Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Tips voor reizen met kinderen
Re: Tips voor reizen met kinderen
Bij mij gaat het in Avent-flessen met drinktuit, maar bekijk anders even het Gerber-assortiment van Walmart. Volgens mij is dat een aardig volledig overzicht van alles wat ze hebben (Gerber is Nestlé).
-
- Amerika-expert
Zwitsal washandjes? Is dat nieuw? Die hadden ze volgens mij nog niet toen we nog in Nederland woonden.
En nee, pyjamapapjes kennen ze hier niet echt. Babyvoeding is nogal beperkt in Amerika, viel me heel erg tegen toen we vanuit Duitsland hierheen verhuisden. Er zijn wel een paar smaakjes pap te krijgen maar die eten de meeste kinderen van een bord. Weet niet of ze ook in de fles kunnen (heb mijn kinderen nooit pap in een fles gegeven). Mijn oudste dochter was trouwens stapeldol op bananenshake in haar avondfles. Gewoon een normale fles maar dan met banaan gemixt. Maar ja, dan moet je een blender hebben dus dat zal niet echt werken op reis.
En nee, pyjamapapjes kennen ze hier niet echt. Babyvoeding is nogal beperkt in Amerika, viel me heel erg tegen toen we vanuit Duitsland hierheen verhuisden. Er zijn wel een paar smaakjes pap te krijgen maar die eten de meeste kinderen van een bord. Weet niet of ze ook in de fles kunnen (heb mijn kinderen nooit pap in een fles gegeven). Mijn oudste dochter was trouwens stapeldol op bananenshake in haar avondfles. Gewoon een normale fles maar dan met banaan gemixt. Maar ja, dan moet je een blender hebben dus dat zal niet echt werken op reis.
-
- Amerika-expert
Zouden die PediaSure drinks een beetje op pyjamapap lijken? Heb ze zelf nog nooit geprobeerd maar het zijn een soort drinkmaaltijden voor kleine kinderen.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Thanks!
Ik denk dat we de eerste dag daar maar de walmart induiken en het assortiment bekijken om te kijken wa ze allemaal hebben en anders geen pap. Moeten ze toch aan wennen
Ik zal straks eens een trouwfoto op mijn blog zetten. Ik heb nog niet zo heel veel foto's. Als we terug komen van vakantie is ons album af dus even daarop wachten. We haddeneen hele kleine bruiloft met ongeveer 60 man met een kleine receptie en daarna eten met familie. Met oog op de kinderen hebben we geen feest gegeven ( gelukkig maar want ik was kapot aan het einde). We wilde ook liever sparen voor de vakantie en voor het huwelijk was voor mij het belangrijkste een mooie jurk en een kleine ceremonie. Ik sta niet zo graag de hele dagen het middelpunt.....
Ben trouwens gisteren bijKLM geweest op Schiphol. Ik ging met de kinderen boven vliegtuigen kijken en dacht ik loop even langste ik mijn papieren ticket al op kon halen. Geen probleem zei Ze en het maakte ook niet uit dat we vanuit Brussel vertrekken dus na de hele computer afgespeurd te hebben ( ze kon ons eerst niet vinden) bleek dat om de een of andere reden het toch niet kon en ik zo vroeg mogelijk in Brussel moet zijn omdat het allemaal wel even kan duren.... Pfff soms vraag ik me afof ze wel weten wat ze doen daar...
Ik denk dat we de eerste dag daar maar de walmart induiken en het assortiment bekijken om te kijken wa ze allemaal hebben en anders geen pap. Moeten ze toch aan wennen
Ik zal straks eens een trouwfoto op mijn blog zetten. Ik heb nog niet zo heel veel foto's. Als we terug komen van vakantie is ons album af dus even daarop wachten. We haddeneen hele kleine bruiloft met ongeveer 60 man met een kleine receptie en daarna eten met familie. Met oog op de kinderen hebben we geen feest gegeven ( gelukkig maar want ik was kapot aan het einde). We wilde ook liever sparen voor de vakantie en voor het huwelijk was voor mij het belangrijkste een mooie jurk en een kleine ceremonie. Ik sta niet zo graag de hele dagen het middelpunt.....
Ben trouwens gisteren bijKLM geweest op Schiphol. Ik ging met de kinderen boven vliegtuigen kijken en dacht ik loop even langste ik mijn papieren ticket al op kon halen. Geen probleem zei Ze en het maakte ook niet uit dat we vanuit Brussel vertrekken dus na de hele computer afgespeurd te hebben ( ze kon ons eerst niet vinden) bleek dat om de een of andere reden het toch niet kon en ik zo vroeg mogelijk in Brussel moet zijn omdat het allemaal wel even kan duren.... Pfff soms vraag ik me afof ze wel weten wat ze doen daar...
onze reis in 2012 http://huwelijksreisamerika2012.wordpress.com/
- dimple
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Jammer! Anders had je mooi direct vanaf Schiphol kunnen gaan! Waar woon je in NL als ik vragen mag?
En wat zien jullie er prachtig uit! En de kleintjes ook, super stoer!!! Moet een fantastisch dag zijn geweest!
En wat zien jullie er prachtig uit! En de kleintjes ook, super stoer!!! Moet een fantastisch dag zijn geweest!
-
- Amerika-ontdekker
Wat leuk om een huwelijksreis zo te plannen! Nog gefeliciteerd.
Billendoekjes zijn hier ook niet aan te slepen tijdens een reis
En inderdaad is het ook nog groot vermaak, allemaal eruit en dan weer erin proberen te stoppen...
Misschien wat vreemd, maar voor de oudsten had ik vorig jaar ook een grote maat luiers mee (voor een urgente plas), toen waren ze 4 en 6. Ik vond het wel erg handig voor op de vliegvelden als we lang moesten wachten in een rij en ook wel uit hygienisch oogpunt (ik ben een beetje een miep wat dat betreft
). Ik weet niet of ik ze dit jaar nog zo gek krijg, vooral de oudste vond het vorig jaar natuurlijk al niet zo lekker zitten.
Ik ga eens kijken hoe dit forum werkt en ik blogs kan bijhouden, want reisverhalen lezen; Ik hou ervan!
Billendoekjes zijn hier ook niet aan te slepen tijdens een reis

Misschien wat vreemd, maar voor de oudsten had ik vorig jaar ook een grote maat luiers mee (voor een urgente plas), toen waren ze 4 en 6. Ik vond het wel erg handig voor op de vliegvelden als we lang moesten wachten in een rij en ook wel uit hygienisch oogpunt (ik ben een beetje een miep wat dat betreft

Ik ga eens kijken hoe dit forum werkt en ik blogs kan bijhouden, want reisverhalen lezen; Ik hou ervan!
- Inge
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Onze dochter was ook dol op pyamapapjes en ik had en een aantal meegenomen.
We konden in Amerika nauwelijks iets vinden wat er een beetje op leek, maar volgens mij (als ik het goed herinner) hebben we in Amerika van die PediaSure flesjes gehad (van de Walmart) of iets wat erop leek. Maar dat was toch wel wat anders dan een pyamapapje, een stuk dunner. Ze dronk het wel, maar we hebben het toch niet teveel gekocht, want het was hartstikke duur.
En inderdaad het schap baby- maar zeker peutervoeding vond ik heel beperkt. Onze dochter at liever potjes dan vers gekookt, maar die Amerikaanse potjes vielen bij haar absoluut niet in de smaak. Gelukkig at ze wel soep, brood en fruit, zodat ze toch nog wat anders dan frietjes en ijsjes binnenkreeg
We konden in Amerika nauwelijks iets vinden wat er een beetje op leek, maar volgens mij (als ik het goed herinner) hebben we in Amerika van die PediaSure flesjes gehad (van de Walmart) of iets wat erop leek. Maar dat was toch wel wat anders dan een pyamapapje, een stuk dunner. Ze dronk het wel, maar we hebben het toch niet teveel gekocht, want het was hartstikke duur.
En inderdaad het schap baby- maar zeker peutervoeding vond ik heel beperkt. Onze dochter at liever potjes dan vers gekookt, maar die Amerikaanse potjes vielen bij haar absoluut niet in de smaak. Gelukkig at ze wel soep, brood en fruit, zodat ze toch nog wat anders dan frietjes en ijsjes binnenkreeg

Groetjes Inge
Onze reisverslagen naar Amerika (en Zweden, Noorwegen en Schotland):
2009: Californië + Crater Lake - met dochter van 2 jaar en camper!
2005: Noord- en Zuidwest
2003: Zuidwest + Yellowstone
Oke, dat wordt dus een uitdaging om iets van meneers smaak te vinden. We speuren de Walmart wel af en zien het wel.
Inge, ik kan me er iets bij voorstellen dat het af en toe een uitdaging is om de kinderen te laten eten. Hoewel, dat is het hier ookaf en toe, zeker als ze moe zijn.
Wellicht is een camper dan een voordeel, omdat je dan zelf regelmatig kookt. van twee weken alleen friet wordt je ook niet vrolijk (tenminste, ik niet).
En Dimple, klopt, wij hebben geen blog. Sorry
Inge, ik kan me er iets bij voorstellen dat het af en toe een uitdaging is om de kinderen te laten eten. Hoewel, dat is het hier ookaf en toe, zeker als ze moe zijn.
Wellicht is een camper dan een voordeel, omdat je dan zelf regelmatig kookt. van twee weken alleen friet wordt je ook niet vrolijk (tenminste, ik niet).
En Dimple, klopt, wij hebben geen blog. Sorry

-
- Amerikakenner
Ik woon in zoetermeer een randstad van den haag en jullie?
Ik denk dat ik maar een paar pyjama papjes meeneem van huis voor noodgevallen. onze koffers zijn toch niet zo vol op de heenweg dus ruimte zat en als ze de hele nacht zit te huilen daar word ik ook niet vrolijk van en soms is het het enige wat haar rustig maakt savonds.
Ik denk dat ik maar een paar pyjama papjes meeneem van huis voor noodgevallen. onze koffers zijn toch niet zo vol op de heenweg dus ruimte zat en als ze de hele nacht zit te huilen daar word ik ook niet vrolijk van en soms is het het enige wat haar rustig maakt savonds.
- Inge
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
@Stevis: wij waren ook met de camper ... Maar wij gingen wel regelmatig 's middags een warme hap eten, zodat we het 's avonds wat makkelijker konden doen. Maar we hebben ook regelmatig zelf gekookt. Ze was toen een hele moeilijke eter, en at dan ook weinig. Thuis was ze nog dol op komkommer, maar dat ging er daar ook niet in... Voor ons was soep met brood en fruit dus een zegen... 

Groetjes Inge
- dimple
- Amerika-expert
- Contacteer:
Laura, wij wonen in de Beemster (ja van die van de kaas
)
Dus via Antwerpen naar Amsterdam (20 min afstand) is wel erg om rijden, maar voor een goede ticketprijs doen we dat wel hoor!
Vicky, jammer geen blog
Wij hadden een doosje voeding mee van Mika vanwege zijn allergie, deden ze niet moeilijk over. Ik zou dus gewoon lekker wat meenemen in de koffer hoor. Mika was toen 20 maanden maar was zo gek op zijn melk en behalve sap dronk hij niks anders.
En over avond eten........tja......hij at bij iedereen wat mee van de bordjes. En fruit, konijnenvoer ging er wel goed in. Ze eten op het moment ook erg veel groenvoer (rauw) want voor de rest is het drama op het moment met eten. Met name die kleine meid haalt haar neus overal voor op. Paprika, tomaat en komkommer eet ze dan weer wel.

Dus via Antwerpen naar Amsterdam (20 min afstand) is wel erg om rijden, maar voor een goede ticketprijs doen we dat wel hoor!
Vicky, jammer geen blog

Wij hadden een doosje voeding mee van Mika vanwege zijn allergie, deden ze niet moeilijk over. Ik zou dus gewoon lekker wat meenemen in de koffer hoor. Mika was toen 20 maanden maar was zo gek op zijn melk en behalve sap dronk hij niks anders.
En over avond eten........tja......hij at bij iedereen wat mee van de bordjes. En fruit, konijnenvoer ging er wel goed in. Ze eten op het moment ook erg veel groenvoer (rauw) want voor de rest is het drama op het moment met eten. Met name die kleine meid haalt haar neus overal voor op. Paprika, tomaat en komkommer eet ze dan weer wel.

Ik heb het babyvoedingschap bij de Giant eens bestudeerd vanmorgen, en vond het toch best uitgebreid eigenlijk. Ze hadden trouwens ook groenteprutjes in van die knijpfruitzakjes, misschien de moeite van het uitproberen waard.Inge schreef: En inderdaad het schap baby- maar zeker peutervoeding vond ik heel beperkt. Onze dochter at liever potjes dan vers gekookt, maar die Amerikaanse potjes vielen bij haar absoluut niet in de smaak. Gelukkig at ze wel soep, brood en fruit, zodat ze toch nog wat anders dan frietjes en ijsjes binnenkreeg
Maar ik zou me niet zo druk maken over het eten. Op soep, fruit en brood kom je de vakantie prima door

Voor onze kids is uit eten bij Subway zo'n beetje het grootste plezier dat je ze kan doen: meergranenbrood, kalkoen, kaas, sla, komkommer, paprika en tomaat en je hebt toch weer een gezonde maaltijd naar binnen. De sausjes laten we overigens altijd achterwege, daar zijn ze geen fan van (en ik ook niet trouwens). En Subway heb je echt overal, ideaal!
Ik heb zelf eigenlijk geen ervaring met babyvoeding, maar er staat inderdaad toch behoorlijk wat in de supermarkt. Ik begreep van een vriendin echter dat er wel een verschil is, alles is hier veel meer gepureerd dan in NL. Dus een ouder kind dat gewend is aan een grovere structuur zal misschien minder blij zijn met het bijna vloeibare spul hier.
Terug in Texas!
Haha, zo zie ik het ook maar. En af en toe een bbq. Vlees en evt. stokbrood gaat er altijd wel in, plakje kaas, plakjes worst. Hij weet wel wat hij lekker vindtVoor ons was soep met brood en fruit dus een zegen...

En een vreemde omgeving wil ook nog wel eens wonderen verrichten

Maar aan de reacties te zien is kinderen en eten een feest (hoewel, feest) der herkenning voor een hoop.
-
- Amerikakenner
ik zit mijn koffer in te pakken en was van plan een paar pyjama papjes mee te nemen voor noodgevallen, maar nou vroeg ik me af mag het eigenlijk wel. Het zijn pakjes vloeistof en ik wilde ze in mijn koffer meenemen. Ook wilde ik voor in het vliegtuig voeding in poeder vorm meenemen waar dan in het vliegtuig alleen maar water bij hoeft, maar ik ben ook niet zeker of dit mag. Iemand enig idee?
Gr. Laura
Gr. Laura
Formeel zijn dingen waar granen in verwerkt zitten, niet toegestaan, ook niet in de ruimbagage, maar met kinder- en babyvoedng zijn ze altijd coulant. Ik heb daar zelf nog nooit problemen mee gehad. In het ergste geval moet je het weggooien, nou ja, so be it.
-
- Amerikakenner
Het weggooien vind ik niet zo erg maar ik zie wel eens op border security of zoiets dat als mensen eten ofzo meenemen en Ze vinden het alles leeggehaald word en daar heb ik na een vlucht van bijna 14 uur niet zo'n zin in 

Vloeistof in je koffer is geen probleem. En bewerkte groente/fruit/granen in verpakking ook niet, zolang er maar geen vlees bij zit. Ik zou het wel bij customs aangeven, als je dat niet doet en ze zien het toevallig dan ben jij de fout in gegaan. Ik heb nooit zin in dat soort problemen, dan zeg ik liever wat ik heb, zeker aangezien het gewoon mag.
Terug in Texas!
http://www.cbp.gov/linkhandler/cgov/new ... ome2us.pdfhemmie schreef:Vloeistof in je koffer is geen probleem. En bewerkte groente/fruit/granen in verpakking ook niet, zolang er maar geen vlees bij zit. Ik zou het wel bij customs aangeven, als je dat niet doet en ze zien het toevallig dan ben jij de fout in gegaan. Ik heb nooit zin in dat soort problemen, dan zeg ik liever wat ik heb, zeker aangezien het gewoon mag.
Pagina 26, bovenaan. Granen mogen inderdaad, maar worden afgeraden omdat ze die produkten mogelijk willen onderzoeken op ziektedragers. Niet dat ik nou denk dat dat bij pyjamapapjes zo snel aan de orde is, maar goed, voor de volledigheid zeg maar

- dimple
- Amerika-expert
- Contacteer:
Inderdaad, netjes aangeven en als je echt wilt voorkomen dat ze moeilijk doen...........niet meenemen.
Heeeeeeeeeeel veel plezier! Ik ga je blog met plezier volgen!!! GENIET!
Heeeeeeeeeeel veel plezier! Ik ga je blog met plezier volgen!!! GENIET!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 18 Reacties
- 3531 Weergaves
-
Laatste bericht door ClaireVHaut
-
- 19 Reacties