Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Welk hotel bij de Grand Canyon

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Matt2
Amerikafan

Welk hotel bij de Grand Canyon

Bericht door Matt2 »

Ik kwam twee hotels tegen dichtbij de Grand Canyon.. Best western grand canyon squire inn en Red Feather lodge.

Heeft iemand ervaring met 1 van deze hotels? Red feather lodge is goedkoper zag ik op ebookers.
Nootje
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Welk hotel bij de Grand Canyon

Bericht door Nootje »

Wij hebben Bright Angel Lodge geboekt, Heb je daar al naar gekeken?
http://www.grandcanyonlodges.com/bright ... e-408.html
GJ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door GJ »

Wij vonden de Red Feather Lodge prima! Goede prijs-kwaliteitsverhouding en voor zover ik me kan herinneren was de kamer behoorlijk ruim.
Matt2
Amerikafan

Bericht door Matt2 »

Alleen deze twee zijn dan nog beschikbaar.. Denk ook dat het de Red Feather wordt.
vnvmouse
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door vnvmouse »

Hoi, wij hebben in juli 2011 in BW Grand Canyon Squire Inn gelogeerd.
Kamer was zéér ok. Ontbijt vonden wij maar zus en zo. Je moet weten : als we kunnen, verwennen we ons in de US steeds met een ontbijt in Denny's :thumbup: , maar bij gebrek aan een Denny's op die plaats konden we niet anders dan ons tevreden stellen met wat we in het hotel kregen.
Dus over het algemeen was het hotel ok.
vnvmouse
Kerst-Nieuwjaar 2009-2010 : Florida
Juli-aug 2011 : Westcoast + New York
Juli 2014 : Canadian Rockies + Yellowstone
stijnj
Amerika-ontdekker

Bericht door stijnj »

Wij hadden vorig jaar Red Feather. Proper en ruim, vlakbij luchthaven & ingang van het park.
sandra_R
Amerikafan

Bericht door sandra_R »

Wij hebben 2 jaar geleden in het BW geslapen. Prima hotel en ontbijt was bij ons wel goed(uitgebreid buffet)
Belle
Amerika-ontdekker

Bericht door Belle »

Wij hebben in The Grand geslapen, is toen goed bevallen en had een goed tarief. Was wel begin oktober, dus wat stiller in de omgeving.
G&M
Amerikafan

Bericht door G&M »

Wij hebben overnacht in Best western grand canyon squire inn. Prima hotel! Wij vonden het ontbijt prima!
Als je eenmaal de smaak van reizen te pakken hebt ben je altijd onderweg! Al is het alleen maar in gedachten!!
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Beide hotels liggen niet in het Nationale park maar een klein stukje er buiten, via www.xanterra.com kan je de hotels in het park boeken, vaak goedkoper ook nog, maar wel wat langer van te voren al vol.
Alper
Amerikafan

Bericht door Alper »

Ik ga in augustus ook een rondje maken in het westen. Ik heb al een hotel geregeld voor de eerste paar dagen in LA, en voor 5 dagen in Las Vegas. Maar de rest heb ik nog niet geregeld
omdat ik er vanuit ging dat ik onderweg wel gewoon een motel kon regelen. Maar nu krijg ik toch twijfels zoals bij de grand canyon. Is het slimmer om de GC van te voren te regelen?
Afbeelding

Get your kicks on route 66
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Ja, zeker in augustus, wat toch hoogseizoen is, zou ik zeker reserveren bij de GC, helemaal als je verzekerd wilt zijn van een plek in het park.
Ta2 Gerrit
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Ta2 Gerrit »

Nootje schreef:Wij hebben Bright Angel Lodge geboekt, Heb je daar al naar gekeken?
http://www.grandcanyonlodges.com/bright ... e-408.html
Goede keus, op de rand van de Canyon. Met veel plezier gezeten.
Je moet hem alleen wel bijna een jaar tevoren vastleggen, maar dichter bij de Canyon kom je echt niet, en dat is het zeker waard.
Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times. Onze reissite; DILLIGAF
Afbeelding
2010 "I've been standing on a corner in Winslow Arizona"
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Het is vaak heel snel volgeboekt in het park, maar er zijn ook regematig annuleringen dus het helpt om regelmatig te checken of er iets vrijkomt. Bellen schijnt ook vaak wel iets op te leveren.
Ik kon vorig jaar niets meer aan de rim vinden, wel in de Maswik Lodge. Vandaar ben je in 5 minuten bij de rim.

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik zou in ieder geval wel zorgen dat je of in het park of in Tusayan zit, maar Williams en Flagstaff zijn wel echt nog heel ver weg van het park. Stel je moet op en neer, dan ben je al zeker een uur of 3 per dag daaraan kwijt. Tusayan is, zonder file bij de ingang van het park, een kleine 15min tot de village en is goed te doen. Maar het was bij de GC eind april al megadruk, dus idd raadzaam om in het hoogseizoen zeker te reserveren.
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Wij hebben een paar jaar terug in de Maswik Lodge ín het park overnacht
Geweldige ervaring, je zit vlakbij de kloof en kan daar dus 's morgens bij zonsopgang heel makkelijk even heenwandelen.
Ook 's avonds de zon onder zien gaan en dan niet nog in het stikkedonker het park uit hoeven rijden is echt een voordeel.
Plus dat het gewoon een leuke ervaring is.
Ik vond het ook helemaal niet duur, geloof dat we 75 dollar betaalden voor een nacht.
Fraa
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Fraa »

Ik heb voor oktober ook de Red Feather Lodge gereserveerd voor 2 nachten, leek me me een deftig hotel/motel.
Ook de afstand tot 't park zelf lijkt mee te vallen.

Een andere vraag: Ik heb gelezen dat je tot en met oktober niet met de wagen naar de viewpoints mag rijden, maar verplicht bent de shuttle te nemen.
Hoe zit dat dan als je bv de zonsondergang wil zien aan de GC zelf? Of bv 's avonds de sterren wil fotograferen?
Ik veronderstel dat die bussen maar tot een bepaald uur rijden natuurlijk.
Reisblog: thisisfraa.be
Q-BiC
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Q-BiC »

Fraaa schreef:Ik heb voor oktober ook de Red Feather Lodge gereserveerd voor 2 nachten, leek me me een deftig hotel/motel.
Ook de afstand tot 't park zelf lijkt mee te vallen.

Een andere vraag: Ik heb gelezen dat je tot en met oktober niet met de wagen naar de viewpoints mag rijden, maar verplicht bent de shuttle te nemen.
Hoe zit dat dan als je bv de zonsondergang wil zien aan de GC zelf? Of bv 's avonds de sterren wil fotograferen?
Ik veronderstel dat die bussen maar tot een bepaald uur rijden natuurlijk.
Dat staat allemaal op de website van het NPS: http://www.nps.gov/grca/planyourvisit/shuttle-buses.htm
Je kan wel met de auto de oostelijke viewpoints bezoeken, enkel de westelijke viewpoints kunnen enkel per bus. Bussen rijden om de 15-30 minuten, afhankelijk van het traject en het tijdstip. Er zijn 3 "loops" die op elkaar aansluiten. Meeste bussen rijden tot 1u na sunset.
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Je kunt ook heel goed een aantal viewpoints lopend doen; of gebruik de combinatie van bus en lopen, dan sta je ook niet altijd in de drukte.
Zorg er voor dat je bij de druktste punten een uur van te voren aanwezig bent om een goede plek te kunnen bemachtigen.

Marianne
Fraa
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Fraa »

Ja dat van die loops had ik al in't roadbook gezet, maar ivm 1u na zonsondergang, daar had ik blijkbaar over gelezen.
Ik ga dus de eerste dag via de Oostkant aankomen & die viewpoints met de wagen doen.
Daarna kan ik in de Village nog via de shuttle richting de Westkant gaan.
's Avonds/'s nachts kan ik eventueel met de auto dus toch nog altijd naar de Oostkant, wat wel handig is voor mij hehe.
Ik dacht namelijk dat je naar geen enkele viewpoint kon rijden in die periode, weer wat bijgeleerd!

Bedankt voor de info!
Reisblog: thisisfraa.be
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer