Beste Petra.Petra/VS schreef:Ik woon al 22 jaar bij Washington DC en ben er nog niet uitgekeken! Er is eindeloos veel te doen en vergis je niet in de musea, want zoiets als het Air and Space museum zie je nergens en daar ben je zo een halve dag kwijt.
Mensen, die denken, dat ze een wereldstad in een dag "wel gezien" hebben, snap ik absoluut niet!
Natuurlijk, als je beperkt tijd hebt moet je keuzes maken (vandaar dat Amerikanen met hun korte vakanties Nederland in een dag "doen").
In een dag Washington zul je inderdaad net tijd hebben het Witte Huis van verre te zien en langs alle monumenten te rennen (verkijk je ook niet op de afstanden, want Washington is wijdser gebouwd dan andere steden).
Met twee dagen kun je dan misschien ook nog de prachtige Library of Congress van binnen zien of het Supreme Court en misschien zelfs een tour in het Capitol bemachtigen.
Ook is Arlington Cemetery heel indrukwekkend en niet zomaar een begraafplaats.
Bij het Bureau of Engraving and Printing kun je zien hoe de dollars worden gemaakt en er is nog veel en veel meer.
Verder blijven de meeste mensen in het gebied, dat 'de Mall" heet en missen zo de rest van de stad compleet.
Het mooie oude Georgetown geeft een goed idee van de oude plaatsjes langs de oostkust en je kunt er heerlijk winkelen en eten.
Adams Morgan is een kleurrijke buurt en Dupont Circle een leuke uitgaansbuurt.
De cathedraal is een van de grootste ter wereld en ligt in de buurt van alle ambassades. "Embassy Row" is ook zeer de moeite van een bezoek waard, want veel landen hebben prachtige ambassades.
Natuurlijk geloof ik dat je Washington niet binnen in 1 dag kan zien. Daar heeft het gewoon te veel bezienswaardigheden voor. Ik zit 10 dagen in NY en wil gewoon een dag excursie naar Washington maken. Zo vroeg mogelijk met de bus van 7.00 uur. Aankomst 11.30 uur. De city tour bus nemen, die neemt je naar de bekendste plekken. Foto's maken en weer weg. De bus van 19.00 uur en ben je weer 23.30 in NY. Alleen weet ik niet of de city tour bus nog langs het Pentagon gaat. Dat staat wel op mijn lijstje samen met oa. Het witte huis, het Washington monument en het US Capital. Andere bezienswaardigheden heb ik echt geen tijd voor, ook al zal het de moeite waard zijn.
Groetjes uit het ooooh zo zonnige (hete) Nederland.