Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Kaart van Los Angeles
Kaart van Los Angeles
Waar kun je een goede kaart van Los Angels verkrijgen?
Of kun je ook kaarten van internet uitprinten?
Wij hebben daar een huurauto en zijn op ons zelf aangewezen.
Aangezien we ervaring hebben met verkeerd rijden, willen we goed voorbereid naar daar.
Nog tips in LA?
Of kun je ook kaarten van internet uitprinten?
Wij hebben daar een huurauto en zijn op ons zelf aangewezen.
Aangezien we ervaring hebben met verkeerd rijden, willen we goed voorbereid naar daar.
Nog tips in LA?
Re: Kaart van Los Angels
ANWB, of via internet bestellen. Google stadsplattegrond los angeles krijg je genoeg mogelijk heden om een kaart te bestellen.
- Rudy78
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
- Contacteer:
Een navigatieysteem kan ook makkelijk zijn.
Ik meen ooit ergens iets gelezen te hebben dat tomtom er niet zo goed werkt. Je moet er zo wie zo een kaart voor kopen. Misschien iemand hier ervaring mee?
Ik meen ooit ergens iets gelezen te hebben dat tomtom er niet zo goed werkt. Je moet er zo wie zo een kaart voor kopen. Misschien iemand hier ervaring mee?
2005 West Canada
2007 Thailand
2009 Noorwegen
2012 West Amerika
2013 Java en Bali - Indonesië
2014 Cruise Italië - Griekenland
2014 New York
2015 - 2024 voornamelijk campings in Frankrijk
2025 Florida (VS)
2007 Thailand
2009 Noorwegen
2012 West Amerika
2014 New York
2025 Florida (VS)
Wat zou het probleem met TomTom zijn? Wij hadden hier vorig jaar in ieder geval geen problemen mee.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Neem navigatie in je huurauto en koop terplekke een Rand McNally Roadatlas (verkrijgbaar bij Walmart) en het moet lukken. Los Angeles staat daar goed gedetailleerd in.
Als je in de buurt van Heerenveen woont kun je overigens zo een Rand McNally van me krijgen. Heb er nog 2 over. Gratis af te halen voor de liefhebbers.
Roland
Als je in de buurt van Heerenveen woont kun je overigens zo een Rand McNally van me krijgen. Heb er nog 2 over. Gratis af te halen voor de liefhebbers.

Roland
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ga je alleen maar naar LA? Anders zou ik een Hallwag kaart (nr 5 voor Californië en een groot deel van het zuidwesten) aanraden. Daar staan ook plattegronden op van de steden. Die zijn echter niet zo gedetailleerd als een losse plattegrond. Als je weet wat je gaat doen in LA kun je plattegrondjes uitprinten. Samen met een kaart van de freeways kom je dan een heel eind.
Voor tips in LA: kijk eens naar het topic All about LA (een beetje zoeken op het forum kan geen kwaad
, staat in dit forum).
Marianne
Voor tips in LA: kijk eens naar het topic All about LA (een beetje zoeken op het forum kan geen kwaad

Marianne
- Rudy78
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
- Contacteer:
Ik dacht me te herinneren ergens ooit zo iets opgevangen te hebben. Weet alleen niet meer waar....????stijnj schreef:Wat zou het probleem met TomTom zijn? Wij hadden hier vorig jaar in ieder geval geen problemen mee.
Maar in dit topic wordt ook alleen maar goed gesproken over de tomtom...
Wij hebben bij de huurauto meteen een navigatiesysteem gehuurd.
2005 West Canada
2007 Thailand
2009 Noorwegen
2012 West Amerika
2014 New York
2025 Florida (VS)
2007 Thailand
2009 Noorwegen
2012 West Amerika
2014 New York
2025 Florida (VS)
Bedankt voor jullie reacties!
Ik wil ook zeker een navigatie erbij huren, maar ook een goede kaart van LA bij hebben voor het geval dat.
We hebben nog een Rand Mc Nally atlas van 2 jaar terug liggen, maar daar staan alleen de hoofdwegen van LA in.
Alleen van downtown LA staat er een duidelijke kaart in, maar weet niet of we daar naartoe gaan.
All about LA heb ik idd gelezen, daar staan goede tips op.
Ik wil ook zeker een navigatie erbij huren, maar ook een goede kaart van LA bij hebben voor het geval dat.
We hebben nog een Rand Mc Nally atlas van 2 jaar terug liggen, maar daar staan alleen de hoofdwegen van LA in.
Alleen van downtown LA staat er een duidelijke kaart in, maar weet niet of we daar naartoe gaan.
All about LA heb ik idd gelezen, daar staan goede tips op.
Bij de verhuurmaatschappij krijg je ook een kaartje van de stad waar je de auto afhaalt. Niet super gedetaileerd maar mssn toch een hulp onderweg. Ik zeg er even bij dat wij altijd via Alamo huren, ik weet niet of andere maatschappijen ook zulke kaartjes uitdelen.
Bart
Bart
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
You can't milk a cow with your hands in your pants
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hiermee kom je al een heel eind. En het is niet zo dat enkel hoofdwegen van Los Angeles erop staan. Los Angeles (en omgeving) staat verdeeld over 2 pagina's en toch redelijk gedetailleerd vind ik. Daarmee kun je niet zo snel verdwalen.Cindytjuh schreef:We hebben nog een Rand Mc Nally atlas van 2 jaar terug liggen, maar daar staan alleen de hoofdwegen van LA in.

Roland
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik heb in LA ook problemen gehad met de gps. Althans, hij meedt steeds de highways. Ook op highway 1 tot aan pismo stuurde dat ding me steeds de highway af en dan dezelfde oprit er weer op. Althans 1x want zo moeilijk is die weg niet te volgen. Instellingen stonden goed, voor ik die reactie weer krijg. In LA hield dat in dat we bv vanaf venice beach naar ons hotel op de kruising van hollyw blvd en N western ave (little armenia) in een soort trapvorm op de kaart naar het hotel zouden moeten rijden ipv over een highway of bv een horizontale str tot N Western ave. En daar zaten echt straatjes tussen,waar ik met m'n hond nog niet zou gaan wandelen, mocht ik die één hebben. Na SF hebben we dat ding amper nog gebruikt, alleen om hotels te vinden in de diverse steden. Ik weet niet hoe lang je precies gaat, maar voor 19 dagen gps huur ben je minimaal 200 dollar kwijt. Kun je er net zo goed 1 kopen. Wel zorgen dat je er een kooptvwaar je evt daarna europa op kunt zetten. Heb je er hier al 1, dan zou ik eerder een kaart van amerika downloaden, dan bij het verhuurbedrijf een gps huren. Een roadmap meenemen is zowieso handig, bv als je gps niet werkt of bv dirtroads die niet aangegeven staan op de gps met nam en evt op de detailkaart staanRudy78 schreef:Ik dacht me te herinneren ergens ooit zo iets opgevangen te hebben. Weet alleen niet meer waar....????stijnj schreef:Wat zou het probleem met TomTom zijn? Wij hadden hier vorig jaar in ieder geval geen problemen mee.
Maar in dit topic wordt ook alleen maar goed gesproken over de tomtom...
Wij hebben bij de huurauto meteen een navigatiesysteem gehuurd.
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb dat ook wel eens gehad met mijn TomTom in Amerika. Werd je van de interstate afgestuurd maar er ook even hard weer op teruggestuurd. Heb mij toen ook afgevraagd waar dat aan lag want ook mijn instellingen stonden goed. Misschien een foutje in die versie? Tegenwoordig heb ik er geen last meer van in Amerika. Misschien gebruikte jij ook een oudere versie?PSVwally schreef:Ook op highway 1 tot aan pismo stuurde dat ding me steeds de highway af en dan dezelfde oprit er weer op. Althans 1x want zo moeilijk is die weg niet te volgen. Instellingen stonden goed, voor ik die reactie weer krijg.
Roland
Het is mij in 2009 overkomen met een gehuurde navigatie. Je zou toch denken dat die nieuw zijn, maar nope, 118 af, Simi Valley in, half Simi Valley door en de 118 weer op.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
als je met 2 bent heb je zelfs in LA geen navigatiesysteem nodig. Zorg voor een goede kaart, met nummers exits, en dan kan het niet echt mislopen. En buiten de steden zijn er nauwelijks straten, heel moeilijk om daar verkeerd te rijden. Neem erbij dat voor toeristen LasVegas uit anderhalve straat bestaat en dat in san francisco velen voor het openbaar verkeer kiezen....
Ingrid
Ingrid
In LA blijven we 2 dagen en alleen daar hebben wij een huurauto.
Wij krijgen een auto van national.
Een kaart is dus echt voor in en rond LA.
Om naar griffith park, mulholland drive, santa monica, hollywood blvd enz te rijden.
Dit zijn overigens de highlight die wij willen zien.
In Rand McNally staat LA toch niet zo heel gedetailleed in. Alle weggetjes staan er niet op.
En dan kunnen wij alsnog verkeerd rijden.
Wij hebben daar wel ervaring mee.
Wij krijgen een auto van national.
Een kaart is dus echt voor in en rond LA.
Om naar griffith park, mulholland drive, santa monica, hollywood blvd enz te rijden.
Dit zijn overigens de highlight die wij willen zien.
In Rand McNally staat LA toch niet zo heel gedetailleed in. Alle weggetjes staan er niet op.
En dan kunnen wij alsnog verkeerd rijden.
Wij hebben daar wel ervaring mee.

Als je nu al weet waar je heen wil kan je nu al vast wat routebeschrijvingen van Google maps uitprinten.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
inderdaad, die 2 dagen kunnen jullie heel rustig en goed voorbereiden via google earth en google maps. en ik check morgen of ik nog de gedetailleerde kaarten van LA heb, die kunnen nuttig zijn.
Ingrid
Ingrid
- Stan.Gobien
- Techmod
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
De GARMIN deed het goed in LA, TomTom zal ik dit jaar testen in LA. Nu al 2 jaar met TomTom zonder noemswaardige problemen.
In New York City is het tussen de hoogbouw soms wel moeilijk om stabiel signaal te houden.
Ik zou trouwens geen navigatie huren maar 1 kopen ter plaatse en mee nemen naar huis.
Kost je bijna hetzelfde en je hebt dan een GPS die je kan houden of door verkopen.
In New York City is het tussen de hoogbouw soms wel moeilijk om stabiel signaal te houden.
Ik zou trouwens geen navigatie huren maar 1 kopen ter plaatse en mee nemen naar huis.
Kost je bijna hetzelfde en je hebt dan een GPS die je kan houden of door verkopen.
Flickr foto albums
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Utah/Nevada/Colorado 2023: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag424
Texas/Lousiana 2022: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag418
Meer ...
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Utah/Nevada/Colorado 2023: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag424
Texas/Lousiana 2022: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag418
Meer ...
Iemand ervaring met huurbedrijf national?
Bedankt voor de tip hockey en als je zou willen kijken graag, ingrid!
Ik heb wel een tomtom, maar daar staat alleen europa op.
Weet niet hoe je kaart van USA erop kunt zetten.
Bedankt voor de tip hockey en als je zou willen kijken graag, ingrid!
Ik heb wel een tomtom, maar daar staat alleen europa op.
Weet niet hoe je kaart van USA erop kunt zetten.
National is het zusterbedrijf van Alamo en net zo goed als Alamo.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 19 Reacties
- 3853 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 12 Reacties