Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
vliegtuigstoel kiezen?
- hdeweert
- Amerikakenner
- Contacteer:
Het moet mij toch even van het hart. Het gebruik van bepaalde woorden op het Forum keur ik niet goed. Nog erger vind ik de openbare censuur die toegepast word. Het kan best zijn dat het reglement dergelijke bewoordingen niet toestaat maar censuur is een andere zaak. Dat vind ik n.l. nog erger dan het woordgebruik. Voor de rest heb ik er geen woorden voor. bah
Harm
Harm
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Ellen,ellen8 schreef:Na een aantal berichtjes gelezen te hebben vraag ik me iets af:
Ik heb een electronisch ticket (via cheapticket.nl) en daar staat het stoelnummer al op ingevuld.... Is dit nog te veranderen en is dit normaal?
soms valt dit nog wel te wijzigen. De keren dat ik met United Airlines vloog was mijn zitplaats ook al vastgelegd. Bij het inchecken op Schiphol en in Amerika (wel vroeg aanwezig zijn), kon ik mijn zitplaats vaak nog wijzigen naar een zitplaats in de Economy Plus klasse waar je veel meer beenruimte hebt.
Dat je zitplaats al op het ticket vermeld staat, houdt niet automatisch in dat je die zitplaats ook daadwerkelijk krijgt. Als je niets aangeeft vaak wel maar als je vraagt om meer beenruimte lukt het in sommige gevallen nog wel eens je zitplaats te wijzigen.
Roland
NB: Sinds een tijdje schijnt het dat United Airlines de plaatsen in de Economy Plus klasse eerst probeert te verkopen bij het inchecken alvorens men ze zomaar weggeeft.
- hdeweert
- Amerikakenner
- Contacteer:
Als je bij cheapticket hebt gereserveerd kun je volgens mij bijellen8 schreef:Na een aantal berichtjes gelezen te hebben vraag ik me iets af:
Ik heb een electronisch ticket (via cheapticket.nl) en daar staat het stoelnummer al op ingevuld.... Is dit nog te veranderen en is dit normaal?
Groet Ellen
http://www.mytripandmore.com
inloggen met je naam en je reserverings nummer
Met de naam en het bevestigings nummer kun je bij de betreffende maatschappij inloggen. In mijn geval was dat Delta. Daar heb ik m.b.v. seatguru zelf mijn zitplaatsen uitgezocht.
Harm
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Afhankelijk van hoe en waar je boekt kun je bij het boeken al je plaats kiezen.
Wij boeken altijd bij een onafhankelijk reisbureau, waar men de goedkoopste tickets voor ons zoekt. Als het op boeken aankomt, wordt kunnen we op de monitor zien welke stoelen nog vrij zijn, en welke we graag zouden willen boeken. Deze worden dan meteen vastgelegd.
Volgens mij kun je sowieso bij het boeken al meestal aangeven waar je wilt zitten (raam, gangpad, etc.)... (tenzij je via internet boekt - daar durf ik 't niet bij te zeggen...)
Wij boeken altijd bij een onafhankelijk reisbureau, waar men de goedkoopste tickets voor ons zoekt. Als het op boeken aankomt, wordt kunnen we op de monitor zien welke stoelen nog vrij zijn, en welke we graag zouden willen boeken. Deze worden dan meteen vastgelegd.
Volgens mij kun je sowieso bij het boeken al meestal aangeven waar je wilt zitten (raam, gangpad, etc.)... (tenzij je via internet boekt - daar durf ik 't niet bij te zeggen...)
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
Allen,
Bedankt voor de reacties. Weer ben ik verbaasd dat ik al zo snel reacties heb gehad. Onvoorstelbaar!
Op seatguru had ik inderdaad al gevonden wat goede plekken zijn in welk toestel en welke minder. Ga nu kijken of ik alvast iets kan regelen, anders wacht ik tot schiphol. Roland, kun jij me aangeven wat vroeg is?
Groet Ellen
Bedankt voor de reacties. Weer ben ik verbaasd dat ik al zo snel reacties heb gehad. Onvoorstelbaar!
Op seatguru had ik inderdaad al gevonden wat goede plekken zijn in welk toestel en welke minder. Ga nu kijken of ik alvast iets kan regelen, anders wacht ik tot schiphol. Roland, kun jij me aangeven wat vroeg is?
Groet Ellen
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Ellen,ellen8 schreef:Roland, kun jij me aangeven wat vroeg is?
vaak ben ik al 3 tot 4 uur van tevoren aanwezig. Vaak is het dan nog heerlijk rustig bij de incheckbalie en kan ik zo inchecken.
Velen zullen dit te vroeg vinden maar ik mag graag nog wat rondkijken op Schiphol en alles lekker op m'n gemak doen.
Roland
- Tigerbunny
- Amerika-ontdekker
Als je vanop Zaventem vertrekt, en je probeert je gegevens op te vragen via Continental Airlines, dan krijg je als meldig dat dit nog niet mogelijk is voor vluchten vertrekkende vanuit Zaventem... voor de Belgjes onder ons: je kan dus kennelijk niet online je stoeltjes uitkiezen... 

2003: Californië, Nevada, Arizona, Utah
2006: New York
2007: Rocky Mountains

2006: New York
2007: Rocky Mountains

- phillybilly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Ik heb op de site gekeken van continental en hier braaf mijn reserveringsnummer en naam ingetypt.
Ik krijg dan mooi een overzichtje van hoe het vliegtuig er vanbinnen uitziet, welke plaatsen bezet zijn en welke maaltijden dat er zijn.
Als ik een plaats wil reserveren staat er: Seat Assignments: --- | ---
We were unable to assign some or all of your seats. An agent will assist you at check-in
Waarom mag ik vooraf geen plek kiezen en pas bij het inchecken?
Als ik nu vroeg op Schiphol ben kan ik dan ook nog vragen om een "upgrade"? En zijn die erg veel duurder ? iemand ervaringen????
Ik krijg dan mooi een overzichtje van hoe het vliegtuig er vanbinnen uitziet, welke plaatsen bezet zijn en welke maaltijden dat er zijn.
Als ik een plaats wil reserveren staat er: Seat Assignments: --- | ---
We were unable to assign some or all of your seats. An agent will assist you at check-in
Waarom mag ik vooraf geen plek kiezen en pas bij het inchecken?
Als ik nu vroeg op Schiphol ben kan ik dan ook nog vragen om een "upgrade"? En zijn die erg veel duurder ? iemand ervaringen????
- helena
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 40
Roland,Coyote schreef: vaak ben ik al 3 tot 4 uur van tevoren aanwezig. Vaak is het dan nog heerlijk rustig bij de incheckbalie en kan ik zo inchecken.
Roland
Bij United gingen afgelopen december de incheckbalie's 3 uur voor de vlucht pas open, het werd vermeld op een bord en er stond een beveiligingsmedewerker om ieder achter de incheckruimte te houden.
Bij KLM daarentegen is het geen probleem, kun je altijd inchecken.
Helena
- Marjol
- Amerika-expert
- Contacteer:
Nu in op die Seatguru site kijk, zie ik dat we op onze vlucht van LA naar Washington op "be aware" plaatsen hebben gezeten. We zaten toen op de laatste rij in het midden. Er staat dat dat vervelend kan zijn met de toiletten.
Hoewel ik het minder prettig vond om in het midden te zitten (dus de middelste twee stoelen van de vier) vond ik de toiletten niet hinderlijk en vond ik het juist prettig dat ik m'n stoel gewoon naar achteren kon gooien zonder rekening te houden met de mensen achter me, want die waren er niet
Ik zie ook dat onze groepsgenoten op "poor seats" zaten, 3 rijen voor ons. Dat klopt ook wel, want zij konden hun benen helemaal niet kwijt en waren erg ontevreden over die plaatsen.
Hoewel ik het minder prettig vond om in het midden te zitten (dus de middelste twee stoelen van de vier) vond ik de toiletten niet hinderlijk en vond ik het juist prettig dat ik m'n stoel gewoon naar achteren kon gooien zonder rekening te houden met de mensen achter me, want die waren er niet

Ik zie ook dat onze groepsgenoten op "poor seats" zaten, 3 rijen voor ons. Dat klopt ook wel, want zij konden hun benen helemaal niet kwijt en waren erg ontevreden over die plaatsen.
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Bij United € 71,-- en dan heb je echt heel veel ruimteDavid_Fly schreef:Om een upgrade vragen lukt dat?? volgens mij niet
of moet je dan bijbetalen zo ja hoeveel kost een upgrade
Bij Martin Air dacht € 40,-- op vluchten langer dan 4,5 uur weet niet hoeveel ruimte je dan meer hebt.
Als ik het goed begrepen heb houden ze hiervoor bij M-air de exit rijen vrij dus echt veel meer ruimte krijg je niet en de exit rij is meestal ook een stuk kouder.
Andere maatschappijen geen ervaring mee of gegevens van.
Rob
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Bij United is het economy-plus dat zijn andere stoelen, het is het voorste stuk van economy, de stoelen zijn wat breder en staan wat verder uit elkaar (meer beenruimte) de verzorging (maaltijden en zo) is hetzelfde als economy.David_Fly schreef:upgrade is dat alleen een emergency exit plaats of zijn daar alle stoelen anders??
Een voordeel vind ik verder dat je (omdat je meer van voren zit) vlugger uit kan stappen, zeker als je een tussenstop hebt wel lekker want je bent vlugger bij immigration en hebt dus niet zo'n lange rij voor je.
Rob
Wij vlogen nu met United. Upgrade werd ons niet aangeboden (vlucht zat ook aardig vol). Maar met wat puzzelen konden we toch wel wat leuke plaatsen bemachtigen.
Heen zat ik met de jongens aan het raam, mijn moeder op de stoel naast het gangpad. Maar dus vlakbij ons. Mijn vader, zus en zwager zaten een paar rijen naar achteren in het midden, maar ook wel redelijk.
Terug heb ik met mijn ouders en de jongens op de laatste rij in het midden gezeten. Erg prettig, aangezien ik voor deze vlucht behoorlijk beroerd was (heb veel wc's gezien op Dulles en een keer kon ik niet eens wachten op de enorme rij en heb heel vreselijk staan overgeven in een wasbak, maar goed, alles beter dan op de vloer toch?). Op die rij zou ik in geval van nood snel bij de wc zijn en had ik de steun van mijn ouders bij de verzorging van de jongens. Gelukkig bleek het niet nodig te zijn, want de reistabletjes werkten goed. Alleen heeft Huub mij wel later nog ondergespuugd......... Ja, heel avontuurlijk hoor, reizen.
Bij United konden we van tevoren geen stoelen vastleggen en niet via internet inchecken. Maar bij het inchecken aan de balie dus wel wat regelen.
Groetjes
Liliane
Heen zat ik met de jongens aan het raam, mijn moeder op de stoel naast het gangpad. Maar dus vlakbij ons. Mijn vader, zus en zwager zaten een paar rijen naar achteren in het midden, maar ook wel redelijk.
Terug heb ik met mijn ouders en de jongens op de laatste rij in het midden gezeten. Erg prettig, aangezien ik voor deze vlucht behoorlijk beroerd was (heb veel wc's gezien op Dulles en een keer kon ik niet eens wachten op de enorme rij en heb heel vreselijk staan overgeven in een wasbak, maar goed, alles beter dan op de vloer toch?). Op die rij zou ik in geval van nood snel bij de wc zijn en had ik de steun van mijn ouders bij de verzorging van de jongens. Gelukkig bleek het niet nodig te zijn, want de reistabletjes werkten goed. Alleen heeft Huub mij wel later nog ondergespuugd......... Ja, heel avontuurlijk hoor, reizen.
Bij United konden we van tevoren geen stoelen vastleggen en niet via internet inchecken. Maar bij het inchecken aan de balie dus wel wat regelen.
Groetjes
Liliane
2004 Woodstock, Ontario en Scottsville, Virginia
2006 Crozet, Charlottesville, Virginia
2010 Woodstock, Ontario en Horn Lake, Mississippi
2006 Crozet, Charlottesville, Virginia
2010 Woodstock, Ontario en Horn Lake, Mississippi
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht