Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Camperen in California

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Rene Wolf
Amerika-newbie
Contacteer:

Camperen in California

Bericht door Rene Wolf »

Ik zit sinds ongeveer 5 weken in Santa Barbara voor studie. Over ongeveer 2,5 week komen mijn ouders mij opzoeken en gaan we samen rondtoeren. Om de kosten een beetje laag te houden leek het mij het beste om te gaan camperen, met tent. Vooral vanwege de hoge kosten van hotelovernachtingen in CA. Ik ben een beetje gaan informeren naar campings, maar heb grote moeite om de juiste informatie te vinden.

Ik wil met mijn ouders de eerste dagen Santa Barbara en de Channel Islands gaan bezoeken. Voor de eerste dagen hebben we dus een camping nodig vlakbij Santa Barbara zodat het makkelijk is om heen en weer te rijden. Ik heb een drietal campings gevonden, maar .. allen bieden geen douche. Aangezien mijn ouders tegen de tijd dat ze in Santa Barbara zijn aangekomen waarschijnlijk vrij gaar zijn, is een douche geen overbodige luxe .. maar .. waar vind ik campings met douche? Misschien iemand ervaring, of .. tips/andere ideeen? Ook lijkt het me leuk om te camperen op de Channel Islands. Iemand hiermee ervaring?

Ik wil vervolgens met ze richting San Francisco trekken via de highway 1. Op deze route liggen als het goed is een hoop campings, dus dat moet geen probleem zijn. Daarna richting het Yosimiti Park, waar volgens mij ook verschillende mogelijkheden zijn wat betreft camperen.

Wie wil zijn/haar ervaringen delen wat betreft het rondtrekken met tent in deze omgeving/of California.
Jef
Amerika-ontdekker

Bericht door Jef »

Ik heb de kaart niet bij de hand, maar zo uit mijn hoofd ligt Santa Barbara boven Los Angeles. Je zou kunnen overwegen om bij Malibu State Park te overnachten. Het is een prachtig park, dichtbij de 1 en voorzien van douche mogelijkheid.
Rene Wolf
Amerika-newbie
Contacteer:

Bericht door Rene Wolf »

Bedankt voor je tip! Helaas ligt dit park te dicht bij LA. Wel heb ik een camping gevonden in Carpinteria, ongeveer 20km ten zuiden van Santa Barbara. Ik had gehoopt een camping nog iets dichterbij te vinden ..
CaroLine
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door CaroLine »

In Santa Barbara zelf is maar 1 campground, maar volgens mij is die alleen voor RV's. Verder kun je bij Santa Barbara ook de bergen in en daar is er ook nog een. Bij Ventura weet ik nog wel een campground en ook bij Pismo Beach, maar in Santa Barbara is er geen te vinden. Ten Noorden van Santa Barbara heb je aan de kust Refugio State Beach en El Capitan State Beach. Dit zijn state campgrounds en liggen mooi in de duinen.
Carola
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Hoi Rene,

Ik heb een site gevonden met een aantal campgrounds binnen een half uur rijden van Santa Barbara en met showers. Misschien zit hier iets voor je bij.
http://www.santabarbara.com/activities/camping/

Ook kamperen met een tent op de Channel Islands staat er bij.

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Rene Wolf
Amerika-newbie
Contacteer:

Bericht door Rene Wolf »

Bedankt voor jullie hulp! De link met campgrounds binnen een half uur rijden van SB was erg nuttig. Het leek mij verstandig om eerst de boot naar en camping op de Channel Islands te boeken, en daarna campings rond SB, maar .. nu blijkt dat alle campings vol zitten!

Refugio, El Capitan, Carpenteria State Park, Rancho Oso, allen vol! De campings Cachuma Lake en Jalama Beach Park zijn niet te reserveren, 'first come, first served'. Ik heb Cachuma Lake gebeld en krijg te horen dat het idd niet mogelijk is, en dat de kans groot is dat a.s. vrijdag alles vol zit. Eerder komen, was zijn tip .. maar, dat is natuurlijk niet mogelijk.

HELP! Iemand tips?
Ingrid
Amerikafan

Bericht door Ingrid »

Wil je een tip? Ik denk dat je ouders, als ze gaar zijn van hun reis, heel blij zullen zijn met een goed bed en wat comfort dus: ga op zoek naar een motel voor die eerste paar nachten! Dan heb je ook meer tijd om daarna andere campings te vinden die je wel kunt boeken. Volgens mij zullen je ouders dit best een goed idee vinden... :wink:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer