen houdt: wij vonden de taxi van NY naar Newark super. Wij betaalden daar $65 dollar excl tip en excl toll voor.
zomer2012_ts
Amerika-ontdekker

EvdB schreef:Als je echt van Shoppen houdt, zou ik een bezoekje brengen aan de Woodbury outlet http://www.premiumoutlets.com/outlets/outlet.asp?id=7

En ik kan niet in jullie portemonnee kijken, maar als je niet van bussen houdt: wij vonden de taxi van NY naar Newark super. Wij betaalden daar $65 dollar excl tip en excl toll voor.
We dachten ook al aan een taxi, maar is dat geen risico met file en je vlucht missen? Hoe lang hebben jullie er op gereden?

Woodbury outlet komt op de lijst :)
rrrick
Amerikafan

Bericht door rrrick »

Ik zie het World Trade Center niet staan. Bewuste keuze, of...?

Het klinkt wat wrang gezien de tragiek van die plek maar daar vlak bij is ook een vestiging van Century 21. Dit is een soort outlet/warenhuis, waar je een aantal topmerken tegen wat lagere prijzen kunt krijgen. Het is vaak druk, chaotisch en rommelig, maar met een beetje mazzel kun je daar aardig scoren.
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

zomer2012_ts schreef:21/07:Vlucht om 09:30 naar Memphis. Kunnen we van Grand Central een trein nemen naar Newark? Ik ben namelijk niet zo'n fan van bussen. Moet je daar ook minimum 2u op voorhand aanwezig zijn?
Je kunt wel een trein nemen, maar wel vanaf Penn Station (en dan 1 overstap op de AirTrain): http://www.panynj.gov/airports/ewr-to-from.html

Taxi kan ook, je moet gewoon ruim voldoende tijd nemen.
zomer2012_ts
Amerika-ontdekker

rrrick schreef:Ik zie het World Trade Center niet staan. Bewuste keuze, of...?

Het klinkt wat wrang gezien de tragiek van die plek maar daar vlak bij is ook een vestiging van Century 21. Dit is een soort outlet/warenhuis, waar je een aantal topmerken tegen wat lagere prijzen kunt krijgen. Het is vaak druk, chaotisch en rommelig, maar met een beetje mazzel kun je daar aardig scoren.
Spreekt ons beiden niet echt aan, idd gezien de tragiek.
zomer2012_ts
Amerika-ontdekker

tosca schreef:
zomer2012_ts schreef:21/07:Vlucht om 09:30 naar Memphis. Kunnen we van Grand Central een trein nemen naar Newark? Ik ben namelijk niet zo'n fan van bussen. Moet je daar ook minimum 2u op voorhand aanwezig zijn?
Je kunt wel een trein nemen, maar wel vanaf Penn Station (en dan 1 overstap op de AirTrain): http://www.panynj.gov/airports/ewr-to-from.html

Taxi kan ook, je moet gewoon ruim voldoende tijd nemen.
Bedankt, ik raak echt moeilijk wijs aan die website.

Weet er iemand of buitenlandse (in ons geval belgische) studentenkaarten ook aanvaard worden in Amerika? In Londen lukte dit verbazend goed :)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer