Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
New York Planning (tips!)
-
- Amerika-newbie
New York Planning (tips!)
Beste mensen,
nog een maandje en dan is het zover!! Ontzettend veel zin in en druk bezig met de planning. Even een vraag, is onderstaande planning haalbaar / goed te doen? Zijn er nog tips of dingen die ik vergeten ben en zeker niet mag missen?
Alvast bedankt voor de hulp en adviezen!!
13 Juni 2012 New York
• ’s Avonds naar Times Square
• Op tijd terug, bijkomen van vlucht en tijdsverschil
14 Juni 2012 New York
• Ochtend
a) Central Park
b) American Museum of Natural History
• Middag
c) 5th Avenue: St. Patrick’s Cathedral
d) Public Library
e) Grand Central & Broadway
• Avond
f) Top of the Rock (zonsondergang)
15 Juni 2012 New York
• Ochtend
a) Battery Park
b) Statue of Liberty
c) Wall Street
d) Trinity Church
e) World Trade Centre / Ground Zero
• Middag
f) Brooklyn Heights
g) Brooklyn Bridge
• Avond
h) Musical / Film
nog een maandje en dan is het zover!! Ontzettend veel zin in en druk bezig met de planning. Even een vraag, is onderstaande planning haalbaar / goed te doen? Zijn er nog tips of dingen die ik vergeten ben en zeker niet mag missen?
Alvast bedankt voor de hulp en adviezen!!
13 Juni 2012 New York
• ’s Avonds naar Times Square
• Op tijd terug, bijkomen van vlucht en tijdsverschil
14 Juni 2012 New York
• Ochtend
a) Central Park
b) American Museum of Natural History
• Middag
c) 5th Avenue: St. Patrick’s Cathedral
d) Public Library
e) Grand Central & Broadway
• Avond
f) Top of the Rock (zonsondergang)
15 Juni 2012 New York
• Ochtend
a) Battery Park
b) Statue of Liberty
c) Wall Street
d) Trinity Church
e) World Trade Centre / Ground Zero
• Middag
f) Brooklyn Heights
g) Brooklyn Bridge
• Avond
h) Musical / Film
Re: New York Planning (tips!)
Ik zou in je programma van 14 juni de ochtend en middag omdraaien. Zo kun je in de middag lekker door het park wandelen (of wat je daar ook wilt doen. Kun je 's morgens Grand Central, St. Patricks en de bibliotheek doen en dan eind van de ochtend naar Natural Museum of History. Dan kun je de rest van de middag lekker in CP doorbrengen 
15 juni is in de ochtend erg druk, maar dat ligt er natuurlijk ook weer aan wat je daar precies wilt doen. Wanneer je bijvoorbeeld niet overal naar binnen gaat en er alleen langsgaat dan is het wel te doen, anders zul je alles op die ochtend niet halen.
Als ik jullie was zou ik de metro naar Brooklyn. Daar door Brooklyn Heights wandelen en dan over de brug terug lopen naar Manhattan. Wat dan ook leuk om te bezoeken is Pier 17.

15 juni is in de ochtend erg druk, maar dat ligt er natuurlijk ook weer aan wat je daar precies wilt doen. Wanneer je bijvoorbeeld niet overal naar binnen gaat en er alleen langsgaat dan is het wel te doen, anders zul je alles op die ochtend niet halen.
Als ik jullie was zou ik de metro naar Brooklyn. Daar door Brooklyn Heights wandelen en dan over de brug terug lopen naar Manhattan. Wat dan ook leuk om te bezoeken is Pier 17.
-
- Amerika-newbie
Bedankt voor de tips! Ik ga ze aanpassen en meenemen..
We gaan overigens met de metro naar brooklyn heights en wandelen terug naar manhattan. Welke metro kaart is het meest geschikt voor ons, een volledige dagkaart ???
We gaan overigens met de metro naar brooklyn heights en wandelen terug naar manhattan. Welke metro kaart is het meest geschikt voor ons, een volledige dagkaart ???
- meyem
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Weet je, ik denk dat het vooral belangrijk is dat je weet wat je ongeveer wilt zien in de stad en wat zo'n beetje bij elkaar in de buurt ligt. dan bepaal je gewoon smorgens waar je die dag naar toe gaat, afhankelijk van het weer...
9 van de 10 keer doe je, zeker de eerste keer, minder op een dag dan je denkt. New York is best overweldigend indrukwekkend. zonde om jezelf voorbij te hollen met een vastgesteld schema...
Veel hotels hebben kaarten van Manhattan liggen. Daar heb je vast genoeg aan. en een reisgids uit de bibliotheek...
9 van de 10 keer doe je, zeker de eerste keer, minder op een dag dan je denkt. New York is best overweldigend indrukwekkend. zonde om jezelf voorbij te hollen met een vastgesteld schema...
Veel hotels hebben kaarten van Manhattan liggen. Daar heb je vast genoeg aan. en een reisgids uit de bibliotheek...
- meyem
- Amerika-expert
o, en wat Brooklyn betreft: halte 'hight street' is prima. dan loop je naar het noordwesten en kom je bij de brug uit. Eerst even iin Brooklyn Bridge park genieten van het uitzicht, een ijsje kopen in de Ice factory en dan de brug op. voor de opgang: onder de weg door en dan rechts, of vraag het aan een local.
Let goed op, links is voor voetgangers, rechts voor fietsers! graag rekening mee houden!
De metro (subway!) betaal je per rit, kost 2,25$...of beter nog, je koopt een unlimited metrocard voor 29$, dan kun je een week lang onbeperkt met de metro en de bus rondreizen. Dat heb je er heel gauw uit.
Let goed op, links is voor voetgangers, rechts voor fietsers! graag rekening mee houden!
De metro (subway!) betaal je per rit, kost 2,25$...of beter nog, je koopt een unlimited metrocard voor 29$, dan kun je een week lang onbeperkt met de metro en de bus rondreizen. Dat heb je er heel gauw uit.
- meyem
- Amerika-expert
in elke halte hangt een kaart waar je de route op uit kunt stippelen. Bij veel haltes kun je ook een gratis subway map vragen. Easy peasy, lemon squeezy..
http://www.mta.info/nyct/maps/subwaymap.pdf
High street is dus de A en de C
er is verschil tussen local trains en express trains. bij elke halte op de kaart staat aangegeven welke lijn er precies stopt. Express treinen slaan haltes over en stoppen alleen op de witte stippen.
http://www.mta.info/nyct/maps/subwaymap.pdf
High street is dus de A en de C
er is verschil tussen local trains en express trains. bij elke halte op de kaart staat aangegeven welke lijn er precies stopt. Express treinen slaan haltes over en stoppen alleen op de witte stippen.
En heb je een smartphone, dan is er een app. met de subwaymap van nyc.
Veel plezier in NYC, maar dat gaat zeker lukken.
Veel plezier in NYC, maar dat gaat zeker lukken.
-
- Amerikafan
Hallo Forumleden,
Ik zit eigenlijk ook met dezelfde vraag.
2 juli landen wij in New york (tijd weten we nog niet) en reizen 5 juli door met de trein naar philadelphia om 16.00 uur.
De bezienswaardigheden die wij willen zien zijn:
- Central park
- times square
- Vrijheidsbeeld. (gratis ferry langs het vrijheidsbeeld, omdat we er toch niet in kunnen).
- brooklyn bridge
- fifth avenue
- ground zero (hier hebben we 3 juli om 11.30 uur kaartjes voor)
- museum of nat. history
- china town
- empire state building
- top of the rock
- chrysler building
- wall street
Hier is een heel lijstje en zo te zien ook echt de highlights van NY.
Ik weet dat ik zelf op de kaart kan kijken wat de meest logische route is, maar ik zou graag van jullie willen weten, welke route jullie zouden doen.
Aangezien ik dus ook niet weet hoeveel tijd je ongeveer kwijt bent per item.
Ons hotel is de comfort inn in Manhattan.
En met deze bezienswaardigheden, is het voor ons dan het handigst om de NY pass te nemen of de explorer pass?
Alvast bedankt
2 juli landen wij in New york (tijd weten we nog niet) en reizen 5 juli door met de trein naar philadelphia om 16.00 uur.
- Central park
- times square
- Vrijheidsbeeld. (gratis ferry langs het vrijheidsbeeld, omdat we er toch niet in kunnen).
- brooklyn bridge
- fifth avenue
- museum of nat. history
- china town
- empire state building
- top of the rock
- chrysler building
- wall street
Ik weet dat ik zelf op de kaart kan kijken wat de meest logische route is, maar ik zou graag van jullie willen weten, welke route jullie zouden doen.
En met deze bezienswaardigheden, is het voor ons dan het handigst om de NY pass te nemen of de explorer pass?
Alvast bedankt
-
- Amerikafan
Daarbij komt ook nog dat wij 4 juli (onafhankelijkheidsdag) in NY zijn. Wat mogen we die dag niet missen?babbeloebaa schreef:Hallo Forumleden,
- Central park
- times square
- brooklyn bridge
- fifth avenue
- museum of nat. history
- china town
- empire state building
- top of the rock
- chrysler building
- wall street
Alvast bedankt
Er zullen vast wel veel activiteiten extra te doen zijn die dag.
- analogkid
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Dag 1
Fietsen door Central Park (2 uur)
MONH
5th Avenue (incl St Patrick Cathedral en Public Library)
S avonds Times Square
Dag 2
Statue Cruise langs SoL en een bezoek aan Immigration Museum op Ellis Island
Na terugkomst Battery Park, Wall Street en 9/11 Memorial
Dag 3
Metro naar Brooklyn, wandelen over Brooklyn Heights
Terug wandelen over Brooklyn Bridge
China Town
TOTR op. Ik zou een van de twee doen en TOTR vonden wij mooier dan ESB. Tenzij je er een overdag en een s avonds wilt doen.
Zo heb je je hele lijstje gehad, behalve Chrysler Building, maar daar kun je toch alleen de lobby bekijken.
Fietsen door Central Park (2 uur)
MONH
5th Avenue (incl St Patrick Cathedral en Public Library)
S avonds Times Square
Dag 2
Statue Cruise langs SoL en een bezoek aan Immigration Museum op Ellis Island
Na terugkomst Battery Park, Wall Street en 9/11 Memorial
Dag 3
Metro naar Brooklyn, wandelen over Brooklyn Heights
Terug wandelen over Brooklyn Bridge
China Town
TOTR op. Ik zou een van de twee doen en TOTR vonden wij mooier dan ESB. Tenzij je er een overdag en een s avonds wilt doen.
Zo heb je je hele lijstje gehad, behalve Chrysler Building, maar daar kun je toch alleen de lobby bekijken.
ZW USA: https://www.polarsteps.com/MoniqueLager ... st-us-2025
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
Het vuurwerk. 's Avonds is er een mooie show met prachtig vuurwerk. Wel erg druk, dus ga op tijd weg als je een goed plekje wilt hebben.babbeloebaa schreef:Daarbij komt ook nog dat wij 4 juli (onafhankelijkheidsdag) in NY zijn. Wat mogen we die dag niet missen?
Als je wil shoppen en je kunt tegen drukte kun je dat ook 4 juli doen. Mega-mega-mega sale op die dag en die is de volgende dag dan ook weer over. Druk overal, chaos in de winkels, maar erg goede deals te scoren

-
- Amerikafan
analogkid en tosca..
Super bedankt voor jullie tip(s).
Hier kunnen wij zeker wel wat mee.
Super bedankt voor jullie tip(s).
Hier kunnen wij zeker wel wat mee.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves