Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Hedde.dm: Schema van onze Amerikareis.....help

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Hedde.dm
Amerika-ontdekker

Reis Hedde.dm: Schema van onze Amerikareis.....help

Bericht door Hedde.dm »

Beste allemaal,

Hoewel we vorige week terug zijn gekomen van onze 3e Amerikareis ben toch maar weer al gaan plannen voor volgend jaar :) Het blijft verslavend......

Ik heb alleen wat moeite met de route... Tot nu toe zover gekomen :) , wat vinden jullie ervan? Is het te doen, mis ik dingen waarvan jullie zeggen dat is ook heel leuk om te doen? etc...

Bedankt alvast voor de feedback!

Groetjes Hedde.

1 AMS – Albuquerque
2 Albuquerque – Las Cruses (white Sands NM)
3 Las Cruces – Tombstone
4 Tombstone – Scottsdale (via Apache Trail)
5 Scottsdale – Sedona
6 Sedona
7 Sedona – Chinle (via Meteor crater en Petrified Forrest)
8 Chinle – Cortez (via Canyon de Chelly)
9 Cortez (Mesa Verde NP)
10 Cortez – Moab (Black Canyon of the Gunnison)
11 Moab (Colorado NM / Arches)
12 Moab (Canyonlands)
13 Moab – Springdale (via 89)
14 Springdale (Zion NP)
15 Springdale – Death Valley (Furnace creek)
16 Death Valley – South Lake Tahoe
17 South Lake Tahoe – Sequoia NP Grand Cove Village
18 Sequoia NP
19 Sequoia – Las Vegas
20 Las Vegas
21 Las Vegas
22 Las Vegas - AMS
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Schema van onze Amerika reis.....help

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo Hedde,

Het is wat lastig beoordelen omdat we niet weten wat jullie al hebben gezien en waar jullie belangstelling naar uit gaat. Zo mis ik bijvoorbeeld Bryce tussen Moab en Zion, maar dat is misschien omdat jullie er al geweest zijn?
Los van wat jullie al gezien hebben zitten er wel wat onhandige dingen in; op weg van Cortez naar Moab naar de BCotG is wel een forse omweg. En dan ga je vanuit Moab naar Colorado NM? Het lijkt me handiger om dat te doen tussen Cortez en Moab, met nog ergens een overnachting.
Lake Tahoe begrijp ik niet, bedoel je misschien Lake Isabella?
Van Sequoia naar Las Vegas is een lange rit, zeker vanuit Grant Grove.

Marianne
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Nou ken ik het stuk door New Mexico en Arizona niet, maar ik vind je tot Sedona toch best hard gaan en vind ik de kronkels naar Colorado NM, Canyon de Chelly en Black Canyon wat vreemd. Heb je het al eens ouderwets op de kaart bekeken?

De route Moab-Springdale is een forse en niet de mooiste zo. Waarom wil je niet over de UT12 (Capitol Reef/Bryce). Maar wellicht heb je dat al gezien. Ik krijg de indruk dat dit een reis is van alles wat jullie nog willen zien en alles wat jullie graag nog eens zien.
Hedde.dm
Amerika-ontdekker

Bericht door Hedde.dm »

Hoi Marianne en jolanxyz,

Bedankt voor jullie reacties.

Ik had idd even moeten vermelden wat we al hebben gezien.. We zijn al eerder in het zuidwsten geweest en dit zijn oa plaatsen in deze streek die we nog niet gezien hebben en plaatsen waar we nog een keertje heen willen. Daarom vind ik het lastig om een route uit te stippelen....Bryce zijn we dus al eens geweest en Zion ook, alleen Zion zouden we graag nog een keertje willen doen. Ik heb nog een extra dag en wil die denk ik inplannen in grand junction ( van cortez naar grand junction via durango, lijkt ons een mooie route) daarna vann grand junction naar moab via colorado nm. Ik bedoel toch lake tahoe, zoals ik heb begrepen kan je kings canyon/ sequoia alleen via westen binnen komen? In yosemite zijn we al geweest en lake tahoe wilden we nog graag zien ( of is dit niet de moeite waard?) anders kom ik niet echt met een andere route uit..... Delaatste rit naar Vegas vinden wij niet zo heel erg als deze wat langer is..de Ut12 (capitol reef/bryce) hebben we idd al gedaan..

Bedankt alvast!

Groetjes hedde
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Je rijdt ongeveer 7 uur naar LAke Tahoe, en de volgende dag weer een uur of 6 a 7 van Lake Tahoe naar Sequoia NP (inderdaad alleen van het westen). Dan zie je niet veel van Lake Tahoe. De weg onderlangs naar Sequoia is sneller vanuit Death Valley. Als je bovenlangs wil is de Tioga Pass , Sonora Pass, Ebetts Pass of CA88 ook een mogelijkheid.
Zie voor de route van South Lake Tahoe via de 88 naar Yosemite en daarna naar Kings Canyon ons 2006-verslag.

Marianne
Yeehaw
Amerika-expert

Re: Reis Hedde.dm: Schema van onze Amerikareis.....help

Bericht door Yeehaw »

Je jaagt ook wel hard door het eerste stuk. Je neemt geen tijd voor ABQ. Een mooie stad met Old Town, zijn musea en Sandia Peak. White Sands NM is schitterend. Geen zand maar gips. Je kan naar Tombstone rijden via Bisbee. Onderweg heb je nog Chiricahua NM. Bisbee is een oude mijnstad en de moeite waard. Tombstone's hoogtepunten zijn Bird Cage theater (Ghosttour) Het museum en Boot Hill. En de shoot out van OK Corral maar dat is wel een beetje een tourist Trap. Dan besteed je helemaal geen tijd aan Tucson. Van Tombstone op weg naar Tucson heb je de prachtige Kratchner Caverns en Tucson heeft heel veel te bieden. Een bezoek aan Arizona Sonora desert museum bv en Saguaro NP west met een prachtige rit door de enorme saguaros.
Als je Apache Trail wil rijden diezelfde dag zou ik overnachten in Payson (leuk stadje) en niet terug naar Scottsdale rijden. Voor de Apache Trail heb je nog Apache Junction met Gold Field Ghosttown en bij Tucson heb je nog Oracle en onderweg naar AT zijn nog Casa Grande Ruins en Boyce Thompsone Arboretum in Superior. Naar mijn mening neem je veel te weinig tijd voor NM en SE Az.
Veel tijd voor Canyon de Chelly heb je ook al niet. Hier is een guided tour aanbevolen en de rim drives zijn ook heel mooi maar nemen heel wat tijd. Van Meteor Crater waren we niet onder de indruk. In Winslow heb je Standing on the Corner en het Posada hotel, in Holbrook is het Wigwam motel en Hubbell Trading post op weg naar Chinle is ook de moeite waard.
Ik zou ook niet in Cortez gaan overnachten maar in de Far View Lodge in Mesa Verde. Tussen CdC en Mesa verde kan je ook een mooie rit maken via de north rim van CdC en dan over Buffalo Pass naar Shiprock. Je komt dan vlak langs die bizonder rots.
Yeehaw
Hedde.dm
Amerika-ontdekker

Bericht door Hedde.dm »

@ Marianne, ja idd je hebt wel gelijk wordt een beetje te lang via Lake Tahoe dus maar geschrapt en bewaard voor een eventuele volgende reis :) Het idee nu om van Death Valley naar Lee Vining te rijden en daarna van Lee Vining via de Tioga Pass naar Sequoia/Kings Canyon.

@ Yeehaw Ik geloof idd dat ABQ een mooie stad is maar wij zijn niet zo'n steden mensen en hebben ook besloten dit overteslaan voor nu..(het blijft lastig keuzes maken) Bisbee wisten wij niet maar lijkt ons idd erg leuk dus dat gaan we zeker doen! Tuscon het zelfde, dit hebben we bewust overgeslagen. Saguaro NP willen we idd ook graag zien maar daar zullen we te weinig tijd voor hebben vrees ik..Ok goeie tip voor PAyson, lijktons leuk om te overnachten! Sedona zijn we al eens geweest dus vandaar dat we daar niet te lang blijven.

Dit is het schema voor nu, wat vinden jullie ervan?

1 AMS – Albuquerque
2 Albuquerque – Las Cruses (white Sands NM)
3 Las Cruces – Tombstone
4 Tombstone – Payson (via Apache Trail)
5 Payson – Sedona
6 Sedona
7 Sedona – Chinle (via Meteor crater en Petrified Forrest)
8 Chinle (Canyon de Chelly)
9 Chinle - Mesa Verde NP
10 Mesa Verde NP
11 Mesa Verde – Grand Junction (Black Canyon of the Gunnison)
12 Grand Junction - Moab (Colorado NM)
13 Moab (Canyonlands)
14 Moab (Arches)
15 Moab – Springdale
16 Springdale (Zion NP)
17 Springdale – Death Valley (via oost ingang, Stovepipe wells)
18 Death Valley – Lee Vining (Mono lake)
19 Lee Vining – Sequoia NP Grand Cove Village (via Tioga Pass)
20 Sequoia NP
21 Sequoia – Las Vegas
22 Las Vegas
23 Las Vegas
24 Las Vegas - AMS
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Blijft een mooie reis! Komende van GJ neem in Utah Danish Flat exit 214 en rijd via ut128 naar Moab. Prachtige route.
Ook I70 tussen Green River en Salina is heel kooi door San Rafael Swell. Geen pompen tussen Green River en Salina. Je kan natuurlijk daarna ook us89 nemen naar Mt Carmel en dan via ut9 naar Springdale.
In Mesa Verde maak een reservering voor Cliff Paleca e/o Balcony house de dag van tevoren.
Seki naar Las Vegas is echt een lange rit. Ca198 heeft 300 bochten (via Three Rivers)
Hedde.dm
Amerika-ontdekker

Bericht door Hedde.dm »

Bedankt voor de tips, gaan we zeker gebruik van maken!!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Je hebt verhoudingsgewijs veel tijd voor Mesa verde, en weinig tijd voor Sequoia/Kings Canyon.
Zie voor Mesa Verde en de Far view Lodge ons 2008-verslag.

(Het is Grant Grove, niet Grant Cove.)

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer