Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

op bezoek bij Amerikanen?!

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
DVDGuy
Amerika-expert
Partner van: Krabbegat
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: op bezoek bij Amerikanen?!

Bericht door DVDGuy »

Ook tijdens ons verblijf in New York, wilde Steve, onze vriend alles betalen, maar dat vind ik ook wel erg ver gaan.

Steve gaf aan dit normaal te vinden; wij hadden immers ook allerlei kado's voor hem gekocht over de jaren heen (hij trouwens ook voor ons, maar dat scheen er niet toe te doen :wink: )

Ik heb, na lang aandringen, uiteindelijk een aantal keer "mogen" betalen.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

ned in MO schreef:Je moet het ook eens van de andere kant bekijken. Ik heb al een aantal keren wildvreemde Nederlanders over de vloer gehad waarvan er een aantal zijn blijven slapen :lol: Kende ik ook alleen maar via "een forum"
Coyote en de hekkies zijn zelfs twee keer geweest. Dat zullen mijn kookkunsten wel zijn geweest. :lol: die de terugkomst hebben verklaard.
Inderdaad hier net zo. Wij hebben behalve forumleden ook een aantal Nederlandse jongeren te logeren gehad, die ik van tevoren nooit had ontmoet. Altijd erg leuk geweest (op een keer na, maar dat was pas achteraf en doet er niet toe). Wat betreft logeren bij Amerikanen, wij zijn een paar jaren geleden ontzettend gastvrij onthaald in Michigan door een jeugdvriend van mijn man. Echt kennen deden we hem en zijn gezin niet, maar wat voelden we ons welkom! Ik zou het ook zeker doen.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
AmerikaontdekkerNL
Amerika-ontdekker

Bericht door AmerikaontdekkerNL »

@Coyote Damn wat een mooie bak die Corvette :angel:
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

In de loop van de jaren dat ik hier woon heb ik veel mensen leren kennen (buren, vrienden, collegas) die naar andere steden zijn verhuisd. Als ze hier op bezoek zijn is het heel gewoon dat ze blijven eten en slapen, ook al had je totaal geen contact meer tussendoor. Ook omgekeerd als ik een keer in de steden ben waar zij nu wonen, vinden ze het heel gewoon om mij (ons) te ontvangen en als gasten helemaal in de watten te leggen.

Ik denk dat het ook met de afstanden hier heeft te maken. Als iemand op bezoek komt, is het niet altijd zo dat ze s'avonds weer makkelijk thuis kunnen zijn, dus is de cultuur er meer een van "bijf maar eten, blijf maar slapen". In Nederland is men dat niet gewend omdat iedereen eigenlijk "om de hoek" woont, zelfs al moet je s'avonds nog vanuit Amsterdam naar Maastricht rijden. Ook verhuizen mensen niet naar de ander kant van een continent, al is dat mogelijk tegenwoordig misschien wat meer relevant. Ik dacht dat ik ook nog een adresje in Spanje heb ... :wink:
Joke
Amerikakenner

Bericht door Joke »

Enkele jaren geleden had ik een stukje over pensioen en verhuizen geschreven op het CNN Money site. Ik ben de enige met mijn naam in Amerika, dus makkelijk op te sporen, en een paar weken na het verschijnen van mijn article kreeg ik een brief van een vrouw aan de westkust die in mijn omgeving wilde komen wonen. We hebben een paar weken ge-e-mailed en gesproken, en toen is ze 3 dagen bij mij komen logeren en hebben we samen een huis voor haar gevonden. Vrienden verklaarden me gek, want ik kende deze vrouw niet, wist verder heel weinig over haar, enz. Voor mij voelde het goed, dus deed ik het.

Ik heb vaak logees, sommigen die ik bijna niet ken, maar waarom niet? Ik heb in het verleden een keer een neef en zijn vrouw de deur gewezen, dus als het echt niet gaat, zou ik dat weer doen.
Lust is easy. Love is hard. Like is most important.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Inderdaad, als het echt niet gaat heb ik ook mensen de deur gewezen. Maar meestal gaat het prima en wij hebben ook ons deel van praktisch onbekenden te logeren gehad, soms zelfs wekenlang. Het is ook precies zoals Loek zegt, afstanden zijn hier anders en een bezoek heeft meestal een logeerpartij tot gevolg. Ook omgekeerd, ik logeer regelmatig bij vrienden en familie. Vroeger, ten tijde van de eerste colonisten, was het nog erger, toen bleven mensen maanden. Ik prijs me dus nog gelukkig :lol:. Maar inderdaad, je focus verandert. Ik ben al heel blij als ik mijn broer en zus eens per jaar zie, want de een woont 8 uur rijden bij ons weg, de ander 10. Ricks zus woont een vlucht weg en zijn vader een flinke dag (14 uur) rijden. We zijn dus echt gewend om niet een paar uur ergens op bezoek te gaan, maar eerder een paar (of meer) dagen, en omgekeerd.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Raafje87
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Raafje87 »

Ik heb via Couchsurfing een aantal keer bij 'wildvreemden' gelogeerd, voor mij telt; als het goed voelt na een aantal conversaties (en daar natuurlijk de referenties maar die heb je op deze manier niet ;)) dan gewoon doen! Ik kwam zo op de mooiste plekken en heb hele leuke mensen ontmoet. Zo ben ik afgelopen november in NYC weer op de koffie geweest bij mn hosts van dat jaar ervoor, was super gezellig en hopelijk lukt het dit jaar ook nog. :thumbup: Ik heb daarnaast ook nog bij kennissen van mn oma gelogeerd in Vegas, kende ze absoluut niet maar het e-mail contact was zo leuk dat ik graag inging op hun uitnodiging destijds, dat was echt een enorme fijn tijd...en deze zomer zien we elkaar weer daar! Dus gewoon op je gevoel en verstand samen afgaan ;)
Op naar de volgende reis... http://www.emintheusa.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer