Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Selena33 : Seattle - San Francisco juli/aug 2012
Reis Selena33 : Seattle - San Francisco juli/aug 2012
Zo, bij deze dan echt een topic om onze rondreis en route meer vorm te geven.
Graag zou ik jullie tips en commentaar willen op het eerste stuk zoals ik het nu heb bedacht.
Voordat jullie "schieten" op de route wil ik meegeven dat wij niet vies zijn van lange stukken rijden, we ook met z'n tweeen rijden, en we het rijden ook als een manier zien om veel te zien van het land.
Daarom vinden we het niet erg om lange dagen te maken en stukken om te rijden puur voor de route. De parken staan zeker op ons lijstje maar we hoeven niet de hele parken door te wandelen. Een paar korte wandeltochten is voldoende.
21 juli Seattle (aankomst rond 17.00 uur)
22 juli Seattle
23 juli Seattle
24 juli Seattle - Olympic NP (vroeg de auto ophalen en rijden naar Forks, 300 km)
25 juli Olympic NP - Portland (420 km eventueel via St. Helens)
26 juli Portland - Bend (280 km mooie routes zijn welkom, Bend en omgeving moet prachtig zijn toch?)
27 juli Bend - Boise (540 km, rijdag)
28 juli Boise - Idaho Falss ( 460 km via Craters of the Moon)
29 juli Idaho Falls - Yellowstone (???)
30 juli Yellowstone
31 juli Yellowstone - Grand Teton (???)
1 aug Grand Teton - Salt Lake City (500 km, rijdag)
Wat vinden jullie tot nu toe? ben heel benieuwd naar andere opties en/of mooie stukjes route die we hierin kunnen inpassen.
Alvast dank voor het lezen.
Graag zou ik jullie tips en commentaar willen op het eerste stuk zoals ik het nu heb bedacht.
Voordat jullie "schieten" op de route wil ik meegeven dat wij niet vies zijn van lange stukken rijden, we ook met z'n tweeen rijden, en we het rijden ook als een manier zien om veel te zien van het land.
Daarom vinden we het niet erg om lange dagen te maken en stukken om te rijden puur voor de route. De parken staan zeker op ons lijstje maar we hoeven niet de hele parken door te wandelen. Een paar korte wandeltochten is voldoende.
22 juli Seattle
23 juli Seattle
24 juli Seattle - Olympic NP (vroeg de auto ophalen en rijden naar Forks, 300 km)
25 juli Olympic NP - Portland (420 km eventueel via St. Helens)
26 juli Portland - Bend (280 km mooie routes zijn welkom, Bend en omgeving moet prachtig zijn toch?)
27 juli Bend - Boise (540 km, rijdag)
28 juli Boise - Idaho Falss ( 460 km via Craters of the Moon)
29 juli Idaho Falls - Yellowstone (???)
30 juli Yellowstone
31 juli Yellowstone - Grand Teton (???)
1 aug Grand Teton - Salt Lake City (500 km, rijdag)
Wat vinden jullie tot nu toe? ben heel benieuwd naar andere opties en/of mooie stukjes route die we hierin kunnen inpassen.
Alvast dank voor het lezen.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Seattle - San Francisco juli/aug 2012
Ik zou aanraden om de hele route tot aan SF uit te schrijven. Je kunt het ereste deel wel uitgebreid invullen, maar straks kom je misschien tot de ontdekking dat je op het laatste stuk te weinig tijd hebt (of te veel maar dat lijkt me onwaarschijnlijk
).
Alvast een puntje: 1 volle dag Yellowstone is te weinig naar mijn idee, je hebt er minimaal 2 nodig, dus 3 overnachtingen.
Voor stukken van de route zie ons 2006-verlsag (Olympic, Seattle) en ons 2004 en 2008-verslag voor Yellowstone etc.
Koop alvast de Hallwag-kaart nr 1; leuk om de route op uit te stippelen en dan zie je ook welke routes scenic zijn.
Marianne

Alvast een puntje: 1 volle dag Yellowstone is te weinig naar mijn idee, je hebt er minimaal 2 nodig, dus 3 overnachtingen.
Voor stukken van de route zie ons 2006-verlsag (Olympic, Seattle) en ons 2004 en 2008-verslag voor Yellowstone etc.
Koop alvast de Hallwag-kaart nr 1; leuk om de route op uit te stippelen en dan zie je ook welke routes scenic zijn.
Marianne
Idaho Falls is 150 kilometer van Yellowstone west, dus het idee was om vroeg te vertrekken en dan vroeg inchecken op de camping. Dan hebben we nog veel aan de dag.
De volgende dag hebben we dan helemaal voor Yellowstone.
De dag daarop kunnen we nog een stukje Yellowstone doen voordat we naar Grand Teton rijden.
Toch?
De volgende dag hebben we dan helemaal voor Yellowstone.
De dag daarop kunnen we nog een stukje Yellowstone doen voordat we naar Grand Teton rijden.
Toch?
Daarna zou het volgende kunnen:
Salt Lake City - Bryce - Zion - Grand Canyon - Las Vegas - Death Valley NP - Yosemite - San Francisco
In grote lijnen. Toch wel veel parken.
Salt Lake City - Bryce - Zion - Grand Canyon - Las Vegas - Death Valley NP - Yosemite - San Francisco
In grote lijnen. Toch wel veel parken.
- martinenelsa
- Amerikafan
Dan heb je van SLC naar SF via al deze parken nog 2 weken over dus? Lijkt me wel wat weinig, maar goed je kunt het proberen. Ook je eerste gedeelte van de reis bevat veel kms en dus weinig tijd om dingen te bekijken.
Je schrijft dat Bend omgeving mooi is (kan ik alleen maar bevestigen), maar je hebt geen tijd om er iets van te bezoeken. Van Portland via Columbia River Gorge en Mt. Hood naar Bend kost je de hele dag want er zijn genoeg stops onderweg. Rond Bend heb je dan alleen aan het eind van de dag misschien nog een uurtje of twee om wat te doen, want de volgende dag richting Boise moet je echt vroeg weg (want ook op deze prachtige route is veel te zien!). De hoogtepunten rond Bend (die voornamelijk ten zuiden en westen er van liggen, Smith Rock SP uitgezonderd) kun je echter niet bezoeken.
Olympic NP kun je beter ook links laten liggen als je er geen hele dag voor wilt uittrekken. De route bovenlangs vanuit Seattle naar Yellowstone (via Spokane / Coeur d'Alene) bespaart je weer wat dagen die je misschien beter op het einde van de reis weer kunt gebruiken, misschien is dat een optie om iets meer tijd over te houden op de andere plaatsen.
Aan de andere kant; als jullie voornamelijk veel vanuit de auto willen zien, is de gekozen route nog niet zo slecht (alleen Olympic NP vanuit de auto proberen te zien werk niet), alhoewel het stuk Boise - Idaho Falls niet echt interessant is, uitgezonderd Craters of the Moon misschien.
Martin
Je schrijft dat Bend omgeving mooi is (kan ik alleen maar bevestigen), maar je hebt geen tijd om er iets van te bezoeken. Van Portland via Columbia River Gorge en Mt. Hood naar Bend kost je de hele dag want er zijn genoeg stops onderweg. Rond Bend heb je dan alleen aan het eind van de dag misschien nog een uurtje of twee om wat te doen, want de volgende dag richting Boise moet je echt vroeg weg (want ook op deze prachtige route is veel te zien!). De hoogtepunten rond Bend (die voornamelijk ten zuiden en westen er van liggen, Smith Rock SP uitgezonderd) kun je echter niet bezoeken.
Olympic NP kun je beter ook links laten liggen als je er geen hele dag voor wilt uittrekken. De route bovenlangs vanuit Seattle naar Yellowstone (via Spokane / Coeur d'Alene) bespaart je weer wat dagen die je misschien beter op het einde van de reis weer kunt gebruiken, misschien is dat een optie om iets meer tijd over te houden op de andere plaatsen.
Aan de andere kant; als jullie voornamelijk veel vanuit de auto willen zien, is de gekozen route nog niet zo slecht (alleen Olympic NP vanuit de auto proberen te zien werk niet), alhoewel het stuk Boise - Idaho Falls niet echt interessant is, uitgezonderd Craters of the Moon misschien.
Martin
1997 USA Zuidwest, 2000 USA Denver-Seattle, 2001 Alaska, 2004 USA Denver-Las Vegas, 2009 USA Oregon en Yellowstone
Bedankt Martin, aan deze feedback heb ik veel.
Ik ben me nu aan het beraden om van Portland meteen richting Boise te gaan, scheelt weer een dag.
Wij zijn bijde nog niet in de VS geweest en alleen het rondrijden lijkt mij al een ervaring op zich.
Daarom ben ik op zoek naar mooie stukken om te rijden.
Ik dacht zelf als we vroeg weg gaan uit Seattle hebben we nog een halve dag in Olympic en de volgende dag hebben we dan ook een halve dag voordat we naar Portland vertrekken. Maar wellicht is dit te optimistisch gerekent qua tijd.
Via Bend gaan was een idee vanwege de mooie route, maar meteen naar Boise is ook een optie.
Ik ben me nu aan het beraden om van Portland meteen richting Boise te gaan, scheelt weer een dag.
Wij zijn bijde nog niet in de VS geweest en alleen het rondrijden lijkt mij al een ervaring op zich.
Daarom ben ik op zoek naar mooie stukken om te rijden.
Ik dacht zelf als we vroeg weg gaan uit Seattle hebben we nog een halve dag in Olympic en de volgende dag hebben we dan ook een halve dag voordat we naar Portland vertrekken. Maar wellicht is dit te optimistisch gerekent qua tijd.
Via Bend gaan was een idee vanwege de mooie route, maar meteen naar Boise is ook een optie.
- martinenelsa
- Amerikafan
Via Bend is een prima idee, maar probeer wel een extra dag er voor te vinden, anders is het niet zo nuttig. En de dagen die je hier extra besteed, kun je weer niet in het zuidwesten besteden; misschien toch goed om die dagen een uit te schrijven om te kijken hoeveel ruimte er in jullie schema is. Eventueel zelfs teruguit plannen van SF om een idee van tijd te krijgen, b.v. in snelle route:
28 SF - A'dam
27 SF
26 Yosemite - SF
25 Yosemite
24 Lone Pine - Yosemite
23 Vegas - Lone Pine via Death Valley
22 Zion - Vegas
21 Bryce - Zion
20 Capitol Reef (Torrey) - Bryce (via de prachtige HW12)
19 SLC - Capitol Reef
18 SLC (bv bezoek aan Copper Mine en/of Great Salt Lake)
17 Grand Teton - Salt Lake City (bij voorkeur via Bear Lake, maar dan wordt het een lange dag omdat je geen HWs hebt)
16. Yellowstone - Grand Teton
met nog 15 dagen over kun je de eerder bedachte route nog iets rustiger aan doen of in bovenstaande route nog een dagje of 1/2 extra besteden om het rustiger te houden. Yellowstone kun je het beste 2 hele dagen plannen + eventueel de halve dag die je hebt vanuit Idaho Falls. Alleen de twee loops in het park rijden kosten je die tijd al inclusief de bezoekjes aan de thermische velden. Alles wat je minder besteed in Yellowstone zal je later spijt van krijgen (of je moet nog een keer terug
)!
Martin
28 SF - A'dam
27 SF
26 Yosemite - SF
25 Yosemite
24 Lone Pine - Yosemite
23 Vegas - Lone Pine via Death Valley
22 Zion - Vegas
21 Bryce - Zion
20 Capitol Reef (Torrey) - Bryce (via de prachtige HW12)
19 SLC - Capitol Reef
18 SLC (bv bezoek aan Copper Mine en/of Great Salt Lake)
17 Grand Teton - Salt Lake City (bij voorkeur via Bear Lake, maar dan wordt het een lange dag omdat je geen HWs hebt)
16. Yellowstone - Grand Teton
met nog 15 dagen over kun je de eerder bedachte route nog iets rustiger aan doen of in bovenstaande route nog een dagje of 1/2 extra besteden om het rustiger te houden. Yellowstone kun je het beste 2 hele dagen plannen + eventueel de halve dag die je hebt vanuit Idaho Falls. Alleen de twee loops in het park rijden kosten je die tijd al inclusief de bezoekjes aan de thermische velden. Alles wat je minder besteed in Yellowstone zal je later spijt van krijgen (of je moet nog een keer terug

Martin
1997 USA Zuidwest, 2000 USA Denver-Seattle, 2001 Alaska, 2004 USA Denver-Las Vegas, 2009 USA Oregon en Yellowstone
Dank je wel voor je aanvulling.
Ik had je nog een pb gestuurd over eventueel ideeen over het noorden.
Zal de route idd verder uitschrijven dat is wel zo handig.
Wat bedoel je met HW?
groetjes
Ik had je nog een pb gestuurd over eventueel ideeen over het noorden.
Zal de route idd verder uitschrijven dat is wel zo handig.
Wat bedoel je met HW?
groetjes
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik begrijp de reden van een pb niet zo goed. Tips zijn voor iedereen interssant, dus graag alle vragen via het forum. Tenzij het iets persoonlijks is. HW staat voor highway. Kijk eens op http://www.scenicbyway12.com/ voor tips.
Marianne
Marianne
Marianne, ik stelde een vraag over iets anders dan dit topic voor bedoelt was, daarom via pb.
Op nadere fora waar ik zit zijn ze meestal streng in het off topic gaan, als dat hier niet zo erg is zal ik alles wel openabar doen.
Dankje voor de link.
Op nadere fora waar ik zit zijn ze meestal streng in het off topic gaan, als dat hier niet zo erg is zal ik alles wel openabar doen.
Dankje voor de link.
Weet iemand hoever het van Sequoia NP naar San Francisco is in km, en hoe dat het beste te rijden is?
Zie op google maps geen wegen en afstanden, geeft ie niet aan.
Hallo allemaal, na een dagje puzzelen, google maps, reisverslagen lezen kom ik tot het volgende:
22 juli Seattle
23 juli Seattle
24 juli Seattle - Olympic NP (vroeg de auto ophalen en rijden naar de camping, 300 km)
25 juli Olympic
26 juli Olympic NP - Portland (420 km via St. Helens)
27 juli Portland - Bend (280 km mooie routes zijn welkom, Bend en omgeving moet prachtig zijn toch?)
28 juli Bend
29 juli Bend - Boise (540 km, rijdag)
30 juli Boise - Idaho Falss ( 460 km via Craters of the Moon)
31 juli Idaho Falls - Yellowstone (???)
01 aug Yellowstone
02 aug Yellowstone
03 aug Yellowstone - Grand Teton (20 km?)
04 jaug Grand Teton - Salt Lake City (500 km, rijdag)
05 aug SLC
06 aug SLC - Bryce (440 km, rijdag)
07 aug Bryce - Zion (de ochtend en middag Bryce, daarna wegrijden, 140 km)
08 aug Zion
09 aug Zion - Las Vegas (255 km)
10 aug LV - Death Vally (stove pipe wells) (230 km)
11 aug DV - Lee Vining (360 km)
12 aug Lee Vining (eigenlijk campground Tioga Lake ( via de pass 120) - Yosemite
13 aug Yosemite
14 aug Yosemite - San Francisco
En dan hebben we in principe nog 1 dag over omdat we de auto pas 's avonds de 15de in SF moeten inleveren.
Waar zouden jullie die 2 dagen nog bijin plakken of eventueel nog andere plaatsen toevoegen?
22 juli Seattle
23 juli Seattle
24 juli Seattle - Olympic NP (vroeg de auto ophalen en rijden naar de camping, 300 km)
25 juli Olympic
26 juli Olympic NP - Portland (420 km via St. Helens)
27 juli Portland - Bend (280 km mooie routes zijn welkom, Bend en omgeving moet prachtig zijn toch?)
28 juli Bend
30 juli Boise - Idaho Falss ( 460 km via Craters of the Moon)
31 juli Idaho Falls - Yellowstone (???)
01 aug Yellowstone
02 aug Yellowstone
03 aug Yellowstone - Grand Teton (20 km?)
04 jaug Grand Teton - Salt Lake City (500 km, rijdag)
05 aug SLC
06 aug SLC - Bryce (440 km, rijdag)
07 aug Bryce - Zion (de ochtend en middag Bryce, daarna wegrijden, 140 km)
08 aug Zion
09 aug Zion - Las Vegas (255 km)
10 aug LV - Death Vally (stove pipe wells) (230 km)
11 aug DV - Lee Vining (360 km)
12 aug Lee Vining (eigenlijk campground Tioga Lake ( via de pass 120) - Yosemite
13 aug Yosemite
14 aug Yosemite - San Francisco
En dan hebben we in principe nog 1 dag over omdat we de auto pas 's avonds de 15de in SF moeten inleveren.
Waar zouden jullie die 2 dagen nog bijin plakken of eventueel nog andere plaatsen toevoegen?
Laatst gewijzigd door selena33 op 30 mei 2012, 07:36, 1 keer totaal gewijzigd.
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Van Three Rivers: Ca 198 naar Visalia, Ca99 tot Chowchilla, Ca152 tot Gilroy, Us101 San Francisco. Ongeveer 400km.selena33 schreef:Weet iemand hoever het van Sequoia NP naar San Francisco is in km, en hoe dat het beste te rijden is?
Voor de extra dag(en) valt te denken aan Mt St Helens tussen Olympic N.P. en Portland en/of Capitol Reef N.P. tussen SLC en Bryce Canyon N.P.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
- martinenelsa
- Amerikafan
De route zit op deze manier wel goed in elkaar.
Route via Oregon vind ik persoonlijk mooier dan via Spokane/Coeur d'Alene, maar is ook wel een stukje langer. Het gedeelte in zuid Idaho is minder interessant, vooral omdat je doordat je veel kms maakt, vooral over de snelweg zult rijden.
Ik zou de overnachting in Boise niet vastleggen. De route vanuit Bend is erg mooi (via de 26 en de 7) en tussen Baker City en Boise zijn genoeg plaatsen om een motel/hotel te vinden. Dan ben je minder afhankelijk van wat je onderweg allemaal wilt zien. Je kunt eventueel eind van de dag in Bend ook doorrijden naar Mitchell aan de 26 en daar overnachten in historic Oregon Hotel (http://theoregonhotel.net/). Daar heb je echt het gevoel in zo'n middle of nowhere te zitten. De route naar Boise wordt dan ook net wat korter. Onderweg nog wel even stoppen om naar Blue Basin te gaan kijken in John Day NM (+visitor center) en stoppen in Sumpter om even door de stad te lopen en bij de Gold Dredge te kijken is ook erg leuk. Baker City vonden wij niet bijzonder, dus die zou ik overslaan.
Yellowstone - Grand Teton is trouwens zeker geen 20 km (ja van grens tot grens), maar vooral afhankelijk van waar je overnacht in Yellowstone. In het park zal je namelijk (bijna) niets meer kunnen vinden aan overnachtingsmogelijkheden, dus moet je uitwijken naar West Yellowstone en dat is nog wel een uur of 2,5 naar Grand Teton.
Martin
Route via Oregon vind ik persoonlijk mooier dan via Spokane/Coeur d'Alene, maar is ook wel een stukje langer. Het gedeelte in zuid Idaho is minder interessant, vooral omdat je doordat je veel kms maakt, vooral over de snelweg zult rijden.
Ik zou de overnachting in Boise niet vastleggen. De route vanuit Bend is erg mooi (via de 26 en de 7) en tussen Baker City en Boise zijn genoeg plaatsen om een motel/hotel te vinden. Dan ben je minder afhankelijk van wat je onderweg allemaal wilt zien. Je kunt eventueel eind van de dag in Bend ook doorrijden naar Mitchell aan de 26 en daar overnachten in historic Oregon Hotel (http://theoregonhotel.net/). Daar heb je echt het gevoel in zo'n middle of nowhere te zitten. De route naar Boise wordt dan ook net wat korter. Onderweg nog wel even stoppen om naar Blue Basin te gaan kijken in John Day NM (+visitor center) en stoppen in Sumpter om even door de stad te lopen en bij de Gold Dredge te kijken is ook erg leuk. Baker City vonden wij niet bijzonder, dus die zou ik overslaan.
Yellowstone - Grand Teton is trouwens zeker geen 20 km (ja van grens tot grens), maar vooral afhankelijk van waar je overnacht in Yellowstone. In het park zal je namelijk (bijna) niets meer kunnen vinden aan overnachtingsmogelijkheden, dus moet je uitwijken naar West Yellowstone en dat is nog wel een uur of 2,5 naar Grand Teton.
Martin
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Voor de afstand van Sequoia (of Kings Canyon) naar SF kun je het beste eerst bepalen waar jullie gaan overnachten.
Three Rivers zoals Old Faithful noemde is een mogelijkheid, maar als je gaat kamperen is een overnachting in het park zelf wel mooi natuurlijk. En goedkoop. Kijk waar de campings liggen en bepaal dan met behulp van googlemaps de afstand (dit geldt voor alle parken). Als je geen wegen ziet zul je verder moeten inzoomen, dan zul je wel wat zien. Vanuit Grant Grove bijvoorbeeld (Kings Canyon) ben je iets eerder in SF dan vanuit Thee Rivers, maar als je ergens in sequoia kampeert zul je langer onderweg zijn. Hou ook rekening met de wegwerkzaamheden in Sequioa. Hier vind je een kaart van het park.
In Yellowstone zijn de afstanden helemaal groot; dus kijk goed hoe je je bezoek gaat indelen en waar je gaat overnachten.
Als je niet naar Sequoia gaat maar naar Yosemite zal het moeilijk – of onmogelijk – worden om een plaats in het park te vinden. Een overnachting aan de oostkant is mooi, ik ken het niet maar ik neem aan dat je Tioga Lake bedoelt?
Een extra dag zou ik gebruiken voor Yellowstone.
Marianne
Three Rivers zoals Old Faithful noemde is een mogelijkheid, maar als je gaat kamperen is een overnachting in het park zelf wel mooi natuurlijk. En goedkoop. Kijk waar de campings liggen en bepaal dan met behulp van googlemaps de afstand (dit geldt voor alle parken). Als je geen wegen ziet zul je verder moeten inzoomen, dan zul je wel wat zien. Vanuit Grant Grove bijvoorbeeld (Kings Canyon) ben je iets eerder in SF dan vanuit Thee Rivers, maar als je ergens in sequoia kampeert zul je langer onderweg zijn. Hou ook rekening met de wegwerkzaamheden in Sequioa. Hier vind je een kaart van het park.
In Yellowstone zijn de afstanden helemaal groot; dus kijk goed hoe je je bezoek gaat indelen en waar je gaat overnachten.
Als je niet naar Sequoia gaat maar naar Yosemite zal het moeilijk – of onmogelijk – worden om een plaats in het park te vinden. Een overnachting aan de oostkant is mooi, ik ken het niet maar ik neem aan dat je Tioga Lake bedoelt?
Een extra dag zou ik gebruiken voor Yellowstone.
Marianne
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Een hele mooie route van Portland naar Bend is natuurlijk via de Historic Columbia River Highway. Als je dan halverwege afslaat bij Hood River en de 35 neemt kom je langs Mount Hood, dat stuk hebben wij niet gereden maar het schijnt prachtig te zijn. Daarna de 26 en bij Redmond een kort bezoek aan Smith Rock SP (erg mooi)selena33 schreef:27 juli Portland - Bend (280 km mooie routes zijn welkom, Bend en omgeving moet prachtig zijn toch?)
28 juli Bend
Hou er rekening mee dat je tussen Bend en Boise in een andere tijdzone terechtkomt, de klok gaat dan een uur vooruit.
Bedankt voor al jullie tips!
Hoe zit het trouwens met motels tussen de steden in? Lijkt mij dat er elke 50 km wel wat te vinden is, dus ook in de wat kleinere plaatsjes / dorpjes of niet?
Hoe zit het trouwens met motels tussen de steden in? Lijkt mij dat er elke 50 km wel wat te vinden is, dus ook in de wat kleinere plaatsjes / dorpjes of niet?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Er zijn meestal voldoende motels te vinden maar niet overal even veel. Er zijn stukken waar je echt niets tegenkomt. Als ze er zijn, dan liggen er vaak meeerdere vlak bij elkaar. Steden kennen vaak zogenaamde business loops: een business loop heeft hetzelfde wegnummer als de snelweg en leidt je langs motels, winkelcentra etc. Je komt weer op je oorspronkelijke route uit. In jullie route zou je op het stuk van Bend naar Yellowstone niets vast hoeven te leggen, daar kom je wel wat tegen. Voor de rest heb je niet veel steden waartussen je iets zou willen zoeken, tenzij je heel ver van de parken af wilt zitten.
Eerst maar eens de route verder vormgeven lijkt me en in de parken gaan reserveren.
Marianne
Eerst maar eens de route verder vormgeven lijkt me en in de parken gaan reserveren.
Marianne
Bedankt vor jullie feedback!
@Marianne, denk dat deze route het wel gaat worden! Hoe zouden we hem nog verder kunnen vormgeven. Ja we moeten nu uitzoeken welke wegen we precies gaan nemen maar dat lijkt me niet het moeilijkst.
In de parken willen we primitief kamperen, dus desnoods op de campgrounds zonder hook ups.
Als je daar 's ochtends bent is het dan echt nodig om te reserveren?
@Marianne, denk dat deze route het wel gaat worden! Hoe zouden we hem nog verder kunnen vormgeven. Ja we moeten nu uitzoeken welke wegen we precies gaan nemen maar dat lijkt me niet het moeilijkst.
In de parken willen we primitief kamperen, dus desnoods op de campgrounds zonder hook ups.
Als je daar 's ochtends bent is het dan echt nodig om te reserveren?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Er staat meestal op de NPS-site wel hoe snel de campings vollopen. Blijft een inschatting natuurlijk. Jullie zijn nergens echt vroeg in de parken lijkt mij zo, dus ik zou niet op een first come first served camping rekenen. Kijken zeker voor Yellowstone en Yosemite of je nog iets kunt reserveren en wat de alternatieven zijn als er niets meer in het park vrij is.
De route is prima zo, zelf zou ik liever een dag extra in Yellowstone of Yosemite blijven, en dan de dag SLC schrappen bijvoorbeeld. Of Bend. Misschien erg mooi, maar niet zo bijzonder als Yellowstone.
Waar ga je in Olympic NP overnachten? Die 300 km vanuit Seattle lijkt me vrij ver.
Marianne
De route is prima zo, zelf zou ik liever een dag extra in Yellowstone of Yosemite blijven, en dan de dag SLC schrappen bijvoorbeeld. Of Bend. Misschien erg mooi, maar niet zo bijzonder als Yellowstone.
Waar ga je in Olympic NP overnachten? Die 300 km vanuit Seattle lijkt me vrij ver.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 50 Reacties
- 16630 Weergaves
-
Laatste bericht door paulr
-