Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wie heeft er ervaring met geocaching in de VS?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Geocachen

Bericht door Doockles »

Het is niet oost- en west-breedte, maar wel ooster- en westerlengte oftewel longitude. ;-)

Kan je niet gewoon ergens kiezen tussen oost of west? Ik heb nu geen wandel gps maar in mijn gps app op mijn smartphone kan ik bij longitude gewoon kiezen tussen oost (E) of west (W). En anders kan je proberen om er gewoon een minnetje (-) voor te zetten. Bijvoorbeeld -108° zou westerlengte moeten zijn.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Re: Wie heeft er ervaring met geocaching in de VS?

Bericht door Coyote »

Geocachen gaat prima in Amerika, heb het zelf de afgelopen 3 vakanties ook volop gedaan. :D

Je zit in Amerika op de westerbreedte van onze aardbol. Grens tussen oost en west loopt ter hoogte van Londen. Zie ook eerder genoemde link. Je GPS bepaalt zelf de positie dus daar hoef je niets voor te doen. Zodra die daar het GPS signaal oppakt geeft het automatisch W aan.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Chi Sin X »

We geocachen al een jaar of 3, maar op 1 of andere manier doen we het wel altijd als we op vakantie zijn in Europa, maar in de VS hebben we het nog nooit gedaan. Er is daar ook zoveel te doen :).
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Wat mij in Amerika heel goed bevalt is de caches langs de te volgen route in de TomTom (en en GPS en iPhone) te zetten. Als ik dan van A naar B rijd zie ik onderweg de caches staan op de TomTom en besluit dan om even te gaan zoeken of niet. Ik vind het een leuke onderbreking van de rit als je ergens naartoe rijdt. Vaak stop je ook nog op leuke plekjes waar je anders zo aan voorbij was gereden. :D

Je moet echter wel rekening houden met het feit dat het allemaal wat extra tijd kost. Zeker als je een cache niet direct kan vinden ben je soms gauw een kwartier kwijt. Geeft niets als je enkel een 'rijdag' hebt maar als je op zo'n dag ook nog van alles wilt bezoeken kan het wat minder handig zijn.

Roland

SeeQ
Amerika-ontdekker

Bericht door SeeQ »

Coyote schreef:Wat mij in Amerika heel goed bevalt is de caches langs de te volgen route in de TomTom (en en GPS en iPhone) te zetten. Als ik dan van A naar B rijd zie ik onderweg de caches staan op de TomTom en besluit dan om even te gaan zoeken of niet. Ik vind het een leuke onderbreking van de rit als je ergens naartoe rijdt. Vaak stop je ook nog op leuke plekjes waar je anders zo aan voorbij was gereden. :D

Roland
Zo willen we t dit jaar ook gaan doen. En aangezien we ook wat trails willen gaan lopen, zullen we ook daar wat cachen. Uiteraard ook in SF/LA/LV zelf, al ben ik niet zo verzot op stadscaches.

Vind t leuk om op plekjes te komen buiten de gebaandce paden, en daar is geocaching een ideale manier voor. Kost inderdaad soms wat meer tijd, maar je krijgt er dan ook absoluut wat voor terug.

US topo maps Zuidewesten zijn al in 'the pocket' voor op de Garmin, al begreep ik wel dat ze kwalitatief niet zo goed zijn. Iemand ervaring mee en/of welke maps wel aan te raden zijn?
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

In het Griffith Park in Los Angeles kun je ook heel leuk en goed cachen. Heb ik afgelopen februari ook nog gedaan. Ik liep op stukken die ik anders nooit bezocht zou hebben. Heerlijk rustig en een fantastisch uitzicht over Los Angeles. :D

Wat de kaart van Amerika betreft heb ik een eenvoudige (geen topo). Kan me er prima mee redden. Zit er wel aan te denken voor de volgende keer een gedetailleerde kaart aan te schaffen voor het gebied waar ik naartoe ga. Juist om de wandelpaden zichtbaar te krijgen zoals ik met de NL Topokaart heb.

Roland.

EnigmA-X
Amerika-ontdekker

Bericht door EnigmA-X »

Coyote schreef: Wat de kaart van Amerika betreft heb ik een eenvoudige (geen topo). Kan me er prima mee redden. Zit er wel aan te denken voor de volgende keer een gedetailleerde kaart aan te schaffen voor het gebied waar ik naartoe ga. Juist om de wandelpaden zichtbaar te krijgen zoals ik met de NL Topokaart heb.
Ik zag in je (Geocaching) Gallery dat je een GPSmap 60CSx gebruikt. Bij Mapsource (downloaden bij Garmin) zit gratis de US Topo. Vaker gehoord dat mensen die een reisje naar de US maken dit vergeten :)

Zelf gebruik ik sinds kort ook kaarten van openstreetmap. Die benaderen ook zeker het detail van de Garmin topo en vind ik voor geocachen zeer prettig in gebruik. Het mooiste is dat het open-source is, dus dat je niet hoeft af te tikken voor een nieuwe kaart van een nieuw gebied. Een beginnetje voor openstreetmap kan je hier en hier vinden.

Papierloos cachen kan tegenwoordig heel goed met C:Geo op de smartphone/tablet. Zover ik weet alleen voor Android. Hier kan je pocket queries importeren en daarmee *alle* informatie van een cache meenemen op je telefoon (dus niet alleen het waypoint, maar ook de hele beschrijving, wat logjes, een kaart, etc).

....en niet geheel toevallig cache ik ook, zie mijn logje van GC2T97W (4 ster terrain) die bij mijn avatar hoort op dit forum ;)
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Ik woon in Amerika en je kunt hier prima cachen. Ze zijn veelal alleen niet op loopafstand maar vaak wordt gedacht aan parkeerplaatsen in de buurt.

Ik weet niet wat je gebruikt voor cachen maar ik heb een iPhone en die vindt gewoon, of ik nou in Nederland of Amerika ben, alle nabije caches.
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Ik gebruikte de 60CSx. Sinds kort heb ik de 62s. :) Heb je een link voor die US kaart? Wist niet dat je die kaart zo kon krijgen. Mapsource is inmiddels vervangen door BaseCamp. Beide gebruik ik echter zelden.

Ik ben bekend met openstreetmap. Heb er al eens mee gestoeid. :D

Met de 62s kan ik ook papierloos cachen, zeker in Amerika lijkt mij dat erg handig. Op de iPhone gebruik ik de officiële geocaching app waarmee je ook PQ's kunt inladen/downloaden. Heb daar veel gebruik van gemaakt in Amerika omdat je dan inderdaad alle info voor een cache bij de hand hebt zonder dat je een internetverbinding nodig hebt.

Leuke uitdaging bij die cache. :D :thumbup:

@ Ziva: is jouw iPhone nauwkeurig genoeg? Probeer af en toe wel met de iPhone te cachen (ook in Amerika) maar merk dat ie teveel afwijking vertoond. Met de Garmin GPS kan ik uiterst nauwkeurig navigeren.

Roland.

Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Ik doe alles met mijn iPhone en heb alle caches gevonden tenzij ze er niet meer waren. Ik heb zelden last van slecht bereik. We hebben ook een GPS en die werkt ook goed maar dat vind ik teveel gedoe met die mappen laden enzo. De iphone heb ik altijd bij me, ik heb diverse Geocache applicaties erop (zaklamp, kompas, etc) dus dat is superhandig!

Het ligt er ook een beetje aan wat voor type cacher je bent. Ik vind een beetje zoeken altijd wel leuk maar mijn lief wil het liefst bovenop de cache geplaatst worden.
EnigmA-X
Amerika-ontdekker

Bericht door EnigmA-X »

Coyote schreef:Heb je een link voor die US kaart? Wist niet dat je die kaart zo kon krijgen. Mapsource is inmiddels vervangen door BaseCamp.
Hmm apart, waarschijnlijk toch een vergissing gemaakt. Bij mij zat hij er default in, maar ik kan nu idd alleen maar betaalde versies vinden...
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Ziva schreef:Ik doe alles met mijn iPhone en heb alle caches gevonden tenzij ze er niet meer waren. Ik heb zelden last van slecht bereik. We hebben ook een GPS en die werkt ook goed maar dat vind ik teveel gedoe met die mappen laden enzo.
Ik kan ook wel zoeken met de iPhone maar a) is ie niet heel nauwkeurig en b) reageert ie veel trager als mijn GPS. Als ik met de GPS een paar passen vooruit zet dan volgt de GPS. Met de iPhone gaat dat veel trager. Ben je bijv. al lang voorbij de plek voordat de iPhone reageert. :wink:

De kaart (momenteel Wandelkaart Nederland) hoef ik er maar 1x op te zetten. Zelfde geldt voor de USA kaarten. Eenmaal op je GPS heb je er in principe geen omkijken meer naar.

Roland

SonjaV
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door SonjaV »

SeeQ schreef:Uiteraard ook in SF/LA/LV zelf, al ben ik niet zo verzot op stadscaches.
Wij houden ook niet zo van stadscaches, daarom hebben wij vorig jaar in SF en LV hoofdzakelijk virtuals gedaan.
Dat valt niet zo op dan wanneer je tussen de meute een doosje loopt te zoeken. :lol:
MaJa
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door MaJa »

Ook wij geocachen in de VS.
Naar aanleiding van onze laatste reis in 2010 hebben we zelfs een puzzelcache samengesteld !
( GC2JJ71 American Road Trip 1)
Voor jullie VS-fans natuurlijk een eitje :D.
Ook voor de reis van dit jaar staan er weer een aantal caches op de planning.
deejaykb
Amerika-ontdekker

Bericht door deejaykb »

Wij doen het al wat jaren en zeker ook in de VS. De dichtheid is soms hoger dan in Nederland, het niveau ligt meestal ook wat hoger.
Een aanrader! In de steden is het soms wel lastig om ongezien te loggen...
2008 New York & Zuidwesten
2009, 2010, 2012, 2013 Florida
2010 Canada
2011 Yellowstone, MT Rushmore, Zuidwesten
2012 Las Vegas - Salt Lake City, Dallas - Atlanta

Afbeelding
Cindytjuh
Amerika-ontdekker

Bericht door Cindytjuh »

Hoi Robkuh,
Wij gaan in juni al en ben nog bezig met een planning van caches te maken.
Welke gaan jullie zoal doen? In LA zijn er ook heel veel.
Ik denk dat wij in LA de meeste tijd hebben om te cachen, de rest van de rondreis staan er allerlei excursies op het programma.
Wie weet kunnen we elkaar helpen met caches uitwisselen.
Groeten Cindy
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Het zal de leeftijd wel zijn maar ik begrijp er niets van...
Begrijp ik goed dat als ik een doosje met munten in mijn voortuin begraaf - dan komen jullie gezellig hier op de thee ?
That sounds like a plan.....
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

oortjes schreef:Begrijp ik goed dat als ik een doosje met munten in mijn voortuin begraaf - dan komen jullie gezellig hier op de thee ?
Zoiets ja. :D

Hoeven niet persé muntjes in te zitten hoor, zolang er maar een logrol in zit. :wink:

Maar als jij een zogn. voortuincache maakt kom ik 'm graag opzoeken als ik in de buurt ben. :D

Enneh, echt begraven mag niet meer tegenwoordig.

Roland

SeeQ
Amerika-ontdekker

Bericht door SeeQ »

Geocaching in Amerika heeft ook z'n charmes, zo af en toe wordt er een cache professioneel 'geruimd': http://www.standard.net/topics/bomb-sca ... s-geocache :lol:

"Hey Weber, you got the code to unlock this cache? Hell no, let's nuke it!"

En wij maar afvragen waarom die trackables verloren gaan... :lol:
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

:lol:

Ja, het gebeurt vaker dat 'de omgeving' iets verdachts bespeurt zoals afgelopen maart in Disneyland waar het park op slot ging na de vondst van een cache. :wink:

http://www.nbcsandiego.com/news/local/S ... 96953.html

Roland

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer