Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Panorama trail (Yosemite NP)

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Panorama trail (Yosemite NP)

Bericht door Martin & Marianne »

Mervin schreef:Ik neem aan dat je ook op een andere manier die trail kunt gaan lopen en dat je niet verplicht bent om die bus te pakken???
Je kunt ook omhoog lopen (via de 4 miles trail) en dan via de PT naar beneden maar dan wordt het een aardig lange wandeling. Zie ook http://www.yosemitehikes.com en mijn wandelsite.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 16 mei 2012, 19:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Linds
Amerika-ontdekker

Bericht door Linds »

Hoe gebeurt de betaling bij telefonische reservatie, ik veronderstel dat ik best de credit card bij de hand hou?
Ingrid64
Amerika-newbie

Bericht door Ingrid64 »

Ja, je geeft je creditcardnummer op en krijgt van hen een reserveringsnummer door. De tickets voor de bus moet je dan 3o minuten voor vertrek ophalen bij Yosemite Lodge. Het bedrag is enige dagen later al vemeld op je CC overzicht.
Ik heb ook gereserveerd voor 4p voor 24 juli om 8.30 uur. Gaat heel goed telefonisch. Tip: houd een Engels spellingsalfabet bij de hand. Ze hebben vaak moeite met onze Nederlandse namen te verstaan.
Laatst gewijzigd door Ingrid64 op 16 mei 2012, 18:58, 2 keer totaal gewijzigd.
GJ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door GJ »

Je hoeft de kaartjes trouwens niet per se op te halen in de Lodge; wij hebben ze de dag tevoren bij het 'activiteitenloket' in Curry Village opgehaald. Scheelde de volgende dag weer wachten en extra vroeg weggaan. In Curry Village kun je volgens mij ook gewoon tickets kopen (als de bus tenminste niet vol zit)
sifaka
Amerikafan

Bericht door sifaka »

Alle antwoorden zijn gegeven maar ik wil nog even iets toevoegen:

Wat een fantastische wandeling is dit! Heel veel plezier en neem lekker je tijd! Zorg dus dat je een vroege bus neemt!
6-10-2011 t/m 2-01-2012: rondje Zuidwest + Chicago - Miami

http://goingusa2011.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
marli
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door marli »

deze trail lijkt mij heel mooi :)
we gaan op vakantie als gezin met 3 volwassen kinderen die bepaald nooit wandelen( ze hebben nu wel wandelschoenen aangeschaft)
gelukkig is yosemite aan het eind van de vakantie en na 2 weken geregeld te hebben gelopen zal de conditie
toch wel redelijk goed zijn maar.... moet je voor de panorama trail een bereconditie hebben of valt dat mee?
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Je hoeft er geen bereconditie voor te hebben. Wij hebben hem vorig jaar ook gelopen. We konden daarna wel 3 dagen bijna niet meer bewegen :lol:
Maar ik denk dat een goede basis conditie voldoende is. Neem wel als je niet gewend bent zolang en in berg gebied te lopen de John muir trail aan het eind en niet de mist trail. Wij waren de JMT misgelopen en zijn teruggekomen via de mist trail. Hebben we nu nog nachtmerries van :wink:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Wij wandelen hier ook nooit, en hadden niet echt moeite met de Panorama Trail. Onze kuiten wel, zo bleek de volgende dag, vanwege het laatste stuk. Als je inderdaad de JMT doet op het laatst zal dat ook wel meevallen.
Onze kinderen (ook niet sportief) hadden er helemaal geen problemen mee.

Marianne
Nici
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door Nici »

Nee hoor, het is gewoon een uur of zeven wandelen, genieten van uitzichten, lekker picknicken en kletsen met mensen die de trail ook lopen. Een echte conditie heb je er niet voor nodig.
Het eerste deel daalt, daarna krijg je wel een stukje stijging en daarna is het alleen naar beneden wandelen. Mocht er iemand knieproblemen hebben, dan is naar beneden lopen niet echt lekker (een wandelstok kan dan wel ondersteuning bieden). Drink en eet genoeg onderweg! Dan heb je minder last van verzuring van je spieren.

Nici
http://www.roadbook2013.blogspot.com/ Verslag juni 2013: Alburquerque - Las Vegas
http://www.roadbook2012.blogspot.com/ Verslag juni 2012: Las Vegas-Denver (met Havasupai en GT/Y)
http://juliannicoline.blogspot.com/ Verslag Juni 2010: SF-Phoenix.
marli
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door marli »

gelukkig !... ik ben gerust gesteld want ik heb hier heel veel zin
dank voor jullie reacties
nu de "kids" nog motiveren om die( vlgs henzelf) afschuwelijke wandelschoenen in te gaan lopen voor de vakantie :lol:
babbeloebaa
Amerikafan

Bericht door babbeloebaa »

Gelukkig kom ik deze topic tegen.
Ik heb continu overal gelezen dat we gewoon aldaar in het park konden reserveren en dat er dan waarschijnlijk nog wel plek genoeg zou zijn in de bus.
Maar na dit allemaal te hebben gelezen, gaan wij toch ook maar eens even een telefoontje plegen.
GJ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door GJ »

Het hangt er denk ik ook helemaal vanaf wanneer je gaat; mei of september zal rustiger zijn dan juni-juli-augustus. Wij liepen de trail op een zondag eind juni, dan is het gewoon heel druk in het park (files op de wegen, shuttlebussen die er ook niet meer doorheen geraken waardoor we uiteindelijk op de eerste avond maar gewoon zijn gaan lopen van de Lodge naar Curry Village). We hadden de eerste bus en dat waren er eigenlijk twee: één bus was de 'hikers bus' voor mensen met een enkeltje, dus die keerde meteen om na aankomst op Glacier Point. De tweede was de retourbus. Die bleef daar een tijd staan voor de mensen die een retourtje hadden. Dus zo lossen ze 't dan ook wel weer op, als het druk is.

Maar goed, als je toch al weer wanneer je er bent en dat je het wilt gaan doen: waarom zou je niet reserveren?
tnc0503
Amerikafan

Bericht door tnc0503 »

Ko-Mar, wat bedoel je met 'nachtmerries van de Mist Trail' ? Is die zo eng? Ik heb hoogtevrees, dus als ik weet dat de Mist Trail eng is, dan moet ik het andere pad nemen.
Claudia
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Als je er in het voorjaar bent en de stenen zijn nat en glad en je bent moe, dan is het niet verstandig om na een lange wandeling nog via de Mist Trail naar beneden te gaan. Maar echt eng is het niet. Het is te vergelijken met een trap waarvan de treden onregelmatig zijn. Je moet dus wel uitkijken waar je loopt, maar je loopt niet naast een afgrond, dus voorzover ik dat kan beoordelen niet eng voor iemand met hoogtevrees.
Je kunt ook bij de Nevada Fall de Mist Trail volgen en dan het laatste stuk (boven bij de Vernal Fall) de JMT nemen.
Het is verstandig om goede schoenen te dragen hoewel wij het op gewone sportschoenen hebben gedaan.

Marianne
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Nachtmerries is wel wat overdreven hoor. Maar wij zijn allebei niet echt getraind. En onze benen lieten dat goed weten. De Misttrail gaat langs een soort rockslide naar beneden. Redelijk stijl, maar met name de onregelmatige afstand tussen de stenen was voor ons lastig. Daar van de vermoeidheid onze spieren behoorlijk begonnen te trillen en je daar ook geen misstap wilt nemen. Ik heb daar wel even gedacht, ik ga zitten en ik ga geen kant meer op, niet verder naar beneden en zeker niet omhoog. Maar goed je moet wel verder en als je rustig aan doet gaat het ook wel. Irritant zijn dan die jongelui, die je gewoon voorbij rennen, naar beneden maar ook omhoog. :mrgreen: Dan merk je ineens dat je toch een jaartje ouder bent.

Ko heeft ook hoogtevrees en vond hem verder niet eng.
babbeloebaa
Amerikafan

Snoopy schreef:Het was warm en we moesten echt zuinig aan doen met ons water gedurende de 7 uur die wij erover gedaan hebben om de trail te lopen.
Hebben jullie 7 uur op de Panorama trail gelopen???
Want op Yosemitehikes.com staat er bij de hikes dat de trail glacier point maar ongeveer 30 minuten duurt en 1.6 km is?!

En ik vond op ontdek-amerika.nl het volgende:
Yosemite Valley Shuttle Bus
De bussen rijden van 07.00 uur tot 22.00 uur, en ze stoppen op 21 verschillende plaatsen in Yosemite Valley. Tijdens de drukste uren vertrekt er elke 20 minuten een bus. Er is een grote parkeerplaats in Yosemite Village aanwezig.

Deze shuttle bus gaat dus niet naar de glacier point?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

De shuttlebus rijdt inderdaad alleen in de vallei. Glacier Point ligt ruim een uur rijden van de vallei. Hier rijden geen gratis shuttlebussen naar toe. Er rijdt wel 3 keer per dag een bus naar Glacier Point. Deze bus wordt ook wel de hiker's bus genoemd, omdat de mensen die de Panorama Trail lopen omhoog gaan met de bus en lopend naar beneden gaan (terug naar de vallei). zie op http://www.yosemitepark.com onder "play" voor meer informatie over de bus.
De informatie over de bussen is ook via yosemitehikes.com te vinden. Je moet daar wel bij de Panorama Trail kijken en niet bij Glacier Point. Die laatste is inderdaad een korte wandeling, alleen naar het uitzichtpunt.
Je kunt ook eens op mijn wandelsite kijken.
Als je alleen naar GP wilt kun je ook met de auto heen en weer rijden.

Marianne
babbeloebaa
Amerikafan

Ik heb nog een vraag over de shuttle bussen yosemite valley..
Zie dit kaartje http://www.nps.gov/yose/planyourvisit/u ... huttle.pdf
Is alleen de groene route gratis of ook de bruine en oranje?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Die zijn ook gratis. Zie hier voor een overzicht van alle shuttles en bussen.

Marianne
Broes
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Broes »

Echt een zalige wandeling! Wij zijn verre van geoefende wandelaars en verbleven twee volle dagen in Yosemite. Maar deze wandeling zorgt er voor dat je het park ten volle beleeft!
Breng genoeg water mee, want tussendoor kan je niet bijvullen.
Wij deden er zes uur over, met tussenpauzes. Dus redelijk goed te doen eigenlijk. In september gedaan en toen waren watervallen best nog spectaculair.
The day after voelden we het wel in onze kuiten, vooral door het laatste stuk inderdaad, met de trappen (onderschat dit niet!). Maar je krijgt er zoveel voor terug. Veel plezier!
Op de planning: Canada (juni 2014)
Check onze blog: http://www.reisverslaafd.be
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer