FF een wat laate reactie

maar goed we zijn ook weer net terug van 4 weken verblijf/vacantie in North Carolina.
Er staat inderdaad op de officele .gov site dat:
The dates for the registration period for the DV-2008 lottery program will be widely publicized during August 2006....
hellaas tot nu toe nog niet gevonden dus ik ga er van uit dat het nog niet bekent is vanaf waneer je kan inschrijven.
Iedereen die gewonnen heeft en gaat Heel veel geluk gewenst!!
Wat volgens mij wel nieuw is (( of ik heb er steeds over heen gelezen??))
is:
only certain specified occupations qualify for the Diversity Visa Program. To qualify for a Diversity Visa on the basis of your work experience, you must, within the past five years, have two years of experience in an occupation that is designated as Job Zone 4 or 5, classified in a Specific Vocational Preparation (SVP) range of 7.0 or higher.
Nu is dat voor ons geen probleem aangezien mijn man's beroep in Job Zone 4 valt ...Hopelijk vergroot dat alleen onze kans maar

Natuurlijk niet bij de eerste selectie want die is "Random" maar wel denk ik dan nadat je de eerste keer je formulieren hebt ingevult! Dus duimen maar
Wat ook nog leuk is misschien om te weten?: de meeste Amerikanen begrijpen niet waarom het ons zo moeilijk wordt gemaakt (( als je geen echte (Bloed)familie hebt of geen baas die iets kan regelen)) dat je dan alleen via een loterij een green card kan krijgen, We hebben dit ook verschillende keren moeten uitlegen ...belachelijk vinden de meeste dit wel en het meest gehoorde advies in die vier weken waren dan ook neem een cursus Spaans.... vlieg naar mexico en kom de grens over
Nou dat doen we nu toch maar niet dachten we zo