Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Death Valley

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Death Valley

Bericht door Jasmino »

Hoi allemaal,

Met de huidige vernielingen van het park Death Valley, is het nog onzeker of we het park wel kunnen bezoeken.
We zouden er zijn over ongeveer 6 weken, volgens onze laatste planning.

Momenteel is het park nog altijd gesloten, maar waarschijnlijk gaat het pas volgende week gedeeltelijk weer open. Ook komt er volgende week waarschijnlijk meer duidelijkheid over de tijd die nodig is voor herstel.

De plannen nu zijn om de oost- en de west-ingang eerst te herstellen. Daartoe wordt de weg vanaf Panamint Valley langs Stovepipe Wells en de weg richting Beatty als eerste hersteld. Een tweede ploeg is bezig met de S-190 naar het zuiden, maar dat zal waarschijnlijk langer duren. Ik heb geen flauw idee hoe lang.

Nu heb ik over ons voorgenomen bezoek een paar vragen, en ik hoop dat jullie mij advies kunnen geven:

1. Stel dat alleen de ingangen oost en west geopend zijn, heeft het voor ons dan nog zin om het park te bezoeken? We kunnen dan wel Stovepipe Wells bezoeken, maar niet de bezienswaardigheden in het zuiden?

2. Als we Death Valley zouden schrappen uit onze planning, is het dan nog de moeite waard om de oversteek te maken van Salt Lake City naar Californië, enkel voor Lake Tahoe, Mono Lake en Bodie? Death Valley stond voor ons wel hoog op het lijstje, maar om nu alleen hiervoor zo ver te rijden lijkt me overdreven. Dan kunnen we misschien beter een extra dag plannen in Grand Teton en Salt Lake City.

Natuurlijk moeten we de officiële website nog even in de gaten houden, om te zien of het op korte termijn überhaupt wel weer open gaat, en hoe lang het gaat duren voordat het hele park weer toegankelijk is. Maar als het allemaal lang gaat duren, wil ik toch op z'n minst een alternatief uitwerken. Dan kan ik de laatste week voor we vertrekken eventueel nog wat dingen wijzigen en de hotelovernachtingen omgooien.

Kortom: wat zouden jullie doen?

Groetjes,
Jacqueline
Bart40
Amerikakenner

Re: Death Valley

Bericht door Bart40 »

Ik vond Lake Tahoe niet zo bijzonder behoorlijke tourist trap ook. Mono Lake is wel apart maar om daar nu helemaal voor om te rijden..nee zou ik niet doen. Dan inderdaad een paar dagen langer in Grand Teton dat is toch 1 van de mooiere parken.
Anita

Bericht door Anita »

Vernielingen in Death Valley?! Hebben we wat gemist? Wat is er dan gebeurt?

Wij gaan in oktober ook daarheen...

Anita
wendyjol
Amerikakenner

Bericht door wendyjol »

Hoi Anita,

Het heeft (als grote uitzondering) een keer heel hard geregend in Death Valley. In zo'n droog gebied gebeurd dan gelijk het volgende met de wegen:
http://www.deathvalley.com/dvtalk/messages/17411.shtml

Groeten
Wendy
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Re: Death Valley

Bericht door hekkie »

Hoi Jacqueline,

Mijn advies aan jou zou zijn: DV schrappen. Als je ten volle van dit park
wilt kunnen genieten, moet je ook de hoogtepunten kunnen bezoeken zoals
Badwater en Artist Drive bijv. Als ik het allemaal zo lees en de foto's
bekijk en de verwachtingen wat betreft herstel e.d., zou ik zeggen: bewaar
dat voor een andere keer. In relatie hiermee, zou ik dan de oversteek naar
Californie ook niet doen. Je hebt eerder Yosemite ook al laten vallen. Lake
Tahoe, Mono Lake en Bodie (en Death Valley) zitten allemaal in dezelfde
hoek. Een evt. volgende reis zou je dit hele gebied er bij in kunnen
plannen.

Je hebt nu al een aardig vol programma en de suggestie een dag langer in
Grand Teton en SLC zou ik zeker doen. Over de gehele trip krijg je ook meer
ruimte en flexibiliteit. Ergens iets langer blijven bijv. en ook als het
weer daartoe aanleiding geeft (en dat is niet ondenkbaar in deze periode)
kun je ook nog eens een keer een switch maken. Op deze manier werkt het
ontspannender en is er minder "druk op de ketel".

Oké het blijft persoonlijk, maar dit is mijn mening en je vroeg er om.
Veel succes en plezier met de (nieuwe) planning.

Groetjes van Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Hoi Jaqcueline,

Ben het helemaal met Marjan eens, gooi DV en CA maar overboord en kijk naar de rest van je route waar je iets langer wil blijven of knip een hele lange reisdag in tweeen, misschien wat langer in Badlands NP rondkijken of toch de US-14A i.p.v. US-14 met een bezoek aan Medicine Wheel NHS en Bighorn Canyon NRA.
Suc6 bij het plannen, zo blijf je voorpret houden :D
Gr.
Rob
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Death Valley schade na wateroverlast

Bericht door markro »

Op een Death Valley-forumpagina kwam ik nog een aantal foto’s met commentaar tegen van de schade in het park na de heftige wateroverlast

http://www.death-valley.us/postt1611.html

http://www.death-valley.us/postx1611-0-15.html

Marco.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Anita

Bericht door Anita »

Jaqueline zou over ongeveer 6 weken in Death Valley zijn, en haar wordt nu afgeraden daarheen te gaan. Wij komen over 8 weken in Death Valley aan, zou dat nou ook af te raden zijn dan? Hoe lang zou het duren voordat je er weer doorheen kan gaan? Duurt dat zo lang?! Ik hoop wel dat wij er heen kunnen, we slapen ook daar (Stovepipe Wells) namelijk.

Wat denken jullie: zouden we er over 8 weken heen kunnen?

Anita
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Anita,

als ik de foto's zo bekijk, lijkt het mij sterk dat het over 8 weken allemaal weer hersteld is. Heb je al geïnformeerd bij het hotel/motel in Stovepipe Wells wat hun verwachtingen zijn? Verder zou ik de genoemde link in de gaten houden.

Ik hoop voor jullie dat het door kan gaan. Het blijft een aparte belevenis door Death Valley te rijden.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
as27
Amerika-newbie

Bericht door as27 »

Wij zouden er over 2 weken zijn!!!
Dat kunnen we wel vergeten als ik de foto's zie.
:( :( :( :( :( :(
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Anita schreef: Wat denken jullie: zouden we er over 8 weken heen kunnen?

Anita
Hoewel de US-190 een doorgaande weg is betrijfel ik of ze gezien de schade die ik op de foto's zie de boel zo vlug weer aan de kant en geasfalteerd hebben.
Als ik jou was zou ik maar alvast een alternatief zoeken en beslissen op het moment dat je weggaan.
Beter mee verlegen als om verlegen.
Gr.
Rob
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

as27 schreef:Wij zouden er over 2 weken zijn!!!
Dat kunnen we wel vergeten als ik de foto's zie.
:( :( :( :( :( :(
Nog net tijd genoeg om een andere route uit te zetten, want dat wordt echt niets vrees ik.
Van waar kom je en waar gaan je naartoe mogelijk kunnen we hier op het forum alternatieven aandragen.
Gr.
Rob
Grietje
Amerika-newbie

Bericht door Grietje »

De foto's zien er echt verschrikkelijk uit!!! Wij vertrekken over 6 weken en wilden natuurlijk ook Death Valley bezoeken maar dat zullen we mogen vergeten denk ik, echt jammer. Wij vertrekken in sf, dan yosemite en dan normaal gezien Death Valley. Is het Sequoia NP de moeite om als vervanging te bezoeken? Of zouden we opteren voor een extra dagje San Francisco?
Groetjes Grietje
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Is het Sequoia NP de moeite om als vervanging te bezoeken?
Hoi Grietje,

Sequioa NP was deze vakantie voor ons een van de hoogtepunten. We waren er al eens eerder geweest, maar we waren weer onder de indruk van deze Redwoods. Bovendien hebben we hier verschillende beren gespot en Moro Rock beklommen waar je een fantastisch uitzicht hebt.

Dus mijn antwoord op jouw vraag is: zeer de moeite waard.

Groetjes Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Hoi allemaal,

Allereerst: heel erg bedankt voor het meedenken! Ik heb alle adviezen en opmerkingen overwogen, en inmiddels ben ik er definitief helemaal uit. Ik heb de planning nog verder aangepast, en inmiddels ook de motels geannuleerd en nieuwe gereserveerd.

Toen ik gisteren belde met de Furnace Creek ranch, werd me verteld dat het park waarschijnlijk op 1 september weer open gaat. Dan is de weg van oost naar west weer gerepareerd. Ook zijn ze al bezig met de 190, maar die is nog niet klaar op 1 september. Toen ik aangaf dat ik toch wilde annuleren, was de man aan de telefoon helemaal niet blij, hij heeft nog geprobeerd om me over te halen om toch te komen, ook omdat ons bezoek nog iets meer dan 5 weken weg is. Waarschijnlijk krijgen ze nu veel annuleringen. Ondanks dat ik me heel schuldig voelde, heb ik toch doorgezet, en de boeking geannuleerd. Ik wil het park graag bezoeken op een moment dat ik ook kan genieten van al het moois, en vooral de bezienswaardigheden in het zuiden spreken ons erg aan. Ik ben er een beetje bang voor, dat het bezoek anders een domper is, en Death Valley van het voetstuk zal vallen, waar het voor ons nog op staat. Wij hebben nu afgesproken dat we over een paar jaar nog eens naar Californie gaan, en dan Death Valley en Yosemite zullen bezoeken.

Dat betekent dat de reis van dit jaar nog behoorlijk wordt ingekort, dat scheelt 5 dagen. Maar we hebben inmiddels ook Las Vegas geschrapt, omdat we er zouden komen in het weekend met de nieuwe planning, en daar hadden we geen zin in. Las Vegas spreekt ons toch al niet zo aan, en we wilden er alleen maar naar toe om te winkelen. Nou, winkelen kunnen we ook ergens anders!

We hebben de dagen nu verspreid over de eerste 2 weken van onze reis. We hebben nu meer tijd voor Badlands en de Black Hills, en ook een halve dag meer tijd voor Yellowstone (2½ dag). De route naar Yellowsonten hebben we gewijzigd, we rijden nu de Beartooth Pass, maar we gaan toch nog naar Cody voordat we dat gaan doen. Grand Teton hebben we ook weer in de planning opgenomen, maar wel in ingekorte versie (we blijven er ongeveer een halve dag), zonder de hike naar Hidden Falls. Als tijdens de vakantie blijkt dat we nog meer tijd in Yellowstone willen doorbrengen, schrappen we Grand Teton alsnog. We blijven ook een dag langer in Salt Lake City (om te winkelen) en we hebben de reis van Grand Teton naar SLC onderbroken in de buurt van Bear Lake.

Ook gaan we nu naar de Grand Canyon terug, naar de North Rim. Ik heb een overnachting geregeld in de Kaibab Lodge. We zijn in 2002 aan de South Rim geweest, en we wilden ook nog wel een keer naar de andere kant, dat doen we dus dit jaar. Daar verheug ik me wel heel erg op! Als jullie nog tips en adviezen hebben voor de North Rim, houd ik me aanbevolen.

Onderweg van Salt Lake City naar het Zuiden brengen we ook een bezoekje aan het noordelijk deel van Zion. We overnachten dan in Springdale, althans dat hopen we. We hebben tot nu toe tevergeefts een overnachting willen boeken, maar alles is vol vanwege een marathon. We staan nu op de wachtlijst voor de Desert Pearl Inn, een tip die we hadden gekregen op een ander forum. Als het niet lukt om te boeken, zullen we genoodzaakt zijn om een heel stuk verder te rijden, en dan moeten we Zion misschien overslaan.

Vanuit Zion reizen we naar de Grand Canyon, dus misschien kunnen we dan een dag onderweg naar de Grand Canyon doorbrengen. Vanuit de Grand Canyon North Rim rijden we dan naar Page, waar de verder gaan met de route zoals we die eerder hebben uitgewerkt.

In totaal is de route gezakt van 9.000km naar 7.500km, verdeeld over 4 weken, dus dat komt meer in de richting van wat de meesten van ons haalbaar vinden ;-)

Ondanks dat het veel tijd heeft gekost om de route weer aan te passen, en uit te zoeken, ben ik er opnieuw heel tevreden mee. Mochten jullie nog tips en adviezen hebben, dan hoor ik die weer heel graag! En voor de anderen: veel succes met het nemen van een beslissing om wel of niet naar Death Valley te gaan!

Groetjes,
Jacqueline
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Hoi allemaal,

Allereerst: heel erg bedankt voor het meedenken! Ik heb alle adviezen en opmerkingen overwogen, en inmiddels ben ik er definitief helemaal uit. Ik heb de planning nog verder aangepast, en inmiddels ook de motels geannuleerd en nieuwe gereserveerd.

Toen ik gisteren belde met de Furnace Creek ranch, werd me verteld dat het park waarschijnlijk op 1 september weer open gaat. Dan is de weg van oost naar west weer gerepareerd. Ook zijn ze al bezig met de 190, maar die is nog niet klaar op 1 september. Toen ik aangaf dat ik toch wilde annuleren, was de man aan de telefoon helemaal niet blij, hij heeft nog geprobeerd om me over te halen om toch te komen, ook omdat ons bezoek nog iets meer dan 5 weken weg is. Waarschijnlijk krijgen ze nu veel annuleringen. Ondanks dat ik me heel schuldig voelde, heb ik toch doorgezet, en de boeking geannuleerd. Ik wil het park graag bezoeken op een moment dat ik ook kan genieten van al het moois, en vooral de bezienswaardigheden in het zuiden spreken ons erg aan. Ik ben er een beetje bang voor, dat het bezoek anders een domper is, en Death Valley van het voetstuk zal vallen, waar het voor ons nog op staat. Wij hebben nu afgesproken dat we over een paar jaar nog eens naar Californie gaan, en dan Death Valley en Yosemite zullen bezoeken.

Dat betekent dat de reis van dit jaar nog behoorlijk wordt ingekort, dat scheelt 5 dagen. Maar we hebben inmiddels ook Las Vegas geschrapt, omdat we er zouden komen in het weekend met de nieuwe planning, en daar hadden we geen zin in. Las Vegas spreekt ons toch al niet zo aan, en we wilden er alleen maar naar toe om te winkelen. Nou, winkelen kunnen we ook ergens anders!

We hebben de dagen nu verspreid over de eerste 2 weken van onze reis. We hebben nu meer tijd voor Badlands en de Black Hills, en ook een halve dag meer tijd voor Yellowstone (2½ dag). De route naar Yellowsonten hebben we gewijzigd, we rijden nu de Beartooth Pass, maar we gaan toch nog naar Cody voordat we dat gaan doen. Grand Teton hebben we ook weer in de planning opgenomen, maar wel in ingekorte versie (we blijven er ongeveer een halve dag), zonder de hike naar Hidden Falls. Als tijdens de vakantie blijkt dat we nog meer tijd in Yellowstone willen doorbrengen, schrappen we Grand Teton alsnog. We blijven ook een dag langer in Salt Lake City (om te winkelen) en we hebben de reis van Grand Teton naar SLC onderbroken in de buurt van Bear Lake.

Ook gaan we nu naar de Grand Canyon terug, naar de North Rim. Ik heb een overnachting geregeld in de Kaibab Lodge. We zijn in 2002 aan de South Rim geweest, en we wilden ook nog wel een keer naar de andere kant, dat doen we dus dit jaar. Daar verheug ik me wel heel erg op! Als jullie nog tips en adviezen hebben voor de North Rim, houd ik me aanbevolen.

Onderweg van Salt Lake City naar het Zuiden brengen we ook een bezoekje aan het noordelijk deel van Zion. We overnachten dan in Springdale, althans dat hopen we. We hebben tot nu toe tevergeefts een overnachting willen boeken, maar alles is vol vanwege een marathon. We staan nu op de wachtlijst voor de Desert Pearl Inn, een tip die we hadden gekregen op een ander forum. Als het niet lukt om te boeken, zullen we genoodzaakt zijn om een heel stuk verder te rijden, en dan moeten we Zion misschien overslaan.

Vanuit Zion reizen we naar de Grand Canyon, dus misschien kunnen we dan een dag onderweg naar de Grand Canyon doorbrengen. Vanuit de Grand Canyon North Rim rijden we dan naar Page, waar de verder gaan met de route zoals we die eerder hebben uitgewerkt.

In totaal is de route gezakt van 9.000km naar 7.500km, verdeeld over 4 weken, dus dat komt meer in de richting van wat de meesten van ons haalbaar vinden ;-)

Ondanks dat het veel tijd heeft gekost om de route weer aan te passen, en uit te zoeken, ben ik er opnieuw heel tevreden mee. Mochten jullie nog tips en adviezen hebben, dan hoor ik die weer heel graag! En voor de anderen die binnenkort naar Death Valley zouden gaan: veel succes met het nemen van een beslissing om wel of niet naar Death Valley te gaan!

Groetjes,
Jacqueline
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Hoi Jaqcueline,

De weg naar de Beartooth Pass S-296 start vanaf de S-120 en deze begind in Cody dat lijkt mij dus geen probleem.
Grand Teton, jammer dat je Hidden Falls laat valen zeker omdat je watervallen zo mooi vind.
In Garden City bij Bear Lake vind je vast wel een overnachtingmogelijkheid eventueel op de plaatselijke KOAcampground een cabin.
Grand Canyon North Rim tips vind je in ons reisverslag van 2003 maar dat had je al uitgeprint dacht ik.
Overnachten tussen Zion en Grand Canyon mogelijk in Kanab op de grens met Utah en Fredonia ook Jacob Lake heeft een motel dacht ik maar dan zit je maar 37 mile meer van de North Rim.
Geniet er van.
Gr.
Rob
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Jasmino schreef:Onderweg van Salt Lake City naar het Zuiden brengen we ook een bezoekje aan het noordelijk deel van Zion. We overnachten dan in Springdale, althans dat hopen we. We hebben tot nu toe tevergeefts een overnachting willen boeken, maar alles is vol vanwege een marathon. We staan nu op de wachtlijst voor de Desert Pearl Inn, een tip die we hadden gekregen op een ander forum. Als het niet lukt om te boeken, zullen we genoodzaakt zijn om een heel stuk verder te rijden, en dan moeten we Zion misschien overslaan.
Jacqueline,

mocht het nou niet lukken in Springdale, dan heb ik wellicht een leuk tip voor een motel in Kanab. :idea:

Eind juni heb ik geslapen in het Parry Lodge Motel. http://www.infowest.com/parry/index.html

Een heel leuk motel midden in Kanab. Om je een indruk te geven heb ik even een foto van het motel hieronder gezet...

Afbeelding

...en 's avonds kun je een bad nemen in een ouderwedse badkuip... :hilarious:

Afbeelding

Het ontbijt was hier trouwens gratis en het smaakte prima!

Groet,

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Hoi Death Valley bezoekers,

Een deel van het park is weer open, kijk even op de NPS-site voor meer informatie.
De S-190 is nog dicht van de weg naar Scottys Castle naar de oostingang bij Death Valley Junction, dus zijn Furnace Creek, Zabrisky Point, Artist Drive en Badwater nog niet bereikbaar.
Gr.
Rob
bribey
Amerika-ontdekker

Bericht door bribey »

Jasmino schreef:

Hey Jasmino,
Misschien kan je proberen om in Springdale volgend motel te reseveren "Terrace Brook Lodge". Zie webside http://www.terracebrooklodge.com.
Groeten Brigitte
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer