Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wie heeft er ervaring met geocaching in de VS?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Robkuh
Amerikafan

Re: Wie heeft er ervaring met geocaching in de VS?

Bericht door Robkuh »

Cindytjuh schreef:Hoi Robkuh,
Wij gaan in juni al en ben nog bezig met een planning van caches te maken.
Welke gaan jullie zoal doen? In LA zijn er ook heel veel.
Ik denk dat wij in LA de meeste tijd hebben om te cachen, de rest van de rondreis staan er allerlei excursies op het programma.
Wie weet kunnen we elkaar helpen met caches uitwisselen.
Groeten Cindy
Wij gaan in juli (4t/m 25). Maar helaas zijn er maar 2 van de 4 die geocaching interessant vinden.
Hierdoor (en omdat we ook een erg druk schema hebben) hebben we besloten om alleen voor simpele traditionele caches te zoeken die op de route liggen.
In L.A. willen we de volgende gaan zoeken:
- Picture Perfect Hollywood Sign (Tevens mooie plaats om een foto van het Hollywood Sign te maken)
- TT17 Ladies of the Silver Screen (ligt aan de Walk of Fae)
Verder wil ik er nog 1 of 2 zoeken in Venice beach en Santa Monica.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Oh wacht, dus mijn hele voortuin kan ondersteboven getrokken worden ? Oy.
En bij vergissing die van mijn buurman ook ? die is erg tuk op zijn tuin, dus dat is toch niet een goed idee vrees ik.
SonjaV
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door SonjaV »

Je kan in ieder geval bij de listing het huisnummer vermelden zodat de tuin van de buurman gespaard blijft. :mrgreen:
M.b.v. een duidelijke hint kan de schade aan je eigen voortuin ook beperkt blijven. :wink:
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

OK, maar nu de vraag: waarom mag de cache niet (meer) begraven worden ? ik wil hem best achter de voordeur zetten en dan bellen jullie maar aan !
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Het is een regel die Groundspeak (overkoepelende organisatie voor het Geocachen) opgesteld heeft:
3. Geocaches are never buried. If one has to dig or break ground to hide or to find the cache, then the cache is not permitted.
Ik denk zelf dat de voornaamste reden is dat hiermee voorkomen wordt dat de natuur helemaal verstoord (grond omgewoeld) wordt.
4. Geocache placements do not damage, deface or destroy public or private property. Caches are placed so that the surrounding environment, whether natural or human-made, is safe from intentional or unintentional harm. Property must not be damaged or altered to provide a hiding place, clue, or means of logging a find.

5. Wildlife and the natural environment are not harmed in the pursuit of geocaching. Geocaches are placed so that plant and animal life are safe from both intentional and unintentional harm. In some regions geocaching activity may need to cease for portions of the year due to sensitivity of some species.
Wat je hier in Nederland wel veel ziet is dat caches wel in de grond verstopt zitten maar dan met een plankje erboven en bijv. onder een laagje bladeren en/of graspollen. Met een prikstok prik je terplekke in de grond zonder de grond om te woelen en stuit je op de cache dan hoor je een 'plok'. In Amerika is de verstopmethode vaak weer heel anders, onder een stapeltje stenen of zomaar een kistje onder de struiken.

Een zogn. voortuincache is niet bij iedereen geliefd. Sommige cachers hebben er een hekel aan bij anderen de tuin in te moeten lopen. Bovendien ben je vaak opzichtig bezig terwijl je met het geocachen juist onopvallend te werk wilt gaan. Veel voortuincaches zijn daarom vaak al van buiten de tuin te pakken. Moet je wel echt de tuin in dan staat het vaak aangegeven dat dat mag. Bovendien zie je dat bij veel voortuincaches een sticker van Geocaching op het raam geplakt is. Handig, want zo weet je waar je moet zijn en je dus niet onnodig bij de buren zit te zoeken.

Ik heb overigens al de mooiste creaties gezien bij voortuincaches. Van een oude brandweerkraan tot complete poppenhuizen (omgebouwd tot zogn. 'hotel'). :D

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Leuk jullie reakties ! Ik had er vaag ooit eens iets over gehoord, maar nu weet ik er wat meer van. Een soort schatzoeken maar dan met GPS dus ?

In de US, zeker in het zuidwesten zijn de meeste voortuinen niet afgebakend, lopen tuinen aan de voorkant van buur naar buur in elkaar over. Er is hier een verplichting dat een nieuw gebouwd huis afgeleverd moet worden met een aangelegde voortuin, compleet met irrigatie. Daar huurt de bouwer dan een bedrijf voor in, en die maakt alle voortuinen op dezelfde leesdt geschoeid.
In de voortuinen zitten/staan putten voor watermeters, equipment van energiebedrijf, telefoonmij., kabelaaar - dus als je niet in short en een Hawaii shirt komt maar in iets dat meer naar werkt zweemt, val je overdag niet echt op in een voortuin hier. Zet je bovendien een strooien hoed op, kun je helemaal je gang gaan, iedereen zal denken dat je een tuinman bent.

Jeetje, antieke brandweer kranen en omgebouwde poppenhuizen - da's andere koek dan een doosje met een dollar erin.

Ik keek even op je site, mooie foto's ! kom je dit jaar weer naar de US ? (Was jij degene die familie had hier ?)
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Ik heb in 2010 en 2011 gecached in de VS, in totaal 5 maanden en heb daarbij 550 caches gelogd en eerlijk gezegd ben ik niet één voortuincache tegengekomen. Ben er persoonlijk ook niet zo'n liefhebber van op andersmans privégrond zitten te "rommelen". Er zijn veel leukere en zeker mooiere plekken om caches te verstoppen. Bovendien gaat een cache verstoppen ook niet zomaar. Je hebt toestemming nodig van de (grond)eigenaar en er moet aan bepaalde voorwaarden worden voldaan.

De creativiteit die de leggers soms hebben is erg verrassend zoals hiervoor al voorbeelden van zijn genoemd. Zelf heb ik sinds kort ook een eigen cache waar gelukkig heel positief op wordt gereageerd. Ik ben van plan er meer te plaatsen maar het is best lastig iets origineels te bedenken en het allemaal kloppend te krijgen met evt. routes of puzzels en de coördinaten.

Cachen in het buitenland is een prachtige manier om leuke en vaak ook minder bekende plekjes te ontdekken zoals ik momenteel ook weer ervaar in Tsjechië, Slowakije en Polen (Zit nu in Krakau...).

Van de USA heb ik detailkaarten op de GPS, van genoemde landen in Europa heb ik dat nu niet en moet het doen met een blanco scherm plus pijltje. Het is puur werken op kompas en op afstand richting de gegeven of gevonden coördinaten, maar dat lukt ook heel goed. Met kaartje is het leuker maar zonder gaat dus ook prima.
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Cindytjuh
Amerika-ontdekker

Bericht door Cindytjuh »

Robkuh schreef:Wij gaan in juli (4t/m 25). Maar helaas zijn er maar 2 van de 4 die geocaching interessant vinden.
Hierdoor (en omdat we ook een erg druk schema hebben) hebben we besloten om alleen voor simpele traditionele caches te zoeken die op de route liggen.
In L.A. willen we de volgende gaan zoeken:
- Picture Perfect Hollywood Sign (Tevens mooie plaats om een foto van het Hollywood Sign te maken)
- TT17 Ladies of the Silver Screen (ligt aan de Walk of Fae)
Verder wil ik er nog 1 of 2 zoeken in Venice beach en Santa Monica.

Dit zijn de Best Los Angeles showcase caches for tourists:
- Hollywood views
- Eternal Fame Forest Lawn Glendale (tour)
- Huntington's Ark
- Simply Santa Monica
- Walk of Fame

Kun je die andere 2 niet overtuigen?
Als we terug zijn, kan ik je laten weten of ze de moeite waard zijn.
Cindytjuh
Amerika-ontdekker

Bericht door Cindytjuh »

Coyote schreef:In het Griffith Park in Los Angeles kun je ook heel leuk en goed cachen. Heb ik afgelopen februari ook nog gedaan. Ik liep op stukken die ik anders nooit bezocht zou hebben. Heerlijk rustig en een fantastisch uitzicht over Los Angeles. :D

Wat de kaart van Amerika betreft heb ik een eenvoudige (geen topo). Kan me er prima mee redden. Zit er wel aan te denken voor de volgende keer een gedetailleerde kaart aan te schaffen voor het gebied waar ik naartoe ga. Juist om de wandelpaden zichtbaar te krijgen zoals ik met de NL Topokaart heb.

Roland.
Welke caches heb je in het Griffith Park gedaan? Wij gaan er waarschijnlijk ook heen.
Robkuh
Amerikafan

Bericht door Robkuh »

Cindytjuh schreef:

Dit zijn de Best Los Angeles showcase caches for tourists:
- Hollywood views
- Eternal Fame Forest Lawn Glendale (tour)
- Huntington's Ark
- Simply Santa Monica
- Walk of Fame

Kun je die andere 2 niet overtuigen?
Als we terug zijn, kan ik je laten weten of ze de moeite waard zijn.
Ik ben bang dat ik de overige 2 niet kan overhalen. En dat ga ik ook niet priberen. Ik snap best dat als jet er niet van houdt, dat je dan niet heel je vakantie bezig wil zijn met het zoeken naar cashes. Daarbij gaan we ook echt alleen maar voor cashes die op de route liggen.
Ik zal de cashes die je hierboven hebt beschreven eens bekijken en wie weet zit er nog iets bij.
Hoop in ieder geval dat je laat weten of ze de moeite waard zijn.

Gr. Rob
San & Ien
Amerikafan

Bericht door San & Ien »

Mag ik ook even meeliften in deze draad?

Wij hebben dit jaar ook kennis gemaakt met het wandelen met een GPS-apparaat. We deden een soort speurtocht. Steeds van punt naar punt lopen waar je dan een vraag moet beantwoorden. De antwoorden van de vraag leiden je dan naar de 'schat'. Die wij dan natuurlijk niet kunnen vinden... Maar het wandelen op zich vonden wij zo leuk op deze manier!

Enig idee of zulke wandelingen bijvoorbeeld ook bij de Visitor Centers van de diverse parken te krijgen zijn?
2010 - camper California-Nevada-Utah-Arizona - verslag *** 2012 - camper van Nevada-Utah-Colorado - verslag *** 2013 - auto en villa in Orlando, Florida - verslag *** 2014 - auto en trailer op Key Largo, Florida verslag ***
2015 - auto Washington-Oregon-California-Nevada verslag
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Niet dat ik weet. Je zou eens op deze site kunnen kijken.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

oortjes schreef:Ik keek even op je site, mooie foto's ! kom je dit jaar weer naar de US ? (Was jij degene die familie had hier ?)
Ik ben dit jaar al naar Amerika geweest. :wink: Of ik nog een keer ga dit jaar weet ik nog niet. Als ik ga dan wellicht naar het Noordoosten (Fall Foliage). Ik heb inderdaad familie wonen in Visalia en Tipton in Californië. :D
Cindytjuh schreef:Welke caches heb je in het Griffith Park gedaan
Ik heb een aantal caches gedaan toen ik naar het Hollywood Sign liep (je komt hierbij achter Holllywood Sign uit). Pittige wandeling maar erg leuk om te doen. Ik ben toen gestart vanaf het punt dat in dit bericht besproken wordt. Had de beschrijving geprint en kon het prima vinden.

Verder heb ik afgelopen februari nog een viertal caches gedaan uit de serie: TT&BB's - Griffith Park Cache, nr. 1, 2 en 3 en een andere cache. Het was flink wandelen (steil) naar deze caches maar op de vroege ochtend heerlijk om te doen. Prachtig weer en schitterend uitzicht op Los Angeles.

In Griffith Park liggen heel veel caches en er is volop gelegenheid te wandelen.

Roland

Cindytjuh
Amerika-ontdekker

Bericht door Cindytjuh »

Dat had ik al gezien dat er in de griffith park veel caches zijn, maar ik weet niet welke leuk of de moeite waard zijn.
Daarom vroeg ik ook welke jij gedaan had.

En Rob als ik daar geweest ben, zal ik er zeker op terug komen of de caches de moeite waard zijn.

Iemand nog leuke caches gedaan in SF en LV? En de nationale parken: yosemite, bryce en grand canyon?
Er zijn er zoveel dat je bijna geen keuze kan maken.
SonjaV
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door SonjaV »

Je kan een Pocket Query maken van de gebieden waar je heen wilt gaan of van een route die je wilt rijden.
Je krijgt dan een lijst met caches van dat gebied.
Het aantal favorites dat een cache gekregen heeft is vaak een goede maat of een cache goed is of niet.
In de lijst kan je dan een keus maken gebaseerd op het aantal favorites.
Zo zoek ik ze ook uit.
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

SonjaV schreef:Je kan een Pocket Query maken van de gebieden waar je heen wilt gaan of van een route die je wilt rijden.
Op die manier doe ik het ook in Amerika.

Van de route die ik op een bepaalde dag ga rijden zoek ik de caches langs deze route op dmv een Pocket Query (Caches along a route). Meestal max. 0,5 mijl links en rechts van de te rijden route. Die zet ik vervolgens ook op de TomTom, GPS en iPhone (voor off line gegevens). Als ik dan mijn route rijd zie ik de caches verschijnen. Afhankelijk van de ligging/tijd maak ik dan een stop.

Ik vind het zelf wel een handige optie. Op die manier hoef je niet alle caches van een gebied weten maar wel die je tegenkomt op de route. Uiteraard stop ik niet bij elke cache. Gewoon wanneer ik zin heb en het uitkomt.

Roland

San & Ien
Amerikafan

Bericht door San & Ien »

Old Faithful schreef:Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Dankjewel! Via de link ben ik weer een flink stuk verder geholpen.
Ik ben nu ook zelf bezig eea in elkaar te flansen met behulp van deze site: http://www.gpscoordinaten.nl/bepaal-gps-coordinaten.php
Zo zet ik bij de beschrijvingen van bijvoorbeeld deze wandelingen de gps-coördinaten. Et voilá: mijn eigen speurtocht...

:oops: Zal voor jullie wel gesneden koek zijn, maar ik was heel blij met deze ontdekking :lol:
2010 - camper California-Nevada-Utah-Arizona - verslag *** 2012 - camper van Nevada-Utah-Colorado - verslag *** 2013 - auto en villa in Orlando, Florida - verslag *** 2014 - auto en trailer op Key Largo, Florida verslag ***
2015 - auto Washington-Oregon-California-Nevada verslag
SeeQ
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door SeeQ »

San & Ien schreef:Mag ik ook even meeliften in deze draad?

Wij hebben dit jaar ook kennis gemaakt met het wandelen met een GPS-apparaat. We deden een soort speurtocht. Steeds van punt naar punt lopen waar je dan een vraag moet beantwoorden. De antwoorden van de vraag leiden je dan naar de 'schat'. Die wij dan natuurlijk niet kunnen vinden... Maar het wandelen op zich vonden wij zo leuk op deze manier!

Enig idee of zulke wandelingen bijvoorbeeld ook bij de Visitor Centers van de diverse parken te krijgen zijn?
Dit zijn de zgn. "Multi-caches", onze favorieten. Op http://www.geocaching.com kun je je gratis aanmelden en dan zoeken naar de parken. De aanwezige (multi)caches in de parken kun je dan bekijken en via de site rechtstreeks naar je GPS apparaat verzenden. Multi-caches zijn geel, traditionele caches zijn groen. Ook kun je meer info over de multi zien, zoals lengte en moeilijkheid. Ik heb even gekeken en er zijn maar weinig echte multi's. Vermoed dat t niet overal is toegestaan om caches te verstoppen in de national parks, zie dna ook vee 'virtual' caches (waarbij je een foto moet maken als zijnde de cache gevonden).

Wellicht is het wel mogelijk om al bestaande trails in de parken als GPX files op te slaan op je GPS apparaat, zodat je de route ook op je gps hebt staan.
Cindytjuh
Amerika-ontdekker

Bericht door Cindytjuh »

SonjaV schreef:Je kan een Pocket Query maken van de gebieden waar je heen wilt gaan of van een route die je wilt rijden.
Het aantal favorites dat een cache gekregen heeft is vaak een goede maat of een cache goed is of niet.
In de lijst kan je dan een keus maken gebaseerd op het aantal favorites.
Zo zoek ik ze ook uit.
Hoe maak je zo'n Pocket Query?
Lijkt me idd makkelijker om 'n keus te maken.
EnigmA-X
Amerika-ontdekker

Bericht door EnigmA-X »

Cindytjuh schreef: Hoe maak je zo'n Pocket Query?
Lijkt me idd makkelijker om 'n keus te maken.
Die kan je maken vanuit je profiel pagina op geocaching.com. Je moet wel premium member zijn om dit te kunnen. Dit kost $10 per 3 maanden, of $30 per jaar.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer