Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Route Hein: Rapid City - Salt Lake City
- Isis
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Re: Reis Hein - Moab naar Capitol Reef
Route en planning lijkt me heel prima! Misschien kun je de laatste middag in Moab nog raften ofzo.
Fruita heeft allerlei fruit gaarden waar je in augustus perzikjes kan plukken en ander fruit. Verder zijn er petroglyfen zo langs de weg, het oude schooltje, de beroemde appeltaart uit het winkeltje, een aantal wandelingen (wij deden Hickmanns Bridge), een mooie film in het Visitor Center over CR, verder is de scenic drive echt mooi en met gewone auto kun je wel een stukje verder rijden. WIJ waren in tijd van wat flashfloods dus werd afgeraden om dat met gewone wagen te doen.
En kijk even op NPS.gov... capitol reef en ontdek-amerika.nl
Na Goblin en misschien nog Little Wild Horse Canyon (daar 'om de hoek' ) kom je al wat later in CR aan. Middag licht is egr mooi op de rotsen en 'smorgens is het erg mooi in Fruita zelf... war de mormonen destijds woonden (aan de rivier).
Fruita heeft allerlei fruit gaarden waar je in augustus perzikjes kan plukken en ander fruit. Verder zijn er petroglyfen zo langs de weg, het oude schooltje, de beroemde appeltaart uit het winkeltje, een aantal wandelingen (wij deden Hickmanns Bridge), een mooie film in het Visitor Center over CR, verder is de scenic drive echt mooi en met gewone auto kun je wel een stukje verder rijden. WIJ waren in tijd van wat flashfloods dus werd afgeraden om dat met gewone wagen te doen.
En kijk even op NPS.gov... capitol reef en ontdek-amerika.nl
Na Goblin en misschien nog Little Wild Horse Canyon (daar 'om de hoek' ) kom je al wat later in CR aan. Middag licht is egr mooi op de rotsen en 'smorgens is het erg mooi in Fruita zelf... war de mormonen destijds woonden (aan de rivier).
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
- tcoppers
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Ik ben in 2007 ook via Green River en Goblin naar Capital Reef gereden. Wanneer je daar ook nog LWHC bekijken
en daarna via Hanksville naar Capitol Reef. Toen ik in Capitol Reef was begon ook net een fikse regenbui en op
diverse plaatsen waren dan ook flashfloods. Maar met een 4x4 Chrevolet Trailblazer was dat heel goed te doen.
De auto zag er daarna niet meer niet maar goed dan maar een keer door een wasstraat.
De scenic drive is echo de moeite waard al die mooie kleuren.
en daarna via Hanksville naar Capitol Reef. Toen ik in Capitol Reef was begon ook net een fikse regenbui en op
diverse plaatsen waren dan ook flashfloods. Maar met een 4x4 Chrevolet Trailblazer was dat heel goed te doen.
De auto zag er daarna niet meer niet maar goed dan maar een keer door een wasstraat.
De scenic drive is echo de moeite waard al die mooie kleuren.
Groetjes Theo.
Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022

Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022
Wij hebben beide routes gedaan.
De eerste keer de zuidelijke, met een camper, omdat ik Newspaperrock en Needles overlook wilde zien. Vond de route erg mooi langs de 95 met White Canyon ( Jacobs Chair) de overlook over de Colorado, en dan de route naar CR. We kwamen rond 1600 uur in CR en hebben toen nog de scenic drive gereden nadat we op Fruita ingecheckt hadden. Dus zo lang is het nou ook weer niet.
De tweede keer opnieuw in voorjaar de noordelijke. Goblin Valley was erg mooi, LWHC kon niet belopen worden vanwege flashfloods. Verder vond ik die route wel aardig omdat vanwege de regen er overal bloemen stonden te bloeien in het anders kale landschap. De grijszwarte Factory Bute omringd door kanlgeel.
Ik zou zeggen kijk naar het weer, kijk naar wat je perse wil zien en doen en beslis zo.
we zijn nu drie keer in CR geweest waarvan 1 keer met 4x4. En nog lang niet uitgekeken daar. Ook zonder 4x4 genoeg te doen.
De eerste keer de zuidelijke, met een camper, omdat ik Newspaperrock en Needles overlook wilde zien. Vond de route erg mooi langs de 95 met White Canyon ( Jacobs Chair) de overlook over de Colorado, en dan de route naar CR. We kwamen rond 1600 uur in CR en hebben toen nog de scenic drive gereden nadat we op Fruita ingecheckt hadden. Dus zo lang is het nou ook weer niet.
De tweede keer opnieuw in voorjaar de noordelijke. Goblin Valley was erg mooi, LWHC kon niet belopen worden vanwege flashfloods. Verder vond ik die route wel aardig omdat vanwege de regen er overal bloemen stonden te bloeien in het anders kale landschap. De grijszwarte Factory Bute omringd door kanlgeel.
Ik zou zeggen kijk naar het weer, kijk naar wat je perse wil zien en doen en beslis zo.
we zijn nu drie keer in CR geweest waarvan 1 keer met 4x4. En nog lang niet uitgekeken daar. Ook zonder 4x4 genoeg te doen.
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Re: Route Hein: Rapid City - Salt Lake City
Beide topics samengevoegd. Voor de leesbaarheid van het forum graag je route verder bespreken in je starttopic
Groetjes,
Carine
Carine
-
- Amerikafan
Old Faithful schreef:Waarom rijd je naar Yellowstone via Billings, grotendeels via de Interstate?
De route via Us-14a door de Bighorn Mountains is in ieder geval prachtig. Overnachten zou kunnen in Sheridan of Lovell. De volgende dag zou jde dan via de Beartooth Pass naar Yellowstone kunnen rijden.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Die route doorheen de bergen is inderdaad prachtig, wij zijn zelfs op een dag via die route van rapid city naar cody gereden, anderweg devils tower en bighorn bezocht. Wel een volle dag maar super mooi!
In 2012 hebben wij het zelfde gedaan als jullie alleen nog wat meer, wij hadden een rondje denver-denver.
Grand teton vond ik een super park om te wandelen, super mooi! zeker om te wandelen.
Opnieuw hallo,
Ander vraagje dat ik nog had was ivm de laatste overnachtingsplaats. We zouden in SLC moeten zijn rond 12-13u (vlucht is om 17u, eerst nog auto inleveren etc...). Eerst dachten we om rond Bryce te slapen, maar dat is (volgens Google Maps) toch 4u30 rijden van de luchthaven. Is op zich goed te doen, maar dan mogen er geen onvoorziene omstandigheden opduiken (pech, files, ongeval).
Is er ergens iets dichter waar we zouden kunnen slapen? Ter herinnering, op onze voorlaatste dag rijden we van Torrey via de UT-12 naar Bryce. Bryce bezochten we al in 2006, dus zullen dat nu niet bezoeken. Denk dat we dan wel nog een paar uurtjes verder kunnen, maar waar slapen? Is Beaver iets waar iemand al gepasseerd is? Of andere plaatsen?
Alvast bedankt.
Hein
Ander vraagje dat ik nog had was ivm de laatste overnachtingsplaats. We zouden in SLC moeten zijn rond 12-13u (vlucht is om 17u, eerst nog auto inleveren etc...). Eerst dachten we om rond Bryce te slapen, maar dat is (volgens Google Maps) toch 4u30 rijden van de luchthaven. Is op zich goed te doen, maar dan mogen er geen onvoorziene omstandigheden opduiken (pech, files, ongeval).
Is er ergens iets dichter waar we zouden kunnen slapen? Ter herinnering, op onze voorlaatste dag rijden we van Torrey via de UT-12 naar Bryce. Bryce bezochten we al in 2006, dus zullen dat nu niet bezoeken. Denk dat we dan wel nog een paar uurtjes verder kunnen, maar waar slapen? Is Beaver iets waar iemand al gepasseerd is? Of andere plaatsen?
Alvast bedankt.
Hein
Hallo,
Nog drie weken....
Zijn de restaurants in Yellowstone de moeite waard? Geraak er niet uit of we op voorhand moeten reserveren in Lake Hotel of in Old Faithful Inn om 's avonds op resto te gaan of als we beter nog enkele uurtjes in het park doorbrengen? Is er iets speciaals aan die restaurants of eten we beter een snelle hap (uit het vuistje) en profiteren we ergens anders van een leuk restaurant?
Zijn er trouwens speciale restaurants die niet te missen zijn op onze route? We starten in Rapid City, dan via Custer en Cody naar Yellowstone. Daarna via Vernal naar Moab om verder te reizen naar Torrey en ten slotte Bryce.
Bedankt !
Hein
Nog drie weken....
Zijn de restaurants in Yellowstone de moeite waard? Geraak er niet uit of we op voorhand moeten reserveren in Lake Hotel of in Old Faithful Inn om 's avonds op resto te gaan of als we beter nog enkele uurtjes in het park doorbrengen? Is er iets speciaals aan die restaurants of eten we beter een snelle hap (uit het vuistje) en profiteren we ergens anders van een leuk restaurant?
Zijn er trouwens speciale restaurants die niet te missen zijn op onze route? We starten in Rapid City, dan via Custer en Cody naar Yellowstone. Daarna via Vernal naar Moab om verder te reizen naar Torrey en ten slotte Bryce.
Bedankt !
Hein
- Isis
- Amerika-expert
- Contacteer:
Koffie in Kiva Coffee House aan de UT 12 als je uit Capitolreef naar Bryce rijdt is het een stukje na Lower Calf Creek boven net na een doordraaiende bocht (als ik het nog goed onthouden heb).
De Overlook van Bighorn Canyon is vanaf de 14 nog 25 miles one way!! Dus dan moet je wel de tijd hebben. Medicine Wheel kan wellicht sneller.
De Overlook van Bighorn Canyon is vanaf de 14 nog 25 miles one way!! Dus dan moet je wel de tijd hebben. Medicine Wheel kan wellicht sneller.
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Buglin' Bull Restaurant and Sports Bar in Custer, alleen al vanwege de naam.
Devils Tower onderweg van S.D. naar Cody. In Cody het Buffalo Bill Historical Center. Van Cody naar Yellowstone via de Beartooth Pass rijden, is wel een omweg.
Devils Tower onderweg van S.D. naar Cody. In Cody het Buffalo Bill Historical Center. Van Cody naar Yellowstone via de Beartooth Pass rijden, is wel een omweg.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
- Isis
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het Buffalo Bill Historic Center is geen restaurant he
... dat je niet denkt ik ga daar eten; het is een complex van -ik meen- 3 musea. IJsje bij Old Faithful en misschien wel wat van de gril aldaar.

- Old Faithful
- Amerika-expert
Je hebt gelijk. Ik dacht dat Hein ook nog vroeg naar attracties onderweg.
Het was ook al zo laat. Ik werd waarschijnlijk op het verkeerde spoor gezet doordat jij Devil Canyon Overlook en Medicine Wheel noemde. Dus het is ook een beetje jouw fout, lekker puh.
Het Buffalo Bill Historical Center kent vijf musea: Buffalo Bill, Greater Yellowstone Natural History, Plains Indians, Firearms en Western Art.

Het Buffalo Bill Historical Center kent vijf musea: Buffalo Bill, Greater Yellowstone Natural History, Plains Indians, Firearms en Western Art.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
De reis zit al redelijk vol met attracties, al heeeeel veel terug gevonden hierover op dit forum. Maar restauranttips zijn meer dan welkom
Bedankt !

Bedankt !
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Hein, had je dit topic met restauranttips al eens gezien? E.e.a. is per Staat onderverdeeld. Misschien heb je er iets aan.... 

Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
Ha, nee, had ik nog niet gezien. Zal ik wel iets in terugvinden !
Verder had ik ook ergens hier opgevangen dat "the outback restaurant" in Rapid City wel een leuk steakhouse is... Iemand al geweest?
Nogmaals bedankt !
Verder had ik ook ergens hier opgevangen dat "the outback restaurant" in Rapid City wel een leuk steakhouse is... Iemand al geweest?
Nogmaals bedankt !
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Jawel, in juni 2009.Hein schreef:Verder had ik ook ergens hier opgevangen dat "the outback restaurant" in Rapid City wel een leuk steakhouse is... Iemand al geweest?

Prima restaurant maar niet beter dan andere Outback Steakhouses. Service was prima. Omdat ik een full rack spareribs besteld had maar een portie kreeg die daar niet aan voldeed (vertelden ze zelf) kreeg ik er nog eens een half rack bij... Dat was iets teveel van het goede.

Roland
Hein,
Hoe was de luchthaven in Rapid City. Wij landen om 22.15 uur en moeten de auto ophalen bij Alamo deze sluit om 23.00 uur. Is dit haalbaar?
Al vast bedankt voor je reactie.
Hoe was de luchthaven in Rapid City. Wij landen om 22.15 uur en moeten de auto ophalen bij Alamo deze sluit om 23.00 uur. Is dit haalbaar?
Al vast bedankt voor je reactie.
Status plannen voor vakantie 2019 Oostkust USA/Canada
vakantie Mei/juni 2018; 4 weken relaxen in Florida
via face book: Van Bilsen goes USA
geef een like en je blijft op de hoogte van onze avonturen
nog een aanvullende vraag.
Wij wilden de route rc via cody naar Cooke city doen. Nu zie ik hier als optie Lovell. Dan is het eerste stuk korter en het 2de wat langer maar wel beter verdeeld.
Kan ik dit beter doen? iemand ervaring over de routes, welke zou mooier zijn?
Wij wilden de route rc via cody naar Cooke city doen. Nu zie ik hier als optie Lovell. Dan is het eerste stuk korter en het 2de wat langer maar wel beter verdeeld.
Kan ik dit beter doen? iemand ervaring over de routes, welke zou mooier zijn?
Status plannen voor vakantie 2019 Oostkust USA/Canada
Hallo,
De luchthaven in Rapid City is heel erg klein, dus dat moet wel lukken hoor.
Lovell herinner ik mij niet echt goed meer, denk dat we daar gewoon doorgereden zijn, maar Cody is wel de moeite waard hoor. Heel toeristisch, maar toch best wel eens leuk. Hadden daar ook een leuke B&B, de Chaimberlin Inn. Al blijft het stuk RC - Cody best wel lang. Wij hebben uiteindelijk ervoor gekozen om één dag Badlands NP te doen, overnachten in de Black Hills in Custer State Park, de tweede dag de Black Hills te doen (met mount Rushmore etc.), en te overnachten dichtbij Devil's Tower NM, en dan pas de derde dag door te reizen naar Cody. Dit was wel goed qua tempo, maar het blijft natuurlijk aan jullie om te zien wat jullie leuk vinden en hoeveel tijd jullie hebben.
Groeten,
Hein
De luchthaven in Rapid City is heel erg klein, dus dat moet wel lukken hoor.
Lovell herinner ik mij niet echt goed meer, denk dat we daar gewoon doorgereden zijn, maar Cody is wel de moeite waard hoor. Heel toeristisch, maar toch best wel eens leuk. Hadden daar ook een leuke B&B, de Chaimberlin Inn. Al blijft het stuk RC - Cody best wel lang. Wij hebben uiteindelijk ervoor gekozen om één dag Badlands NP te doen, overnachten in de Black Hills in Custer State Park, de tweede dag de Black Hills te doen (met mount Rushmore etc.), en te overnachten dichtbij Devil's Tower NM, en dan pas de derde dag door te reizen naar Cody. Dit was wel goed qua tempo, maar het blijft natuurlijk aan jullie om te zien wat jullie leuk vinden en hoeveel tijd jullie hebben.
Groeten,
Hein
- Old Faithful
- Amerika-expert
Wij hadden tussen de Black Hills (Custer) en Cody nog een tussenstop. Buffalo of Sheridan is daarvoor een optie. Voordeel is dat je op de eerste dag tijd hebt voor Devils Tower. Op de tweede dag kun je dan eventueel naar Bighorn Canyon en heb je enkele uren voor de museums van het Buffalo Bill Historical Center, in mijn ogen een aanrader.
Rijden jullie via Beartooth Pass naar Cooke City?
Rijden jullie via Beartooth Pass naar Cooke City?
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
Inderdaad, was wel een drukke dag als ik het mij herinner. Hadden Devils Tower de vorige avond gedaan, met de ondergaande zon schitterende kleuren. Visitor Center was al dicht, maar de wandeling rondom was wel open en was bijna verlaten. Heel mooi !
Wij waren dan 's ochtends vroeg vertrokken (logeerden vlakbij Devils Tower), Bighorn Canyon bezocht onderweg (tot aan Devil Canyon Overlook) en waren in de vooravond in Cody. Toch wel 6 uurtjes rijden die dag...
Beartooth pass was echt schitterend, inderdaad een aanrader.
Wij waren dan 's ochtends vroeg vertrokken (logeerden vlakbij Devils Tower), Bighorn Canyon bezocht onderweg (tot aan Devil Canyon Overlook) en waren in de vooravond in Cody. Toch wel 6 uurtjes rijden die dag...
Beartooth pass was echt schitterend, inderdaad een aanrader.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 851 Weergaves
-
Laatste bericht door Vosmos
-
- 9 Reacties