Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Kosten voor een gemiddelde vakantie?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Chi Sin X »

Tristan schreef:
Eigenlijk kan je best zo veel mogelijk sparen, en binnen een paar jaar kijken waar je staat. (en tbh zou ik nog niet beginnen sparen voor een reis die ik over 6 jr wil doen)
Dat vind ik een rare opmerking. Waarom zou jij niet gaan sparen voor iets wat je je hele leven al wilt gaan doen? Sparen kan nooit kwaad, is alleen maar goed.
Ik heb gezegd dat IK geen 6 jaar zou sparen voor een reis. En eigenlijk heb ik nog nooit 6 jaar voor een bepaald iets gespaard. Wel sparen in het algemeen, maar nooit voor een bepaald iets. Misschien dat ik niet genoeg geduld heb of zo :P.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Niet iedereen zit in die situatie.
Als 15 jarige lijkt het me sowieso vreemd om voor een reis te gaan sparen. Een rijbewijs lijkt mij dan een stuk aantrekkelijker :) Later 'als je groot bent' kun je makkelijker wat meer geld opzij leggen.

Ik heb ook nooit gespaard voor dit soort dingen.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Tristan

Bericht door Tristan »

Njit schreef:Ter indicatie:

Dit jaar (Noord-Oost): per persoon: ca 2.800 euro
Vorig jaar (California): per persoon: ca 3.100 euro

Hier zit dus alles bij: vliegtickets, autohuur, hotels, benzine, eten, attracties etc. Beide vakanties waren 3 weken.
Het scheelt veel als je met z'n tweeen bent, heel veel zaken kun je delen (autohuur, benzine, hotels).
Dat scheelt heel veel zo te zien. :shock:
Dit valt me weer heel hard mee, 3 weken voor zo'n prijs. Ben toch wel weer een beetje opgelucht na bedragen te lezen in een ander topic van rond de €10.000,- enzo.

En tja, voor dat sparen voor deze reis. Ik heb mijn hele leven al naar Amerika gewild, dit is dus eigenlijk een soort droom. Dus vandaar dat ik nu al een beetje geld opzij aan het leggen ben.
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

ik ben net terug van 3 weken backpacken. Heb in hostels geslapen, ben 1 keer met een binnenlandse vlucht geweest, 1 keer met de Amtrak en 1 keer met de Greyhound

Kosten"

Ticket: 800 euro
Kosten ter plekke: 1700

Totaal: 2500 euro.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Tristan,

ik kan me goed voorstellen dat je enthousiast bent en graag naar Amerika wilt. Toen ik op 11-jarige leeftijd voor het eerst naar Amerika geweest was, wist ik het ook zeker: ooit kom ik hier terug!

Dat werd pas 12 jaar (!) later. In al die jaren is mijn belangstelling voor Amerika niet minder geweest maar ik kreeg wel oog voor andere zaken. Dromen over Amerika en sparen voor de grote reis kan absoluut geen kwaad, maar: wees realistisch! Je bent 15 jaar lees ik. Binnenkort ga je waarschijnlijk uit met je vrienden (misschien doe je dat al), misschien ga je wel met ze op vakantie. Over 3 jaar wil je natuurlijk je rijbewijs halen, allemaal zaken die ook (veel) geld kosten.

Op dit moment lijkt mij een berekening van een eventuele vakantie dan ook weinig zinvol. Ticket- en autoprijzen kunnen over een jaar of 6,7 of 8 (ik gok erop dat je dan pas kunt gaan) wel heel anders zijn.

Nogmaals, wees realistisch! Geniet lekker van je jeugd. Als je echt naar Amerika wilt, dan krijg je die kans ook heus wel een keer. Als je nu al wat kunt sparen voor Amerika is daar helemaal niets mis mee, maar zet niet al je zinnen op Amerika op dit moment.

Dit is misschien niet het antwoord waarop je zit te wachten, maar het is wel hoe ik er tegenaan kijk.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Emenem
Amerikakenner

Bericht door Emenem »

Tristan schreef:Ik heb mijn hele leven al naar Amerika gewild, dit is dus eigenlijk een soort droom...
Dat is dus nog niet zo heel erg lang aangezien je 15 bent, je hebt nog genoeg tijd om je droom uit te laten komen. Gewoon een beetje geduld hebben, lekker doorsparen en vooral blijven dromen :D ... Dan komt het helemaal goed.

Wij gaan ook altijd met z'n 2en voor gemiddeld zo'n 3000 per persoon, wanneer je alleen gaat kom je duurder uit. Succes met sparen Tristan.
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Als je met z'n tweeen bent dan is een hotel al snel voordeliger dan een hostel denk ik. Ik heb even uitgerekend wat we gemiddeld kwijt waren.

Dit jaar: 29 euro per persoon per nacht
Vorig jaar: 33 euro per persoon per nacht

Hier zitten dus ook hotels bij in grote steden als New York, LA, SF, Las Vegas, Toronto etc
orlandotina
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door orlandotina »

Tristan, ik zou zeggen: spaar lekker door en doe wat je graag wilt doen. Iedereen heeft zo zijn dromen en met wat wilskracht kom je heel ver, hoor. En het is handig om globaal een idee te hebben wat je kwijt bent. dus je bent heel praktisch bezig :D
Tristan

Bericht door Tristan »

@ Orlandotina: Bedankt! :D

Trouwens, ik heb me dus een beetje verdiept in groepsreizen, maar heeft iemand ervaring in Summum, aangezien me deze best aantrekkelijk lijkt. Helaas gaat deze niet naar de Vs, maar wél naar Canada.
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

Als je met een groepsreis meegaat, hoef je niet persé zelf een rijbewijs te hebben, dus hoef je ook niet tot je 21e te wachten!
http://www.djoser.nl heeft leuke groepsreizen.

Ik vind het heel goed van je dat je nu al voor een lang gekoesterde droom aan het sparen bent!
Emenem
Amerikakenner

Bericht door Emenem »

Ik dacht dat je droom naar de V.S was? Canada is weer iets anders!
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

Ter indicatie:
de 23-daagse USA-rondreis per minivan bij Djoser kost 1595 euro, inclusief vlucht, vervoer, hotel- en campingovernachtingen. Excl. maaltijden en entreegelden. Vind ik meevallen!
Tristan

Bericht door Tristan »

Bedankt Thebes voor de site! Alleen hoe oud moet je nou minimaal zijn om mee te kunnen met zo'n groepsreis?
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Tristan schreef:Bedankt Thebes voor de site! Alleen hoe oud moet je nou minimaal zijn om mee te kunnen met zo'n groepsreis?
Goeie vraag. Op de site kan ik het ook niet vinden. Er wordt wel een bepaalde zelfstandigheid van je verwacht. Ik kan me wel voorstellen dat ze een minimum leeftijd hanteren. Ik zou dit anders gewoon navragen bij Djoser.
Van iedere deelnemer wordt enkele keren een actieve bijdrage verwacht aan het koken, de afwas, het brandend houden van het kampvuur en andere huishoudelijke activiteiten.
Eenpersoonskamer: Alleenreizenden worden, in goed overleg, ingedeeld met andere alleenreizenden van hetzelfde geslacht. Het is niet mogelijk om voor deze reis een éénpersoonskamer of tent te boeken.
Tristan

Bericht door Tristan »

Die dingen heb ik allemaal ook gelezen, en dat vind ik ook prima en vanzelfsprekend. Ik zal even een mailtje sturen naar Djoser.
Marjol
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marjol »

Wij hebben een georganiseerde busrondreis van 3 weken gedaan(combi Oost-West), met 2 nachten verlenging in New York.
Voor de reis zelf, incl. vluchten, vervoer, hotelovernachtingen, enkele excursies en binnenlandse vlucht van Washington naar L.A. waren we 5000 euro kwijt.
Ter plekke hebben we aan eten, optionele excursies en andere dingen nog zo'n 2200 euro uitgegeven. In totaal zijn we voor deze reis dus 7200 euro kwijt, 3600 euro pp. Maar het was zeer zeker het geld waard :)
Tristan

Bericht door Tristan »

Ik heb net een mailtje terug gehad. Het is mogelijk om mee te doen met zo'n groepsreis als je rond de 17 bent, maar dan heb ik een schriftelijke bevestiging met handtekening nodig van mijn ouders. :D
Dit betekend dus dat ik misschien al over 2 jaar naar Amerika kan! Mits alles meezit natuurlijk, en deze reisorganisatie dan nog bestaat.
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Tristan schreef:Dit betekend dus dat ik misschien al over 2 jaar naar Amerika kan! Mits alles meezit natuurlijk, en deze reisorganisatie dan nog bestaat.
Kijk, dan komt het allemaal al dichterbij. Djoser bestaat al een hele poos hoor. Die gaan niet zomaar failliet.
Marijtje
Amerikafan

Bericht door Marijtje »

Buiten de site trekamerica.com (al genoemd op de vorige blz), heb je ook nog http://www.suntrek.com. Heb daar even heel vlug op de site gekeken en bij de FAQ's stond dat de gemiddelde leeftijd van de deelnemers tussen de 18-30 jr is. Misschien kun je daar ook even navragen wat de minimum leeftijd is.
Ik was zelf ook vrij jong (21) toen ik voor het eerst naar de VS ging, maar realiseer je wel dat het wel degelijk uitmaakt of je jonger dan 21 bent of 21. Jonger mag je nl niet in een kroeg komen, en daar houden ze strict de hand aan. Zeker als je er ook nog jong uitziet (maar vaak altijd) wordt je ID gevraagt. Zelfde geldt ook voor Las Vegas (mocht je daar heen willen), daar mag je niet op de gokvloer komen. Misschien is het dan dus wel leuk als je, mocht je een groepsreis kiezen, te kijken of je er eentje kunt vinden waar meerdere jonge mensen in zitten. Dan ben je in ieder geval niet de enige die ergens niet mee naar binnen mag.

Heel veel plezier met alle voorpret, het wordt vast erg leuk uiteindelijk :D

groetjes, Marije
2003: SF - Yosemite - Las Vegas - Bryce - Zion - Canyon the Chelly - San Diego - LA - Highway 1
2004: Alberta - British Columbia (C) & NY + St Louis
2005: Philadelphia + Boston
2006: SF - Seattle - Glacier - Yellowstone - Arches - Bryce - Las Vegas
Tristan

Bericht door Tristan »

Daar had ik nog niet eens aan gedacht Marijtje. Dat neemt inderdaad wel een aantal opties weg, als ik onder de 21 ben. Alhoewel ik vast niet veel behoefte heb om naar een kroeg te gaan als ik op vakantie ben. Van Las Vegas vind ik ook niet verschrikkelijk, die gokpaleizen kunnen me niet zo boeien. Ik ga voor de natuur. :)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer