Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

ANWB pasje (AAA) korting?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Re: ANWB pasje (AAA) korting?

Bericht door Coyote »

vana schreef:Wat heeft dat met emancipatie te maken? Van mij mag het best een vrouwelijke wegenwachthulp zijn die mijn band verwisselt hoor 8)
Je bent dus liever lui dan moe... :wink: :mrgreen: :lol: (Grapje!)

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Essepes
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Essepes »

Ik vind het helemaal niet erg om niet geemancipeerd te zijn - ook dat is een keuze :wink:
Zonder gekheid, als ik NL een lekke band zou hebben, bel ik de ANWB. Ik heb het ooit geleerd van mijn vader - bij mijn eerste autootje maar die kennis is te ver weggezakt om vol zelfvertrouwen zo'n band om te gooien. En om eerlijk te zijn; bij sommige dingen vind ik het gewoon fijn als ik ze niet zelf hoef te doen!
Ik zal eens kijken of ik er nog iets over kan vinden op internet, van die pechhulp bij een lekke band.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Coyote schreef:
Je bent dus liever lui dan moe... :wink: :mrgreen: :lol: (Grapje!)
Inderdaad :mrgreen:
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Je zou ook zo een James Bond auto kunnen kopen met zelf oppompbare banden. pompt meer lucht in dan eruit kan. ;)
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Ik denk dat die ietsje duurder is dan mijn Corsaatje :cry:
Ing
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19

Bericht door Ing »

DVDGuy schreef:
Zoals je zelf ook al aangeeft, is de kans op een lekke band relatief klein -heb zelf door de jaren heen ongeveer 50.000 kilometer in de USA gereden met huurauto's en nog nooit een lekke band gehad
Helaas, hoewel de kans klein is is het ons in 2010 toch echt gebeurd. We reden weg bij de McDonalds en er brandde een raar lampje: achterband lek!
Gelukkig zijn daar dan altijd de vele vriendelijke Amerikanen die ons helpen geholpen met ons 'thuiskomertje' en een adresje om de band te laten vervangen. In de stress zaten we zeker wel, dus road side assistance is zo gek nog niet....
45 states done, 5 to go (HI, KS, NE, ND, IA)!
Petticoat
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door Petticoat »

Ik denk altijd dat overkomt me niet! Vraag me af hoeveel je zou moeten betalen als je zonder road side assistance verzekering toch de wegenwacht nodig hebt.
Heb in Amerika wel eens een richtingaanwijzerlampje laten vervangen in een garage, kostte iets van 10 dollar, terwijl ik voor datzelfde probleempje in Nederland laatst 130 euries neer moest tellen!
2007 Canada;2008 SanFranc-Yellowstone;2010 Seattle-San Diego;2011 Zuidwesten;2012 Canada-Yellowstone;2009&2014 Florida&Cruise;2015 Colorado&Utah(www.howdypardon.blogspot.com);2016 Nieuw-Zeeland;2017 Noordoosten;2023 Cruise NYC-Quebec
Joke
Amerikakenner

Bericht door Joke »

En omgekeerd werkt het ook - - ik heb hulp van de ANWB gehad met m'n AAA pasje.
Lust is easy. Love is hard. Like is most important.
AlieNL
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door AlieNL »

In Australie had ik met mijn ANWB pasje ook recht op basic assistance. Toen ik een paar dagen geleden bij een (mini) ANWB kantoor langs ging en vroeg hoe het in de USA zat, vonden ze het Australie verhaal al vreemd en hebben ze wat lopen zoeken en toen maar geantwoord dat Australie gewoon vriendelijk is voor buitenlanders. Inmiddels onderstaand gevonden (door link volgens mij in dit topic)

http://www.aaa.com/PPInternational/Bene ... reciprocal

Services for International Automobile Club Members Visiting the United States
Emergency Roadside Assistance
If visiting for 90 days or less, you are entitled to BASIC Emergency Roadside Assistance to include:

Towing an eligible vehicle at least three (3) miles in any direction from point of disablement, or back to the responding facility, free of charge. Additional mileage charges will be at the member’s expense and will not exceed prevailing rates of the region. Towing shall be provided for light-duty trailers, excluding fifth wheel trailers, being towed at the time of disablement. At the Club’s discretion, members may be required to pay for towing the trailer.
The vehicle will be extricated or winched when it can be safely reached from a normally traveled road or established thoroughfare. If special equipment, more than one truck, or more than one person is required, the associated cost may be at the member’s expense.
Charges for flatbed service requested by members, when not required by the AAA Towing Manual, may be passed on to the member. Flatbed service charges are not applicable if a flatbed is required due to accident damage or if it is the contractor’s primary service vehicle.
Mobile battery service/jump starting and/or temporary adjustments.
Flat tire service including changing a flat tire when an inflated, serviceable spare is available.
A limited supply of fuel will be delivered to a member’s disabled vehicle, enabling the member to reach the nearest service station. Members may be charged up to the current pump price for the fuel.
Lockout and key service; If the key that operates or provides access to the passenger compartment of the vehicle is lost, broken, or the service provider cannot gain entry, the Club shall provide locksmith service up to $50, or reimbursement of commercial locksmith service up to $50. If necessary, the Club also will provide tow service. Members are entitled to up to $50 worth of locksmith service at the scene, exclusive of any charges for en-route mileage.

Contact Information
The phone number for AAA’s Emergency Road Service is 1-800-AAA-HELP ( 1-800-222-4357 ) within the U.S. or Canada only. Your service call will be routed to the appropriate territory based on where the call is coming from where you are located. You must have your current home club membership card with you at all times in order to obtain services from AAA.
Sammo
Amerika-ontdekker

Bericht door Sammo »

Weten jullie ook waar je een overzicht kunt vinden van AAA offices? Ik wilde vast een adres noteren zodat wij op onze aankomstdag in LA daar in de middag nog even langs kunnen gaan voor wat kaarten. Aangezien we dan wel moe zullen zijn wil ik op dat moment niet te veel meer hoeven zoeken. ;) Ik had al eerder gezocht, maar kon het zelf niet goed vinden.
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

GJ
Amerika-expert

Bericht door GJ »

Kun je in Canada ook gratis landkaarten ophalen bij de Canadese AAA (en hoe heet die in Canada eigenlijk)?
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Canadian Automobile Association (CAA) :)
GJ
Amerika-expert

Bericht door GJ »

*facepalm* ja, daar zit eigenlijk ook wel wat in, haha. Als je daar binnenloopt, kun je dan ook landkaarten etc. krijgen? Ik zie dat ze dezelfde online tools aanbieden als AAA.
Essepes
Amerikafan

Bericht door Essepes »

Op de site van AAA vond ik wel nog de toevoeging over rental cars, RV's en motoren.
If driving a rental car, the rental car company is the first line of emergency road service. Please discuss the rental company’s road service policy at time of rental. Also, recreation vehicles (RVs) and motorcycles are not covered by these BASIC road services

Ik vraag me dan ook af of de AAA ook een lekke band verwisseld bij een 'rental' als blijkt dat ik (door het niet afsluiten van Road Side Assistance) niet door de verhuurder wordt geholpen.
Misschien moet ik er toch een mailtje aan wagen naar de AAA om te vragen naar deze specifieke situatie. Als ik antwoord heb, post ik het hier nog wel even.
Gr. Esther
AlieNL
Amerika-ontdekker

Bericht door AlieNL »

Please do!
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

:offtopic:
@Dejavu @Coyote
Een vrouw helpen met het verwisselen van een band heeft HELEMAAL NIETS met emancipatie te maken. Is simpel een kwestie van wellevendheid en goede manieren.
Of zijn jullie van die horken die de deur voor een vrouw niet openhouden en haar niet in haar jas helpen omdat jullie van mening zijn dat een geemancipeerde vrouw dat zelf kan?
:roll:
Dat moest ik even kwijt...wat een opluchting!
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

haha goed zo het is gewoon fijn als iemand helpt met zo'n vervelend klusje dat geef ik graag toe. Of die hulp nou man of vrouw is... maakt me niet uit. En als mannen galant doen is dat ook leuk. Als het maar niet overdreven is. Sommige dingen laat ik graag over aan mijn man en andere laat hij +over aan mij... dat k+un je ongeëmancipeerd noemen of een goede taakverdeling.... :D

Heb 2 keer lekke band gehad. eerste maal dichtbij huis en dus thuis verwisseld. Maar 2e keer ergens 120 km van huis. Ik weet hoe het moet maar mis de kracht om makkelijk los en goed vast te draaien. En wie stopte er (bij oprit van A4 bij Leiden)??? Een niet Nederlandse Nederlander.. (woord allochtoon moet uit ons woordgebruik toch?) en binnen 15 min was het gepiept. Ik was gewoon blij met de hulp. Je staat er toch maar langs de weg...
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

thebes schreef:
@Dejavu @Coyote
Een vrouw helpen met het verwisselen van een band heeft HELEMAAL NIETS met emancipatie te maken. Is simpel een kwestie van wellevendheid en goede manieren.
Of zijn jullie van die horken die de deur voor een vrouw niet openhouden en haar niet in haar jas helpen omdat jullie van mening zijn dat een geemancipeerde vrouw dat zelf kan?
Nou, nou...een beetje minder mag ook wel. :roll:

Als jij de strekking van onze 'knipoog' niet begrijpt weet ik het ook niet meer. :dontknow: Dit was duidelijk een inkoppertje. :wink:

Ik kan je overigens precies vertellen waarom bij mij de nekharen wel een beetje overeind gaan staan bij een opmerking zoals Vana die maakte (niet persoonlijk bedoeld Vana, een ander had het net zo goed kunnen zeggen :wink: ). In het verleden heb ik van nabij meegemaakt (zus) dat ze graag geëmancipeerd is maar als ze 'misbruik' van de mannen kon maken dat niet naliet. Dus bijv. door heel onnozel te doen over iets zodat de mannen direct klaar stonden om haar te helpen terwijl ze dat heel goed zelf kon. Daar moest ik bij die opmerking van Vana gelijk aan denken.

Dus om mij voor 'hork' uit te maken gaat mij te ver (ook al is het een vraag!). Van zulke opmerkingen ben ik dan ook niet gediend en valt wat mij betreft onder de categorie 'persoonlijke aanvallen op het forum'. Als je iets op mijn opmerkingen tegen hebt kun je dat via een PB richting mij doen of rechtstreeks bij de mods.

Zo...en dat moest ik even kwijt! :x

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Roland, jij noemt mij hierboven lui daar maak ik me toch ook niet druk over. En ook niet over het feit dat ik je aan je zus doe denken die mannen "misbruikt". Dat zie ik echt niet als een persoonlijke aanval.

Relax, neem niet alles zo persoonlijk. :D
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer