Coyote schreef:
Wat de kaart van Amerika betreft heb ik een eenvoudige (geen topo). Kan me er prima mee redden. Zit er wel aan te denken voor de volgende keer een gedetailleerde kaart aan te schaffen voor het gebied waar ik naartoe ga. Juist om de wandelpaden zichtbaar te krijgen zoals ik met de NL Topokaart heb.
Ik zag in je (Geocaching) Gallery dat je een GPSmap 60CSx gebruikt. Bij Mapsource (downloaden bij Garmin) zit gratis de US Topo. Vaker gehoord dat mensen die een reisje naar de US maken dit vergeten
Zelf gebruik ik sinds kort ook kaarten van openstreetmap. Die benaderen ook zeker het detail van de Garmin topo en vind ik voor geocachen zeer prettig in gebruik. Het mooiste is dat het open-source is, dus dat je niet hoeft af te tikken voor een nieuwe kaart van een nieuw gebied. Een beginnetje voor openstreetmap kan je
hier en
hier vinden.
Papierloos cachen kan tegenwoordig heel goed met C:Geo op de smartphone/tablet. Zover ik weet alleen voor Android. Hier kan je pocket queries importeren en daarmee *alle* informatie van een cache meenemen op je telefoon (dus niet alleen het waypoint, maar ook de hele beschrijving, wat logjes, een kaart, etc).
....en niet geheel toevallig cache ik ook, zie
mijn logje van GC2T97W (4 ster terrain) die bij mijn avatar hoort op dit forum