Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis agha: Yellowstone - Arizona - Utah (graag commentaar)
Reis agha: Yellowstone - Arizona - Utah (graag commentaar)
Hoi, mag ik nogmaals jullie commentaar/opmerkingen op deze reisroute ?
Moet ik ergens langer blijven, vergeet ik dingen ? Ik heb nog 7 dagen over die ik er tegenaan kan gooien.
Van het laatste stuk naar Monument Valley ben ik niet zeker.
1/sep : aankomst Salt Lake City
overnachting SLC
2/sep : vertrek naar Grand Teton (504 km, 5,48u)
overnachting Jackson Hole ?
3/sep : dag in Grand Teton
's avonds vertrek naar Yellowstone (89,5 km, 1,23u)
overnachting West Yellowstone
4/sep : dag in Yellowstone
5/sep : dag in Yellowstone
6/sep : dag in Yellowstone (ballonvlucht ? of anders in Sedona)
7/sep : dag in Yellowstone
8/sep : vertrek naar Salt Lake City (516 km, 5,25u)
er is op het forum al gezegd dat dit een saaie route is. Suggesties/bezienswaardigheden om dit wat
aangenamer te maken ?
overnachting SLC
9/sep : vertrek naar Capitol Reef (375 km, 4,28u)
overnachting Torrey
10/sep : dag in Capitol Reef
overnachting Torrey
11/sep : vertrek en dag in Bryce Canyon (176 km, 2,28u)
overnachting Panguitch
12/sep : vertrek en dag in Page (246 km, 3u)
overnachting Page
kent iemand alternatieve overnachting voor Page want heb alleen dure hotels gevonden
extra dag nodig voor Page ?
13/sep : vertrek naar Grand Canyon (223 km, 2,48u), wandelen
overnachting Williams
extra dag nodig voor GC ?
14/sep : dag in Grand Canyon, heli-vlucht
overnachting Williams ((94,8 km, 1,16u)
15/sep : vertrek en dag in Sedona (94,5 km, 1,4u)
overnachting Sedona/Flagstaff ?
16/sep : dag in Sedona (ballonvlucht ?)
'sa avonds vertrek en overnachting Holbrook (190,3 km, 1,59u)
extra dag nodig voor Sedona ?
17/sep : vertrek en bezichtigen Petrified Forest (61,1 km, 0,54u)
ook nog naar canyon de Chelly (179,4 km, 2,15u)
iemand suggesties voor accomodatie want vind in Chinle niks betaalbaar ?
's avonds doorrijden voor overnachting Mexican Hat (182,9 km, 2,18u)
18/sep halve dag in Monument Valley (39,3 km, 0,35u)
daarna vertrek naar Moab (240,7 km, 2,58u), halve dag in Moab en overnachting
19/sep dag in Canyonlands (68 km, 1,17u)
overnachting Moab
extra dag nodig voor Canyonlands ?
20/sep dag in Canyonlands (68 km, 1,17u)
overnachting Moab
21/sep dag in Arches (30,5 km, 0,43u)
overnachting Moab
22/sep vertrek naar Salt Lake City (391,6 km, 4,38u)
overnachting SLC
23/sep vlucht terug
En dan tenslotte nog een discussiepunt met mijn reisgenoot. In de grootstad (hoewel we er amper aandoen) hoeven we voor mijn part geen hotel gereserveerd hebben (Salt Lake City, Williams) , maar ik heb de grootste moeite om betaalbare hotels te vinden in de buurt van de parken (Kayenta, Chinle, Yellowstone) (2x een single room (of double room voor 1 persoon). Mijn reisgenoot wil eigenlijk geen hotels op voorhand reserveren want dan voelt-ie zich wat beknot denk ik, terwijl ik in sommige plaatsen amper accomodatie vind, die hij nog wil betalen want hij wil niet te veel betalen. Wat is jullie mening hierover ? Trouwens als ik het hier niet op internet vind, waarom zou ik het dan in de VS wel vinden ?
Alvast bedankt voor jullie commentaar.
Moet ik ergens langer blijven, vergeet ik dingen ? Ik heb nog 7 dagen over die ik er tegenaan kan gooien.
Van het laatste stuk naar Monument Valley ben ik niet zeker.
1/sep : aankomst Salt Lake City
overnachting SLC
2/sep : vertrek naar Grand Teton (504 km, 5,48u)
overnachting Jackson Hole ?
3/sep : dag in Grand Teton
's avonds vertrek naar Yellowstone (89,5 km, 1,23u)
4/sep : dag in Yellowstone
5/sep : dag in Yellowstone
6/sep : dag in Yellowstone (ballonvlucht ? of anders in Sedona)
7/sep : dag in Yellowstone
8/sep : vertrek naar Salt Lake City (516 km, 5,25u)
er is op het forum al gezegd dat dit een saaie route is. Suggesties/bezienswaardigheden om dit wat
aangenamer te maken ?
overnachting SLC
9/sep : vertrek naar Capitol Reef (375 km, 4,28u)
overnachting Torrey
10/sep : dag in Capitol Reef
overnachting Torrey
11/sep : vertrek en dag in Bryce Canyon (176 km, 2,28u)
overnachting Panguitch
12/sep : vertrek en dag in Page (246 km, 3u)
overnachting Page
kent iemand alternatieve overnachting voor Page want heb alleen dure hotels gevonden
extra dag nodig voor Page ?
13/sep : vertrek naar Grand Canyon (223 km, 2,48u), wandelen
overnachting Williams
extra dag nodig voor GC ?
14/sep : dag in Grand Canyon, heli-vlucht
overnachting Williams ((94,8 km, 1,16u)
15/sep : vertrek en dag in Sedona (94,5 km, 1,4u)
overnachting Sedona/Flagstaff ?
16/sep : dag in Sedona (ballonvlucht ?)
'sa avonds vertrek en overnachting Holbrook (190,3 km, 1,59u)
extra dag nodig voor Sedona ?
17/sep : vertrek en bezichtigen Petrified Forest (61,1 km, 0,54u)
ook nog naar canyon de Chelly (179,4 km, 2,15u)
iemand suggesties voor accomodatie want vind in Chinle niks betaalbaar ?
's avonds doorrijden voor overnachting Mexican Hat (182,9 km, 2,18u)
18/sep halve dag in Monument Valley (39,3 km, 0,35u)
daarna vertrek naar Moab (240,7 km, 2,58u), halve dag in Moab en overnachting
19/sep dag in Canyonlands (68 km, 1,17u)
overnachting Moab
extra dag nodig voor Canyonlands ?
20/sep dag in Canyonlands (68 km, 1,17u)
overnachting Moab
21/sep dag in Arches (30,5 km, 0,43u)
overnachting Moab
22/sep vertrek naar Salt Lake City (391,6 km, 4,38u)
overnachting SLC
23/sep vlucht terug
En dan tenslotte nog een discussiepunt met mijn reisgenoot. In de grootstad (hoewel we er amper aandoen) hoeven we voor mijn part geen hotel gereserveerd hebben (Salt Lake City, Williams) , maar ik heb de grootste moeite om betaalbare hotels te vinden in de buurt van de parken (Kayenta, Chinle, Yellowstone) (2x een single room (of double room voor 1 persoon). Mijn reisgenoot wil eigenlijk geen hotels op voorhand reserveren want dan voelt-ie zich wat beknot denk ik, terwijl ik in sommige plaatsen amper accomodatie vind, die hij nog wil betalen want hij wil niet te veel betalen. Wat is jullie mening hierover ? Trouwens als ik het hier niet op internet vind, waarom zou ik het dan in de VS wel vinden ?
Alvast bedankt voor jullie commentaar.
Laatst gewijzigd door agha op 29 mei 2012, 14:10, 1 keer totaal gewijzigd.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Yellowstone - Arizona - Utah (graag jullie commentaar)
Wat vinden jullie betaalbaar? Wat heb je in Page gevonden wat te duur is? Heb je naar de Motel6 gekeken? Er zijn weinig alternatieven in de buurt.
Begrijp ik uit je opmerkingen over de single rooms (dat kennen ze niet echt, je betaalt per kamer en je zult altijd 1 of 2 tweepersoonsbedden hebben) dat jullie afzonderlijke kamers willen? Dan zal het overnachten inderdaad erg duur worden. Is het niet mogelijk om een kamer met 2 bedden te delen? Dat scheelt je de helft van de kosten.
Waarom wil je in West Yellowstone overnachten in plaats van in het park? En waarom in Williams overnachten en niet in de GC zelf? Heb je al eens op http://www.xanterra.com naar de mogelijkheden gekeken?
De route lijkt me wel mooi zo, het is wel wat onduidelijk lezen, misschien goed om ook even een overzicht te maken per dag met alleen begin- en eindpunt? Dat leest wel zo gemakkelijk.
Ik mis Zion, dat is wel jammer.
Voor de route zou je eens kunnen kijken of het mooier is om vanuit Yellowstone naar Moab te gaan (via Flaming Gorge), dus eerst het oostelijke stuk, en dan op de terugweg het westelijke deel van het rondje. Liggen de tickets al vast?
Marianne
Begrijp ik uit je opmerkingen over de single rooms (dat kennen ze niet echt, je betaalt per kamer en je zult altijd 1 of 2 tweepersoonsbedden hebben) dat jullie afzonderlijke kamers willen? Dan zal het overnachten inderdaad erg duur worden. Is het niet mogelijk om een kamer met 2 bedden te delen? Dat scheelt je de helft van de kosten.
Waarom wil je in West Yellowstone overnachten in plaats van in het park? En waarom in Williams overnachten en niet in de GC zelf? Heb je al eens op http://www.xanterra.com naar de mogelijkheden gekeken?
De route lijkt me wel mooi zo, het is wel wat onduidelijk lezen, misschien goed om ook even een overzicht te maken per dag met alleen begin- en eindpunt? Dat leest wel zo gemakkelijk.
Ik mis Zion, dat is wel jammer.
Voor de route zou je eens kunnen kijken of het mooier is om vanuit Yellowstone naar Moab te gaan (via Flaming Gorge), dus eerst het oostelijke stuk, en dan op de terugweg het westelijke deel van het rondje. Liggen de tickets al vast?
Marianne
Re: Yellowstone - Arizona - Utah (graag jullie commentaar)
Nog 7 dagen Extra ? Die krijg je makkelijk ingevuld hoor. Zeker Zion erbij, en dan misschien via Las Vegas, Death Valley en zo naar de Grand Canyon (onderlangs dus)
Verder zou ik eerst naar Yellowstone rijden en dan op de terugweg naar Grand Teton gaan. Reden: je zal erg vroeg wakker zijn door de jetlag en je kan dus op de eerste dag vroeg vertrekken en veel kilometers maken.
Qua hotels heeft Marriane al de benodigde info gegeven (en vragen gesteld)
Bart
Verder zou ik eerst naar Yellowstone rijden en dan op de terugweg naar Grand Teton gaan. Reden: je zal erg vroeg wakker zijn door de jetlag en je kan dus op de eerste dag vroeg vertrekken en veel kilometers maken.
Qua hotels heeft Marriane al de benodigde info gegeven (en vragen gesteld)

Bart
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
You can't milk a cow with your hands in your pants
Re: Reis agha: Yellowstone - Arizona - Utah (graag commentaa
Hoi Marianne,
We willen (of ik dus), elk een kamer, omdat ik zo’n slechte ervaring heb met een snurker (en zelf ben ik een lichte slaper) dat ik gezworen heb dat nooit meer te doen.
100 euro per kamer (omdat we ze alleen betalen), vind ik heel ruim, en mijn reisgenoot zal dat niet willen betalen. Reden waarom ik bijvoorbeeld in Williams logeer (i.p.v. Grand Canyon), en West Yellowstone is omdat ik niks onder 100 euro vind dichterbij. Ik heb al op verschillende sites gekeken voor hotels en soms valt dat erg tegen.
Ik had oorspronkelijk een route van Yellowstone naar beneden via Flaming Gorge, of via Salt Lake City, maar mijn reisgenoot heeft twee lussen voorgesteld wat voor mij ook goed is. Ik denk dat één van de reden is dat de dropoff kosten van de auto dan wegvallen, omdat we hem terug inleveren in Salt Lake City. Maar ik denk dat ik weet wat je bedoelt, in plaats van twee lussen, één grote ronde. Van Salt Lake City naar Yellowstone, dan langs de andere kant naar Moab, en de hele ronde doen en terug uitkomen bij Salt Lake City. Dat kan ik zeker bekijken.
Er ligt nog niks vast op dit moment.
Zion slaan we bewust over. Ik weet dat hier grote voor- en tegenstaanders zijn (nou ja, tegenstaander kun je natuurlijk nooit zijn). We hebben het allebei al gezien (een groot deel van de rest ook al, maar dat willen we nog eens zien), en vinden het heel mooi, maar in zijn geheel genomen is het voor ons geen must.
Hartelijk bedankt voor de commentaar.
Ik ben van het standpunt dat het niet echt verantwoord is om te vertrekken zonder zeker te zijn van een slaapplaats. Zijn jullie het daarmee eens ? Dat is zowat het enige waar mijn reisgenoot (die ik via een reisforum heb leren kennen) en ik het niet over eens zijn.
We willen (of ik dus), elk een kamer, omdat ik zo’n slechte ervaring heb met een snurker (en zelf ben ik een lichte slaper) dat ik gezworen heb dat nooit meer te doen.
100 euro per kamer (omdat we ze alleen betalen), vind ik heel ruim, en mijn reisgenoot zal dat niet willen betalen. Reden waarom ik bijvoorbeeld in Williams logeer (i.p.v. Grand Canyon), en West Yellowstone is omdat ik niks onder 100 euro vind dichterbij. Ik heb al op verschillende sites gekeken voor hotels en soms valt dat erg tegen.
Ik had oorspronkelijk een route van Yellowstone naar beneden via Flaming Gorge, of via Salt Lake City, maar mijn reisgenoot heeft twee lussen voorgesteld wat voor mij ook goed is. Ik denk dat één van de reden is dat de dropoff kosten van de auto dan wegvallen, omdat we hem terug inleveren in Salt Lake City. Maar ik denk dat ik weet wat je bedoelt, in plaats van twee lussen, één grote ronde. Van Salt Lake City naar Yellowstone, dan langs de andere kant naar Moab, en de hele ronde doen en terug uitkomen bij Salt Lake City. Dat kan ik zeker bekijken.
Er ligt nog niks vast op dit moment.
Zion slaan we bewust over. Ik weet dat hier grote voor- en tegenstaanders zijn (nou ja, tegenstaander kun je natuurlijk nooit zijn). We hebben het allebei al gezien (een groot deel van de rest ook al, maar dat willen we nog eens zien), en vinden het heel mooi, maar in zijn geheel genomen is het voor ons geen must.
Hartelijk bedankt voor de commentaar.
Ik ben van het standpunt dat het niet echt verantwoord is om te vertrekken zonder zeker te zijn van een slaapplaats. Zijn jullie het daarmee eens ? Dat is zowat het enige waar mijn reisgenoot (die ik via een reisforum heb leren kennen) en ik het niet over eens zijn.
-
- Amerikakenner
- Partner van: a.ka. Damzkie
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Hallo Agha,
Ziet er uit als een mooie route, ook al is het niet heel goed leesbaar. Misschien kun je het in een van-naar vorm uitschrijven. Dus:
1. Huis- SLC
2. SLC - Grand Teton
3. Grand Teton - Yellowstone
enz..
Met 7 dagen extra zou je ook South Dakota mee kunnen pakken en vanaf daar naar Moab rijden.
Qua kostenbesparing zou je ook kunnen overwegen om op sommige plekken wel een kamer te delen. Wij zaten vorig jaar in een soortgelijke situatie, vriend en ik op reis met mijn schoonouders. Je wilt natuurlijk graag regelmatig wat privacy, maar om de kosten te drukken deelden we in de parken/op dure plekken zoals Page en Moab met z'n vieren een kamer. Max 2-3 nachten achter elkaar samen en daarna weer een paar nachten zelf. Dus voordat je elkaar zat bent of teveel slaapgebrek hebt weer even je eigen plek. Misschien voor jullie ook een optie?
Wat betreft vastleggen van de eerste nacht, dat zou ik zelf zeker doen! Hoef je na een lange reis niet meer te gaan zoeken. Bovendien kan je bij de douane om een verblijfadres gevraagd worden. Je kunt natuurlijk wat verzinnen, maar ik weet niet hoe dat verder werkt.
Ziet er uit als een mooie route, ook al is het niet heel goed leesbaar. Misschien kun je het in een van-naar vorm uitschrijven. Dus:
1. Huis- SLC
2. SLC - Grand Teton
3. Grand Teton - Yellowstone
enz..
Met 7 dagen extra zou je ook South Dakota mee kunnen pakken en vanaf daar naar Moab rijden.
Qua kostenbesparing zou je ook kunnen overwegen om op sommige plekken wel een kamer te delen. Wij zaten vorig jaar in een soortgelijke situatie, vriend en ik op reis met mijn schoonouders. Je wilt natuurlijk graag regelmatig wat privacy, maar om de kosten te drukken deelden we in de parken/op dure plekken zoals Page en Moab met z'n vieren een kamer. Max 2-3 nachten achter elkaar samen en daarna weer een paar nachten zelf. Dus voordat je elkaar zat bent of teveel slaapgebrek hebt weer even je eigen plek. Misschien voor jullie ook een optie?
Wat betreft vastleggen van de eerste nacht, dat zou ik zelf zeker doen! Hoef je na een lange reis niet meer te gaan zoeken. Bovendien kan je bij de douane om een verblijfadres gevraagd worden. Je kunt natuurlijk wat verzinnen, maar ik weet niet hoe dat verder werkt.
2011: New York + Southwest: http://www.adamsusa.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012: Vegas + Northwest: http://www.nwusa2012.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2013: Vegas + Southwest: http://www.swusa2013.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012: Vegas + Northwest: http://www.nwusa2012.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2013: Vegas + Southwest: http://www.swusa2013.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Dat zal eerder bij Immigrations gebeuren, denk ik. Een eerste overnachting zou ik sowieso vooraf vastleggen. Het heeft m.i. weinig zin om na een lange vliegreis nog op zoek naar een hotelkamer te moeten gaan.damzkie schreef:Bovendien kan je bij de douane om een verblijfadres gevraagd worden.
@ agha: Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Blijf goed zoeken, zowel in Yellowstone als in de GC zijn ook in het park wel mogelijkheden voor onder de 100 euro (zelfs onder de 100 dollar) per kamer. En zoals gezegd: misschien is zo nu en dan een kamer delen toch een oplossing (in combinatie met oordopjes), dat scheelt echt heel veel geld.
Ik zou zoveel mogelijk van te voren vastleggen omdat je dan nog op je gemak naar goedkope oplossingen kunt zoeken. Dat zal ter plekke niet meevallen, of in elk geval erg veel tijd kosten (zowel om te zoeken als om heen en weer te rijden naar het park).
Marianne
Ik zou zoveel mogelijk van te voren vastleggen omdat je dan nog op je gemak naar goedkope oplossingen kunt zoeken. Dat zal ter plekke niet meevallen, of in elk geval erg veel tijd kosten (zowel om te zoeken als om heen en weer te rijden naar het park).
Marianne
alternatief voorstel : West-VS
Dit is de route die mijn reisgenoot voorstelt. Mag ik nogmaals om jullie commentaar vragen.
Hebben we overal genoeg tijd denk je ?
Dag 1 : vliegen naar Salt Lake City en X km afhankelijk van aankomsttijd.
Dag 2 : naar Jackson.
Dag 3 : Grand Teton N.P.
Dag 4 : naar Yellowstone,door Y.N.P. (overnachten west Yellowstone ?)
Dag 5 en 6 : bezoek Yellowstone N.P.
Dag 7 : Yellowstone naar Loa.
Dag 8 : Loa-Panguitch,onderweg Capital Reef.
Dag 9 : Bryce Canyon N.P.
Dag 10 : Panguitch- North Rim Grand Canyon N.P.
Dag 11 : North Rim
Dag 12 : North Rim- Cameron (Flagstaff)
Dag 13 : Grand Canyon (South Rim)
Dag 14 : Grand Canyon (heli)
Dag 15 : Cameron (Fl.) -Sedona
Dag 16 : Sedona
Dag 17 : Sedona-Holbrook ,onderweg Meteor Crater.
Dag 18 : Holbrook-Chinle,onderweg Petrified Forest N.P.en Cottonwood ?
Dag 19 : Chinle-Kayenta (Bluff),onderweg Canyon de Chelly
Dag 20 : Kayenta (Bl.)-Moab,onderweg Monument Valley
Dag 21 : Canyonlands N.P.
Dag 22 : Arches N.P.
Dag 23 : Moab- Salt Lake City
Dag 24 : Salt Lake City
Dag 25 : Vliegen
Dag 26 : Aankomst
Alvast bedankt.
Hebben we overal genoeg tijd denk je ?
Dag 1 : vliegen naar Salt Lake City en X km afhankelijk van aankomsttijd.
Dag 5 en 6 : bezoek Yellowstone N.P.
Alvast bedankt.
Laatst gewijzigd door markro op 04 jun 2012, 16:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Berichten over dezelfde route samengevoegd om overzicht te houden en dubbele antwoorden te voorkomen.
Reden: Berichten over dezelfde route samengevoegd om overzicht te houden en dubbele antwoorden te voorkomen.
- markgoestoamerica
- Amerikakenner
- Contacteer:
Je hebt een erg mooie reis voor de boeg, veel mijlen... en dan heb je weinig tijd om op zoek te gaan naar een geschikt hotel....
Ik zou alle overnachtingen van te voren boeken! Een camper huren en camping plaatsen reserveren is een goed alternatief!.
(al zou ik voor hotels kiezen...)
Ik zou alle overnachtingen van te voren boeken! Een camper huren en camping plaatsen reserveren is een goed alternatief!.
(al zou ik voor hotels kiezen...)
If you can dream it...
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Jullie trekken zo wel erg veel tijd uit voor de Grand Canyon. Zowel de North Rim als de South rim zijn prachtig, en ook verschillend, maar om nu beide te doen zo vlak achterelkaar is misschien iets te veel van het goede?
De rit van Yellowstone naar Loa (daar had ik nog niet eerder van gehoord) is te lang voor 1 dag lijkt me. Overweeg eens om eerst van sLC naar Yellowstone te gaan en dan via Grand Teton naar het zuiden, dan lukt het misschien wel in 1 dag naar Loa. Waarom Loa en waarom Panguitch? Is dat vanwege de prijs?
Kayenta zou ook niet mijn eerste keus zijn, kijk eens naar een cabin bij Goulding's Lodge, is niet duur, en je zit er heel mooi.
Laat je Page vallen vanwege de motels? Heb je nog gekeken naar de mogelijkheden daar? Bijvoorbeeld de Motel6 zoals ik al eerder noemde, of misschien de Red rock Motel?
Marianne
De rit van Yellowstone naar Loa (daar had ik nog niet eerder van gehoord) is te lang voor 1 dag lijkt me. Overweeg eens om eerst van sLC naar Yellowstone te gaan en dan via Grand Teton naar het zuiden, dan lukt het misschien wel in 1 dag naar Loa. Waarom Loa en waarom Panguitch? Is dat vanwege de prijs?
Kayenta zou ook niet mijn eerste keus zijn, kijk eens naar een cabin bij Goulding's Lodge, is niet duur, en je zit er heel mooi.
Laat je Page vallen vanwege de motels? Heb je nog gekeken naar de mogelijkheden daar? Bijvoorbeeld de Motel6 zoals ik al eerder noemde, of misschien de Red rock Motel?
Marianne
Bedankt Marianne.
Ikzelf ben er ook eerder voor om naar Page te gaan en de North Rim over te slaan. Loa vind ik ook veel in één dag.
Ik heb wel iets gevonden in Mexican Hat om te overnachten i.p.v. Kayenta.
Jullie commentaar wordt gewaardeerd.
Ikzelf ben er ook eerder voor om naar Page te gaan en de North Rim over te slaan. Loa vind ik ook veel in één dag.
Ik heb wel iets gevonden in Mexican Hat om te overnachten i.p.v. Kayenta.
Jullie commentaar wordt gewaardeerd.
- Doockles
- Amerika-expert
- Partner van: Pietro
De North rim overslaan is misschien inderdaad geen slecht idee. Je zou er eventueel wel 1 nacht kunnen blijven en dan van daar naar Page rijden via de 89alt (mooi
). Ik weet wel niet of er nog veel overnachtingsmogelijkheden zijn. Het is vaak al een aantal maanden op voorhand volgeboekt. Maar zowel South als North is misschien wat veel. Zonder de North rim kan je van Bryce naar Page rijden (eventueel via de 89alt) en dan van Page naar GC South Rim.
Dag 17 tot 20 hebben we 2 jaar geleden ook ongeveer zo gedaan. Wij hebben wel in Winslow overnacht ipv Holbrook en in MV zelf. De dagindeling was wel hetzelfde en ik vond het een leuke route.

Dag 17 tot 20 hebben we 2 jaar geleden ook ongeveer zo gedaan. Wij hebben wel in Winslow overnacht ipv Holbrook en in MV zelf. De dagindeling was wel hetzelfde en ik vond het een leuke route.

Onze reisverslagen:
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
Re: alternatief voorstel : West-VS
Had je eerst nog 7 dagen over en nu nog 4?
Dan zou ik van Yellowstone naar het zuiden via Vernal naar Moab gaan. Of in Provo overnachten en de dag daarna meer tijd voor Capitol Reef NP nemen. In plaats van Loa kun je ook een paar mijl verder naar Bicknell gaan. Daar zitten 2 budgetmotels en het Sunglow heeft één van de beste familierestaurants in de regio. In Torrey zelf is Captitol Reef Inn & Cafe een budgetoptie.
Voor Yellowstone kun je de dagen over de noord- en zuidloop verdelen en ook een nacht in Gardiner, net te noorden van het park overnachten. Wij zaten daar in het Westernaire Motel. In West Yellowstone zaten we in het Evergreen Motel.
Voor page is Red Rock Motel een goede budgetoptie.
North en South is inderdaad veel, dan zou ik North vervangen door Zion en wil je daar goedkoop, dan is Hurricane de beste optie. Maar Springdale veel handiger.
In plaats van Holbrook zou ik Winslow kiezen. Daar zit één van de beter Motel6-en.
In Moab is Inca Inn nog betaalbaar, probeer daar buiten het weekend te zijn.
De goedkoopste optie voor Grand Canyon is Flagstaff, maar dan zit je vrij ver van de Rim. Ik vind zelf Bright Angel Lodge een mooie optie.
Neem oordopjes mee en kamers met twee bedden (die hebben ze hier heel veel). Oordopjes gebruik ik ook altijd in het vliegtuig.
Johan
(Ik reis nu bijna 10 weken door het zuidwesten. Mijn gemiddelde zit nu inclusief tax net onder $53, en dat is veel minder dan 100 euro. Soms zijn cabins op campgrounds ook niet zo duur.)
Dan zou ik van Yellowstone naar het zuiden via Vernal naar Moab gaan. Of in Provo overnachten en de dag daarna meer tijd voor Capitol Reef NP nemen. In plaats van Loa kun je ook een paar mijl verder naar Bicknell gaan. Daar zitten 2 budgetmotels en het Sunglow heeft één van de beste familierestaurants in de regio. In Torrey zelf is Captitol Reef Inn & Cafe een budgetoptie.
Voor Yellowstone kun je de dagen over de noord- en zuidloop verdelen en ook een nacht in Gardiner, net te noorden van het park overnachten. Wij zaten daar in het Westernaire Motel. In West Yellowstone zaten we in het Evergreen Motel.
Voor page is Red Rock Motel een goede budgetoptie.
North en South is inderdaad veel, dan zou ik North vervangen door Zion en wil je daar goedkoop, dan is Hurricane de beste optie. Maar Springdale veel handiger.
In plaats van Holbrook zou ik Winslow kiezen. Daar zit één van de beter Motel6-en.
In Moab is Inca Inn nog betaalbaar, probeer daar buiten het weekend te zijn.
De goedkoopste optie voor Grand Canyon is Flagstaff, maar dan zit je vrij ver van de Rim. Ik vind zelf Bright Angel Lodge een mooie optie.
Neem oordopjes mee en kamers met twee bedden (die hebben ze hier heel veel). Oordopjes gebruik ik ook altijd in het vliegtuig.
Johan
(Ik reis nu bijna 10 weken door het zuidwesten. Mijn gemiddelde zit nu inclusief tax net onder $53, en dat is veel minder dan 100 euro. Soms zijn cabins op campgrounds ook niet zo duur.)
Bedankt voor de tips, Johan !
We zijn er nog niet helemaal uit. Welke van de twee routes zou je voorkeur hebben ?
(Sorry, ik krijg ze niet naast mekaar gezet).
Route 1 (North Rim)
Dag 1 : vliegen nr Salt Lake City en X km afh.v. aankomsttijd.
Dag 5 : bezoek Yellowstone N.P.
Dag 6 : bezoek Yellowstone N.P.
Route 2 (geen North Rim, Page)
dag 1 : aankomst Salt Lake City
dag 2 : Yellowstone NP
dag 3 : Yellowstone (dag)
dag 4 : Yellowstone (dag)
dag 5 : Yellowstone (dag)
dag 6 : Yellowstone (dag)
dag 7 : Grand Teton
dag 8 : vertrek naar Salt Lake City
dag 9 : naar Capitol Reef
dag 10 : Capitol Reef (dag)
dag 11 : naar Bryce Canyon
dag 12 : naar Page
dag 13 : Page
dag 14 : naar Grand Canyon (dag)
dag 15 : Grand Canyon (dag)
dag 16 : Grand Canyon (dag)
dag 17 : Sedona (dag)
dag 18 : Sedona
dag 19 : naar Petrified Forest - Canyon de Chelly
dag 20 : naar Monument Valley
dag 21 : naar Canyonlands
dag 22 : Canyonlands
dag 23 : naar Arches
dag 24 : naar Salt Lake City
dag 25 : dag Salt Lake City
dag 26 : Terugvlucht
Jullie input wordt weerom gewaardeerd.
(Sorry, ik krijg ze niet naast mekaar gezet).
Route 1 (North Rim)
Dag 1 : vliegen nr Salt Lake City en X km afh.v. aankomsttijd.
Dag 5 : bezoek Yellowstone N.P.
Dag 6 : bezoek Yellowstone N.P.
Route 2 (geen North Rim, Page)
dag 1 : aankomst Salt Lake City
dag 2 : Yellowstone NP
dag 3 : Yellowstone (dag)
dag 4 : Yellowstone (dag)
dag 5 : Yellowstone (dag)
dag 6 : Yellowstone (dag)
dag 7 : Grand Teton
dag 8 : vertrek naar Salt Lake City
dag 9 : naar Capitol Reef
dag 10 : Capitol Reef (dag)
dag 11 : naar Bryce Canyon
dag 12 : naar Page
dag 13 : Page
dag 14 : naar Grand Canyon (dag)
dag 15 : Grand Canyon (dag)
dag 16 : Grand Canyon (dag)
dag 17 : Sedona (dag)
dag 18 : Sedona
dag 19 : naar Petrified Forest - Canyon de Chelly
dag 20 : naar Monument Valley
dag 21 : naar Canyonlands
dag 22 : Canyonlands
dag 23 : naar Arches
dag 24 : naar Salt Lake City
dag 25 : dag Salt Lake City
dag 26 : Terugvlucht
Jullie input wordt weerom gewaardeerd.
Route 2.
Yellowstone is prachtig en groot. Er zijn veel verschillende dingen te zien, dus je hebt er veel tijd nodig. De Grand Canyon is ook prachtig, maar heb je sneller gezien. Tenzij je echt lange wandelingen de canyon in wilt maken?
Yellowstone is prachtig en groot. Er zijn veel verschillende dingen te zien, dus je hebt er veel tijd nodig. De Grand Canyon is ook prachtig, maar heb je sneller gezien. Tenzij je echt lange wandelingen de canyon in wilt maken?
Dankjewel Felicitas. L-a-n-g-e wandelingen gaan we niet maken.
Dan houd ik in het achterhoofd eerder meer tijd voor Yellowstone dan voor de Grand Canyon.
Dan houd ik in het achterhoofd eerder meer tijd voor Yellowstone dan voor de Grand Canyon.
Je zou route 2 ook in andere volgorde kunnen doen:
SLC - Yellowstone - Grand Teton - Vernal (via Flaming Gorge National Recreation Area) - Moab - Monument Valley - Chinle - Petrified Forest NP - Sedona - Grand Canyon South Rim - Page - Bryce - Capitol Reef - SLC
SLC - Yellowstone - Grand Teton - Vernal (via Flaming Gorge National Recreation Area) - Moab - Monument Valley - Chinle - Petrified Forest NP - Sedona - Grand Canyon South Rim - Page - Bryce - Capitol Reef - SLC
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou ook gaan voor de 2e route. Voor alleen de South Rim is 2 volle dagen misschien wat veel maar ik vind het wel mooi. Heb je mijn 2011-verslag al eens bekeken? Wij hadden er 2 nachten, maar dat was eigenlijk te weinig tijd om meerdere afdalingen te maken, en we hebben ook geen helikoptervlucht gedaan. Ga wle iets IN het park zoeken; het is jammer dat je nog steeds niets geboekt hebt. De Bright Angel Lodge maar ook Maswik en yavapai Lodge hebben niet al te dure accommodatie en het is heel mooi om in elk geval 1 nacht in het park te zitten. Regelmatig kijken, en bellen als je niets op xanterra ziet! Het is echt al vol in september en dat geldt ook voor Yellowstone. Annuleren kan gratis.
Als je zowel de North als South Rim wilt doen zou ik zeker nog een dag Page tussenvoegen. Accommodatie aan de NR zal echter nu moeilijk te vinden zijn, en het is ook prijzig.
Marianne
Als je zowel de North als South Rim wilt doen zou ik zeker nog een dag Page tussenvoegen. Accommodatie aan de NR zal echter nu moeilijk te vinden zijn, en het is ook prijzig.
Marianne
- Doockles
- Amerika-expert
- Partner van: Pietro
Als ik snel even kijk naar de Grand Canyon Lodge aan de north rim voor september zie ik dat er enkel nog 1 ding vrij is voor de nacht van 5 op 6 september. Je kan altijd nog eens kijken voor de Kaibab Lodge en aan Jacobs Lake, maar volgens mij gaat het daar ook allemaal volgeboekt zijn. En het is ook echt nog wel een eindje rijden van die plaatsen naar de eigenlijk rim.
Onze reisverslagen:
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties