Wij hebben (met dank aan Hekkie voor de gevonden route bij routekaartjes 2010!) een schema gemaakt voor onze reis. Ooit heb ik van mijn ouders gehoord, die 20 jaar geleden van SF naar LA reden dat dit veel mooier is dan LA naar SF omdat je dan aan 'de verkeerde kant van de weg zit', je moet over de tegenliggersweg heen kijken.
We twijfelen nog een beetje of we eerst de kust doen vanuit SF of eerst naar binnen. Hebben jullie suggesties voor ons (we zijn een gezin met een pubermeid van 16 jr. en een jochie van 7 jr.) De totaalroute is ongeveer 3400 km, dus pittig met onze jongste. Hij is gelukkig gek op lezen, gaat een mooi plakboek in de auto maken van alle folders, tickets, bonnetjes etc, luistert CD's en kijkt hopelijk samen met z'n zus zijn ogen uit (krijgen verrekijker op de achterbank en fototoestelletjes voor eigen impressies te maken, evt Tomtom is hij gek op om ons moeders te leiden;-). Het mooie aan deze route van Hekkie vond ik dat de te rijden stukken per dag goed te doen lijken te zijn (behalve de doorsteek van Kingman naar Los Angeles. Hieronder onze reis (met de klok mee van SF naar Yosemite (dag 3)óf tegen de klok in van SF naar Monterey (dag 3). Of we nu met de klok meegaan of ertegen in: we komen op 4 juli in LA of Las Vegas aan. Is dat juist leuk of een gekkenhuis waar niet door te komen is? Als jullie langs deze route leuke stops, hotelletjes of andere bezienswaardigheden of leuke onderbrekingen voor de kinderen weten horen we dat uiteraard heeeeeel graag. Houden we genoeg rustdagen? Kortom, aardig wat vragen

dag 1Ned. - SF (Oakland airport, auto halen) 33 km
dag 2 SF
dag 3 SF - Yosemite 302 km
dag 4 Yosemite - Mammoth Lakes 165 km
dag 5 Mammoth Lakes
dag 6 Mammoth Lakes - Death Valley 289 km
dag 7 Death Valley - Las Vegas 235 km
dag 8 Las Vegas
dag 9 Las Vegas - Zion 252 km (evt.extra dag)
dag 10 Zion - Bryce 137 km
dag 11 Bryce - Page 241 km
dag 12 Page
dag 13 Page - Grand Canyon 222 km
dag 14 Grand Canyon - Kingman oid 278 km
dag 15 Kingman - Anaheim 502 km (oefff)
dag 16 Anaheim (Disneyland)
dag 17 Anaheim - Los Angeles 43 km
dag 18 Los Angeles (Hollywood, walk of Fame, winkelen)
dag 19 Los Angeles - Morro Bay 323 km
dag 20 Morro Bay - Monterey 195 km
dag 21 Monterey - San Francisco 184 km
dag 22 SF - Oakland Airport 33 km (auto inleveren, airport)
dag 23 terugvlucht Ned