SpaceAce schreef:
De groep vond ze he-le-maal niets. Niemand praatte met ze, of het waren juist van die 'haantje-de-voorste' types. Laatste dag van de rondreis wilden ze weer op hun plekkie in de bus zitten (na 16 dagen had iedereen een eigen plek in de bus gecreeërd. Zo ook hun. Ze hadden ook hun spullen nog op de stoelen gezet, maar nadat ze bij een stop weer in wilde stappen, was daar een dame gaan zitten. Ze was even gescheiden gaan zitten van haar vriendin omdat ze zo beide mooi relaxt konden gaan liggen. Pardon?! Nadat mijn vriendin gevraagd had of ze dan ergens anders wilden gaan zitten (want de bus zat immers niet vol) weigerde ze dat. Mijn vriendin ging uiteindelijk met haar vriend maar ergens anders zitten. Toen ze na een kwartier ofzo een pen uit d'r tas wilde halen welke nog bij hun oude stoelen stond dus (om een puzzel of iets dergelijks te maken) zag ze dat deze mevrouw gezellig met haar pen al een puzzel aan het maken was. Pardon?! Nadat er hierover iets gezegt was tegen de leiding, trok ze er nog steeds niets van aan.
Nou ja, dat is wel heel belachelijk. Maar dat is volgens mij wel vrij uitzonderlijk hoor. Ik heb nu met 5 verschillende reisorganisaties een groepsreis gemaakt en ken veel mensen die ook bij verschillende reisorganisaties een groepsreis hebben gemaakt, en heb nog nooit zulke negatieve ervaringen gehoord.
Ja, Peter Langhout was bij ons ook niet echt leuk, maar zulke dingen heb ik toch nog nooit meegemaakt.
In bijna iedere groep hebben we trouwens wel wat irritante mensen meegemaakt, die niet geschikt zijn voor een groepsreis, maar die dat zelf nog moesten ondervinden
Ook vond mijn vriendin het raar dat, na die 16-daagse rondreis, men gewoon bij elkaar moest gaan eten. In principe sliep men nog wel allemaal in hetzelfde hotel, maar je was wel verplicht om op een bepaald tijdstip bij elkaar weer aan tafel te gaan zitten.... (terwijl je dus de gehele dag al iets anders gedaan hebt - apart).
Dat heb ik ook nog nooit gehoord. Ik heb wel eens van iemand gehoord die een Djoser reis had gemaakt dat er werd gezegd hoe laat en ik welk restaurant ze gingen eten, maar ze waren dan altijd nog vrij om iets anders te gaan doen.
Blijkbaar is het niet zo dat je bij elke rondreis met het eten mag doen wat je wil.
Nou, ik heb het in ieder geval nog nooit anders meegemaakt of gehoord. Mag ik vragen bij welke reisorganisatie ze die reis heeft gemaakt? Dan ga ik daar in ieder geval nooit mee op reis
Toch wel ja? Niet een keertje proberen zelf iets in elkaar te knutselen?
Dat vind ik eigenlijk één van de leukste dingen van een vakantie: de voorpret! Met zelf in elkaar knutselen en dingen uitzoeken ben je toch nèt iets intensiever bezig met je voorpret dan eventjes een georganseerde groepsreis uitzoeken en dan maar wachten tot de datum komt...
Bedoel, heb je eigenlijk al eens ooit zelfstandig een rondreis gedaan?
Nee, nooit gedaan en ik denk niet dat we dat gaan doen. Probleem 1 is al dat we niet zelf kunnen rijden, omdat ik helemaal niet rijd en Gerbert met een knieprobleem zit, waardoor hij geen lange afstanden kan rijden.
Dan zouden we sowieso met het openbaar vervoer moeten reizen en in de meeste landen zie ik dat niet zitten, omdat ik de mensen daar niet kan verstaan en dan zou ik gestressd raken

In Amerika zou dat probleem natuurlijk niet aanwezig zijn, maar we vinden het allebei wel prettig dat er dingen voor ons geregeld worden. Dat scheelt gewoon een hoop gedoe en dan heb je meer tijd om dingen te bekijken. Bovendien weet zo'n reisorganisatie precies waar de leuke plekken zijn door hun jarenlange ervaring.
Bovendien zijn wij allebei gezelschapsmensen, ik vind het hartstikke leuk om alleen met Gerbert te eten en iets te doen, maar ik vind het ook heel leuk om ervaringen met andere mensen te delen en om gezellig met een groep iets te doen.
Ik denk overigens niet dat ik minder plezier heb beleefd aan de voorbereidingen dan jij. Ook met een georganiseerde reis kun je je heel goed voorbereiden en plannen wat je op de vrije momenten wil doen.
Ik heb aan de mensen waar we heel veel mee zijn omgegaan op de vakantie ook gevraagd waarom ze met een groepsreis meegaan en dat kwam eigenlijk op hetzelfde neer. Dus uitzonderlijk zijn we ook al niet