Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Uitleg&Vragen Priceline/Hotwire 3

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Re: Uitleg&Vragen Priceline/Hotwire 3

Bericht door MattRob »

Ik zal het volgende keer ook eens proberen; maar door Biddingfortravel en Betterbidding heel goed in de gaten te houden, heb ik ook altijd erg grote zekerheid welk hotel ik krijg. Ik heb tot nu toe altijd begrepen (van genoemde websites) dat de reguliere hotels op priceline.com, die jij op jouw besproken manier te zien krijgt, gewoon hetzelfde zijn als de expedia.com, hotels.com, etc, etc en dat dit geen enkele garantie geeft dat je die via priceline krijgt. Als jij dus ergens 7 hotels te zien krijgt, dan zijn er waarschijnlijk maar 2, 3 of 4 die aan het systeem van 'Bidding' mee doen. Er zijn ook, wat ik begrepen heb, hotels die niet op de reguliere expedia.com, priceline.com en dergelijke websites voorkomen, maar wel aan het 'Bid your own price' meedoen. Of dat nog steeds zo is, weet ik niet.

Ik denk wel dat dit ook weer extra kan helpen, in combinatie met alle andere methoden, om je kansen nog groter te maken. Als je bij Biddingfortravel.com op Cincinnatie East kijk bij 3ster, zie je overigens ook alleen dit hotel staan. Dus ook dan weet je al zo goed als zeker dat je die krijgt. Ik kijk vaak speciaal naar gebieden waar maar 1 hotel genoemd staat, die aan mijn 'eisen' voldoet; ik wil ook graag zoveel mogelijk zekerheid :mrgreen: !

Dus dank voor het delen ! Maar laat je ook niet verrassen; ook dit geeft naar mijn inschatting echt nog niet 100% zekerheid over het hotel dat je krijgt. Ik zou altijd goed checken op de andere websites of dit inderdaad het hotel is wat mensen de laatste tijd gewonnen hebben, hier kunnen best nog anderen tussen staan !
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
lelici
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door lelici »

Ja, 100% zekerheid krijg je(bijna) nooit, anders zou het ook geen "biedings-site" meer zijn.
Maar met tamelijk wat research en flexibiliteit, kun je het verrassingseffect behoorlijk binnen de perken houden.
Wij gaan in september weer 4 weken op pad, en ik ben nu al voor elke plaats schema's aan het op zetten.

Wij willen bijv. de stad en omgeving van Columbus, OH St.Louis en Indianapolis etc gaan verkennen.
Aangezien wij toch graag rijden, kijken we ook in de omliggende omgeving van deze grote steden, waar het vaak beter Pricelinen is.
Als ik 20km van downtown afzit, en ik weet zeker dat ik daar een goed 3 of 4 sterren hotel krijg, is die afstand voor mij totaal geen probleem. In tegendeel, je krijgt gelijk wat van de omgeving te zien.
We gaan ook Chicago bezoeken, en gaan in de voorstad Schaumburg Pricelinen, waar de opties veel beter en goedkoper zijn dan in downtown Chicago. Hier kun je overigens met de Blue Line makkelijk naar toe reizen, wat we ook weer leuk vinden.
Sommige mensen zitten liever in het downtown gedeelte, waar de actie is. Ook begrijpelijk. Echter de hotels zijn vaak al stukken duurder(met parking kosten), mindere kwaliteit en druk bezet, terwijl je in de buitenwijken vaak betere hotels voor minder geld krijgt, en je hebt ook nog eens een betere kans op een gezonde nachtrust.

Gelukkig denken we daar allemaal anders over, anders zaten we allemaal op hetzelfde kluitje.
SeeQ
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Priceline/Hotwire biedingen

Bericht door SeeQ »

Mads schreef:Oke top! Bedankt, is die 30 dollar per persoon per nacht?
Nee gelukkig niet, t is $30 per nacht per kamer, dus voor jullie $60. Dit dekt oa de kosten van de WiFi.

Van Hotwire (te zien via Detals van de aanbieding voor dit hotel):
The following mandatory hotel-imposed fees are charged and collected by the hotel either at check-in or check-out.
· Hotel resort fee: about $30.00 per room per night.
The hotel collects this fee directly from you, so it doesn't show in your Hotwire total.
Fees and deposits may not include tax and are subject to change.
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

En je krijgt hiervoor wel valet parking en wifi voor terug :)
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Met dank aan Joost, heb ik nu een hotel in Oklahoma city.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Stan.Gobien schreef:Priceline
Plaats:Santa Fe, NM
Datum geboekt: 16-05-2012
Voor periode: 4 juli 2012 1 nacht
Startbod: $ 79,-
Verloop biedingen: via biddingtraveler
Geaccepteerd bod : $ 99 ($ 122,09 incl tax)
Verkregen hotel (incl. ster en area): La Posada De Santa Fe 4*
Normale prijs via hotel website: $255 excl. tax

Hopelijk geen resort fee.
De resort fee voor dit prachtige resort bedraagt $ 30 per dag, dan kun je daar rekening mee houden.
Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

Ondertussen ook al ontdekt, maar dat is wel incl. parking en wifi.
Heb je daar overnacht, wat vond je ervan en de locatie?
Tripadvisor is wat mixed erover. Ik heb alvast gemailed met de vraag voor een king room met patio of balkon, fingers crossed.
kiamzo
Amerikakenner

Bericht door kiamzo »

Hallo,

als je bij priceline op een hotel bied, en je kreegt erna een standaart kamer toegezegt,
terwijl er enkel maar de luxe en suite kamers staan aangegeven ,
mag dan het hotel je zomaar een standard kamer geven?
Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

Als je biedt, dan is dat toch op een locatie en een aantal sterren, en niet op type kamer. Of zie ik iets over het hoofd?
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Even een vraagje: wegens onvoorziene omstandigheden (ziekte van een familielid) hebben wij helaas onze hele reis moeten annuleren. Gelukkig had ik maar 2 overnachtingen via Priceline geboekt. Het vervelende is dat ik vanwege bedbugs al een mailwisseling had met Priceline en ze toen niet bereid waren wat te doen.
Weet iemand of Priceline ook restitueert bij ernstige ziekte of is dat kansloos?
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Je kan toch terugvragen bij je eigen annuleringsverzekering?
Vito
Amerika-expert

Bericht door Vito »

Die hadden we niet en dat was ook niet nodig, we hebben afgezien van Priceline, alles gratis kunnen annuleren.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Je kunt het toch gewoon proberen?, nee heb je en ja kun je krijgen. Misschien geven ze geen geld terug maar krijg je een soort tegoed wat je voor latere boekingen kunt gebruiken.
DVDGuy
Amerika-expert
Partner van: Krabbegat
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door DVDGuy »

In principe is het non-refundable, maar wat je zou kunnen proberen, is zelf de hotels te benaderen, die je via Priceline hebt geboekt en als zij bereid zijn je boeking te annuleren, kan je via Priceline je geld terugkrijgen; Priceline zelf kan niets voor je doen.

Zo hebben wij na een klacht tijdens ons verblijf in NY vorige maand, één nacht vergoed gekregen, maar pas nadat Priceline contact had opgenomen met het betreffende hotel dat ons die toezegging had gedaan.
Laatst gewijzigd door DVDGuy op 07 jun 2012, 07:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Vito
Amerika-expert

Bericht door Vito »

Gezien mijn ervaring met Priceline was dit eens maar nooit weer, dus aan tegoedbon heb ik niets. Ik laat het wel zitten. Moet je de overnachtingen nog annuleren bij Priceline of rechtstreeks bij het hotel?
DVDGuy
Amerika-expert
Partner van: Krabbegat
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door DVDGuy »

Vito schreef:Gezien mijn ervaring met Priceline was dit eens maar nooit weer, dus aan tegoedbon heb ik niets. Ik laat het wel zitten. Moet je de overnachtingen nog annuleren bij Priceline of rechtstreeks bij het hotel?
Zie mijn vorige post :wink:
jokaluma
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door jokaluma »

Vito schreef:Gezien mijn ervaring met Priceline was dit eens maar nooit weer, dus aan tegoedbon heb ik niets. Ik laat het wel zitten. Moet je de overnachtingen nog annuleren bij Priceline of rechtstreeks bij het hotel?
Jammer dat je niet gedacht hebt aan een annuleringsverzekering....op zon dure reis is een annuleringsverzekering peanuts. Eens maar nooit meer ben je nu immers zelf vij want het is non refundable. Toch zou ik zeker de hotels zelf benaderen en cc naar priceline. Succes en hopenlijk komt alles goed met de zieke.
http://www.maudluuk.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false; onze juni-juli 2012 reis AZ-NM-CO-UT-NV
http://www.devanhaveretjesusa2008.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.newyork2010karinenjohn.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Vito
Amerika-expert

Bericht door Vito »

Sorry DVD Guy, ik had je post gemist. Ik ga het hotel benaderen.

Jokaluma, als je alle hotelovernachtingen via Priceline doet is een annuleringsverzekering misschien handig, maar dan nog zijn er strikte regels wanneer je mag annuleren. Weet niet of dit van toepassing geweest zou zijn. Ik boek liever gewoon hotels waar je gratis kunt annuleren. Overigens die ervaring van Priceline heeft niets met annuleren te maken maar betreft mijn bedbugsdiscussie die ik met ze had en de slechte klantenservice.
jokaluma
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door jokaluma »

is wel off topic maar hoe ging het dan met de vliegtickets ?
http://www.maudluuk.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false; onze juni-juli 2012 reis AZ-NM-CO-UT-NV
http://www.devanhaveretjesusa2008.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.newyork2010karinenjohn.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Dat zat ik me ook af te vragen! Maar volgens mij kun je dat apart bij je vliegtickets afkopen.
Gesloten
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer