Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Camper huur en campgrounds rules
Re: Camper huur en campgrounds rules
Rob ( of iemand anders) weet jij of el monte een gratis of betaalde (geen taxi) transfer heeft naar Denver airport?
2010: CA - AZ - UT - NV
2011: NV - AZ - WY - CO - UT
2012: NV - AZ - UT - CO - SD
http://www.bitter.reisverslag.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: NV - AZ - WY - CO - UT
2012: NV - AZ - UT - CO - SD
http://www.bitter.reisverslag.com" onclick="window.open(this.href);return false;
- Marenko
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Wat een vreselijke website heeft El Monte zo zeg. Je website door google translatie gooien of zo en dan doen alsof je ook een nederlandse site hebt.
Dan kunnen ze de tekst nog beter in het engels houden. Dat is beter leesbaar dan dit.
Er staat wel iets over een transfer in, maar ik kan er nu niet uit halen of het gratis is. En denver wordt ook niet genoemd.

Er staat wel iets over een transfer in, maar ik kan er nu niet uit halen of het gratis is. En denver wordt ook niet genoemd.
- Isis
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Wat ik nog onthouden heeft moet je de Transfer bij El Monte naar Denver (een pokke eind) zelf betalen.
Het ligt echt een behoorlijk eind van Denver. Ik zou ook proberen een hotel meer in die richting te krijgen dat scheelt gedoe als je bij EM moet zijn.
Het ligt echt een behoorlijk eind van Denver. Ik zou ook proberen een hotel meer in die richting te krijgen dat scheelt gedoe als je bij EM moet zijn.
http://camper.nl/brochures/motorhome/20 ... ns/Denver/Afstand vanaf de luchthaven: 49 mijl
Vroeg ophalen is niet mogelijk
Shuttle transfer wordt niet aangeboden
U dient voor deze locatie uw eigen transfer te verzorgen voor eigen rekening
U dient in de ochtend van ophalen naar het depot te bellen hoelaat u arriveert
Ophalen is mogelijk tot 1 uur voor sluitingstijd
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Weet iemand de 'gebruiksaanwijzing'-video van Moturis te vinden? Vorige keer bij Apollo konden we die video via YouTube van te voren bekijken, zoiets zal Moturis toch ook hebben?
Meest prangende vraag op dit moment is of het bij Moturis verplicht is de propaan-tank bij te vullen. Kan daar geen uitsluitsel over vinden op de site. Iemand?
Meest prangende vraag op dit moment is of het bij Moturis verplicht is de propaan-tank bij te vullen. Kan daar geen uitsluitsel over vinden op de site. Iemand?
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Contacteer:
Ja, ook bij Moturis is dat verplicht. Vaak krijg je bij vertrek al te horen waar je dat bij inleveren kan doen.
- John&Sylvia
- Amerikafan
Kan iemand mij misschien vertellen hoe het zit met het reserveren voor een RV parc in oktober?
We willen liever niet reserveren van te voren omdat we dan meer vrijheid in de planning hebben,
maar ik hoor en lees dat veel mensen alle campings (in zowel de nationale parken als de steden) van te voren reserveren!?
[betreft trouwens een reis naar het ZuidWesten!]
We willen liever niet reserveren van te voren omdat we dan meer vrijheid in de planning hebben,
maar ik hoor en lees dat veel mensen alle campings (in zowel de nationale parken als de steden) van te voren reserveren!?
[betreft trouwens een reis naar het ZuidWesten!]
- Isis
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het hangt er heel erg vanaf hoe graag je op bepaalde plekken wilt staan. Over het algemeen is na half september de drukte over.
Als je liever niet wil reserveren en je vindt het niet erg om soms wat langer te rijden omdat ergens geen plek is zou ik dat zeker zo doen. Mocht je op bepaalde plekken zeker een plek willen hebben (bv nat Parks) kun je tot je vertrek kijken of het erg druk is. Evt kun je onderweg nog bellen of online reserveren. Bij ons staat eigenlijk de route deels al zo vast (je moet aan einde echt weer terug zijn) dat we reserveren in hoogseizoen ook niet erg vinden. Het geeft juist dan rust dat je een plek hebt ook al kom je om 18 u aanrijden.
In oktober zal dat echt anders zijn. Ik zou zeker Yosmite in gaten houden... ik durf niet te zeggen hoe druk het daar nog is. (let ook op de Tioga die dicht zou kunnen gaan).
Ik zou wel kijken of er daadwerkelijk campings zijn op plekken waar je wilt overnachten. Dus route toch wel enigszins plannen... Soms moet je anders misschien een eind doorrijden.
(let wel op het reserveren gaat vaak met CC nummers en ik weet niet hoe dat zit met veiligheid als je overal en nergens een 'lijntje gebruikt' en reserveert).
Als je liever niet wil reserveren en je vindt het niet erg om soms wat langer te rijden omdat ergens geen plek is zou ik dat zeker zo doen. Mocht je op bepaalde plekken zeker een plek willen hebben (bv nat Parks) kun je tot je vertrek kijken of het erg druk is. Evt kun je onderweg nog bellen of online reserveren. Bij ons staat eigenlijk de route deels al zo vast (je moet aan einde echt weer terug zijn) dat we reserveren in hoogseizoen ook niet erg vinden. Het geeft juist dan rust dat je een plek hebt ook al kom je om 18 u aanrijden.
In oktober zal dat echt anders zijn. Ik zou zeker Yosmite in gaten houden... ik durf niet te zeggen hoe druk het daar nog is. (let ook op de Tioga die dicht zou kunnen gaan).
Ik zou wel kijken of er daadwerkelijk campings zijn op plekken waar je wilt overnachten. Dus route toch wel enigszins plannen... Soms moet je anders misschien een eind doorrijden.
(let wel op het reserveren gaat vaak met CC nummers en ik weet niet hoe dat zit met veiligheid als je overal en nergens een 'lijntje gebruikt' en reserveert).
- Isis
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat kun je ook in je papieren terugvinden. Maar bij Moturis hoefden wij in 2010 niet volle propaan tank in te leveren. WIj tankten laatste in Page. Voor de benzine geldt dat ie wel vol moet zijn, ff tanken onderweg naar het station.San & Ien schreef:Weet iemand de 'gebruiksaanwijzing'-video van Moturis te vinden? Vorige keer bij Apollo konden we die video via YouTube van te voren bekijken, zoiets zal Moturis toch ook hebben?
De video van El Monte komt eigenlijk grotendeels overeen met alle andere ... dwz die campers lijken eigenlijk sterk op elkaar. Van El Monte staat op hun website.
Misschien is die van Moturis te vinden via zoeken op campingworld want dat is de amerikaanse naam van het bedrijf (al 3-5 jaar).
- John&Sylvia
- Amerikafan
Bedankt voor je reactie!Isis schreef:Het hangt er heel erg vanaf hoe graag je op bepaalde plekken wilt staan. Over het algemeen is na half september de drukte over.
We hebben de route al helemaal gepland hoor, dat zeker wel!
Maar we willen graag zo vrij zijn, dat als we het ergens helemaal te gek vinden, dat we daar een extra dag kunnen blijven.. [of juist eerder dan gepland weer weg als het 'tegenvalt']
We voelen ons een beetje gehaast, als we ergens per se weg moeten omdat we de volgende camping al geboekt hebben..
Zelf had ik ook het idee om misschien ter plekke te bellen of te mailen of ze op een camping waar we heen willen nog plek hebben, om verrassingen te voorkomen.
Ik snap alleen niet met je bedoeld wat je op het einde zegt met de CC nummers?
Bedankt voor de reacties. Jullie spreken elkaar lekker tegen
Ik ga er maar even van uit dat de info van Isis het meest recent is. Nieuwenoord's ervaring is dacht ik van langer geleden. Toch?
Ik kon het trouwens in de papieren die ik nu heb niet vinden en ook op de site van Campingworld staat het niet expliciet vermeld.

Ik ga er maar even van uit dat de info van Isis het meest recent is. Nieuwenoord's ervaring is dacht ik van langer geleden. Toch?
Ik kon het trouwens in de papieren die ik nu heb niet vinden en ook op de site van Campingworld staat het niet expliciet vermeld.
- Marenko
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Uit ervaring kan ik zeggen dat de plekken in de nationale parken na half september ook vol zijn. Ik heb het hierbij over Yosemite, Zion, Grand Canyon north rim, Gouldings bij Monument Valley, canyonlands, Dead horse state park en zelfs Moraine park in RMNP had nog maar een paar tent plekken. Al deze campgrounds waren vorig jaar vol, en kon je zonder reservering niet terecht. Wij zijn er geweest vanaf 11 september tot 8 oktober.Het hangt er heel erg vanaf hoe graag je op bepaalde plekken wilt staan. Over het algemeen is na half september de drukte over.
- Kokopelli
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Onze ervaring is van 2009 en toen was het niet nodig om de propaan-tank te vullen na afloop. Wij hebben het toen ook niet van te voren terug kunnen vinden in de papieren, maar voor de zekerheid gevaagd bij het ophalen van de camper. Dit was Moturis/Campingworld in Chicago.San & Ien schreef: Ik kon het trouwens in de papieren die ik nu heb niet vinden en ook op de site van Campingworld staat het niet expliciet vermeld.
In 2025 weer naar Florida.
Reisverslag Zuidwesten September 2024 > reisverslagen
Reisverslag Zuidwesten September 2024 > reisverslagen
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Contacteer:
Misschien hebben wij het uit gewoonte wel gedaan ... Wij hebben 2 keer bij Moturis gehuurd in 2010 en daarvoor 5 keer bij Road Bear.
- Isis
- Amerika-expert
- Contacteer:
Van de propaan weet ik zeker dat wij niet hebben bijgevuld. Je kunt het ter plekke gewoon even vragen; ze meldden het vast ook wel bij hun praatje.
Ik had voor NP gezegd dat het goed is voor vertrek te kijken of er veel bezet is. Wij merkten dat eind aug in Gradn Canyon nog plek was en ook in Bryce was nog plek in de middag (half aug). Als je perse ergens wilt staan misschien toch reserveren.. Je kunt annuleren; moet je even kijken; kost je hoogstens $10,- bij NPS.
Dat schuiven is in theorie wel een veel gehoord argument en dat begrijp ik wel. In praktijk is het denk ik minder vaak dat je ergens blijft hangen omdat je dan iets anders moet overslaan. Want ik neem aan dat je redelijk zorgvuldig bekijkt wat je wilt bezoeken. EN dan zou je ook ergens wat meoten overslaan. Dat je ergens een rustdag (een dag ruimte na wk of halverwege) inplant die je gebruikt om ergens langer te blijven.. dan kun je daar schuiven.. Bovendien als je ergens blijft moet je de km ook inhalen...
Goed, kijk wat je zelf wilt en houdt in de gaten wat Kom-Mar's ervaringen waren. Het is wel balen als je ergens aankomt waar je wilt staan, het is vol en je moet 50 of meer km verder rijden.
Met het online gebruik van een CC (credit card) bedoel ik.
Ik weet niet of het slim is online overal via WIFI te reserveren met je CC. bv bij Recreation.gov moet je met CC betalen. En ik weet eigenlijk niet of dat wel veilig is om dat zo maar overal te doen. Thuis is alles afgeschermd, maar bij wifi?
Ik had voor NP gezegd dat het goed is voor vertrek te kijken of er veel bezet is. Wij merkten dat eind aug in Gradn Canyon nog plek was en ook in Bryce was nog plek in de middag (half aug). Als je perse ergens wilt staan misschien toch reserveren.. Je kunt annuleren; moet je even kijken; kost je hoogstens $10,- bij NPS.
Dat schuiven is in theorie wel een veel gehoord argument en dat begrijp ik wel. In praktijk is het denk ik minder vaak dat je ergens blijft hangen omdat je dan iets anders moet overslaan. Want ik neem aan dat je redelijk zorgvuldig bekijkt wat je wilt bezoeken. EN dan zou je ook ergens wat meoten overslaan. Dat je ergens een rustdag (een dag ruimte na wk of halverwege) inplant die je gebruikt om ergens langer te blijven.. dan kun je daar schuiven.. Bovendien als je ergens blijft moet je de km ook inhalen...
Goed, kijk wat je zelf wilt en houdt in de gaten wat Kom-Mar's ervaringen waren. Het is wel balen als je ergens aankomt waar je wilt staan, het is vol en je moet 50 of meer km verder rijden.
Met het online gebruik van een CC (credit card) bedoel ik.
Ik weet niet of het slim is online overal via WIFI te reserveren met je CC. bv bij Recreation.gov moet je met CC betalen. En ik weet eigenlijk niet of dat wel veilig is om dat zo maar overal te doen. Thuis is alles afgeschermd, maar bij wifi?
Wij zijn al een paar keer op rondreis geweest in Amerika, niet met een camper maar van hotel naar hotel, en hebben tot nu toe steeds een avond van te voren een hotel geboekt via internet. Dit doen wij altijd via het wifi netwerk wat op dat moment beschikbaar is en betalen dan gelijk met de credit card. Wij hebben er nog nooit problemen mee ondervonden en het altijd als veilig ervaren.Isis schreef: Ik weet niet of het slim is online overal via WIFI te reserveren met je CC. bv bij Recreation.gov moet je met CC betalen. En ik weet eigenlijk niet of dat wel veilig is om dat zo maar overal te doen. Thuis is alles afgeschermd, maar bij wifi?
De reden dat wij niets van te voren vastleggen is inderdaad het kunnen schuiven en ergens langer blijven dat gepland. Andersom hebben wij ook wel eens de keus gemaakt om ergens korter te blijven en eerder te vertrekken. We zorgen wel altijd dat we aan het einde van de planning een paar dagen over hebben die we facultatief kunnen inzetten of aan het einde van de vakantie op één plaats kunnen blijven om nog een paar dagen te relaxen voor we terug vliegen.
September dit jaar gaan wij met een camper 6 weken rondrijden vanaf Denver, vandaar dat ik dit topic met grote belangstelling volg.
- Isis
- Amerika-expert
- Contacteer:
OP sommige plekken in de parken zou je dan tegen volle campings aan kunnen lopen. Ik zeg niet dat het gebeurt maar het zou kunnen. In parken (NPS) kost het je per reservering die je annuleert $10. De vrijheid van niet reserveren heeft zijn voor en ook zijn nadelen, net als wel reserveren. Goed afwegen voor jezelf.
Cata heb je een topic met je route? Als je naar Yellowstone wilt is het goed om dat niet te lang uit te stellen ivm sneeuwkansen later in september.
Cata heb je een topic met je route? Als je naar Yellowstone wilt is het goed om dat niet te lang uit te stellen ivm sneeuwkansen later in september.
Nee ik heb hier geen eigen topic met onze route maar op een ander forum wel. We zijn inderdaad van plan om naar Yellowstone te gaan, dat zal ongeveer 15 september worden.
- John&Sylvia
- Amerikafan
Ik heb een vraag over de full hook ups van campgrounds!
Als er staat dat een full hook up niet mogelijk is, kun je dan wel je airco draaien?
Zover ik nu weet moet je dan een Generator hebben.. Tis neem ik aan wel aan te raden zo'n ding te hebben?
Ligt het dan aan de camper verhuurder of je z'n ding gelijk al meekrijgt, of moet je die altijd erbij huren?
In de NPs heb je bijna tot geen mogelijkheden voor full hook ups, maar ik heb ook al gezien dat er Campgrounds zijn waar ook het gebruik van een generator niet is toegestaan ivm het geluid.
Als er staat dat een full hook up niet mogelijk is, kun je dan wel je airco draaien?
Zover ik nu weet moet je dan een Generator hebben.. Tis neem ik aan wel aan te raden zo'n ding te hebben?
Ligt het dan aan de camper verhuurder of je z'n ding gelijk al meekrijgt, of moet je die altijd erbij huren?
In de NPs heb je bijna tot geen mogelijkheden voor full hook ups, maar ik heb ook al gezien dat er Campgrounds zijn waar ook het gebruik van een generator niet is toegestaan ivm het geluid.
Voor een airca heb je alleen stroom nodig. Dus een full-hookup (water, stroom en riolering) heb je dan niet nodig
.
In grote campers zit standaard een generator. Ik moet zeggen dat ik die ondingen nog nooit hebt gebruikt, want ze maken een klereherrie
.
Eigenlijk vind ik het ook knap onbeleefd om s'morgens de generator aan te zetten voor een kop koffie.... je weet dan wel waar nederlanders staan.

In grote campers zit standaard een generator. Ik moet zeggen dat ik die ondingen nog nooit hebt gebruikt, want ze maken een klereherrie

Eigenlijk vind ik het ook knap onbeleefd om s'morgens de generator aan te zetten voor een kop koffie.... je weet dan wel waar nederlanders staan.
Go T@bbing!!!!
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- John&Sylvia
- Amerikafan
yarrah schreef:Voor een airca heb je alleen stroom nodig. Dus een full-hookup (water, stroom en riolering) heb je dan niet nodig.
In grote campers zit standaard een generator. Ik moet zeggen dat ik die ondingen nog nooit hebt gebruikt, want ze maken een klereherrie.
Thanks!
Maar die generator is dus wel nodig om de aico te gebruiken! Dus bij enorme hitte kan ik me voorstellen dat dat ding aangaat!
En drinken amerikanen dan geen koffie s'ochtends!!

of á la cowboy(girl) een vuurtje maken en keteltje opzetten?

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht