Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tips voor reizen met kinderen

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
iertje007
Amerikakenner

Re: Tips voor reizen met kinderen

Bericht door iertje007 »

Uiteraard de hippe versie! :wink:

Wat een schattige slaapfoto trouwens, Marjol! Dat schaapjesknuffeltje is ook de favoriete knuffel van onze middelste. Stoeltjes zien er ideaal uit.
Onze Amerika-reizen:
Florida dec-jan 2011
zuidwest USA 2012
zuidwest USA 2013
USA 2014: denver-LA
Mei 2016: Florida
Zomer 2016: Denver-Denver
Zomer 2018: Noordwest USA en Canada

Volg ons op:
https://www.polarsteps.com/iertje007
SteViS
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door SteViS »

Onze kids hebben lastige voeten, alledrie een hoge wreef
Dat vond ik met beide wandelschoenen handig; die Timerberlands hadden klittenband en die Columbia's hadden elastiek met klittenband bovenop. Die van ons heeft een heel smal voetje en wij hebben nu het elastiek flink aangetrokken en vastgezet. Hij kan er nu dus instappen (met een beetje duwen) en dan zetten we met klittenband zijn schoenen goed vast.
Enneh...ook met deze schoenen kan hij heel goed in de plassen en de blub hoor, blijft goed tussen het grove profiel zitten :mrgreen:

De bergschoenen van Timberland zag ik trouwens bij de Timberland-shop in Rotterdam. Volgens mij zit er ook nog 1 in Amsterdam. Ik weet niet waar je vandaan komt? Heel gek, maar op de Nederlandse site kon ik de schoenen niet vinden, wel op de UK-site:
http://www.timberlandonline.co.uk/on/de ... &color=214.
iertje007
Amerikakenner

Bericht door iertje007 »

Ik kom uit Rotterdam :) Ik ga wel even langs de timberlandshop voor die tijd!
Onze Amerika-reizen:
Florida dec-jan 2011
zuidwest USA 2012
zuidwest USA 2013
USA 2014: denver-LA
Mei 2016: Florida
Zomer 2016: Denver-Denver
Zomer 2018: Noordwest USA en Canada

Volg ons op:
https://www.polarsteps.com/iertje007
SteViS
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door SteViS »

op naar de koopgoot dan :D
Inkie
Amerika-ontdekker

Bericht door Inkie »

Onze kids (bijna 4 en 6) lopen gewoon op sneakers. Gaat prima. Zelf neem ik mijn bergschoenen ook niet mee voor de wandeling die we nu maken met ze. Meer dan 4 a 5 km. zal het toch niet worden. Dus Merrel slippers, sneakers en ballerina en ik ben klaar. Voor de kids neem ik crocs, slippers, sneakers en sandalen mee.

Maar ik moet zeggen..die berschoenen voor kids zien er wel super uit :D
We hebben ze wel eens gepast bij de heren maar ze vinden het zelf niks..te strak en te warm.
2012 Zuid-Westen
2015 Rondje Denver
http://vlietjesgo2usa.blogspot.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
met5opreis
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door met5opreis »

Wat een leuke tips voor schoenen komen hier voorbij!
Vorig jaar hebben wij crocs en een paar slippers tijdens de vakantie gekocht en daar hebben ze heel veel opgelopen.
Verder nemen we de altijd de ' gewone dichte' schoenen mee die ze nu ook dragen. Daar lopen ze hier ook de avondvierdaagse op of als we een dagje weggaan ook. Hoewel voor mijn dochter lastiger wat zij draagt nu koel4kids laarsjes en dat lijkt me niet zo handig ;). Zij loopt ook op sandaaltjes en ook hebben we nog Teva's meen ik.

Ik heb trouwens via Marktplaats een Manduca gekocht, maar als ik de kleine (ook al weer net 2 jaar hoor) voorop draag zakt een band wat van de schouders af. Dat draagt niet echt lekker. Is dat jullie bekend? Ik moet hem nog uitproberen op de rug. Misschien tijdens de avondvierdaagse....
bello
Amerikakenner

Bericht door bello »

Ik zou een tweejarige niet meer op de buik dragen in de Manduca: best zwaar voor je rug en je hebt je handen niet echt vrij. Bovendien was die van mij toen al zo lang dat ik steeds met mijn benen tegen die van haar botste.

Als je dat toch wil blijven doen (die banden zakken dan snel af inderdaad, zelfs met het kleine bandje zo strak mogelijk): kruis de banden op je rug. Even de gespen losmaken, de banden op zijn langst zetten, kind op je buik zetten, rugpand over hem opklappen, banden (door je partner laten) kruisen op je rug en weer vastklikken en aansnoeren. Veel comfortabeler! Maar ik zou zeker ook even gaan oefenen met rugdragen: beter voor je rug, en je kind kan om je schouder heen (of er overheen, indien lang kind) meekijken, in plaats van protesteren omdat ie alleen je borstbeen ziet :D
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
met5opreis
Amerika-ontdekker

Bericht door met5opreis »

Bedankt voor de tips Bello. Dat gaan we zo binnenkort eens uitproberen!
Joyco
Amerikafan

Bericht door Joyco »

Wij willen voor ons zoontje een Deryan travel cot bestellen. Toen we op de site van Deryan keken zagen we hier ook een air traveller. Het schijnt een vrij nieuw product te zijn, op internet vind ik ook nog weinig recenties. Heeft één van jullie hier misschien al ervaring mee? Het lijkt me een heel handig ding, dus ik ben benieuwd of iemand het al gebruikt heeft! Voor de mensen die het nog niet kennen plaats ik hier even de link:

http://www.deryan.nl/site/?p=shop
2008 - CA,NV,AZ
2010 - NV, AZ, UT, ID, WY, MT, CA
2012 - NV, AZ, UT, ID, WY, MT, WA, OR, CA
2013 - FL
2014 - CA, NV (solo trip)
2014 - FL
2015 - CA, NV, AZ, UT, CO, NM
lovely_laura
Amerikakenner

Bericht door lovely_laura »

ziet er leuk uit maar nog weinig info. Mijn dochtertje is net 1 maar ik vraag me af of ze nog past want ik zie nergens afmetingen. Ben ook erg bnieuwd naar gebruikers info
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Hmmm, ze zitten totaal niet vast in zo'n ding, dus afgezien van het feit dat je het alleen kunt gebruiken als het gordellichtje uit is, vind ik dat sowieso al niet fijn. En een dreumes op zo'n stoeltje op het tafeltje, daar moet je nog steeds op letten, en eten of tv kijken kan niet. Dus nee, ik zie het nuttige nog niet echt.
Terug in Texas!
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

Ik snap dat stoeltje niet echt, er zitten geen gordels in dus wat heeft het voor meerwaarde over een gewone vliegtuigstoel? Op schoot misschien wel handig maar alleen als je niemand naast je hebt zo te zien want het neem aardig wat ruimte in. Lijkt me niet echt het geld waard.
bello
Amerikakenner

Bericht door bello »

Het lijkt een beetje op een opblaasbare stoelverhoger die je ook als luchtbedje met slaapzak kunt gebruiken. Beetje zoals deze, die mijn ouders vroeger kochten om te kamperen, maar die niet dik genoeg waren om op te slapen en te glad om lekker op te zitten als stoel:

Afbeelding

Foto: http://www.janssensevenum.nl/1-persoons ... camp-fauna

Ik zou eerder proberen om een 'cot' (wiegje) te krijgen, of beter nog (alleen bij British Airways) een wipstoel. Je zit met een baby op schoot, zonder extra vrije stoel of wiegje, echt niet te wachten op nóg meer rommel om mee te slepen in je 8,5 centimeter beenruimte :blink: Dan maar beter de eigen vertrouwde slaapzak aan en eventueel vragen om extra dekens en kussentjes om het jezelf comfortabel te maken.
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
dimple
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door dimple »

Ik zou ook zeker niet teveel meeslepen. Ook de autostoel zou ik thuis laten is onze ervaring. Is gewoon een onding.

Lekker op schoot, slaapzak etc is het fijnste. Hoe dan ook, het is gewoon een paar uur afzien in het vliegtuig. Kids bezig houden, zelf geen momentje de tijd om de ogen dicht te doen of wat dan ook. Maar ach.....op de gehele vakantie, wat is 11 uurtjes naar LA nou?

En weet je wat het leuke is..............het wordt allemaal weer makkelijker als ze groter zijn :lol:
lovely_laura
Amerikakenner

Over 6 dagen gaan wij ook de grote zee over en ik heb nog een paar vraagjes over reis.
Wij willen toch 1 autostoeltje meenemen en nu las ik dat je die dan in een vuilniszak kan doen. Plak je daar dan een sticker op met je naam enzo of laat je het zo?
Ook willen we een buggy meenemen tot het vliegtuig en 1 inchecken als we dan in amerika aankomen op onze tussenvlucht moeten we dan de autostoel en buggy ook van band naar band brengen of alleen je koffers?
En de laatste vraag.... Hebben ze ij de autoverhuurbedrijven ook van die trolleys of moet je daar al je koffers e.d zelf naar de balie en de auto tillen?

Gr. Laura
dimple
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dimple »

je moet alles helaas zelf meeslepen tijdens je overstap. Echt sjouwen dus.

je kunt de stoel ook laten sealen op Schiphol. Net als bij je koffer.

Ik denk dat het verschilt of je met de trolley naar de autoverhuur kan komen. Verschilt per vliegveld. Waar haal je de auto ook alweer op?
lovely_laura
Amerikakenner

we halen de auto op op phoenix airport maar we moeten nog eerst met een busje naar het verhuurbedrijf dus ik hoopte dat daar dan ook weer trolleys zouden staan.
Sealen van een autostoel is ook wel makkelijk betaal je daar dan extra voor?
dimple
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dimple »

Ja zover ik weet moet je daar een paar euro voor betalen. Wij hebben 2x gevlogen in de stoel laten inchecken als ruimbagage. Geen probleem gehad ermee. Autostoelen zijn natuurlijk wel erg stevig.

Het is en blijft een hoop gesjouw, maar ach.......als je er eenmaal bent heb je er wel weer plezier van.

Je zou er ook voor kunnen kiezen om daar ter plaatse een autostoel te kopen. Waarom de keuze om hem mee te nemen?
lovely_laura
Amerikakenner

Het was ook eerst de bedoeling om ze daar te kopen maar we zitten met 2 kleintjes van 2 en net 1 en ik vind het net iets te gevaarlijk om ze allebei het stuk naar de walmart los te laten In de auto dus nu nemen we 1 stoel mee zodat die van 1 gelijk in het stoeltje kan en ik de oudste een stukje op schoot kan nemen
dimple
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dimple »

Goed idee.

Meestal is het wel even sjouwen van en naar de auto.

Ik kan me herinneren dat wij vorig jaar alles op een trolley hadden gestald, in de bus moesten laden (en zie alles maar vast te houden want ze rijden pittig door :mrgreen: :mrgreen: ) kind op schoot want geen stoeltjes of zo. En dan alles weer uitladen, auto halen, op je spullen en kinderen letten.

Geloof me, dat zijn de momenten waarop je je afvraagt waar je aan bent begonnen, maar als iedereen eenmaal zit gaat het goed. Je moet met je partner maar afspreken dat de dingen die jullie op dat soort momenten tegen elkaar zeggen niet zo gemeend zijn en de volgende dag vergeten mogen zijn :lol:

Ons meisje had vorig jaar last van jetlag en begon te spugen eenmaal in de auto. Die was er gewoon ziek van. Op de terugweg had ons zoontje er last van. Spuugde net alles onder toen we net thuis voor de deur stopten. :|
Het hoort erbij.

Spannend hoor, komt wel heel dicht bij zo he1
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer