Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Boodschappenkratten
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Boodschappenkratten
Hoi allemaal, misschien een raar vraagje hoor en ook niet bepaald belangrijk maar ik vroeg het me zomaar af: heeft iemand enig idée waarom de Amerikanen geen boodschappenkratten kennen zoals bij ons en alles (onhandig?) in plastic tasjes doen? Voor zover ik gezien en opgemerkt heb, heb ik nog nooit een boodschappenkrat in de USA gezien?
Groetjes jw
Groetjes jw
-
- Amerika-expert
Re: Boodschappenkratten
Ik zie hier juist veel meer trunkorganizers dan ik in Nederland zag. En hier in de stad nemen redelijk veel mensen canvastasjes mee naar de supermarkt. Kratten zie je inderdaad niet veel in de winkel maar wel vaak in de achterbak als je over de parkeerplaats loopt. Ik vond dat in Nederland juist altijd zo raar, mensen die een kratje meenemen in de winkel en dan bij de kassa moeilijk zitten doen omdat alles weer perfect in hun kratje geladen moest worden en dan bij de auto staan vloeken omdat het kratje toch wel erg zwaar is.
Hier hebben de meeste mensen die niet voor plastic tasjes kiezen, van die tassen die je bij de supermarkt kunt kopen. Eigenlijk veel fijner, want niet zo zwaar en veel makkelijker te hanteren. En als je je eigen tassen meeneemt, bespaar je vaak ook nog eens geld bij de kassa.
Toen we nog in Nederland woonden, heb ik de kratten trouwens op een gegeven moment ook afgeschaft. Zo slecht voor je rug, dat tillen voor je buik (zeker als je ook nog zwanger bent). Ik gebruikte toen dus al de (grote) tassen van Jumbo e.d., maar de tassen hier in de VS zijn veel kleiner en dat is eigenlijk veel handiger.
Toen we nog in Nederland woonden, heb ik de kratten trouwens op een gegeven moment ook afgeschaft. Zo slecht voor je rug, dat tillen voor je buik (zeker als je ook nog zwanger bent). Ik gebruikte toen dus al de (grote) tassen van Jumbo e.d., maar de tassen hier in de VS zijn veel kleiner en dat is eigenlijk veel handiger.
- Color01
- Amerika-expert
wij halen boodschappen elke 3 weken...weet je wel hoeveel kratten je dan nodig hebt 

Ik vind die hergebruik tassen in de USA juist idioot klein. Ik ben dan ook blij dat ik zelf van die grote plastic tassen heb meegenomen want daar past tenminste ook iets in.
Verder heb ik het geprobeerd, zelf tassen meenemen met booschappen doen, maar helaas heb ik mijn pogingen gestaakt en wel om de volgende redenen:
- Vaak heb je kassa's die helemaal ingericht zijn met zo'n plastic tassen rol automaat waarbij de kassiere direct de booschappen in de plastic tas doet. Ze heeft dus geen plaats om jouw boodschappen na het scannen apart te zetten waardoor jij ze dus niet echt kan inpakken.
- Sommige supermarkten hebben speciale mensen die je tasjes voor jou inpakken.. tja.. wie ben ik dan om zo iemand zijn werk "af te pakken"...
- Vaak is de booschappenkar die je pakt om je boodschappen IN te doen een andere dan de kar waar je boodschappen mee naar buiten neemt dus zou je je kratten moeten overladen dan.
Los daarvan, mensen gaan bijna altijd met de auto naar de supermarkt, hebben grotere achterbakken en dat is wel nodig met al die megaverpakkingen hier. Ik denk dat veel kratten zouden breken bij de afmetingen van de gemiddelde melkflessen en hetzelfde geldt voor de draagbaarheid van tasjes... 3 melkflessen en je tasje scheurt al denk ik
En ja, mensen doen minder vaak maar in grotere hoeveelheden boodschappen.
Ik zou alleen inderdaad die rottasjes wel vervangen willen zien door iets milieuvriendelijkers alhoewel ik wel merk dat ik die tasjes voor van alles hergebruik als ik thuis ben
Verder heb ik het geprobeerd, zelf tassen meenemen met booschappen doen, maar helaas heb ik mijn pogingen gestaakt en wel om de volgende redenen:
- Vaak heb je kassa's die helemaal ingericht zijn met zo'n plastic tassen rol automaat waarbij de kassiere direct de booschappen in de plastic tas doet. Ze heeft dus geen plaats om jouw boodschappen na het scannen apart te zetten waardoor jij ze dus niet echt kan inpakken.
- Sommige supermarkten hebben speciale mensen die je tasjes voor jou inpakken.. tja.. wie ben ik dan om zo iemand zijn werk "af te pakken"...

- Vaak is de booschappenkar die je pakt om je boodschappen IN te doen een andere dan de kar waar je boodschappen mee naar buiten neemt dus zou je je kratten moeten overladen dan.
Los daarvan, mensen gaan bijna altijd met de auto naar de supermarkt, hebben grotere achterbakken en dat is wel nodig met al die megaverpakkingen hier. Ik denk dat veel kratten zouden breken bij de afmetingen van de gemiddelde melkflessen en hetzelfde geldt voor de draagbaarheid van tasjes... 3 melkflessen en je tasje scheurt al denk ik

En ja, mensen doen minder vaak maar in grotere hoeveelheden boodschappen.
Ik zou alleen inderdaad die rottasjes wel vervangen willen zien door iets milieuvriendelijkers alhoewel ik wel merk dat ik die tasjes voor van alles hergebruik als ik thuis ben

- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Ik heb anders een aantal flink grote canvas tassen, hoor. Daar kan heel wat in. Ik laat die gewoon inpakken door de caissiere of degene, wiens "baantje" dat speciaal is. Hier krijg je bij sommige supermarkten 5 cent korting voor iedere zelf meegebrachte tas. Vroeger gebruikten we nogal eens kartonnen dozen, maar deze tassen vind ik vele malen handiger. Ze nemen nauwelijks plaats in als ze leeg zijn, dus kunnen gewoon in de auto blijven. Overigens doe ik de melk nooit in een tas.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Ik gebruik ook die canvas tassen, wroden ook gewoon voor me ingepakt. Hier geen korting, maar ik doe het graag om wat minder plastic te krijgen. Ik vergeet die tassen een enkele keer, echt vreselijk hoeveel plastic je dan krijgt. En er past inderdaad best veel in. Ik doe zo'n 3 keer per week boodschappen, past vrijwel altijd in 2 tassen, soms in 1. Melk en luiers gaan dan gewoon los mee. Maar ik zie inderdaad ook wel mensen met een kar vol, dan hebben ze gewoon 6 tassen bij zich, werkt nog steeds prima.
Terug in Texas!
Ik heb bij de Ikea tassen gekocht, heel sterk en kan ik uitsoppen, indien nodig. Vind het zo erg al die plastic tasjes, alleen als ik vlees/kip haal gaat dat erin.
Verder heb ik bij Walmart destijds kratten gekocht, niet die opklapbare, maar meer vierkant. Die gebruik ik regelmatig voor water en frisdrank.
Verder heb ik bij Walmart destijds kratten gekocht, niet die opklapbare, maar meer vierkant. Die gebruik ik regelmatig voor water en frisdrank.
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ze moeten nu alleen nog eens leren waar de zilveren koeltassen voor dienen. Brood gaat in de koeltas, vlees in de stoffen tas of een plastic zakje...
en dat terwijl verschillende supermarkten ze zelf verkopen...

~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
Haha, dat heb ik inmiddels opgegeven, stop het vlees zelf in mijn koeltas.......
Ik lig trouwens af en toe in een deuk bij onze Aldi supermarkt, daar moet je een quarter in de boodschappenkar stoppen en zelf inpakken....

Ik lig trouwens af en toe in een deuk bij onze Aldi supermarkt, daar moet je een quarter in de boodschappenkar stoppen en zelf inpakken....

- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb wel van die folding crates. Kijken ze je raar aan bij walmart? Of de greeter wil er een sticker op plakken omdat hij denkt dat je een return hebt
Ik vind ze ideaal. Ja zwaar zijn ze soms maar dat zijn 6 plastic tasjes aan je arm ook. Hoef ik als ik thuiskom veel minder vaak heen en weer te kopen. Soms scheuren die knullige plastic tasjes en ligt de boel weer over straat. Ik hoef ook niet te bukken. Mijn auto is hoog en ik schuif het op draaghoogte naar buiten en binnen schuif ik het zo op het aanrecht.

Ik vind ze ideaal. Ja zwaar zijn ze soms maar dat zijn 6 plastic tasjes aan je arm ook. Hoef ik als ik thuiskom veel minder vaak heen en weer te kopen. Soms scheuren die knullige plastic tasjes en ligt de boel weer over straat. Ik hoef ook niet te bukken. Mijn auto is hoog en ik schuif het op draaghoogte naar buiten en binnen schuif ik het zo op het aanrecht.

- DixieChick
- Amerika-expert
Zijn wij nou de enigen die nog kunnen kiezen voor van die grote papieren zakken? Ik vind die dus echt ideaal. Er gaat enorm veel in, ze scheuren eigenlijk nooit, en ze kunnen zo weer gerecycled worden.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Southern Tales
Ik weet hier wel 1 supermarkt die papieren zakken heeft, maar verder nooit gezien.
Terug in Texas!
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Hier heeft iedere supermarkt ook papier. Vroeger werd er "plastic or paper" gevraagd, maar nu zijn een heel aantal op alleen papier overgegaan. Soms neem ik die expres, want daar kan ons oud papier dan in.
Ik moet zeggen: toen ik die tassen voor de eerste keer zag, dacht ik ook "wat heb je daar nou aan?". Ik heb het een paar keer met mijn Nederlandse boodschappentassen geprobeerd, maar die passen gewoon niet handig bij de cassiere op het plankje en ze doen er dan toch maar een beperkt aantal produkten per tas in, dus dan heb je er nog niks aan. Ik ben dus maar overgestapt op de Amerikaanse tassen en daar gaat toch nog verrassend veel in. Ik heb er een stuk of 7 en met drie keer lopen heb ik alles meestal wel in mijn keuken (de gallonflessen gaan los mee, of die doe ik in de auto dan in een Nederlandse boodschappentas; drie van die flessen is nog net te tillen).Ziva schreef:Ik vind die hergebruik tassen in de USA juist idioot klein. Ik ben dan ook blij dat ik zelf van die grote plastic tassen heb meegenomen want daar past tenminste ook iets in.
(...)
Sommige supermarkten hebben speciale mensen die je tasjes voor jou inpakken.. tja.. wie ben ik dan om zo iemand zijn werk "af te pakken"...![]()
Ik pak mijn tassen trouwens nooit zelf in; zodra ik een poging doe, krijg ik meteen te horen dat ik me daar beter niet mee kan bemoeien

Ik heb wel zo mijn voorkeurscassieres: er is er bijvoorbeeld eentje die snapt dat je al je koelkastspullen het liefste in dezelfde tas hebt, en die je er nog even op wijst in welke tas je gekochte lunch zit (erg handig als je van plan was die in de auto op te eten).
Overigens mogen de plastic wegwerptasjes bij ons sinds kort in het recycle afval.
Ik zie zelden boodschappenkratten in de Nederlandse supermarkten. Veel te onhandig om te dragen.
Stevige boodschappentassen (die van geweven kunststof) vind ik veel handiger.
Stevige boodschappentassen (die van geweven kunststof) vind ik veel handiger.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Is er niemand die van thuis al een koelbox meeneemt? Wij hebben van die harde blauwe piepschuim bakken me kunsstof binnenkant. In Nederland nam ik die al vaak mee, maar hier in Spanje gaan er standaard twee in de auto als we boodschappen gaan doen. In allebei gaan grote koelelementen, zodat we zowel diepvriesartikelen als koelprodukten koud thuis krijgen.
We rijden met de kar met boodschappen naar de auto en laden alles in de bakken. Wat niet koel mee hoeft gaat in grote boodschappentassen. We moeten een half uur rijden en her kan hier goed heet zijn, wij vinden het ideaal. Thuis zetten we de bakken zo op het aanrecht en uitladen maar. Wij doen wel boodschappen voor de hele week vooruit.
We rijden met de kar met boodschappen naar de auto en laden alles in de bakken. Wat niet koel mee hoeft gaat in grote boodschappentassen. We moeten een half uur rijden en her kan hier goed heet zijn, wij vinden het ideaal. Thuis zetten we de bakken zo op het aanrecht en uitladen maar. Wij doen wel boodschappen voor de hele week vooruit.
Met zelfscannen vind ik de krat heel handig. Ik sta nooit meer in de rij trouwens. Kun je nu bij supermarkten in de USA en Canada nu ook al zelfscannen??
Op vakantie in noord-amerika vind ik de plastic zakken die je krijgt heel handig (zeker op camperreizen). Wij gebruiken ze als afvalzakken en om wat handige dingen in te doen en op te bergen.
Op vakantie in noord-amerika vind ik de plastic zakken die je krijgt heel handig (zeker op camperreizen). Wij gebruiken ze als afvalzakken en om wat handige dingen in te doen en op te bergen.
Go T@bbing!!!!
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Ik wilde net schrijven dat ik vrijwel altijd de zelf scanners gebruik. Bij onze Giant (van Ahold) kun je ook met zo'n apparaatje ieder artikel scannen als je het oppakt en dan even afrekenen, klaar. Safeway heeft self checkouts, maar geen kleine scanapparaatjes. Alleen bij Whole Foods hebben ze geen self checkouts.
Ja, zelf scannen kan hier ook, maar is niet handig als je grote hoeveelheden hebt. En er is heel vaak een probleem in het systeem waardoor er dan toch weer iemand bij moet komen. Je moet bijvoorbeeld je gescande spullen in de "bagging area" plaatsen, maar als je ze dan in een zelf meegebrachte tas doet, dan ziet het systeem ze niet meer en gaat in paniekstand. Bij de supermarkt doe ik het echt alleen als ik maar een paar dingetjes heb; bij de CVS doe ik het standaard.
Edit: onze Walmart had ook self-checkout kassa's, maar die waren altijd out of order. En nu de winkel helemaal is omgebouwd (en de diepvriesafdeling zich tussen de zomerkleding bevindt) hebben ze die self-checkout helemaal afgeschaft. Ik weet niet precies waarom, maar ik vermoed dat het iets met de ligging aan de "verkeerde" kant van de snelweg te maken heeft...
Edit: onze Walmart had ook self-checkout kassa's, maar die waren altijd out of order. En nu de winkel helemaal is omgebouwd (en de diepvriesafdeling zich tussen de zomerkleding bevindt) hebben ze die self-checkout helemaal afgeschaft. Ik weet niet precies waarom, maar ik vermoed dat het iets met de ligging aan de "verkeerde" kant van de snelweg te maken heeft...
Laatst gewijzigd door dimona op 24 mei 2012, 14:43, 1 keer totaal gewijzigd.