Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Het Centrale ESTA topic (deel II)
Re: Het Centrale ESTA topic (deel II)
Ik snap wel dat iemand lang wil blijven, maar is het dan niet beter direct al een B2 toeristenvisum aan te vragen?
Verschil tussen lang blijven, stuk meer dan 90 dagen, dan is visum de enige oplossing, maar verschil tussen bv 88 en 91 is te gek om visum aan te vragen. Visum kost nu toch een stuk over de 100 euro, je moet ofwel naar Amsterdam of Brussel, afspaak maken kost in Belgie 15 euro. Als je alleen reist is het nog niet zo erg, maar voor een koppel of familie gaat het dan al vlug over een paar honderd euro.
-
- Amerika-newbie
Bedankt voor de vele reacties 
Waarom ik het zo kort op de limiet van 90 dagen zet ? Omdat het reiskantoor fout telde en ik lang dacht : 89 dagen en 22h = ok
Goed, iedereen is dus van mening dat het problemen gaat geven; tot zover de geruststelling, not
Volgende stap : denken jullie dat het op de ambassade in Brussel lukt om een afspraak+visum geregeld te hebben binnen 2 weken ?
Ze raden aan om er 2 a 3 maand op voorhand mee te beginnen, maar ik kom er nu pas op uit. Hoelang duurde het bij jullie ?
Ofwel een nieuw terugreis-ticket kopen, 1 dag eerder. Of mss het bestaande reschedulen ?
Of zou men begrip hebben aan de port-of-entry als ik zeg dat het reisburo fout telde ?
pff

Waarom ik het zo kort op de limiet van 90 dagen zet ? Omdat het reiskantoor fout telde en ik lang dacht : 89 dagen en 22h = ok
Goed, iedereen is dus van mening dat het problemen gaat geven; tot zover de geruststelling, not

Volgende stap : denken jullie dat het op de ambassade in Brussel lukt om een afspraak+visum geregeld te hebben binnen 2 weken ?
Ze raden aan om er 2 a 3 maand op voorhand mee te beginnen, maar ik kom er nu pas op uit. Hoelang duurde het bij jullie ?
Ofwel een nieuw terugreis-ticket kopen, 1 dag eerder. Of mss het bestaande reschedulen ?
Of zou men begrip hebben aan de port-of-entry als ik zeg dat het reisburo fout telde ?
pff
"Foutje van het reisburo" accepteren ze absoluut niet. En 2 weken voor een visum-afspraak lijkt mij ook krap. Ik zou eerst kijken in hoeverre je vliegticket gewijzigd kan worden.
-
- Amerika-newbie
Het ticket kan gewijzigd worden, maar het systeem laat het nu (dit uur) blijkbaar niet toe.
Een ander enkel ticket in de goedkoopste versie kost nu ca 2000 euro..
Morgen zien of het reisburo het weet te regelen.
Een ander enkel ticket in de goedkoopste versie kost nu ca 2000 euro..
Morgen zien of het reisburo het weet te regelen.
- Fraa
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik vind dat je't jezelf toch maar wat makkelijk maakt hiermee.fietser1981 schreef:Bedankt voor de vele reacties
pff
"Foutje van't reisbureau" is een zwak excuus, je bepaalt nog altijd zelf wanneer & hoelang je in een land verblijft, daar heeft't reisbureau niets mee te maken.
Als zij blijkbaar een fout hebben gemaakt, dan is't aan jezelf om dat op te merken & dat heb je ook gedaan, maar je hebt't gewoon zo gelaten, tot nu dus.
Nu nog een visum regelen lijkt me onmogelijk en als je je ticket niet meer kan wijzigen, dan zit je dus met een probleem.
Hoe kwam je trouwens op't idee dat 89 dagen & 22u "ok" was. Zag je zelf al niet in dat dat een beetje aan de krappe kant was?
Je weet zelf ook dat er altijd wel iets onvoorzien kan gebeuren & je gaat't dan op 2 uurtjes laten aankomen?
Toch een beetje naiëf imo.
Reisblog: thisisfraa.be
Als dat niet lukt kan je altijd nog proberen dat je toch echt slechts 89 dagen en 22 uren blijft, als je in uren rekent in plaats van dagen. Misschien hebben ze er wel begrip voor dat voor jou de regels anders dienen te zijn. Dat jij speciaal genoeg bent en een uitzonderingspositie verdient en niet aangesproken mag worden op jouw eigen verantwoordelijkheid.fietser1981 schreef:Of zou men begrip hebben aan de port-of-entry als ik zeg dat het reisburo fout telde ?
Voordat je het vraagt, mijn respons is bewust vol met sarcasme. Wellicht is het je nog niet duidelijk, maar de VS maakt geen uitzonderingen. 90 dagen is 90 dagen, ongeacht de reden van overstay. Je hebt 2 opties, die je zelf ook al had bedacht. Visum, doch het wordt wel heel erg krap. Of je terugvlucht verzetten. En dan het reisbureau aanspreken, hopen dat ze je tegemoet komen.
Aanvulling: Waarom een enkeltje? Een retour is vaak goedkoper.
-
- Amerika-newbie
Klopt Hockey, de retour kost "maar" de helft. Het enkeltje was mijn eerste, meest logische, inval.
Bedankt dan toch om me te verzekeren dat het als ik er niets aan doe, de reis niet gaat lukken.
Nu kan ik tenminste nog proberen het op te lossen.
Bedankt dan toch om me te verzekeren dat het als ik er niets aan doe, de reis niet gaat lukken.
Nu kan ik tenminste nog proberen het op te lossen.
De volgende vraag even ter controle. Ik ben afgelopen jaar wezen backpacken door Peru en Bolivia en vloog toen via Houston. Ik heb toen dus een ESTA aangevraagd (zomervakantie 2011), volgens de info die ik op internet vind (en wat ik ook al vermoedde) hoef ik dan voor aankomende vakantie geen ESTA aan te vragen omdat ie 2 jaar geldig is, toch? Ik heb nog hetzelfde paspoort.
Als die ESTA en het paspoort waarop je die aanvraag deed beiden nog geldig zijn dan hoef je inderdaad geen nieuwe ESTA aan te vragen voor een volgende bezoek aan de VS.
Voor de zekerheid kun je altijd even inloggen om te kijken of je ESTA nog geldig is.mtl schreef:Als die ESTA en het paspoort waarop je die aanvraag deed beiden nog geldig zijn dan hoef je inderdaad geen nieuwe ESTA aan te vragen voor een volgende bezoek aan de VS.
Thanks voor de tip. Ik heb het inmiddels online gecheckt en hij is nog geldig tot februari 2013. Scheelt weer 

Ha,
Bij de aanvraag van de ESTA kregen wij net bij het betalen de volgende melding: creditcard must not exceed 16 caracters.
Hoe lossen we dat op? Een creditcard heeft toch altijd 16 cijfers.
Bedankt, Winny
Bij de aanvraag van de ESTA kregen wij net bij het betalen de volgende melding: creditcard must not exceed 16 caracters.
Hoe lossen we dat op? Een creditcard heeft toch altijd 16 cijfers.
Bedankt, Winny
Dan heb je zeker meer dan 16 cijfers ingevoerd?
Uhm, gewoon de 16 cijfers van de creditcard invullen en meer niet?winnys schreef:must not exceed 16 caracters.
...........
Een creditcard heeft toch altijd 16 cijfers.
Een fout die wel eens gemaakt wordt is dat men net als op de creditcard een spatie na elke 4 cijfers doet. De 16 cijfers dienen echt achterelkaar te zijn zonder spaties ertussen.
Probleem opgelost!
Heb zeker gecontroleerd of er niet meer dan 16 tekens gebruikt zijn. De site heeft er een uurtje uit gelegen voor onderhoud. Daarna ging het prima.
Heb zeker gecontroleerd of er niet meer dan 16 tekens gebruikt zijn. De site heeft er een uurtje uit gelegen voor onderhoud. Daarna ging het prima.
Esta formulier
Hallo allemaal,
Ik heb recent de Esta formulieren ingediend (en toestemming verkregen
).
Ik heb mijn aanvraag in het Nederlands gedaan. Nu heb ik twijfels of dit wel de bedoeling is.
Weet iemand of het iets uitmaakt ( aanvraag in Ned of moet het in het Engels zijn)?
Alvast dank voor jullie reactie
Ik heb recent de Esta formulieren ingediend (en toestemming verkregen

Ik heb mijn aanvraag in het Nederlands gedaan. Nu heb ik twijfels of dit wel de bedoeling is.
Weet iemand of het iets uitmaakt ( aanvraag in Ned of moet het in het Engels zijn)?
Alvast dank voor jullie reactie
- DVDGuy
- Amerika-expert
- Partner van: Krabbegat
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Re: Esta formulier
Dat maakt dus niets uit.
Re: Esta formulier
Je kan op die website zelf voor de Nederlandse taal kiezen. Dus het is geen probleem, anders zou die mogelijkheid niet aangeboden worden.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 19924 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 3 Reacties