Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Kamperen, spullen meenemen of daar kopen

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Marielle
Amerikafan

Bericht door Marielle »

novw schreef:
Bennie schreef: Als je 2 nachten kampeert ipv een motel is het al terug verdient.
mhoah... Een motel kost 35 dollar, en een camping gemiddeld 25 dollar (in nationale parken $10/$15). Dan doe ik er toch wel iets langer over om quite te spelen.
Ik hoor hier op de site dat een motel toch al snel 50, 60 dollar is. Van collega's kreeg ik inderdaad een prijs te horen die jij nu noemt.

Kwestie van onderhandelen?
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Er zijn ook wel motels voor rond $ 35 (ik heb ze zelfs wel goedkoper gezien). Deze motels zien er echter zo belabberd (vervallen, vies) uit dat ik graag wat meer betaal. Zelfs voor 1 nacht kruip ik niet in zo'n motel.

Dit soort motels vind je ook niet op internet, die hebben niet eens een internetsite! Nee, dan betaal ik liever $ 10 tot $ 20 meer voor een motel dat goed onderhouden is en waar ik in een goede buurt zit.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Arjen
Amerikafan

Bericht door Arjen »

Het ligt er ook aan in welke tijd van het jaar je gaat. Wij zijn in maart/april geweest en hebben prima kunnen slapen voor 30-45 dollar in bekende ketens. Kamperen was goedkoper en kostte tussen de 12 en 20 dollar (en zelfs 0 dollar in SF).
Marielle
Amerikafan

Bericht door Marielle »

Wij gaan 15 september. Tja.. mijn collega's hebben in nette motels gezeten (zeggen ze), maar waren ook in september/oktober er.
Dat zal allicht inderdaad schelen met juli/augsuts.
CaroLine
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door CaroLine »

Rob schreef:
Gypsygirl schreef: De value kaart (-10%) krijgen we altijd of van de reisorganisatie of van de camperverhuur gratis. Je kunt hem ook bij je eerste KOA camping aanschaffen, ik weet niet of hij dan ook gratis is.
Nee, als je hem aanschaft op een campground kost(e) het je (in 2004) $ 12,00 ik weet niet wat hij nu kost.
als je 4 á 5 x een overnachting (camper) hebt is de kaart er weer uit bij cabins bij 3 á 4 overnachtingen.
Rob
De KOA Valuekard kost dit jaar $ 14,--. Wij kregen hem gratis bij El Monte.
Ook kochten we een Good Sam's kaart (ongeveer $ 12,--) en ook deze hebben we veel gebruikt en kregen 10% korting.
Wij reisden dit jaar voor het eerst met een camper en dat is heel goed bevallen. De sfeer op een camping is toch heel anders dan in een hotel.
Wij huurden geen personal kits maar namen de slaapzakken en het bestek van thuis mee en kochten de rest bij WalMart. Een BBQ voor $ 19,-, 4 campingstoelen voor $ 7,50 per stuk, 4 borden voor $ 0,97 p.st., 4 bekers voor $ 0,97 p.st. etc.
Ook kochten we 4 prima hoofdkussens voor $ 5,-- per stuk. We waren een stuk goedkoper uit dan als we het hadden gehuurd. Aan het einde van de vakantie hebben we alles weggegeven op de laatste camping.
Carola
Kwaajknarie
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Kwaajknarie »

En mocht je toch je uitrusting willen huren kun je hier eens kijken.

http://www.westernwanderer.com/kamperenamerika/
Marielle
Amerikafan

Bericht door Marielle »

Ik lees ook in diverse verslagen dat veel campings geen douche hebben.. Dat vind ik toch wel belangrijk!
Zal ook wel weer een kwestie zijn van een camping verder kijken!
Arjen
Amerikafan

Bericht door Arjen »

De meeste campings in de nationale parken zelf hebben geen douche.
Marielle
Amerikafan

Bericht door Marielle »

Hmmm en ook geen gelgenheden om je ergens te wassen ofzo?
novw
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door novw »

nope. Soms een kouwe douche, soms helemaal niets. Soms is er niet eens een "spoel-toilet". Zit je op een sceptic tank te p**pen. Daar staat ook een prijsverschil tegenover.
Op een commercieele camping is men helemaal ingesteld op campers. Als je met een tentje komt, loop je kans dat je toch op een plak terecht komt met water/electra/kabel tv aansluiting. Plekken zonder al dat zijn er soms niet eens. En dus betaal je er wel voor, ook al gebruik je het niet.
Niels

Afbeelding
Marielle
Amerikafan

Bericht door Marielle »

En de campings langs de kust dan???
Bennie
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Bennie »

http://ra1.reserveamerica.com/index.jsp

Via browse maps kom je het makkelijkst op jouw plaats van bestemming.
Hier kan je van vele campings de faciliteiten zien. Ook online te reserveren.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Marielle schreef:Hmmm en ook geen gelgenheden om je ergens te wassen ofzo?
De meeste campgrounds in de NP's hebben een restroom met (spoel)toilets en een paar wasbakken, wel met koud water.
Ook zit er aan de buitenkant vaak een spoelbak waar je de vaat kan doen.
In de groter NP's Grand Canyon, Yellowstone, Yosemite zijn er Payshowers te vinden wel redelijk aan de prijs (juni in Yellowstone $ 2,00 voor vijf minuten warm water).
De echte basic campgrounds waar je op een pittoilet moet zijn in de backcountry waar je alleen te voet kan komen.
Rob
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer