Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Isas: 21 dagen rondje zuidwest met pubers
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: reis Isas:21 dagen rondje zuid west met pubers
Ik hoor altijd goede verhalen over Tioga, en de hotels zullen zeker goed zijn. Ik vind het echter altijd zo jammer als ik hier routes langs zie komen met overnachtingen die via een reisbureau zijn geboekt en die slecht gelegen zijn, en niet meer te wijzigen. Als je weet waar je wilt zitten en je laat het volgens jouw wensen boeken dan kan dat natuurlijk. Maar je hebt dan het meeste werk al zelf gedaan en dan kun je net zo goed de boeking ook zelf doen.
Voor Yosemite zou ik zodra het mogelijk is iets vast leggen als je in het park wilt zitten. Dat kan al een jaar van te voren dus nog voordat je de tickets kunt boeken. Neem eventueel wat extra dagen; annuleren kan altijd nog.
Marianne
Voor Yosemite zou ik zodra het mogelijk is iets vast leggen als je in het park wilt zitten. Dat kan al een jaar van te voren dus nog voordat je de tickets kunt boeken. Neem eventueel wat extra dagen; annuleren kan altijd nog.
Marianne
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Ik vind het juist wel leuk om een overnachting op een speciale plaats te hebben. Ik kan dan ook uren speuren op internet voor net die leuke locatie of net die gezellige cabin. Als voorbeeld hier een foto van een skihut die we afgelopen zomer hadden. Ik kan zo genieten van dit soort mooie overnachtingen. Je moet wel goed zoeken om 'm te zienjvandijk65 schreef: Speciale hotels waren het inderdaad niet, maar dat maakte ons niet zoveel uit. is alleen maar een slaapplaats.

Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
- jvandijk65
- Amerikafan
Zulke mooie plekjes hadden wij inderdaad niet, michelly. Maar voor ons was het de eerste keer, en jullie zijn ervaren Amerika-reizigers en dan zijn de eisen waarschijnlijk ook wat anders. En daarbij geldt ook nog dat het zowiezo voor iedereen anders is.
Ik vond het in ieder geval erg makkelijk dat mij werk en tijd achter de computer (terwijl ik toch al heel veel heb zitten kijken/lezen/uitzoeken) uit handen werd genomen.
Yvonne
Ik vond het in ieder geval erg makkelijk dat mij werk en tijd achter de computer (terwijl ik toch al heel veel heb zitten kijken/lezen/uitzoeken) uit handen werd genomen.
Yvonne
Het is inderdaad zo dat als je voor de allereerste keer zo'n reis gaat maken je geen idee hebt waar je het over hebt, hoe het in Amerika eraan toe gaat, hoe alles qua ligging en wegen in elkaar steekt. Alles is nieuw. Daarom onze keus voor Tioga, een mooie combi tussen de reis zelf plannen met behulp van de kenners.Ik vond het juist fijn dat zij de uiteindelijke boekingen deden, geeft ons het gevoel dat het ook echt goed is gegaan. En wijzigen willen we toch niet.
En inderdaad Yvonne, ondanks dat Tioga boekte hebben we hier al zooooooooveel tijd gestoken in het uitzoeken en inlezen van alles dat ik blij
was met dat stukje dat ons uit handen is genomen.
En inderdaad Yvonne, ondanks dat Tioga boekte hebben we hier al zooooooooveel tijd gestoken in het uitzoeken en inlezen van alles dat ik blij

- michelly
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij hebben hetzelfde gedaan de eerste keer dus ik snap die keuze heel goed voor het reisbureau maar ik reageerde eigenlijk op de quote dat het "alleen maar een slaapplaats" is. Ik wilde hiermee aangeven dat het voor ons vaak meer dan alleen maar een slaapplaats is. Maar nogmaals, via het reisbureau is natuurlijk ook een prima keuze.
Elly
Elly
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
In 2010 hebben wij met onze dochters van toen 14 en 16 ook het bekende rondje gedaan.
Voor een volledig verslag zie http://menaldawestcoast.wordpress.com/.
Ze vonden het eigenlijk allemaal fantastisch, maar ik heb het gevoel dat ze toch wel meer voor de stad dan voor de natuur gingen. Hoogtepunten voor hun waren
- Los Angeles, de rit langs het Hollywood Sign en verder langs Mulholland Drive; het hotel met zwembad op het dak; en de Walk of Fame.
- Las Vegas, waar we vrij luxe in het MGM Signature zaten.
- Guerneville/Sonoma, vanwege de gemoedelijke en voor hun zeer tot de verbeelding sprekende 'California' sfeer.
- San Franciso, alles, ze zouden er allebei willen wonen
.
- Qua hotel is ze zondermeer het meest de Madonna Inn in San Luis Obispo bijgebleven.
- En tot slot de laatste dagen in Laguna Beach, en de (surf) stranden daar in de buurt. Voor hun het summum van de MTV/"The Hills" Hollywood lifestyle.
En toch zijn het echt geen oppervlakkige meisjes, echt niet
De keerzijde: Hoewel ze geen seconde geprotesteerd of gesputterd hebben, vinden ze allebei dat we toch wel heel veel kilometers - en dus uren in de auto - gemaakt hebben. Dat had wel wat minder gemogen. Vind ik achteraf eigenlijk zelf ook wel.
En ook nog wat betreft de hotels/verblijven. Wij hebben alles zelf gedaan zonder tussenpersoon. De afweging daarbij was 'praktisch' wanneer het een tussenstop betrof (bijv. Kingman en Monterey) of zo leuk/luxe mogelijk als we ergens wat langer bleven. In plaats van hotels ging onze voorkeur daarbij uit naar rentals, oftewel (particuliere) huizen. Zowel voor ons verblijf in met name Guerneville en San Francisco was dat een schot in de roos.
Zeker als je voldoende tijd hebt en een fantastische bron van informatie als dit forum zou ik absoluut inzetten op zelf boeken.
Voor een volledig verslag zie http://menaldawestcoast.wordpress.com/.
Ze vonden het eigenlijk allemaal fantastisch, maar ik heb het gevoel dat ze toch wel meer voor de stad dan voor de natuur gingen. Hoogtepunten voor hun waren
- Los Angeles, de rit langs het Hollywood Sign en verder langs Mulholland Drive; het hotel met zwembad op het dak; en de Walk of Fame.
- Las Vegas, waar we vrij luxe in het MGM Signature zaten.
- Guerneville/Sonoma, vanwege de gemoedelijke en voor hun zeer tot de verbeelding sprekende 'California' sfeer.
- San Franciso, alles, ze zouden er allebei willen wonen

- Qua hotel is ze zondermeer het meest de Madonna Inn in San Luis Obispo bijgebleven.
- En tot slot de laatste dagen in Laguna Beach, en de (surf) stranden daar in de buurt. Voor hun het summum van de MTV/"The Hills" Hollywood lifestyle.
En toch zijn het echt geen oppervlakkige meisjes, echt niet

De keerzijde: Hoewel ze geen seconde geprotesteerd of gesputterd hebben, vinden ze allebei dat we toch wel heel veel kilometers - en dus uren in de auto - gemaakt hebben. Dat had wel wat minder gemogen. Vind ik achteraf eigenlijk zelf ook wel.
En ook nog wat betreft de hotels/verblijven. Wij hebben alles zelf gedaan zonder tussenpersoon. De afweging daarbij was 'praktisch' wanneer het een tussenstop betrof (bijv. Kingman en Monterey) of zo leuk/luxe mogelijk als we ergens wat langer bleven. In plaats van hotels ging onze voorkeur daarbij uit naar rentals, oftewel (particuliere) huizen. Zowel voor ons verblijf in met name Guerneville en San Francisco was dat een schot in de roos.
Zeker als je voldoende tijd hebt en een fantastische bron van informatie als dit forum zou ik absoluut inzetten op zelf boeken.
Wat leuk om te zien en horen dat het rondje toch ook weer anders kan, ik zat er een beetje mee dat wij ook meiden hebben die natuur wel prachtig vinden maar dan vooral als er iets actiefs bij zit zoals raften, zwemmen , klimmen enz wandelen vinden ze suf. Tijdens onze reis door Costa Rica hebben we dit ook mooi afgewisseld en het was een prachtige reis. Aan rentals had ik nog niet gedacht en zal gelijk eens gaan kijken. De keuze van de route is ook reuze , klein rondje , groot rondje ...ik weet het niet meer maar gelukkig hebben we nog wat tijd. De accomodaties in de parken lijkt me erg mooi en Marianne en Elly en alle anderen al jullie verhalen heb ik gelezen en zag ik prachtige plekjes.
Dank jullie voor alle reacties !
Dank jullie voor alle reacties !
Na veel gelezen te hebben den k ik dat dit ons rondje gaat worden.
San Fransisco 3 nachten
Yosemite -Park Curry 2 nachten
mammoth lakes
Las Vegas 2 nachten
Bryce 2 nachten
Page
Grand Canyon 2 nachten
Blythe
San Diego 3 nachten
LA 2 nachten
Ik heb zelf een beetje zitten kijken bij expedia , maar dan vallen de prijzen best tegen , van Tioga tours kreeg ik een goede offerte maar dit waren niet de juiste hotels .
Ik denk dat we in de parken een Lodge of cabin gaan zoeken en als jullie nog suggesties hebben voor de steden dan is dit zeer welkom.
Overigens heb ik nog 2 nachten over , iemand nog suggesties ? evt moet ik die gebruiken om het rondje te dichten als ik geen ticket krijg met aankomst SF en vertrek LAX
San Fransisco 3 nachten
Yosemite -Park Curry 2 nachten
mammoth lakes
Las Vegas 2 nachten
Bryce 2 nachten
Page
Grand Canyon 2 nachten
Blythe
San Diego 3 nachten
LA 2 nachten
Ik heb zelf een beetje zitten kijken bij expedia , maar dan vallen de prijzen best tegen , van Tioga tours kreeg ik een goede offerte maar dit waren niet de juiste hotels .
Ik denk dat we in de parken een Lodge of cabin gaan zoeken en als jullie nog suggesties hebben voor de steden dan is dit zeer welkom.
Overigens heb ik nog 2 nachten over , iemand nog suggesties ? evt moet ik die gebruiken om het rondje te dichten als ik geen ticket krijg met aankomst SF en vertrek LAX
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hallo Isas,
Heb je bewust Zion weggelaten? Misschien is het goed als je eerst aangeeft wat je graag wilt doen, en welke tips je aanspreken en welke niet.
Welke accommodatie heb je bij expedia bekeken? Heb je ook bij de hotels zelf gekeken? Voor de parken moet je bij http://www.yosemitepark.com zijn voor Yosemite, en bij http://www.xanterra.com voor de Grand Canyon.
Bij Mammoth Lakes hebben wij al een paar keer de Motel6 gehad. Zou je voor Page ook kunnen oden. Aan de oostkant van Yosemite is Bridgeport ook een mogelijkheid, de Virginia Creek settlement is niet duur, en het ziet er leuk uit. Mijn dochter heeft er net een wagon gereserveerd voor juni, dus over een maand kan ik daar meer over vertellen.
In LA hebebn wijtwee keer overnacht bij de Orchid Suites, dat ligt heel goed, en je kunt er gratis parkeren. Voor SF is het goed om te kijken of je meteen de auto huurt (is wel gemakkelijk). Een goedkoop hotel kan opeens prijzig worden als er 30 dollar parkeerkosten bijkomen. Wij zaten in 2008 in de Columbus Motor Inn. Niet heel goedkoop maar goed gelegen en gratis parkeren. Je kunt ook eens kijken bij de Townhouse Motel of bij de Wharf Inn.
Marianne
Heb je bewust Zion weggelaten? Misschien is het goed als je eerst aangeeft wat je graag wilt doen, en welke tips je aanspreken en welke niet.
Welke accommodatie heb je bij expedia bekeken? Heb je ook bij de hotels zelf gekeken? Voor de parken moet je bij http://www.yosemitepark.com zijn voor Yosemite, en bij http://www.xanterra.com voor de Grand Canyon.
Bij Mammoth Lakes hebben wij al een paar keer de Motel6 gehad. Zou je voor Page ook kunnen oden. Aan de oostkant van Yosemite is Bridgeport ook een mogelijkheid, de Virginia Creek settlement is niet duur, en het ziet er leuk uit. Mijn dochter heeft er net een wagon gereserveerd voor juni, dus over een maand kan ik daar meer over vertellen.
In LA hebebn wijtwee keer overnacht bij de Orchid Suites, dat ligt heel goed, en je kunt er gratis parkeren. Voor SF is het goed om te kijken of je meteen de auto huurt (is wel gemakkelijk). Een goedkoop hotel kan opeens prijzig worden als er 30 dollar parkeerkosten bijkomen. Wij zaten in 2008 in de Columbus Motor Inn. Niet heel goedkoop maar goed gelegen en gratis parkeren. Je kunt ook eens kijken bij de Townhouse Motel of bij de Wharf Inn.
Marianne
Zion zou er nog in kunnen , maar de narrows gaan we niet lopen , hoe mooi dit ook is. We hebben een dochter die chronisch vermoeid is en dit gaat nu wel goed maar uitgebreide tochten is niet handig, wel kleine activiteiten. We zuden dit er nog kunnen zetten , het ligt eraan hoe we de vliegtickets kunnen kopen.
IK ga kijken bij de hotels , bedankt Marianne !
IK ga kijken bij de hotels , bedankt Marianne !
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je hoeft niet een extra nacht te nemen, ik zou dan eerder een nacht Bryce minder doen. Bedenk wel dat het wandelen in Bryce vermoeiender is dan in Zion, want daar heb je forse hoogteverschillen en het grote nadeel is dat je in Bryce eerst naar beneden loopt en dus de zwaardere terugtocht altijd omhoog is. In Zion loop je omhoog, en je kunt dan net zo ver gaan als je wilt. De Narrows is natuurlijk tamelijk vlak, en ook daar kun je net zo ver gaan als je wilt, hoewel je wel eerst bij het begin moet zien te raken. Zion is ook heel prettig om met de bus te verkennen en te relaxen bij de Lodge. En alleen al voor de Desert Pearl Inn de moeite van een overnachting waard.
Veel van de eerder genoemde activiteiten worden wel lastiger natuurlijk met iemand die chronisch vermoeid is.
Marianne

Veel van de eerder genoemde activiteiten worden wel lastiger natuurlijk met iemand die chronisch vermoeid is.
Marianne
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Als je niet zo'n vermoeiende maar wel een leuke wandeling in Zion wilt maken kan ik je de Pa'rus Trail aanraden. Een korte vlakke wandeling door het mooie brede gedeelte van Zion, zie ook ons verslag
Twee nachten Grand Canyon lijkt me erg veel, zeker als je geen wandelingen naar beneden wilt maken. Onze tienerkinderen waren er snel uitgekeken, na een paar viewpoints hadden ze het wel gezien. Als je vanaf Page komt heb je genoeg tijd om alle viewpoints te bekijken met de shuttlebus.
Als je één nacht GC doet zou je via Sedona naar San Diego kunnen rijden, dat is echt een schitterende route en Sedona is een leuk plaatsje in een erg mooie omgeving. Van de Grand Canyon naar Sedona kun je dan eerst naar Williams rijden, een heel leuk route 66 plaatsje, en dan via Flagstaff naar Sedona. Na Sedona neem je dan de prachtige scenic 89 alt via Cottonwood en Jerome naar Prescott.
Wij reden van Prescott naar San Diego via de 78 en dat was een erg mooie route, zie ook ons verslag van die dagen.
Twee nachten Grand Canyon lijkt me erg veel, zeker als je geen wandelingen naar beneden wilt maken. Onze tienerkinderen waren er snel uitgekeken, na een paar viewpoints hadden ze het wel gezien. Als je vanaf Page komt heb je genoeg tijd om alle viewpoints te bekijken met de shuttlebus.
Als je één nacht GC doet zou je via Sedona naar San Diego kunnen rijden, dat is echt een schitterende route en Sedona is een leuk plaatsje in een erg mooie omgeving. Van de Grand Canyon naar Sedona kun je dan eerst naar Williams rijden, een heel leuk route 66 plaatsje, en dan via Flagstaff naar Sedona. Na Sedona neem je dan de prachtige scenic 89 alt via Cottonwood en Jerome naar Prescott.
Wij reden van Prescott naar San Diego via de 78 en dat was een erg mooie route, zie ook ons verslag van die dagen.
Beste Vana ,
Ik ga gelijk je verslag lezen
gr Isas
Ik ga gelijk je verslag lezen
gr Isas
Tioga doet met die hotels maar een voorzetje, je mag en kan volledige andere hotels kiezen (heb geen aandelen;-)).
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik vind de Pa'rus trail ook een aanrader! Je kunt ook eens op mijn wandelsite kijken om te zien welke wandelingen niet te lang en zwaar zijn.
Marianne
Marianne
Er zat mij toch iets dwars uiteindelijk is het boven water gekomen, we willen niet alleen in hotels maar ook lekker in de buitenlucht, nu kunnen we cabins gaan huren maar 2 tentjes kopen met uitrusting en meer gaan kamperen kan natuuurlijk ook , ik heb de topics over kaperen en het aanschaffen van dde spullen al bekeken.
Lijkt ons gewoon lekker om niet die tv op de hotelkamer aan te doen maar lekker buiten te zijn.
onze route ziet er nu alsvolgt uit :
San Fransisco 3 nachten
Yosemite - in de buurt van Park Curry 2 nachten camperen met eigen tent dus op tijd reserveren
mammoth lakes camperen ?
Las Vegas 2 nachten
Zion 1 nacht camperen
Bryce 2 nachten camperen
Page hotel ?
Grand Canyon 2 nachten camperen
Blythe
San Diego 3 nachten
LA 2 nachten
mochten juulie nog suggestie s hebben dan horen we die graag
Gr Isas
Lijkt ons gewoon lekker om niet die tv op de hotelkamer aan te doen maar lekker buiten te zijn.
onze route ziet er nu alsvolgt uit :
San Fransisco 3 nachten
Yosemite - in de buurt van Park Curry 2 nachten camperen met eigen tent dus op tijd reserveren
mammoth lakes camperen ?
Las Vegas 2 nachten
Zion 1 nacht camperen
Bryce 2 nachten camperen
Page hotel ?
Grand Canyon 2 nachten camperen
Blythe
San Diego 3 nachten
LA 2 nachten
mochten juulie nog suggestie s hebben dan horen we die graag
Gr Isas
- michelly
- Amerika-expert
- Contacteer:
Goed idee
Op de plaatsen die je aangegeven hebt kun je prima kamperen!

Op de plaatsen die je aangegeven hebt kun je prima kamperen!
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
- Isis
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Heerlijk om te kamperen; zeker als je dat allemaal leuk vindt. Je bent zeker dat je de combi hotels / tent wilt maken en geen camper wilt huren? Het is een goede keus hoor maar als je toch graag kampeert is de RV ook heerlijk. Altijd alles bij je en doen wat je wilt waar je wilt. Enfin je hebt hier t emaken met een camper-fan.
Wat betreft reserveren in parken voor volgend jaar. Puzzel de komende maanden precies de route uit en maak een schema waar je wanneer bent. Voor de campings in de parken moet je echt reserveren in het hoogseizoen. Er zijn in Zion veel kortere wandelingen en vlak ook. In Bryce gaat het al snel naar beneden. Wat je wel kan doen is op een paard door Bryce... schijnt leuk te zijn en kom je ook beneden.
Yosemite heeft een schema op de 15e van elke maand (va december meen ik) gaat er elke keer een slot van 30 dagen open. Dat gaat precies om 16:00 NL tijd (op 15 mrt om 15:00 vanwege zomer-wintertijd) en om 16:05 zijn de plekken (alle 600!!) zo geod als allemaal op.. soms al na 30 sec. Het si dus zaak om daar echt voor te gaan zitten. En zelfs te oefenen. Dat lijkt allemaal overdreven maar dan heb je wel een plek op een van de 'Pine' campings in de vallei. IK kan je heel wat tips hierover geven maar er is ook een topic reserveren Yosemite en op de AAwebsite staat ook een en ander uitgelegd.
Voor Zion, Bryce en Grand Canyon is dat veel minder stressvol! Gewoon op tijd, dat is 6 mnd tevoren, reserveren. Een dagje later maakt niet uit.
Grand Canyon zou je wel in 1 nacht kunnen doen. Wat wij heerlijk vonden was om 1 nacht bij Desert View Tower te staan (niet te reseveren) en dan nog een nacht op Mather. Desert View Tower is veel stiller en heb je mooie zonsopgang/-ondergang valkbij de camping (5 min lopen).
Heerlijk een kampvuurtje maken BBQ-en en marshmellows roosteren.
Puzzel ze nog

Wat betreft reserveren in parken voor volgend jaar. Puzzel de komende maanden precies de route uit en maak een schema waar je wanneer bent. Voor de campings in de parken moet je echt reserveren in het hoogseizoen. Er zijn in Zion veel kortere wandelingen en vlak ook. In Bryce gaat het al snel naar beneden. Wat je wel kan doen is op een paard door Bryce... schijnt leuk te zijn en kom je ook beneden.
Yosemite heeft een schema op de 15e van elke maand (va december meen ik) gaat er elke keer een slot van 30 dagen open. Dat gaat precies om 16:00 NL tijd (op 15 mrt om 15:00 vanwege zomer-wintertijd) en om 16:05 zijn de plekken (alle 600!!) zo geod als allemaal op.. soms al na 30 sec. Het si dus zaak om daar echt voor te gaan zitten. En zelfs te oefenen. Dat lijkt allemaal overdreven maar dan heb je wel een plek op een van de 'Pine' campings in de vallei. IK kan je heel wat tips hierover geven maar er is ook een topic reserveren Yosemite en op de AAwebsite staat ook een en ander uitgelegd.
Voor Zion, Bryce en Grand Canyon is dat veel minder stressvol! Gewoon op tijd, dat is 6 mnd tevoren, reserveren. Een dagje later maakt niet uit.
Grand Canyon zou je wel in 1 nacht kunnen doen. Wat wij heerlijk vonden was om 1 nacht bij Desert View Tower te staan (niet te reseveren) en dan nog een nacht op Mather. Desert View Tower is veel stiller en heb je mooie zonsopgang/-ondergang valkbij de camping (5 min lopen).
Heerlijk een kampvuurtje maken BBQ-en en marshmellows roosteren.
Puzzel ze nog
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Heerlijk hoor, om te kamperen!
De tips van Isis zijn heel goed, en lees ook eens de verslagen van Michelly voor het tentkamperen (als je dat nog niet gedaan hebt).
Gebruik de komende tijd ook om goed naar je route te kijken. Twee nachten GC is misschien veel. Aan de andere kant is het wel leuk om daar op de camping te staan, en met een tent is het wel prettig om niet elke dag weer op te hoeven breken.
Twee nachten Yosemite vind ik niet heel veel, overweeg eens een derde nacht. Er is zoveel te doen, ook als je geen lange wandelingen maakt. Zeker als je bijvoorbeeld ook de Mariposa Grove wilt bezoeken is wat meer tijd wel aan te raden. Willen julie door Death Valley rijden? Dan wordt de afstand Mammoth Lakes - Las Vegas wel erg lang.
Verder is het wat lastig adviseren zonder te weten wat julie graag wilen doen en wat je gepland hebt overal.
Marianne
De tips van Isis zijn heel goed, en lees ook eens de verslagen van Michelly voor het tentkamperen (als je dat nog niet gedaan hebt).
Gebruik de komende tijd ook om goed naar je route te kijken. Twee nachten GC is misschien veel. Aan de andere kant is het wel leuk om daar op de camping te staan, en met een tent is het wel prettig om niet elke dag weer op te hoeven breken.
Twee nachten Yosemite vind ik niet heel veel, overweeg eens een derde nacht. Er is zoveel te doen, ook als je geen lange wandelingen maakt. Zeker als je bijvoorbeeld ook de Mariposa Grove wilt bezoeken is wat meer tijd wel aan te raden. Willen julie door Death Valley rijden? Dan wordt de afstand Mammoth Lakes - Las Vegas wel erg lang.
Verder is het wat lastig adviseren zonder te weten wat julie graag wilen doen en wat je gepland hebt overal.
Marianne
Omdat we het aantal km toch wel erg veel vonden hebben we toch nog gekeken naar een andere optie.
We hebben nog ongeveer wel 2 dagen over die we ergens aan toe kunnen voegen.
we kijken zeer kritisch naar de route omdat we een dochter hebben met Chronisch vermoeidheids sydroom, dit gaat goed hoor maar we moeten niet teveel willen doen.
Yosemite heb ik weg gelaten omdat de route anders erg lastig werd en we dan de kustweg die we echt wel een stuk willen doen niet konden doen.
Jullie hebben vast nog wel tips of dit ok is.
Nog een vraag, ons leek om te overnachten op een ranch wel erg leuk, heeft iemand ervaringen hiermee ?
Datum Plaats Dagafstand
(km)
18-07-2013 San Francisco 0
19-07-2013 Overnachting in San Francisco
20-07-2013 Overnachting in San Francisco
21-07-2013 Carmel/Monterey 200
22-07-2013 Pismo Beach 261
23-07-2013 Sequoia / Kings Canyon 299
24-07-2013 Overnachting in Sequoia / Kings Canyon
25-07-2013 Santa Monica 360
26-07-2013 Overnachting in Santa Monica
27-07-2013 Overnachting in Santa Monica
28-07-2013 San Diego 266
29-07-2013 Overnachting in San Diego
30-07-2013 Overnachting in San Diego
31-07-2013 Joshua Tree 245
01-08-2013 Lake Havasu City 269 ( overnachten op een ranch )
02-08-2013 Overnachting in Lake Havasu City
03-08-2013 Grand Canyon 357
04-08-2013 Page 245
05-08-2013 Overnachting in Page
06-08-2013 Zion 183
07-08-2013 Las Vegas 270
08-08-2013 Overnachting in Las Vegas
Totale afstand: 2955 km
We hebben nog ongeveer wel 2 dagen over die we ergens aan toe kunnen voegen.
we kijken zeer kritisch naar de route omdat we een dochter hebben met Chronisch vermoeidheids sydroom, dit gaat goed hoor maar we moeten niet teveel willen doen.
Yosemite heb ik weg gelaten omdat de route anders erg lastig werd en we dan de kustweg die we echt wel een stuk willen doen niet konden doen.
Jullie hebben vast nog wel tips of dit ok is.
Nog een vraag, ons leek om te overnachten op een ranch wel erg leuk, heeft iemand ervaringen hiermee ?
Datum Plaats Dagafstand
(km)
18-07-2013 San Francisco 0
19-07-2013 Overnachting in San Francisco
20-07-2013 Overnachting in San Francisco
21-07-2013 Carmel/Monterey 200
22-07-2013 Pismo Beach 261
23-07-2013 Sequoia / Kings Canyon 299
24-07-2013 Overnachting in Sequoia / Kings Canyon
25-07-2013 Santa Monica 360
26-07-2013 Overnachting in Santa Monica
27-07-2013 Overnachting in Santa Monica
28-07-2013 San Diego 266
29-07-2013 Overnachting in San Diego
30-07-2013 Overnachting in San Diego
31-07-2013 Joshua Tree 245
01-08-2013 Lake Havasu City 269 ( overnachten op een ranch )
02-08-2013 Overnachting in Lake Havasu City
03-08-2013 Grand Canyon 357
04-08-2013 Page 245
05-08-2013 Overnachting in Page
06-08-2013 Zion 183
07-08-2013 Las Vegas 270
08-08-2013 Overnachting in Las Vegas
Totale afstand: 2955 km
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves