Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
hoeveel dagen uittrekken voor NP in UTAH
hoeveel dagen uittrekken voor NP in UTAH
Hallo,
Ik ben nieuw, wij willen volgend jaar (2007) met zijn drieen naar de USA.
Hoeveel dagen moet ik uittrekken als ik Canyon Chelly, Arches, Canyon Lands, Bryce, Glen Canyon en Zion op mijn gemak wil bezoeken,
moet ik doorreizen of kan ik een bepaalde plaats als uitvalsbasis gebruiken.
Welk NP zou ik kunnen overslaan igv tijdnood?
Alvast hardstikke bedankt
Lex en Ingrid
Hoeveel dagen moet ik uittrekken als ik Canyon Chelly, Arches, Canyon Lands, Bryce, Glen Canyon en Zion op mijn gemak wil bezoeken,
Lex en Ingrid
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Moab kan je gebruiken als uitvalsbasis voor Canyonlands en Arches. Verder moet je overal eigenlijk naartoe rijden. Bryce and Zion liggen ook redelijk dicht bij elkaar, maar toch nog ver genoeg om beter in een ander hotel te overnachten. Maar op de rit naar Arches en Canyonlands kan je nog gemakkelijk Monument Valley en Antelope Canyon meepikken, ook zeker de moeite waard.
- Arches 1-2 dagen
- Canyonlands (2 dagen, 1 dag voor elk gedeelte)
- Bryce 1 dag
- Zion 1-2 dagen
Canyon de Chelly ben ik niet geweest, maar ik dacht dat die niet zo groot was.
Mja, en het zijn keuzes maken. Wij hadden de keuze gemaakt ipv de ideale tijd van 3-4 dagen in moab te zitten, we er maar 1,5 dagen zaten, waarvan er nog een paar uur weggestormd is.
En dat hebben we geweten ook, want we willen nu wel absoluut terug naar daar. (staat ook voor volgend jaar in de planning)
Maar ik heb er wel geen spijt van dat ik het op die manier gedaan heb, we hebben nu wel een goed idee van hoe het er uit ziet.
Je kan ook redelijk nauwkeurig gokken hoeveel tijd dat je ergens nodig gaat hebben, door te kijken welke wandelingen dat je ter plekke wil doen. Want daar gaat toch de meeste tijd in.
- Arches 1-2 dagen
- Canyonlands (2 dagen, 1 dag voor elk gedeelte)
- Bryce 1 dag
- Zion 1-2 dagen
Canyon de Chelly ben ik niet geweest, maar ik dacht dat die niet zo groot was.
Mja, en het zijn keuzes maken. Wij hadden de keuze gemaakt ipv de ideale tijd van 3-4 dagen in moab te zitten, we er maar 1,5 dagen zaten, waarvan er nog een paar uur weggestormd is.
En dat hebben we geweten ook, want we willen nu wel absoluut terug naar daar. (staat ook voor volgend jaar in de planning)
Maar ik heb er wel geen spijt van dat ik het op die manier gedaan heb, we hebben nu wel een goed idee van hoe het er uit ziet.
Je kan ook redelijk nauwkeurig gokken hoeveel tijd dat je ergens nodig gaat hebben, door te kijken welke wandelingen dat je ter plekke wil doen. Want daar gaat toch de meeste tijd in.
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Re: hoeveel dagen uittrekken voor NP in UTAH
lexening schreef:Hallo,
Hoeveel dagen moet ik uittrekken als ik
Canyon Chelly, 1/2 dag als je alleen de zuid rim wil doen, 1 dag als je ook de White House trail wil lopen, 1 1/2 dag als je ook de noord rim viewpoint wil bekijken.
Arches, 1 dag als je niet wil wandelen anders minimaal 2 dagen
Canyon Lands, 1 dag voor Island in the Sky district, als je daar ook wil wandelen en Dead Horse Point State Park wil doen 2 dagen
Bryce, minimaal 2 dagen
Glen Canyon, 1/2 dag, hele dag als je Antelope Canyon aan de andere kant van Page mee wil nemen
Zion 1 dag voor niet wandelaars minimaal 2 dagen voor wandelaars
op mijn gemak wil bezoeken,
Lex en Ingrid
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 1365 Weergaves
-
Laatste bericht door Lilo