Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tips voor reizen met kinderen

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
lovely_laura
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Tips voor reizen met kinderen

Bericht door lovely_laura »

Ook hier wil ik iedereen heel erg bedanken voor alle hulp tips en advies. Jullie hebben een hoop dingen een stuk makkelijker gemaakt, en ik hoop na de vakantie weer een hoop info met jullie te kunnen delen :thumbup:

Gr. LAURA
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

dimona schreef: Pagina 26, bovenaan. Granen mogen inderdaad, maar worden afgeraden omdat ze die produkten mogelijk willen onderzoeken op ziektedragers. Niet dat ik nou denk dat dat bij pyjamapapjes zo snel aan de orde is, maar goed, voor de volledigheid zeg maar :)
Volgens mij hebben ze het daar meer over puur granen, niet verwerkt in een product. Want iets eerder, bij food, staat dat de meeste bakery items wel mogen.
Terug in Texas!
SteViS
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door SteViS »

Zwitsal washandjes? Is dat nieuw? Die hadden ze volgens mij nog niet toen we nog in Nederland woonden.
@LittlePhoenix, ik weet niet of dat nieuw is. Het heet Zwitsal goedemorgen en het zijn vochtige washandjes. Dat is af en toe wat makkelijker dan vochtige doekjes. Ik nam ze ook altijd mee als we samen gingen rondtrekken. Zeker als we wisten dan we een paar nachten in the middle of nowhere zaten waar de sanitaire voorzieningen héél schaars waren. Nu roken we tenminste fris :lol:

Ik neem toch maar een paar pyamapapjes mee in de koffer, gewoon voor de zekerheid. En ik doe ze redelijk bovenin, als ze dan willen controleren hoef ik niet de hele tas overhoop te halen.
Zeker voor de eerste avond(en) kan dat een wondermiddel zijn om meneer lekker in slaap te krijgen. Anders wordt hij helemaal hyper van de vermoeidheid en is hij niet te stoppen. Een fles met pyamapapje doet dan wonderen, ik verdenk de fabrikant ervan dat er een slaapmiddeltje in zit (hoewel.....'s morgens wil hij erna meestal echt niet meer slapen...)

Lovely-Lauren, geen idee of je nog tijd hebt om te lezen, maar nogmaals een hele goede reis!
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

hemmie schreef:
Volgens mij hebben ze het daar meer over puur granen, niet verwerkt in een product. Want iets eerder, bij food, staat dat de meeste bakery items wel mogen.
Ja, het gaat om gierst, zemelen, rogge, tarwe, dat soort dingen. Daar kunnen beestjes in gaan zitten. Maar dat geldt dus ook voor dat spul waar je pap mee maakt.
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Pyjama papje is volgens mij al kant en klaar, drinkbaar, toch?
Terug in Texas!
met5opreis
Amerika-ontdekker

Bericht door met5opreis »

Voorspoedige reis en fijne vakantie Laura!

Vorig jaar hebben wij ook gewoon poedermelk meegenomen in een fles om dat aan te lengen met water in het vliegtuig.
Ook hebben ze vorig jaar een potje bebayvoeding voor ons opgewarmd (dat we zelf hadden meegenomen) in heel heet water, omdat er geen magnetron aan boord is.
Ook hadden we meen ik gewoon sultana mee in handbagage. Achteraf bleek er zelfs een schaar tussen de knutselspullen van de kinderen te zitten toen we al in de lucht zaten. Door niemand opgemerkt...en door mij snel weggemoffeld :oops:
Het is en blijft een gedoe wat je allemaal wel en niet mee mag nemen aan vloeibaarheden en etenswaren aan boord als je met kinderen reist.
lovely_laura
Amerikakenner

Ik heb ook melk poeder in de handbagage en in mijn koffer (ook bovenop) een paar pyjama papjes in een tasje. Er zitten wel granen in maar wel al vloeibaar dus denk niet dat er beestjes in kunnen zitten. Hier ook als ze helemaal doorgedraaid is even een pyjama papje erin en ik denk van het zuigen ofzo slaapt ze zo erna.
Ach ik zal het morgen wel merken....
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

hemmie schreef:Pyjama papje is volgens mij al kant en klaar, drinkbaar, toch?
Ik dacht dat er twee soorten waren: kant en klaar en spul waar je nog water aan toe moet voegen. De kant-en-klare lijkt me idd sowieso geen probleem.
lovely_laura
Amerikakenner

Het is inderdaad geen probleem. Bij de douane zeiden ze dat je voor kinderen t/m 2 sowieso wat te eten en drinken mee mag nemen in het vliegtuig, en in amerika deden ze ook niet moeilijk over mijn melk poeder en pyjama papje in de handbagage
lovely_laura
Amerikakenner

Hoi iedereen wat is het hier stil! Wij zitten nu een week in Amerika en helaas met een zieke. Sinds gisteren ligt ons 14 maanden oude dochtertje in het ziekenhuis met een longontsteking. We wilde eigenlijk 2 dagen geleden al gaan maar er was toen iemand komen kijken die dacht dat het niet echt nodig was dus besloten we te wachten. Grote fout dus. Ook met de verzekering zaten we even te klooien want het blijkt dat je bij FBTO een extra paket moet afsluiten voor buitenland zorg. Gelukkig bij de ANWB wel goed verzekerd dus nemen zij alle kosten op zich maar wel even schrikken als je hoort dat je een x-Ray moet laten maken van 1000 dollar!

Gelukkig knapt ze al een beetje op en mogen we hopelijk morgen weer weg, maar mijn tip is controleer al je verzekeringen voordat je gaat! Er veranderd zoveel elk jaar en iets wat eerst nog in de basis zat kan er dit jaar uit zijn, en als je denk dat er iets mis is laat je niet ompraten en schrik niet als ze gelijk met een ambulance komen dat is heel normaal hier.

Gr. Laura
Marjolein1972
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Marjolein1972 »

Jemig da's schrikken en een domper voor jullie. Beterschap met de kleine meid !!
1991 East - West USA
1998 Florida
2002 West Canada
2011 Florida
2013 Zuidwest USA
2015 Noordwest USA
2018 Oostkust NYC - Miami
2023 NYC-DC
2025 ZuidWesten
girliecathy
Amerikakenner

Bericht door girliecathy »

Beterschap !
lauwie
Amerika-ontdekker

Bericht door lauwie »

Oh wat onwijs balen dat jullie dochter ziek is!!
Veel beterschap!

Stress over kosten helpt dan niet!
Wat doet dit met jullie reisplannen?
Kunnen jullie daarna gaan rondtrekken of is ze daar dan nog te ziek voor?

Ik hoop dat ze snel opknapt!
En ik hoop ook dat jullie nog kunnen genieten van jullie reis!
lovely_laura
Amerikakenner

We hopen dat ze morgen uit het ziekenhuis mag zodat we dan naar ons volgende hotel in zion kunnen. Hier hebben we een hele grote kamer met woonkamer en extra slaapkamer dus daar kan ze lekker bijkomen. Anders bellen we dat we een dag later komen en zoeken we hier een hotel voor morgen.

Geen zorgen maken over kosten is makkelijker gezegd dan gedaan als je hoort dat alle tests die ze willen doen net zo duur zijn als je hele vakantie maar alles is nu geregeld dus dat is een zorg minder
lauwie
Amerika-ontdekker

Bericht door lauwie »

lovely_laura, zo bedoel ik het niet hoor! Ik bedoel dat het niet leuk is dat als je al zorgen over je dochter hebt er ook nog zorgen over geld bij komen! Terwijl je eigenlijk een zorgeloze vakantie verdiend hebt!
Ik hoop dat ze gauw opknapt en jullie lekker kunnen gaan genieten!!
lauwie
Amerika-ontdekker

Bericht door lauwie »

nu na de vakantie niet alleen vragen, maar ook mijn ervaringen van een reis in Amerika met kleine kinderen:

* de early bird regeling om de camper vroeg op te halen was bij ons misgegaan door een fout van mij. nu kostte de taxi erheen meer geld dan de early bird waar de taxi bij inzat en hadden we niet genoeg tijd bij de walmart en moesten we haasten om in het licht de eerste camping te halen. de eerste keer aansluiten is het toch wel fijn om goed te kunnen zien wat je moet doen.
* het opsplitsen bij de camperverhuurder/ naar de walmart is goed bevallen. alleen al omdat ze daardoor niet in de auto zonder stoeltjes hoefden. en we hadden nu al te weinig tijd bij de walmart. kindjes vonden het leuk om een bal en emmertjes en schepjes uit te zoeken. tijd dus nuttig besteed.
* het installeren van de kinderstoeltjes kostte veel tijd! eerst alle riempjes ed op maat en daarna nog kijken hoe het vast te maken. door de kussens van de bank te halen stonden de stoeltjes stabieler en konden hun benen onder tafel. ze zitten in de stoeltjes wel te ver van de tafel om daarop te spelen. we hadden 2 stoeltjes met een vijfpuntsgordel. nadeel was dat ze vrij rechtop stonden (door de rechte bank) terwijl ze allebei nog wel geslapen hebben in de auto en je dus steeds die koppies zag knikkebollen voorover. volgende keer zou ik kijken of een iets duurder stoeltje wat verder achterover kan.

* het slapen in de camper is bij ons uiteindelijk geworden ieder met een kind in bed. vriend met dochter van bijna 4 in de cabover en ik met zoontje van 17 maanden achterin. hij heeft het ondanks dat ik vanalles langs het bed gezet/gelegd had voor elkaar gekregen er een keer bij het voeteneind uit te vallen. hier heb ik toen het kussen van de bank voor gelegd. achteraf was een camper met een ingebouwd bed handiger geweest (we hadden nu 30 ft). al was dit wel fijn om alle spullen kwijt te kunnen.

* aankoop die niet nodig geweest was: een kinderstoel die je aan de bank vastmaakt. als de bank al breed genoeg is, zit je kind zijwaarts. 2x gebruikt. zonde van de 17$. hier was de maclaren de kinderstoel. die hoeven we nu zeg maar niet meer op marktplaats te zetten. we hadden beter een hele goedkope buggy mee kunnen nemen.

* een buggy was ook voor de oudste van 3 jaar en 9 maanden fijn. je wilt vaak toch een iets hoger tempo dan dat zij loopt en ze was ook vaak moe in de vakantie.

* achteraf gezien had ik liever 3,5 week uitgetrokken voor highway 1 van SF naar SD (met een terugvlucht vanaf LA) ipv ook nog via Palm Springs en Yosemite terug naar SF. onze dagen waren echt veel korter dan ze zonder kinderen geweest zouden zijn. om 5 uur is het bij ons vaak tijd om te koken en na het eten nog even spelen en het bedritueel.

* onze jongste (16 maanden) was de eerste avond helemaal van slag. echt een uur overstuur huilen. op dat moment had ik bijna spijt van de hele onderneming. de dag erna ging het al veel beter en uiteindelijk heeft hij ontzettend genoten van het strand en de attractieparken. aan het begin hadden we echt nog wel een dag niks kunnen gebruiken. dat advies had ik hier al wel gelezen maar ik wilde heel graag relaxen waar het wat warmer was. toen wij er waren was het in SF en bij monterey beter dan een paar dagen erna in santa barbara. en als mijn kind overstuur is dan interesseert het weer me ook niet meer. ik wil dan alleen dat hij weer lekkerder in zijn vel zit. ik had dus beter beter naar de tips hier kunnen luisteren..

ik heb vast nog wel meer ervaringen en tips te delen. ga er nog even over nadenken!
Laatst gewijzigd door lauwie op 03 jun 2012, 00:47, 1 keer totaal gewijzigd.
lovely_laura
Amerikakenner

Ik snap wat je bedoelde hoor. Nu ik mezelf terug lees komt het wat gemeen over maar zo bedoelde ik het Niet hoor :thumbup: ik heb al bijna 2 nachten geen slaap gehad en zit er momenteel een beetje doorheen :blink:
Leuk al die tips alweer ik hoop dat ik na mijn vakantie ook wat tips kan geven over vakantie met de auto :thumbup:

En die tip over de buggy klopt bij ons ook. Thuis wilt Noah altijd lopen maar hier met de warmte enzo roept hij zodra we uit de auto stappen al om de buggy....

Gr.laura
lauwie
Amerika-ontdekker

Bericht door lauwie »

Laura, sterkte daar! Je kind in het ziekenhuis is thuis al heel vervelend, laat staan als je in een ander land bent en ook nog je ontspannen leuke plannen niet doorgaan waar je je op verheugd had!
En slaapgebrek is ook vreselijk! Daar weet ik alles van.
Ik hoop echt dat je de komende dagen kunt gaan relaxen!
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

Beterschap voor je dochter! En misschien is het een goed idee om voor je terugvliegt nog even langs de dokter te gaan om naar haar longen te laten luisteren. Ik weet niet of het ook voor gezonde mensen geldt maar mijn schoonmama mag niet vliegen als ze een longontsteking heeft gehad maar zij heeft chronische longproblemen.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Laura, hoe is het nu? Wij zijn ooit in Phoenix geweest met een zieke peuter en ziekenhuis e.d., niet bepaald wat je in je vakantie wilt. Gelukkig is de zorg hier meestal wel erg goed. Sterkte!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer