Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

"bergversnelling" in minivan?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Re: "bergversnelling" in minivan?

Bericht door Coyote »

ajb1973 schreef:Ik ga ervan uit dat we het aan de auto zullen merken als we de berg afrijden en moeten minnen of plussen?
Als je goed naar je auto luistert merk je het vanzelf wanneer je het zou kunnen gebruiken. Veel bergroutes gaan nu eenmaal niet constant omhoog of omlaag maar een combinatie van beide zodat ik meestal wel eens overschakel tijdens zo'n rit.

Gewoon straks proberen, dan merk je het vanzelf.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

DejaVu schreef:@ned in mo,

Ik constateer een misdaad op de foto's. Iemand heeft de sigarettenaansteker uit uw auto gestolen.
Yup samen met de asbak. Ik heb al jaren geen auto meer met aansteker. Het is een 12v aansluiting waar de tom tom of de telefoonoplader inzit. Er zitten trouwens 3 aansluitingen voort\, 2 in het midden en achterin ook minimaal nog een geloof ik.
Iedereen kan dus zijn ding inpluggen :wink:
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Niemand hier met paddles aan het stuur voor het schakelen? Dat zie je ook weleens bij high end US cars (Challenger bijvoorbeeld)
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

Loek schreef:Niemand hier met paddles aan het stuur voor het schakelen? Dat zie je ook weleens bij high end US cars (Challenger bijvoorbeeld)
Yep...Mijn Mazda MX5 heeft de Paddle Shifters.

Afbeelding
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Grappig. Zo te zien heb jij "up" en "down" aan beide kanten van het stuur. Ik heb "up" links en "down' rechts. Ook al zoiets waar geen standaard in is vastgesteld; eigenlijk slecht van de industrie. Op het gebied van automaten werkt bijna elke automaat bediening weer net iets anders. Kun je voorstellen dat elke auto de pedalen (rem, gas, koppeling) in een andere volgorde zou hebben? Het is blijkbaar erg moeilijk om tot afspraken te komen op dat gebied; ik vermoed dat er hele grote egos bij betrokken zijn. :roll:
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

Loek schreef:Grappig. Zo te zien heb jij "up" en "down" aan beide kanten van het stuur. Ik heb "up" links en "down' rechts. Ook al zoiets waar geen standaard in is vastgesteld; eigenlijk slecht van de industrie.
Ik vind het wel handig dat de up and Down aan beide kanten van het stuur zitten.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

ik heb alleen paddles in de kano :mrgreen:
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Behalve als je "up Sh*t Creek" bent :mrgreen:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Color01 schreef:
Loek schreef:Grappig. Zo te zien heb jij "up" en "down" aan beide kanten van het stuur. Ik heb "up" links en "down' rechts. Ook al zoiets waar geen standaard in is vastgesteld; eigenlijk slecht van de industrie.
Ik vind het wel handig dat de up and Down aan beide kanten van het stuur zitten.
Blijkbaar is het dus andersom (net gekeken) links is terugschakelen en rechts is omhoogschakelen. Ik denk er al niet meer bij na. Blijkbaar komt deze opstelling uit de formule 1 wereld: " In Formula One, the system is adapted to fit onto the steering wheel in the form of two paddles; depressing the right paddle shifts into a higher gear, while depressing the left paddle shifts into a lower one. Numerous road cars have inherited the same mechanism." Eigenlijk gebruik ik het alleen in de file en in de bergen. Alle andere keren ben ik lui en laat het aan de auto over.

Maar zoals ik al zei kiest elke fabrikant weer voor zijn eigen opstelling, waardoor het overstappen van de ene auto naar de ander altijd even een uitdaging is. Dat geeft soms wel grappig handelingen als ik vanuit mijn auto in die van Gepke stap. Als ik de auto in "park" zet, druk ik een knopje aan het uiteinde van de automaat bedienings hendel in. Als ik dus in Gepke d'r auto stap doe ik dat dan ook aan het eind, maar op diezelfde plek zit bij haar de voorruitsproeier. Zij kan dus altijd zien als ik haar auto heb weggezet, want dan is haar voorruit nat :lol:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer