Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Route steden noordwesten!

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Chrisp
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20

Route steden noordwesten!

Bericht door Chrisp »

Hey iedereen!

Ik heb al een tijdje niet meer actief op AA gepost. Ik ben het afgelopen jaar erg druk geweest met mijn studie in Den Haag -die overigens helemaal goed bevalt. Ik ga deze zomer met mijn universiteit (LUC The Hague) naar New York voor een summer course in artistic activism begin juli. Daarna heb ik van 11 tot 24 juli om op eigen houtje rond te reizen. Ik wil eindigen in San Francisco waar ik een paar dagen zal blijven.

Nu weet ik niet heel veel van het noordwesten, behalve dat er drie steden zijn die ik graag wil bezoeken: Vancouver (ja, Canada ;) ), Seattle, en Portland. Nu probeer ik voor mezelf een kleine route te maken, maar ik heb moeite met het aantal dagen te bepalen. Tips voor deze steden zijn ook zeer welkom!

Note: hou er rekening mee dat ik alleen reis en geen rijbewijs heb.

Hoe zouden jullie deze dagen indelen? Misschien heb ik ook wel een dag teveel ingepland, laat het me maar weten! Ik ben flexibel met hoeveel dagen in daarna in San Francisco kan besteden.

ITINERARY
Date Destination Notes
11-Jul-12 NYC - Vancouver Fly in at night
12-Jul-12 Vancouver
13-Jul-12 Vancouver
14-Jul-12 Vancouver - Seattle
15-Jul-12 Seattle
16-Jul-12 Seattle - Portland
17-Jul-12 Portland
18-Jul-12 Portland - San Francisco
Afbeelding
Chrisp
Amerikakenner

Re: Route steden noordwesten!

Bericht door Chrisp »

Er moet toch iemand zijn met kennis van deze plekken ;) ?
Afbeelding
AnnInBC
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door AnnInBC »

Hallo Chris,

Ik denk dat je indeling wel goed is voor elke stad. Ik ben zelf het meest bekend met Vancouver omdat ik er woon natuurlijk, het is hier goed te doen om met het openbaar vervoer te reizen. Te voet kan je ook al op heel wat plekjes geraken want het "downtown" gedeelte is namelijk niet zo groot. Ik denk dat je dan ofwel met een bus (Greyhound) of trein (Amtrak) richting Seattle en Portland kan. Seattle zal ook wel goed te doen zijn met het openbaar vervoer en ik weet niet of je daar ook niet een dagje extra zou kunnen nemen, ik denk wel dat er vanalles te doen is. Wij hebben er jammer genoeg nog geen tijd doorgebracht, wel al verschillende keren op doorreis gestopt voor een koffietje. Maar ik denk wel dat Seattle wel enkel daagjes aandacht verdient. Portland zijn we zelf ook geweest, enkel wel maar 1 dag en we zijn toen meestal op winkel jacht geweest. Voor zover ik weet kan je je in Portland ook goed vermaken.

Voor Vancouver raadt ik de volgende dingen zeker aan om te bezoeken:
*Stanley Park: huur een fiets en rij lekker rond Stanley Park met vele mooie zichten
*Grouse Mountain: Ga voor een namiddagje even de berg op met heerlijke zichten, een lumberjack show, vogelshow, wandeltochten, stoeltjes lift en veel meer
*Capilano Suspension Bridge: een hangbrug midden in de mooie natuur (wel vrij duur en er toeristisch), als alternatief kan je ook naar Lynn Canyon Park (gratis met ook een hangbrug)
*Granville Island: een leuke plaats met brouwerijen, eterijen, een overdekte markt met vers fruit, vlees, vis, gebak en veel meer. Je kan bijvoorbeeld een mini ferry nemen vanuit downtown Vancouver om Granville Island te bezoeken (Granville Island ferry of de Aquabus), als je graag een wandeling langs het water doet dan is een wandeling langs de haven vanuit Granville Island naar Kitsilano Beach heel mooi (het is ongeveer een half uurtje wandelen).
*Downtown Vancouver met Gastown, Robson Street, Canada Place, Chinatown...allemaal goed te voet te doen.

Er is nog zoveel meer te doen, maar ik denk dat je met dat gene 2 dagen goed vol zullen zitten. Voor Seattle en Portland heb ik niet direct tips, maar hopelijk zijn er wel mensen die je daarmee verder kunnen helpen!

Nog veel succes met het voorbereiden!
Ann :)
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Hoi,

Ik kan je niet veel advies geven, want ik mijd de steden meestal. Ik denk echter dat je m.n. voor Seattle nog wel het een en ander met de zoekfunctie op het forum kunt vinden. Denk daarbij aan de Pike Fish Market of een bezoek aan de Boeing fabrieken in Everett.
Verder zou je het een en ander uit reisverslagen kunnen halen.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Chrisp
Amerikakenner

Bericht door Chrisp »

Bedankt beiden, vooral Ann voor alle goede tips! Ik denk inderdaad dat mijn indeling wel goed is nu, maar ik wil wel mijn tijd in Seattle optimaliseren zodat ik ook tijd heb om de Boeing fabriek te bezoeken!
Afbeelding
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Misschien kun je op dit topic meeliften.
Groet,

Old Faithful
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer