Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Planning 8 dagen New York, tips en feedback zijn welkom!
Planning 8 dagen New York, tips en feedback zijn welkom!
Hallo,
ik en mijn vriend gaan voor de eerste keer naar New York en zouden graag wat tips van de kenners willen hebben om te horen of dit een logische planning is en of we iets cruciaals missen. We hebben een Explorer pass waarmee we 7 attracties kunnen doen, deze zijn al in de planning verwerkt. Ik heb het idee dat sommige dagen wat leeg zijn, maar ik kan niet echt bedenken wat we nog meer zouden willen doen (we houden niet van musea). Misschien hebben jullie tips?
Dag 1:
- Aankomst JFK 13.40 uur.
- Taxi, hotel aankomst rond 16 uur.
- Times square (Explorer Passes ophalen).
- Grand central.
- Vroeg naar bed.
Dag 2:
- 8am. naar Top of the Rock.
- Central park, fiets huren (hele dag); daarna langs de Hudson river fietsen t/m Battery Park.
- (Misschien EK wedstrijd meepakken om 14.45pm Ned-Dui @ Tonic Times square.)
- 5th avenue; public library & trump towers
Dag 3:
- Ground zero museum workshop & memorial.
- Century 21 dept store & st pauls chapel.
- Wall street
- In de avond Empire state building.
Dag 4:
- Brooklyn bridge & heights; hele dag fietsen huren door Brooklyn, Dumbo en terug over de Manhattan Bridge.
- Fietsen door China Town, Little Italy, SoHo, NoHo. Door High Line Park + Greenwich village (+Chelsea Food Market).
- Times square in de avond + Comedy club.
Dag 5:
- Circle Line 2-hour semi circle cruise (incl. langs statue of liberty).
Dag 6:
- Shoppen
- (EK wedstrijd misschien kijken; 14.45pm Ned-Portugal @ Tonic Times square.)
Dag 7:
- Woodbury Outlet
Dag 8:
- Tijd om te doen waar we op een andere dag geen tijd voor hebben gehad (tot 16.00 uur)
- 19. 30 uur vliegen JFK
ik en mijn vriend gaan voor de eerste keer naar New York en zouden graag wat tips van de kenners willen hebben om te horen of dit een logische planning is en of we iets cruciaals missen. We hebben een Explorer pass waarmee we 7 attracties kunnen doen, deze zijn al in de planning verwerkt. Ik heb het idee dat sommige dagen wat leeg zijn, maar ik kan niet echt bedenken wat we nog meer zouden willen doen (we houden niet van musea). Misschien hebben jullie tips?
Dag 1:
- Aankomst JFK 13.40 uur.
- Taxi, hotel aankomst rond 16 uur.
- Times square (Explorer Passes ophalen).
- Grand central.
- Vroeg naar bed.
Dag 2:
- 8am. naar Top of the Rock.
- Central park, fiets huren (hele dag); daarna langs de Hudson river fietsen t/m Battery Park.
- (Misschien EK wedstrijd meepakken om 14.45pm Ned-Dui @ Tonic Times square.)
- 5th avenue; public library & trump towers
Dag 3:
- Ground zero museum workshop & memorial.
- Century 21 dept store & st pauls chapel.
- Wall street
- In de avond Empire state building.
Dag 4:
- Brooklyn bridge & heights; hele dag fietsen huren door Brooklyn, Dumbo en terug over de Manhattan Bridge.
- Fietsen door China Town, Little Italy, SoHo, NoHo. Door High Line Park + Greenwich village (+Chelsea Food Market).
- Times square in de avond + Comedy club.
Dag 5:
- Circle Line 2-hour semi circle cruise (incl. langs statue of liberty).
Dag 6:
- Shoppen
- (EK wedstrijd misschien kijken; 14.45pm Ned-Portugal @ Tonic Times square.)
Dag 7:
- Woodbury Outlet
Dag 8:
- Tijd om te doen waar we op een andere dag geen tijd voor hebben gehad (tot 16.00 uur)
- 19. 30 uur vliegen JFK
Laatst gewijzigd door Roxy88 op 05 jun 2012, 11:58, 7 keer totaal gewijzigd.
- Kokopelli
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Re: Planning 8 dagen New York, tips en feedback zijn welkom!
Hoi,
Het is een rustige planning inderdaad. Maar dat is niet verkeerd.
Ik zou Wall Street meenemen op dag 3, dan zit je toch al in de buurt.
Op dag 1 is Grand central, 5th avenue & Trump Towers toch best veel. Grote kans dat jullie er te moe voor zijn. Alleen rondlopen op Times Square is al leuk voor de eerste avond.
Wat ook nog leuk is om te doen in The High Line Park. Kun je eventueel doen als je door Greenwich village loopt. Stukje doorlopen naar het Meatpacking District.
Misschien kun je nog tips halen uit onze verslagen (zie onderschrift)
Veel plezier!
Het is een rustige planning inderdaad. Maar dat is niet verkeerd.
Ik zou Wall Street meenemen op dag 3, dan zit je toch al in de buurt.
Op dag 1 is Grand central, 5th avenue & Trump Towers toch best veel. Grote kans dat jullie er te moe voor zijn. Alleen rondlopen op Times Square is al leuk voor de eerste avond.
Wat ook nog leuk is om te doen in The High Line Park. Kun je eventueel doen als je door Greenwich village loopt. Stukje doorlopen naar het Meatpacking District.
Misschien kun je nog tips halen uit onze verslagen (zie onderschrift)
Veel plezier!
In 2025 weer naar Florida.
Reisverslag Zuidwesten September 2024 > reisverslagen
Reisverslag Zuidwesten September 2024 > reisverslagen
Hoi,
Hebben jullie al bedacht om een metropas te kopen? Dat is namelijk erg handig zodat je niet steeds een kaartje hoeft te kopen.
En nog een tip als ik jullie was zou ik proberen om ergen overdag naar RockenFeller te gaan dat is ook een wolkenkrabber ongeveer evenhoog als Empire State Building maar rustiger en volgens mij ook goedkoper. En je ziet dan NY een keer van boven overdag want als je 's avonds gaat dan kan je niet alles zien.
Stel gerust nog meer vragen ik ben er in de carnaval nog geweest
Hockey22
Hebben jullie al bedacht om een metropas te kopen? Dat is namelijk erg handig zodat je niet steeds een kaartje hoeft te kopen.
En nog een tip als ik jullie was zou ik proberen om ergen overdag naar RockenFeller te gaan dat is ook een wolkenkrabber ongeveer evenhoog als Empire State Building maar rustiger en volgens mij ook goedkoper. En je ziet dan NY een keer van boven overdag want als je 's avonds gaat dan kan je niet alles zien.
Stel gerust nog meer vragen ik ben er in de carnaval nog geweest

Hockey22
Spit de NY topics in het Noord Oosten forum eens door. Er zijn nog zo veel dingen te doen, die ook geen musea zijn 
Nu hebben jullie een rustige planning, die je kunt opvullen met heel veel leuke dingen, zeker omdat jullie voor de eerste keer in NY zijn

Nu hebben jullie een rustige planning, die je kunt opvullen met heel veel leuke dingen, zeker omdat jullie voor de eerste keer in NY zijn

- analogkid
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
High Line Park is inderdaad leuk. Dichtbij is ook de Chelsea Food Market. Vonden wij erg leuk. Er naast zit ook nog een (relatief rustige) Apple Store, dus die kan je ook nog meepikken.Kokopelli schreef: Wat ook nog leuk is om te doen in The High Line Park. Kun je eventueel doen als je door Greenwich village loopt. Stukje doorlopen naar het Meatpacking District.
Ik zie dat je met de Circle Line al langs de SoL gaat. Wij vonden het Immigration Museum op Ellis Island ook erg leuk, maar dat wordt vaak gedaan in combinatie met SoL met de Liberty Cruise.
Een hele dag fietsen door Central Park lijkt mij erg lang. Wij hebben in twee uur het hele park rond gefietst en alle highlights wel gezien. Je zou het kunnen combineren met een bezoek aan het Museum of Natural History of Guggenheim als je meer van kunst houdt.
Als je op 5th avenue bent of bij Grand Central, pak dan ook de Public Library mee, een erg mooi gebouw! En tot slot, ik weet niet wanneer je er ebent, maar als je de kans krijgt, pak een sportwedstrijd mee. Wij zijn naar de NY Rangers geweest in Madison Square Garden en vonden het geweldig om mee te maken.
Wellicht heb je nog iets aan onze reisverslagen (zie handtekening)
ZW USA: https://www.polarsteps.com/MoniqueLager ... st-us-2025
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
Hallo,
super bedankt voor jullie snelle reacties en goede tips.
Ik heb Wall street verplaatst en High line park, de Public Library en Chelsea Food Market meegenomen in de planning. Top of the Rock is Rockefeller, dus die zit er ook in. Ik had al wel verwacht dat een hele dag fietsen wat lang is in Central Park, maar ik denk dat we daarna in de omgeving gaan fietsen, op de bonnefooi.
We gaan over een week al weg, dus er is helaas geen basketbal, anders hadden we dat zeker gedaan. Honkbal trekt me niet zo, ook al gaat het dan om de sfeer.
We kijken er naar uit!
super bedankt voor jullie snelle reacties en goede tips.
Ik heb Wall street verplaatst en High line park, de Public Library en Chelsea Food Market meegenomen in de planning. Top of the Rock is Rockefeller, dus die zit er ook in. Ik had al wel verwacht dat een hele dag fietsen wat lang is in Central Park, maar ik denk dat we daarna in de omgeving gaan fietsen, op de bonnefooi.
We gaan over een week al weg, dus er is helaas geen basketbal, anders hadden we dat zeker gedaan. Honkbal trekt me niet zo, ook al gaat het dan om de sfeer.
We kijken er naar uit!
Als je een ganse dag een fiets huurt kan je ook langs de Hudson rivier rijden. Er is een fietspad van Battery Park tot de George Washington bridge. Heel afwisselend en het pad loopt door verschillende kleine en grote parken. Je komt dan ook in Harlem. Orginele plaats om te lunchen : Dinosour BBQ. (125th street tussen 12th av an W Riverside drive). Als je heel deze route combineert met Central park ben je wel een hele dag bezig
Yep luitjes, relaxed genoeg. Ga je leuk vinden ..overweeg de goede tip van Betty...als je er toch bent, fiets anders om..dus begin up-town en dan downtown, pak Battery Park mee en dan en ga de Brooklyn Bridge over en terug over de Manhattan Bridge. Knal je zo China Town in en de bordjes wijzen je terug naar de westside. Net over de MB ligt een park aan Hester, dat is hartje Chinatown en je komt er geen toeristen tegen ....dan ben je alleen met tig chinezen:)
Fijne vakantie
Fijne vakantie
Grote Amerika fan
Die gaat bij deze op de planning Betty, lijkt me een mooie fietsroute. Verder dan Battery Park wil ik dan eigenlijk niet gaan aangezien we nog een tweede keer een fiets gaan huren (in Battery Park). Dan willen we de Brooklyn bridge en MB meepakken en inderdaad China Town of andere wijken door, scheelt een heleboel km’s lopen om de leukste wijken door te fietsen en dan hoeven we niet zo te haasten vanuit Central Park.
De planning wordt al voller en voller!
De planning wordt al voller en voller!

Onze dochter Nathalie is momenteel in New York met een vriend. Zij heeft van te voren ook een heel leuk schema gemaakt misschien haal je wat tips uit hun verslag?
http://best-of-both-2012.blogspot.com/
Zij hebben o.a. de New York pass gekocht en een metro kaart voor 7 dagen.
Veel plezier met de voorpret. New York is een geweldige stad!
http://best-of-both-2012.blogspot.com/
Zij hebben o.a. de New York pass gekocht en een metro kaart voor 7 dagen.
Veel plezier met de voorpret. New York is een geweldige stad!
- DVDGuy
- Amerika-expert
- Partner van: Krabbegat
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Op ons reisverslag van 2012 (5 t/m 10 mei) vindt je misschien nog bruikbare tips voor je bezoek aan NY.
Hoi
Je kan op dag 3 nog South street seaport meenemen. Leuke buurt aan het water met veel gezellige restaurantjes.
( als je hier gaat eten let er dan op om niet nog eens tip te betalen want hier rekenen ze zowieso 18% tip erbij)
Je kan ook nog de United Nations bezoeken. Als je daar in de buurt bent kan je ook de Rooseveld Island Tram nemen naar Rooseveld Island. (kabellift die naast de Queens Boro Bridge loopt) Hier kan je ook je metro kaart gebruiken
59th street and Second Avenue
Je kan op dag 3 nog South street seaport meenemen. Leuke buurt aan het water met veel gezellige restaurantjes.
( als je hier gaat eten let er dan op om niet nog eens tip te betalen want hier rekenen ze zowieso 18% tip erbij)
Je kan ook nog de United Nations bezoeken. Als je daar in de buurt bent kan je ook de Rooseveld Island Tram nemen naar Rooseveld Island. (kabellift die naast de Queens Boro Bridge loopt) Hier kan je ook je metro kaart gebruiken
59th street and Second Avenue
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 19 Reacties
- 3738 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-