Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hallo, vanachter de tuintafel vol kaarten en boeken;-)

VERPLICHT: Stel jezelf hier voor om je registratie te voltooien.
Plaats reactie
indewijdewereld
Amerika-ontdekker

Hallo, vanachter de tuintafel vol kaarten en boeken;-)

Bericht door indewijdewereld »

Hallo Amerika-gangers!
Wij hebben een maand geleden besloten een rondreis door Amerika te maken, zuid-westen. We gaan met onze dochter van 16 en zoon van 7, die nogal uiteenlopend van 'wat is leuk' zijn! We hebben vlucht geboekt en (waarschijnlijk te kleine) auto gehuurd met 2 nachten San Francisco, om vandaar uit 21 dagen een ronde te maken. De eerste gedachten zijn vooralsnog (grof genomen) SF langs de kust (7 jr dus zwemmen en ander watervertier) naar Los Angeles (16 jr en Hollywood willen zien!), San Diego (Seaworld), Las Vegas, Grand Canyon, (eventueel Bryce en Zion) en weer terug naar SF. Zoveel mogelijk parken, meren en ander natuurschoon onderweg. We zijn geínteresseerd in cultuur, mensen, streekgewoonten maar we zijn geen museummensen. Liefst zo min mogelijk reserveren en genoeg tijd overhouden om een relaxte sfeer te houden. Hopelijk zien we op dit forum veel tips om een leuke rondreis te gaan maken! Deze site is mij (marjan) aangeraden door een vriendelijke vrouw bij de ANWB vanmiddag die mij als eerste tip gaf: koop niet allerlei kaarten hier maar ga in Amerika langs de eerste beste Wallmart en koop een wegenboek voor 7 dollar. Kijk, dát is nou zo'n tip die we graag krijgen;-)) We zoeken leuke plekjes, betaalbare slaapplaatsen, zijn niet veeleisend, willen in ieder geval een tentje en matjes kopen in Amerika voor als 't een keertje niet lukt om ergens een hotel te vinden. M'n eerste indruk na me af en toe in de bieb-boeken ingelezen te hebben is: Wow, wat veel, wat mooi, wat groot, wat bergachtig!
Tot ziens! Marjan
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Hallo, vanachter de tuintafel vol kaarten en boeken;-)

Bericht door RiverCola »

Leuk! Klinkt hartstikke fijn!

Een paar tips op een rij:
- Tussen SF en LA vind je niet heel veel geschikte stranden vinden om te liggen en te zwemmen, maar er zijn er een aantal. Sommie zijn wat meer afgelegen of horen bij kleine plaatsjes (Cambria, heel mooi! en Pismo Beach bijvoorbeeld). Anderen horen echt bij badplaatsen, Santa Barbara bijvoorbeeld. Een heel erg mooi en relaxt stadje met groot strand, inclusief typisch Amerikaanse pier. Bij LA kun je ook terecht, Malibu, Santa Monica en Venice Beach bijvoorbeeld, maar gezien jullie als gezin met kinderen reizen zou ik jullie eerder nog Newport Beach aanraden. Dit ligt ten zuiden van LA is echt een ontzettend leuke badplaats. Zoek maar eens naar wat afbeeldingen op google. Hou er wel rekening mee dat de oceaan, eigenlijk het hele jaar door, nogal koud is. Volgens mij is het wel zo dat hoe zuidelijker je gaat hoe 'warmer' het is.

- Op veel plekken kun je altijd wel terecht in een motelletje. Zo vonden wij destijds in Cambria een kamer bij het eerste beste motel waar we aankwamen voor ongeveer 50 dollar. Er zijn de grotere ketens, zoals Motel 6 (eigenlijk altijd wel okey), Super 8, Travellodge enzovoorts. Alleen in de grote steden, zeker in SF, maar ook in LA, zou ik je aanraden van tevoren een hotel te regelen of op zijn minst een lijstje mee te nemen van hotels waarvan je weet dat ze bij je wensen en je portemonnee passen. LA is ontzettend groot, probeer van tevoren in ieder geval uit te zoeken in welke wijk (misschien is 'stadsdeel' toepasselijker) je zou willen verblijven.

- De Grand Canyon is meestal ver van te voren al volgeboekt, zeker in het hoogseizoen. Misschien weten andere forummers meer over de mogelijkheden om ter plaatse een camping te vinden?

- In San Diego kun je naast Seaworld ook de geweldig mooie zoo bezoeken. Is écht een aanrader! Daarnaast is La Jolla een ontzettend leuk deel van SD. Er is een strand waar een hele zeehonden kolonie woont.

- Zion NP is een erg mooi en leuk park waar je met de kinderen ook een heleboel korte wandelingen kunt maken. Ook kun je er heerlijk fietsen. Zelf heb ik dat niet gedaan maar meerdere forummers wel. Misschien een leuke manier om met de kinderen het park te verkennen?

Zo, misschien heb je hier alvast wat aan! Wat ontzettend leuk trouwens dat die mevrouw bij de ANWB je op dit forum wees :thumbup:
indewijdewereld
Amerika-ontdekker

Bedankt voor je tips! Vanaf de andere kant van de wereld is het behoorlijk lastig om een goed beeld te krijgen van bijvoorbeeld stranden. We hoeven niet te 'liggen' ;-) maar een lekkere duik nemen is heerlijk. Hoewel... ik beeld me misschien wel een rustige Noordzee bij zonsondergang in, terwijl daar meer een woeste zee zal zijn? Die Zoo in San Diego houden we zeker in gedachten en die fietstip voor Zion ook! Dank daarvoor!! Als je in eerste instantie deze reis ziet, is dat te doen met een jochie van 7? Hij leest zich gelukkig suf, dus dat zal in de auto hopelijk niet al te veel problemen geven, maar er zijn natuurlijk grenzen in het aantal boeken en Donald Ducks (verslaafd) die hij kan meenemen... Ongetwijfeld komt hij aan geen boek toe als we door zo'n mooi land rijden;-) maar ben er niet geheel zeker van! :?
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Ik denk het wel. Er zijn meer mensen die met jonge kinderen rondreizen. Ik denk dat hij het fantastisch zal vinden!

Ik zou je hele lange rij-dagen wel afraden. Met z'n tweetjes kun je met gemak een keer een dag 8 uur in de auto zitten. Met een jonge knul, inclusief z'n zus :wink: , erbij zou ik het bij wat kortere afstanden houden en wellicht vaker meerdere nachten op dezelfde plek verblijven.

Misschien moet je Bryce daarom maar laten voor wat het is en je meer focussen op een wat kleiner rondje SF-LA-San Diego-Las Vegas (evt dan heen en weer naar Zion rijden)-Death Valley-Yosemite NP-SF. Daar zul je met 21 dagen je handen al vol aan hebben.

Schrijf de route eens uit van dag tot dag, inclusief de reistijden op deze manier:
Dag 1: Aankomst SF
Dag 2: SF
Dag 3: SF - Cambria (via Big Sur, +/- 4 uur rijden exlc stops)
Dag 4 enzovoorts

Dan krijg je een wat helderder beeld bij waar en hoever van elkaar alles ligt. Je kunt alle routes uitzetten in Google Maps (en die routes ook uitprinten, dan heb je gelijk al een 'goede kaart' bij je voor on the road!).
indewijdewereld
Amerika-ontdekker

Is een goed idee die Google Maps! We wilden eerst bepalen of we de kleinere ronde SF-LA-SD-LV-Yosm-SF gaan maken of deze uitbreiden met de Canyon(s) en dan al lezend, vergarend, onze reis uitschrijven. Het lonkt zo ontzettend om verder richting Canyons te gaan (op de kaart zijn we er zo dicht bij...) maar misschien is het niet reeel met die twee op de achterbank :roll: :D We zullen het inderdaad eens zo gaan benaderen en uitschrijven! Weer bedankt :thumbup:
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Welkom en veel plezier met de planning ! Veel forummers maken speciale mappen met alle info dag bij dag voor de reis, dat is erg handig.
Toen mijn neefjes/nichtje op bezoek kwamen, jaren geleden, gaf ik ieder een map met van die plastic document holders erin zodat ze elk van iedere dag foto's foldertjes enz. konden insteken en bewaren. Dat was een enorm succes.

Ik zou langs het strand gaan lopen en eventueel pootje baden. Zwemmen kun je beter in de pool van je hotel doen, wel zo veilig, in meerdere opzichten.
Jullie zijn geen museum personen, maar Gene Autry Museum voor de American West is echt leuk ook voor kids, en La Brea tar pits museum idem dito.
Sequoia/Kings Canyon is mooi en heeft de hoogste bomen ter wereld.
In Desert Springs heb je het museum The Living Desert plus de Aerial Tramway - een soort kabelbaan.

Voor LA is hier een heel ond. met wat te doen en te zien, door RiverCola in elkaar gestoken.
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

oortjes schreef:Zwemmen kun je beter in de pool van je hotel doen, wel zo veilig, in meerdere opzichten.
Wat bedoel je hier precies mee?
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Al het vuil van de straten van LA (incl. honden en kattenvuil, rat droppings, behoeftes van loslopenden enz.) beland toch onbewerkt in de Ocean bij mijn weten.
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Een 'gevaar' voor de gezondheid dus.... Die heb ik nog niet vaak gehoord :wink:
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Ik ben - maar dat is inderdaad tien jaar geleden inmiddels - surfers tegen gekomen die ziek waren geworden na het surfen en als oorzaak gaven onbewerkt geloosd materiaal. En ik ontmoette in die tijd iemand wiens zoon bij de pier in een rip-tide was gekomen en verdronken.
Kortom, zoals met alles wat met natuur te maken heeft, ik houd er zoveel van, dat ik me er verre van houd.

Je kunt meer lezen op:
http://www.watchthewater.org/help.cfm

en dan zelf bepalen wat je ervan vind.
Wat mijn betreft, als er ergens een bacterie rondfietst, dan weet-ie mij altijd meteen te vinden. So I err on the side of caution.
Laatst gewijzigd door USInsider op 01 jun 2012, 22:12, 2 keer totaal gewijzigd.
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Gelukkig leef ik nog dan :lol:
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Inderdaad gelukkig, ik zou je inbreng hier enorm missen !
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer