Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Onaardige Amerikanen bestaan niet-Charles Groenhuizen
- hdeweert
- Amerikakenner
- Contacteer:
Tijdens mijn vakantie maakt het mij niet uit bij welke supermarkt mijn boodschappen vandaan komen. Ik vind het Self Checkout systeem ook een uitvinding (maar kost helaas wel banen). Was ik bij de laatste Walmarkt ook maar via de Self Checkout gegaan dan had ik nu op mijn nieuwe set gitaarsnaren gespeeld. Nu zijn ze blijven hangen in de tasjes Carrousel omdat de inpakster ze in een apart tasje had gedaan en die verder had doorgedraaid en ik niet goed had opgelet. Hier in Nederland hanteert alleen AH een soort Self Checkout systeem. Hierbij moet je met een scanner zelf je boodschappen scannen. Er gaan stemmen op dat zij ook het Amerikaanse systeem gaan hanteren.
Harm
Harm
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Wij komen al 20 jaar in de USA en ik blijf me verbazen over de vriendelijkheid en het behulpzaam zijn van mensen op straat en/of personeel in wilekeurig supermarkts, Wall Mart/Target/Goodings/Publix (om er maar een paar te noemen!). Wanneer we dan in Ned. terug zijn dan merk ik een groot verschil in "onze" supermarkts, het personeel is niet altijd even vriendelijk! Ik heb ook ervaren in al die jaren dat men in het verkeer in de USA gedisciplineerder is dan in Ned., dat heeft welllicht ook te maken met de hoogte van de boetes bij overtredingen!
PS: n.a.v. het stukje van Charles Gr. : wij hebben echt heeeeeel weinig onaardige Amerikanen ontmoet in al die jaren, maar er zullen best wel onaardige Amerikanen bestaan!! Op zich vond ik het wel een grappig stukje. Ik denk wel dat een Wall Mart in Ned. erg wennen zal zijn, zeker voor mensen die nog nooit in de USA zijn geweest. In onze woonplaats is onlangs een SUBWAY (yammie) geopend en ik moet zeggen: het personeel is heel beleefd en erg vriendelijk! Wellicht krijgen ze een goede instructie/training.
PS: n.a.v. het stukje van Charles Gr. : wij hebben echt heeeeeel weinig onaardige Amerikanen ontmoet in al die jaren, maar er zullen best wel onaardige Amerikanen bestaan!! Op zich vond ik het wel een grappig stukje. Ik denk wel dat een Wall Mart in Ned. erg wennen zal zijn, zeker voor mensen die nog nooit in de USA zijn geweest. In onze woonplaats is onlangs een SUBWAY (yammie) geopend en ik moet zeggen: het personeel is heel beleefd en erg vriendelijk! Wellicht krijgen ze een goede instructie/training.
http://breedijkies1.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tot nu toe 29 USA-staten bezocht/USA = vakantieland nr. 1
Tot nu toe 29 USA-staten bezocht/USA = vakantieland nr. 1
Ik vind het vreemd dat Ch. Gr. zich zo opwindt over het feit dat de WalMart-formule niet werkt in Duitsland. Om het falen van een discount keten te wijten aan de mentaliteit van de Duitsers vind ik erg kort door de bocht. Zeker als je bedenkt dat rijkste Duitsers, Theo en Karl Albrecht, eigenaar zijn van het Aldi concern.
Maar goed, Aldi USA heeft ook prolemenmet de lokale regels en zo.
Maar goed, Aldi USA heeft ook prolemenmet de lokale regels en zo.
-
- Amerika-expert
- hdeweert
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ik heb het verhaal van Dennis nog eens nagelezen.
De man was even onvriendelijk tegen Dennis maar staat straks bij de Walmarkt alle klanten weer vrolijk en wel te helpen.
De vraag is, is de man nou een onvriendelijke Amerikaan, en wat is het vervolg van het verhaal? Heeft Dennis al zijn tenen nog of heeft de man nu nog minder voortanden?
Harm
De man was even onvriendelijk tegen Dennis maar staat straks bij de Walmarkt alle klanten weer vrolijk en wel te helpen.
De vraag is, is de man nou een onvriendelijke Amerikaan, en wat is het vervolg van het verhaal? Heeft Dennis al zijn tenen nog of heeft de man nu nog minder voortanden?
Harm
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Lees het nieuwe stukje van Charles en geniet... Sommige mensen hier worden letterlijk geciteerd. Grappig!
http://www.planet.nl/planet/show/id=212 ... /sc=d50ad1

- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
In het bewuste stukje van Charles las ik o.a. het volgende:orlandotina schreef:Lees het nieuwe stukje van Charles en geniet... Sommige mensen hier worden letterlijk geciteerd. Grappig!http://www.planet.nl/planet/show/id=212 ... /sc=d50ad1
Fascinerend vond ik de opmerking van 'Amerika-ontdekker' Sandy. Ze schrijft: “Ik ben in Amerika ook veel vriendelijker dan hier”. Da’s interessant! In een beleefde omgeving word je zélf ook aardiger. Helaas is het omgekeerde ook waar. In een verhufterde omgeving word je misschien een ‘bully’. Goed en slecht gedrag is soms besmettelijk.
Ben jij dat Sandy?

Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
klopt, hij heeft het over mij .. : ))hekkie schreef:[In het bewuste stukje van Charles las ik o.a. het volgende:
Fascinerend vond ik de opmerking van 'Amerika-ontdekker' Sandy. Ze schrijft: “Ik ben in Amerika ook veel vriendelijker dan hier”. Da’s interessant! In een beleefde omgeving word je zélf ook aardiger. Helaas is het omgekeerde ook waar. In een verhufterde omgeving word je misschien een ‘bully’. Goed en slecht gedrag is soms besmettelijk.
Ben jij dat Sandy?![]()
![]()
![]()
Marjan
Ik had er al een stukje over geschreven op mijn blog, nadat ik getipt werd door Tina

Sandy
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Kon ook al haast niet missen.....Sandy schreef:klopt, hij heeft het over mij .. : ))
Ik had er al een stukje over geschreven op mijn blog, nadat ik getipt werd door Tina

Ik heb je blog inmiddels ook maar even weer bijgelezen. Je schrijft erg goed.
Groetjes Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
-
- Amerika-expert

Zomaar ineens gelinked worden in de colum van Mr. Groenhuijsen.
Die Sandy

Moet eerlijk zeggen dat ik veel dingen die hij aanhaald wel herken.
En moet er ook wel om lachen soms.
Ik woon in North Carolina en bij elk bezoek aan de Harris Teeter wil er iemand mee met me om mijn boodschappen naar de auto te brengen. Nederlandse die ik ben zeg ik bijna altijd, "No I'm fine, thank you". Waarna er een "Sure?" volgt." Yes sure"
Alles is al zo netjes in gepakt, na de vraag "plastic or paper?".
Dat ik me soms schuldig voel om ze dan ook nog mee te laten lopen. En let wel, ze nemen geen fooi aan bij de Harris Teeter, voor dat jullie dat heel Nederlands gaan denken dat ik het daarom doe, hi hi hi
Dus ja veel beleefdheid hier en misschien niet altijd gemeend. Maar ik heb liever nep-beleefd dan een sjachie cassiere die mijn net gekochte corned beef even plet met mijn tevens net gekochte cola fles en het geheel nog even aanstampt met het stokje voor de volgende klant........
Van de week reden we weer sinds een poos door een grote stad heen (New York) en poeh dat was weer even terug naar de realiteit. Toeteren en al afsnijdend invoegen. Hele andere mentaliteit dan in de Carolina's. Dus in Amerika is het net zo als in NL. In Amsterdam kun je een andere reactie verwachten dan in Ilpendam, zeg maar.
Maar is het niet heel erg leuk om die verschillen zo naast elkaar te zien? Ik persoonlijk vind van wel.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Ha Sandy!Sandy schreef:klopt, hij heeft het over mij .. : ))

Wat leuk dat Charles jouw uitspraak aanhaalt en ook leuk dat hij onze reacties hier op het forum heeft gelezen. Misschien is hij hier al een "vaste gast", wie weet...

Roland
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Wie weet plaatst hij zelf undercover berichten!Coyote schreef:Ha Sandy!Sandy schreef:klopt, hij heeft het over mij .. : ))
Ik had er al een stukje over geschreven op mijn blog, nadat ik getipt werd door Tina![]()
Wat leuk dat Charles jouw uitspraak aanhaalt en ook leuk dat hij onze reacties hier op het forum heeft gelezen. Misschien is hij hier al een "vaste gast", wie weet...![]()
Roland
Mack schreef:Ik vind het een ontzettend leuk stukje!!!
Ik ben ook geciteerd! Maar wel anoniemCharles Groenenhuizen in zijn column schreef:Gelukkig zijn er ook complimenten: “Ik vind het een ontzettend leuk stukje” en “Helemaal mee eens. Zeer herkenbaar”.

Kom op Charles, maak jezelf bekend!

Gefeliciteerd Sandy, met deze eerste stap naar beroemdheid

Mack
MW Drawings
2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
MW Drawings
2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
Vind je? ... dank je welhekkie schreef: Ik heb je blog inmiddels ook maar even weer bijgelezen. Je schrijft erg goed.
Groetjes Marjan

Haha ... ja met haar befaamde en baanbrekende uitspraak: "Ik ben in Amerika ook veel vriendelijker dan hier"Mack schreef: Gefeliciteerd Sandy, met deze eerste stap naar beroemdheid

Sandy
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
:hilarious:Sandy schreef:Vind je? ... dank je welhekkie schreef: Ik heb je blog inmiddels ook maar even weer bijgelezen. Je schrijft erg goed.
Groetjes Marjan![]()
Haha ... ja met haar befaamde en baanbrekende uitspraak: "Ik ben in Amerika ook veel vriendelijker dan hier"Mack schreef: Gefeliciteerd Sandy, met deze eerste stap naar beroemdheid
ZIE HIER de nieuwe colum van Charles Groenenhuijsen waarin hij mensen uitnodigd tot discussie.
Ben benieuwd wat voor reacties dit allemaal teweeg gaat brengen....Uitnodiging tot discussie
Ik nodig u, gewaardeerde Planet-lezer, uit tot de discussie.
Dit is de centrale vraag:
Wat was er gebeurd als Bush thuis was gebleven?
Hoe zou de wereld er nu uitzien:
- Geen terreur of misschien juist méér? Want de terroristen weten: Het westen is bang en verdeeld. Ze durven niet in te grijpen.
- Saddam vreedzaam en bedaard in Texas aan de barbecue-ribs met George? Of zou Saddam nog steeds dapper zijn dagelijkse moordpartijtje meeblazen?
- Osama keuvelend en klaverjassend in een grot? Of nog kwaadaardig op oorlogspad tegen het goddeloze westen?
- Zou de wereld de VS alsnog in de armen hebben gesloten? Of was er wel een andere reden gevonden om de pest aan de Amerikanen te hebben?
Praat mee.
En zullen we het weer zonder heen-en-weer gescheld doen?
Net als bij de discussie over de Schepping?
Hartelijk dank.
onze blog - Bouwmanfamily
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 17 Reacties
- 2160 Weergaves
-
Laatste bericht door Dude