Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Ziek, wat kan ik kopen?
Re: Ziek, wat kan ik kopen?
Koorts en opgezwollen klieren zijn niet een typisch kenmerk van hoogteziekte. Daarmee wil ik niet zeggen dat er geen sprake is van hoogteziekte, maar dat er dan toch ook minstens sprake is van nog iets anders.
Ik heb zelf ooit hoogteziekte gehad en dat voelde toen eigenlijk vooral als een stevige kater.
Gezien de opgezwollen klieren in combinatie met koorts zou ik het toch vooral zoeken in de richting van een bacteriële of virale infectie. Middelen als paracetamol of ibuprofen zouden echter bij een infectie toch minstens een tijdelijke verlichting van de klachten moeten geven.
Ik zou toch morgen maar even bij zo'n walk-in clinic o.i.d. binnenlopen als de klachten dan nog niet zijn verminderd.
Ik heb zelf ooit hoogteziekte gehad en dat voelde toen eigenlijk vooral als een stevige kater.
Gezien de opgezwollen klieren in combinatie met koorts zou ik het toch vooral zoeken in de richting van een bacteriële of virale infectie. Middelen als paracetamol of ibuprofen zouden echter bij een infectie toch minstens een tijdelijke verlichting van de klachten moeten geven.
Ik zou toch morgen maar even bij zo'n walk-in clinic o.i.d. binnenlopen als de klachten dan nog niet zijn verminderd.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Balen, ziek tijdens je vakantie!
Zie dat je vandaag ook in Zion bent, net als ik. Ik lees ook in een ander bericht dat je samen reist, gelukkig.
Els
Zie dat je vandaag ook in Zion bent, net als ik. Ik lees ook in een ander bericht dat je samen reist, gelukkig.
Els
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
Hoe gaat het nu met je, al wat beter?
Wegbrengcamper 2018 http://deepsouthusa2018.wordpress.com
Denver2017 http://vakantieusa2017.blogspot.nl/
LV2016 http://usnov2016.blogspot.nl
Seattle 2016 http://rondjeseattle2016.wordpress.com/
Denver2017 http://vakantieusa2017.blogspot.nl/
LV2016 http://usnov2016.blogspot.nl
Seattle 2016 http://rondjeseattle2016.wordpress.com/
- Q-BiC
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Ik denk ook niet dat het (enkel) hoogteziekte is. Gezwollen klieren & koorts is je lichaam die tegen iets aan het vechten is. Gezwollen klieren kunnen ook van vermoeidheid zijn. Hoogteziekte zou enkel duizeligheid & hoofdpijn enzo veroorzaken. Zou me ook verwonderen dat je in Bryce Canyon zoveel last hebt van hoogteziekte. (Het kán, maar imo zeer uitzonderlijk).
Dafalgan & Spidifen (paracetamol/ibuprofen) neem je dus al, goed. Die mag je beide tegelijk innemen trouwens, max 4x per dag dafalgan en 3x per dag ibuprofen.
Bloedneus kan gerust van de droogte zijn buiten en in de airco, daar niet teveel zorgen in maken.
Veel rusten & drinken. Ik hoop dat er reisgenoten mee zijn die zelf ook kunnen rijden.
Ik ben zelf in 2010 met koorts & aan de antibiotica vertrokken in Brussel en gedurende de hele reis nooit echt genezen geweest en allerhande bijkomende kwaaltjes gehad, bijwerkingen van de antibiotica, ook een bloedneus enzo, en naar het einde toe een zonneslag erbovenop denk ik. 1 maal op het punt gestaan een dokter te zoeken...
Veel beterschap gewenst.
Dafalgan & Spidifen (paracetamol/ibuprofen) neem je dus al, goed. Die mag je beide tegelijk innemen trouwens, max 4x per dag dafalgan en 3x per dag ibuprofen.
Bloedneus kan gerust van de droogte zijn buiten en in de airco, daar niet teveel zorgen in maken.
Veel rusten & drinken. Ik hoop dat er reisgenoten mee zijn die zelf ook kunnen rijden.
Ik ben zelf in 2010 met koorts & aan de antibiotica vertrokken in Brussel en gedurende de hele reis nooit echt genezen geweest en allerhande bijkomende kwaaltjes gehad, bijwerkingen van de antibiotica, ook een bloedneus enzo, en naar het einde toe een zonneslag erbovenop denk ik. 1 maal op het punt gestaan een dokter te zoeken...
Veel beterschap gewenst.
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
Kun je niet gewoon even langs een dokter gaan in de UAS?
Mijn dokter geeft vaak een antibiotica shot in mijn heup en na enkele uren voel ik me dan alweer beter eerlijk gezegd.
Sterkte!
Mijn dokter geeft vaak een antibiotica shot in mijn heup en na enkele uren voel ik me dan alweer beter eerlijk gezegd.
Sterkte!
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
We hebben ondertussen niks meer van haar gehoord... Hopelijk is het niet erger geworden.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Regelmatig een antibioticum shot in de heup ? Voor het eerst dat ik daarvan hoor. Dat is toch te kort werkzaam ? Krijg je dan daarna pillen ? of wordt het shot herhaald ?
De meeste artsen schrijven 10 dagen-twee weken van pillen voor, aangezien bacterieen niet meteen allemaal dood zijn, de overblijvende zich blijven delen en die moeten dan ook vernietigd worden.
Plus de meeste artsen zijn toch terughoudender geworden waar het gaat om gebruik van antibiotica.
De meeste artsen schrijven 10 dagen-twee weken van pillen voor, aangezien bacterieen niet meteen allemaal dood zijn, de overblijvende zich blijven delen en die moeten dan ook vernietigd worden.
Plus de meeste artsen zijn toch terughoudender geworden waar het gaat om gebruik van antibiotica.
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Ik verbaas me er ook over! In de heup??? Ouch!! En antibiotica....niet te vaak toch?
Toen wij in Zion NP waren een paar jaar geleden kreeg ik ook bloedneuzen. Heb ik normaal echt NOOIT! Combinatie van hoogte en droge lucht denk ik. We hebben er toen iets van een spray voor gehaald bij een drugstore, mee ik me te herinneren. Wat betreft de koorts, heb je het ook gemeten? Toen wij in Colorado waren, een jaar na de bloedneuzen in Zion
, dacht ik dat ik ziek was geworden. Ik voelde me super slap en koortsachtig. Omdat destijds de Mexicaanse griep heerste ben ik toen even langs een emergency room gegaan. Bleek inderdaad hoogteziekte te hebben. Het gekke was dat we allang weer uit het aller hoogste gebied waren (The Rockies) maar dan nog ligt Colorado (we kwamen toen net uit Denver aangekomen in Canon City) veel hoger dan Nederland. Samenvattend: Ik dacht dat ik griep had maar het was hoogteziekte. Geneesmiddel: Hééééél veel water drinken. Voor je gevoel onnatuurlijk veel.
Beterschap!
Toen wij in Zion NP waren een paar jaar geleden kreeg ik ook bloedneuzen. Heb ik normaal echt NOOIT! Combinatie van hoogte en droge lucht denk ik. We hebben er toen iets van een spray voor gehaald bij een drugstore, mee ik me te herinneren. Wat betreft de koorts, heb je het ook gemeten? Toen wij in Colorado waren, een jaar na de bloedneuzen in Zion

Beterschap!
Nou ja, heup... meer in aan de bovenkant van mijn bil zeg maar 
En dit is al de 3e keer dat ik het krijg want ik heb nu al voor de 3e keer een bronchitus te pakken. En ja, na de prik krijg ik ook nog een vervolg kuurtje maar wat me opvalt is dat de prik al erg snel begint te werken. Ik stond er ook wel een beetje versteld van maar het werkt wel zeg maar.

En dit is al de 3e keer dat ik het krijg want ik heb nu al voor de 3e keer een bronchitus te pakken. En ja, na de prik krijg ik ook nog een vervolg kuurtje maar wat me opvalt is dat de prik al erg snel begint te werken. Ik stond er ook wel een beetje versteld van maar het werkt wel zeg maar.
Oh - het is even een stevige stoot en daarna doe je de pillen. Zijn die prikken niet pijnlijk ?
Ik zou toch eens laten kijken waarom je vaker bronchitis hebt.
Eet wel yoghurt met speciale bacterieen om je darmflora te helpen herstellen, er zijn ook pro-biotica pillen.
Vreemd genoeg, Ned. artsen geloven er niet zo in, maar US veeartsen schrijven meteen voor als mijn ratten antibioticum nodig hebben (vrij vaak dus).
Ik zou toch eens laten kijken waarom je vaker bronchitis hebt.
Eet wel yoghurt met speciale bacterieen om je darmflora te helpen herstellen, er zijn ook pro-biotica pillen.
Vreemd genoeg, Ned. artsen geloven er niet zo in, maar US veeartsen schrijven meteen voor als mijn ratten antibioticum nodig hebben (vrij vaak dus).
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Nu maak je me nieuwsgierig...oortjes schreef:... mijn ratten ...
Mij ook.
Heb je die als huisdieren of als 'voer' voor andere huisdieren?
Mijn twee broers hebben (kweken) ook ratten, als voer voor hun slangen ...
Bart
Heb je die als huisdieren of als 'voer' voor andere huisdieren?
Mijn twee broers hebben (kweken) ook ratten, als voer voor hun slangen ...
Bart
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
50% van de veestapel die voor consumptie gekweekt wordt, wordt behandeld met antibiotica zonder dat daar een medische noodzaak voor is. Dus 'veeartsen' schrijven het blijkbaar vlot genoeg voor als het gaat om de fokkers meer geld te laten verdienen omdat de dieren dan beter groeien. Dat dit mee in de hand werkt dat sommige beestjes resistent geworden zijn tegen antibiotica, en dit een ernstige bedreiging voor de mens is omdat een aantal van die speciale 'laatste reddingsmiddelen antibiotica' die gebruikt kunnen worden bij zeer resistente bacterien dus gewoon vlotjes in onze koeien gepompt worden, dat vindt men dan blijkbaar minder belangrijk. 

Elke
Oh shit, dat moest je me laten weten ?! Enig idee hoe onmenselijk dat is ? En praat me niet over in de natuur, want daar heeft een rat kans weg te komen.
Ja - wij hebben tamme ratten al jaren en jaren. FYI, iedere rat heeft een eigen persoonlijkheid, maar een ding hebben ze gemeenschappelijk: ze hangen aan het leven ! En graag een schone bak, met veel huisjes enz. plus lekker eten.
Ik heb er nu nog een - ik had er drie maar twee daarvan moesten de afgelopen maanden afgemaakt worden, ik mis ze nog steeds, zoals ik alle eerdere ratten ook nog mis - ze is al wat ouder, net geopereerd voor een tumor. 's Morgens mag ze een tijdje uit de bak nu en dan drinken we samen koffie. Ze kent haar naam en als je haar roept dan komt ze - even knuffelen.
Loek, zo ongeveer alle ratten zijn besmet met mycoplasma, hetgeen maakt dat een secondaire besmetting zoals een verkoudheid snel tot longontsteking kan leiden dat is fataal. Zodra ik gereutel hoor bel ik de veearts. Ik denk dat we aardig helpen haar studieschuld af te betalen.
Ja - wij hebben tamme ratten al jaren en jaren. FYI, iedere rat heeft een eigen persoonlijkheid, maar een ding hebben ze gemeenschappelijk: ze hangen aan het leven ! En graag een schone bak, met veel huisjes enz. plus lekker eten.
Ik heb er nu nog een - ik had er drie maar twee daarvan moesten de afgelopen maanden afgemaakt worden, ik mis ze nog steeds, zoals ik alle eerdere ratten ook nog mis - ze is al wat ouder, net geopereerd voor een tumor. 's Morgens mag ze een tijdje uit de bak nu en dan drinken we samen koffie. Ze kent haar naam en als je haar roept dan komt ze - even knuffelen.
Loek, zo ongeveer alle ratten zijn besmet met mycoplasma, hetgeen maakt dat een secondaire besmetting zoals een verkoudheid snel tot longontsteking kan leiden dat is fataal. Zodra ik gereutel hoor bel ik de veearts. Ik denk dat we aardig helpen haar studieschuld af te betalen.
Vorig jaar kocht mijn zoon een groot pak erythromycin voor zijn ene kip die ziek was. Hij had er een hele stal mee kunnen voeren, het is zo te koop bij een feed store. Nu staat het hier, ik kan het niet zomaar weggooien. Ik was verbaasd dat hij het zo kon kopen.50% van de veestapel die voor consumptie gekweekt wordt, wordt behandeld met antibiotica zonder dat daar een medische noodzaak voor is. Dus 'veeartsen' schrijven het blijkbaar vlot genoeg voor als het gaat om de fokkers meer geld te laten verdienen omdat de dieren dan beter groeien. Dat dit mee in de hand werkt dat sommige beestjes resistent geworden zijn tegen antibiotica, en dit een ernstige bedreiging voor de mens is omdat een aantal van die speciale 'laatste reddingsmiddelen antibiotica' die gebruikt kunnen worden bij zeer resistente bacterien dus gewoon vlotjes in onze koeien gepompt worden, dat vindt men dan blijkbaar minder belangrijk.
We zijn nu wel erg off topic, hopelijk gaat het beter!
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
En anders moeten ze even een ommetje maken langs jou, dan kan je de overschot van de kippenmedicatie meegeven. 

Elke
Dat is vreemd - ik kan geen antibioticum kopen zonder dokters voorschrift voor de beestjes. Misschien dat voor boeren en fokkers andere regels gelden ?
Denk het wel. Misschien verschilt het ook nog per staat.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Ik neem aan dat je dat op mij had, over de ratten die mijn broers kweken.oortjes schreef:Oh shit, dat moest je me laten weten ?! Enig idee hoe onmenselijk dat is ? En praat me niet over in de natuur, want daar heeft een rat kans weg te komen.
Tja sorry

Ik vind het ook maar zielig maar zij zijn daar heel nuchter onder. De slangen hebben nu eenmaal ook honger en moeten eten. Ze kweken wel niet meer dan dat ze nodig hebben, moest dat een kleine troost zijn.
Maar we gaan hier wel erg offtopic.
Dus ontopic: Zenp : Hopelijk ben je al wat opgeknapt !
Geef je ook nog wat terugkoppeling als je internet ter beschikking hebt ?
Bart
Grts, Bart
Je kunt ook niet slangen nemen, dan heb je geen 'pinkies' of grotere ratten/muizen nodig. Ik weet dat veel dierenzaken zg. feeders 'live' verkopen, humaner is ratten/muizen die al doodgemaakt zijn. Het is en blijft niet te verdedigen in mijn ogen en ik wou dat het verboden werd.
Hebben je broers ooit goed gekeken en gezien hoe volmaakt een ratje geschapen is ? Weten ze dat ze zingen - net als vogels maar te hoog voor ons om te horen - om een partner aan te trekken ?
Zo is mijn enthousiasme voor YouTube behoorlijk bekoeld sinds ik daar home-made video's vond van slangen voeren ed. met muziek eronder ! Die mensen moeten allemaal met het busje met de mannen in de witte jassen opgehaald worden....
Hebben je broers ooit goed gekeken en gezien hoe volmaakt een ratje geschapen is ? Weten ze dat ze zingen - net als vogels maar te hoog voor ons om te horen - om een partner aan te trekken ?
Zo is mijn enthousiasme voor YouTube behoorlijk bekoeld sinds ik daar home-made video's vond van slangen voeren ed. met muziek eronder ! Die mensen moeten allemaal met het busje met de mannen in de witte jassen opgehaald worden....
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 18 Reacties
- 6869 Weergaves
-
Laatste bericht door houstonwehaveaproblem
-
- 6 Reacties