Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Rijden in Death Valley
-
- Amerikafan
- Berichten: 262
- Lid geworden op: 19 dec 2011, 21:22
Rijden in Death Valley
Hallo allemaal,
Wij zijn nog niet zo ervaren in het rijden van lange afstanden en zeker niet in extreme hitte. Hebben jullie tips e.d. waar je rekening mee moet houden met het rijden in Death Valley? (bijv. hoe lang kan je achter elkaar rijden? moet olie worden ververst? airco uit?)
Groetjes, Daan en Kim
Wij zijn nog niet zo ervaren in het rijden van lange afstanden en zeker niet in extreme hitte. Hebben jullie tips e.d. waar je rekening mee moet houden met het rijden in Death Valley? (bijv. hoe lang kan je achter elkaar rijden? moet olie worden ververst? airco uit?)
Groetjes, Daan en Kim
Onze reisverslagensite: http://kimendaan.wordpress.com
2017 - USA (SF - Las Vegas - SF)
2013 - USA (Las Vegas - Yellowstone - Las Vegas)
2012 - IJsland + West-USA (6 weken)
2011 - Engeland, Wales + Schotland
2009 - Interrail Europa
2008 - Tunesië
2017 - USA (SF - Las Vegas - SF)
2013 - USA (Las Vegas - Yellowstone - Las Vegas)
2012 - IJsland + West-USA (6 weken)
2011 - Engeland, Wales + Schotland
2009 - Interrail Europa
2008 - Tunesië
Re: Rijden in Death Valley

Je kan gewoon rijden in DV zoals ergens anders hoor. Vroeger werd er gezegd dat je best de airco uit zet (en er staan ook nog borden om dit aan te geven), maar met de wagens van vandaag hoeft dat niet meer.
Je kan wat extra de meterjes van de temperatuur in het oog houden.
Gewoon zorgen dat je voldoende water (en eten) bij je hebt in de koelbox, mocht je toch ergens stranden om de een of andere reden

Bart
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
You can't milk a cow with your hands in your pants
-
- Amerikafan
- Berichten: 241
- Lid geworden op: 16 aug 2011, 18:01
Re: Rijden in Death Valley
En hoe zit het met radiatorvloeistof (= koelvloeistof?)? Ik had al eens ergens gelezen dat dit bij de meeste tankstations wel te koop is, maar moet je dat ook echt in de gaten houden?
Groet, Gerda
A Journey of a Thousand Miles, Must Begin With a Single Step.
Mijn reisblog: http://gerdagaatnaaramerika.blogspot.nl/ *work in progress*
A Journey of a Thousand Miles, Must Begin With a Single Step.
Mijn reisblog: http://gerdagaatnaaramerika.blogspot.nl/ *work in progress*
Re: Rijden in Death Valley
Daar heb ik eerlijk gezegd nog nooit naar gekeken.
De wagen geeft (normaal gezien) ook aan, met een rood lampje, als er een vloeistofniveau te laag zou zijn. (check gages)
De wagen geeft (normaal gezien) ook aan, met een rood lampje, als er een vloeistofniveau te laag zou zijn. (check gages)
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
You can't milk a cow with your hands in your pants
- PSVwally
- Amerika-expert
- Berichten: 19494
- Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Rijden in Death Valley
Als het goed is is dat allemaal door het verhuurbedrijf gecheckt nadat de vorige gebruiker de auto heeft ingeleverd. Je moet het wel in de gaten houden, maar niet anders alsdat je thuis met je eigen auto doet. Ik weet niet wat voor auto je hebt, maar let wel op dat sommige auto's met de airco aan enorme benzineslurpers worden. Dat zou ik na een paar uur death valley zeker in de gaten houden, want tankstations in death valley zijn schaars en dus duur!
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Berichten: 4830
- Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Re: Rijden in Death Valley
wij hebben ook nog geen problemen ondervonden in death valley, ook niet putje zomer (meer dan 50 graden).
Het is er heerlijk autorijden, met prachtige uitzichten en meestal niet al te druk.
Het is er heerlijk autorijden, met prachtige uitzichten en meestal niet al te druk.
Re: Rijden in Death Valley
hmmmmm zwijg maar Leen, het kriebelt nu al zooooo fel
Ik zou me inderdaad geen zorgen maken. Tankstations zijn er in Stovepipe Wells en bij Furnance Creek Ranch. Wij 'moesten' in juni vorig jaar tanken, aan de hoofdprijs, omdat we te veel hadden rondgereden in het immense park. Ik had hem wel niet vol getankt met zulke prijzen, maar genoeg om tot in Pahrump te geraken (al voor de 2e x goedkoopste benzine ooit op al onze reizen)
Bart

Ik zou me inderdaad geen zorgen maken. Tankstations zijn er in Stovepipe Wells en bij Furnance Creek Ranch. Wij 'moesten' in juni vorig jaar tanken, aan de hoofdprijs, omdat we te veel hadden rondgereden in het immense park. Ik had hem wel niet vol getankt met zulke prijzen, maar genoeg om tot in Pahrump te geraken (al voor de 2e x goedkoopste benzine ooit op al onze reizen)
Bart
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
You can't milk a cow with your hands in your pants
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Berichten: 4830
- Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Re: Rijden in Death Valley
haha, pahrump is dan ook een echt "gat". Ik vind het altijd een bijzondere plek om langs te rijden. Weg uit death valley, die eenzame wegen, en dan plots: pahrump, met al zijn cheape motels, vele tankstations, de burgerking (joepie) en de verkeersborden met de overstekende schildpadden. Ik ben dol op de USA maar in Pahrump zou ik niet willen wonen. al vind ik het wel altijd bijzonder mooi hoe dan na pahrump de bergen rondom las vegas opduiken!
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Berichten: 8269
- Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Rijden in Death Valley
Maak je geen zorgen, niks aan de hand,moderne auto's kunnen makkelijk de eventuele hitte in DV aan, je hoeft niets bijzonders te doen of te laten.
-
- Amerikafan
- Berichten: 262
- Lid geworden op: 19 dec 2011, 21:22
Re: Rijden in Death Valley
Dank jullie wel jongens, ik ben weer helemaal gerustgesteld 

Onze reisverslagensite: http://kimendaan.wordpress.com
2017 - USA (SF - Las Vegas - SF)
2013 - USA (Las Vegas - Yellowstone - Las Vegas)
2012 - IJsland + West-USA (6 weken)
2011 - Engeland, Wales + Schotland
2009 - Interrail Europa
2008 - Tunesië
2017 - USA (SF - Las Vegas - SF)
2013 - USA (Las Vegas - Yellowstone - Las Vegas)
2012 - IJsland + West-USA (6 weken)
2011 - Engeland, Wales + Schotland
2009 - Interrail Europa
2008 - Tunesië
- Dento
- Amerika-expert
- Berichten: 9863
- Lid geworden op: 08 sep 2003, 07:36
- Locatie: Thornton, Colorado, USA
- Contacteer:
Re: Rijden in Death Valley
Pas wel op met het mengen van verschillende soorten koelvloeistof - dit kan mogelijk problemen opleveren als twee soorten elkaar niet goed kunnen verdragen. Dit kan een vertroebeling van de vloeistof opleveren, hetgeen verstoppinkjes kan veroorzaken waardoor het koelen niet meer effectief gebeurt - of erger.OrangeDaisy schreef:En hoe zit het met radiatorvloeistof (= koelvloeistof?)? Ik had al eens ergens gelezen dat dit bij de meeste tankstations wel te koop is, maar moet je dat ook echt in de gaten houden?
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- PSVwally
- Amerika-expert
- Berichten: 19494
- Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Rijden in Death Valley
Ik heb echt nog nooit koelvloeistof in een huurauto vervangen....moest dat gebeuren dan is er echt iets mis met de auto.
p.s. Om terug te komen op TS
Je ontkomt er vaak niet aan in de usa om lange afstanden te rijden. Als je met zn 2-en kunt rijden valt het allemaal best nogwel mee. Zorg dat je goed uitrust en neem af en toe even pauze door bv. bij een uitkijkpunt een paar minuten te stoppen naast je 'geplande' stops. Voor mij is autorijden (in het buitenland) een hobby en ik heb geen probleem met een paar honderd km per dag, maar als je het niet gewnd bent, zorg dat je niet alles op de cruise control rijdt, maar wissel het af. Veel stukken in california en rond de parken zijn vrij heuvelachtig, dan moet je dat sowieso afzetten. Zet verder je lampen overdag aan en zorg dat je stoel in een fijne positie staat. Dat scheelt rugklachten voor de rest vd vakantie na een lange rit.
Verder over deze dingen niet teveel nadenken, want amerika is, vooral buiten de grote steden, een heerlijk land om auto te rijden..
p.s. Om terug te komen op TS
Je ontkomt er vaak niet aan in de usa om lange afstanden te rijden. Als je met zn 2-en kunt rijden valt het allemaal best nogwel mee. Zorg dat je goed uitrust en neem af en toe even pauze door bv. bij een uitkijkpunt een paar minuten te stoppen naast je 'geplande' stops. Voor mij is autorijden (in het buitenland) een hobby en ik heb geen probleem met een paar honderd km per dag, maar als je het niet gewnd bent, zorg dat je niet alles op de cruise control rijdt, maar wissel het af. Veel stukken in california en rond de parken zijn vrij heuvelachtig, dan moet je dat sowieso afzetten. Zet verder je lampen overdag aan en zorg dat je stoel in een fijne positie staat. Dat scheelt rugklachten voor de rest vd vakantie na een lange rit.
Verder over deze dingen niet teveel nadenken, want amerika is, vooral buiten de grote steden, een heerlijk land om auto te rijden..
- Dento
- Amerika-expert
- Berichten: 9863
- Lid geworden op: 08 sep 2003, 07:36
- Locatie: Thornton, Colorado, USA
- Contacteer:
Re: Rijden in Death Valley
Inderdaad, dan is het onderhoud erg slecht geweest, of er is iets mis.PSVwally schreef:Ik heb echt nog nooit koelvloeistof in een huurauto vervangen....moest dat gebeuren dan is er echt iets mis met de auto.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Berichten: 8269
- Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Rijden in Death Valley
Dento schreef:Pas wel op met het mengen van verschillende soorten koelvloeistof - dit kan mogelijk problemen opleveren als twee soorten elkaar niet goed kunnen verdragen. Dit kan een vertroebeling van de vloeistof opleveren, hetgeen verstoppinkjes kan veroorzaken waardoor het koelen niet meer effectief gebeurt - of erger.OrangeDaisy schreef:En hoe zit het met radiatorvloeistof (= koelvloeistof?)? Ik had al eens ergens gelezen dat dit bij de meeste tankstations wel te koop is, maar moet je dat ook echt in de gaten houden?
Even heel slecht nu, die storingen en verstoppingen duren wel even, dus als je de auto niet langer dan drie weken hebt.......

Re: Rijden in Death Valley
Dit topic brengt idd mooie herinneringen terug...
Ik zou me geen zorgen maken, het kan alleen geen kwaad om wat eten en drinken (water) in te slaan in het laatste plaatsje. Voor ons was dit Pahrump (we gingen vanuit LV) en daar was net die dag een oldtimer show, fantastisch!
We hebben geslapen in Stovepipe wells, was wel grappig alleen de airco loeide de hele nacht... We sprongen in het zwembad en dat zat vol Nederlanders, haha.... Restaurant is wel een aanrader, was goed en redelijk geprijsd.
Ik zou me geen zorgen maken, het kan alleen geen kwaad om wat eten en drinken (water) in te slaan in het laatste plaatsje. Voor ons was dit Pahrump (we gingen vanuit LV) en daar was net die dag een oldtimer show, fantastisch!
We hebben geslapen in Stovepipe wells, was wel grappig alleen de airco loeide de hele nacht... We sprongen in het zwembad en dat zat vol Nederlanders, haha.... Restaurant is wel een aanrader, was goed en redelijk geprijsd.
-
- Amerikafan
- Berichten: 380
- Lid geworden op: 17 mei 2007, 21:38
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Locatie: 't Gooi
Re: Rijden in Death Valley
Als je toch pech krijgt, zet je motorkap omhoog.
Dit is een teken van Pech en er stoppen vanzelf mensen voor je.
En je rijdt echt niet in niemands land in de death valley.
Tenminste, als je op de hoofdwegen blijft.
Dit is een teken van Pech en er stoppen vanzelf mensen voor je.
En je rijdt echt niet in niemands land in de death valley.
Tenminste, als je op de hoofdwegen blijft.
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Berichten: 4429
- Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Locatie: 't Gooi
Re: Rijden in Death Valley
Toch denk ik dat het een kleine moeite is even de vloeistoffen van de auto na te lopen. Je rijdt door één van de warmste stukjes op aarde. (Je koelbox zal ook niet leeg zijn) Slechts 5 min werk en kan je een hoop ellende besparen.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
-
- Amerika-expert
- Berichten: 1532
- Lid geworden op: 06 jun 2006, 14:16
- Aantal x V.S. bezocht: 6
- Locatie: Antwerpen
Re: Rijden in Death Valley
Bij ons ging de temperatuur van de motor toch de hoogte in, maar niet in die mate dat we ons al ongerust maakten. We hebben de airco niet uit hoeven te schakelen
. Maar dat was alleen maar op die lange, steile helling richting Yosemite. Ergens anders gaf die geen krimp.
Waarom moet je trouwens de cc uitzetten op heuvels? Dat heb ik nog nooit gedaan
. (Of er zouden scherpe bochten op die heuvel moeten zijn natuurlijk. Maar dan is het probleem eerder die bocht dan de heuvel.) Ik vind het namelijk heerlijk om op een heuvelachtig landschap cruise control aan te zetten, blijf ik tenminste altijd evensnel rijden. Anders neig ik om te traag de helling op te gaan, en te snel weer af te rijden.

Waarom moet je trouwens de cc uitzetten op heuvels? Dat heb ik nog nooit gedaan

- PSVwally
- Amerika-expert
- Berichten: 19494
- Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Rijden in Death Valley
Ik vind dat juist onhandig, omdt je auto juist niet op 1 snelheid rijd, maar steeds gas bij moet geven als het toerental teveel zakt. Heuvel en berg zit trouwens nogal verschil in. CC is volgens mij ook niet bedoeld voor onder de 50km/h
Bergaf is het gewoon slecht voor je motor. Vaak hoog in de toeren en dan ineens weer heel laag.
Bergaf is het gewoon slecht voor je motor. Vaak hoog in de toeren en dan ineens weer heel laag.
- Q-BiC
- Amerikakenner
- Berichten: 976
- Lid geworden op: 11 feb 2009, 11:17
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Locatie: Oost-Vlaanderen
- Contacteer:
Re: Rijden in Death Valley
CC zal idd niet eens werken onder de 30-50km/u.
Hoge en lage toeren afwisselen is niet slecht voor je motor (hoe zou je anders accelereren?). Al die huurauto's zijn toch relatief nieuw en die kunnen daar sowieso tegen.
Als het zeer bochtig en heuvelachtig is, zet ik zelf wel de CC af, gewoon omdat ik op dat moment zelf alle controle over de auto wil. Vaak wordt je toch constant geconfronteerd met blinde bochten waar een lagere recommended speed bij staat, anders moet je telkens je CC af en aan gaan zetten. Ook bij het op- en afrijden van heuveltjes zou de auto met CC onnodig acceleren heuvel-op om dan op de motor te gaan remmen heuvel-af. Zonder CC gebruik je gewoon het momentum van de auto. Soepeler & zuiniger.
Ook de versnellingsbak zet ik op semi-automatisch indien beschikbaar. Niet omdat het constante schakelen door de automatic slecht is voor die huurauto, maar omdat ik het zelf vervelend vind, het afwisselende gebrul van de motor en de afwisselende duw in de rug of naar voor. Semi-auto, in dezelfde versnelling, zonder CC, rijdt op dat moment veel soepeler.
Heuvels en bochten op brede wegen en interstates is natuurlijk iets totaal anders; die gaan veel geleidelijker en CC is dan geen enkel probleem.
Hoge en lage toeren afwisselen is niet slecht voor je motor (hoe zou je anders accelereren?). Al die huurauto's zijn toch relatief nieuw en die kunnen daar sowieso tegen.
Als het zeer bochtig en heuvelachtig is, zet ik zelf wel de CC af, gewoon omdat ik op dat moment zelf alle controle over de auto wil. Vaak wordt je toch constant geconfronteerd met blinde bochten waar een lagere recommended speed bij staat, anders moet je telkens je CC af en aan gaan zetten. Ook bij het op- en afrijden van heuveltjes zou de auto met CC onnodig acceleren heuvel-op om dan op de motor te gaan remmen heuvel-af. Zonder CC gebruik je gewoon het momentum van de auto. Soepeler & zuiniger.
Ook de versnellingsbak zet ik op semi-automatisch indien beschikbaar. Niet omdat het constante schakelen door de automatic slecht is voor die huurauto, maar omdat ik het zelf vervelend vind, het afwisselende gebrul van de motor en de afwisselende duw in de rug of naar voor. Semi-auto, in dezelfde versnelling, zonder CC, rijdt op dat moment veel soepeler.
Heuvels en bochten op brede wegen en interstates is natuurlijk iets totaal anders; die gaan veel geleidelijker en CC is dan geen enkel probleem.
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht