Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Raccoon! (en andere wilde dieren)

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Re: Raccoon! (en andere wilde dieren)

Bericht door Petra/VS »

Deze ziet er zo op de foto ook uit als een garter snake. Zou iemand hem daar gehangen hebben? Net als Annemiek wist ik niet dat ze zo konden klimmen en het is wel een heel toevallige plek. Brrr, ik ben niet bang voor slangen, maar raak ze liever niet aan. Hoe heb je hem weggekregen?
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Maar slangen 'klimmen' toch ook in bomen?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ik weet het niet, ik heb ze, deze garter snakes dan, altijd alleen maar laag gezien. Of onder in een holle boom, of op de grond, of op een lage bos takken. En zo'n voordeur is, tot de knop althans, wel erg glad zonder houvast.
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Gast

Bericht door Gast »

Petra, het is een black Rat snake. Hij is er zelf opgeklommen, waarschijnlijk op zoek naar vogelnestjes onder het afdakje. Iedereen hier loopt gillend weg als ze een slang zien hahaha, die reacties op m'n Facebook! Zelfs een van de buren, stoere kerel die van jagen houdt bleef op een afstandje :mrgreen: Ik ben blij dat ik niet per ongeluk de deur opendeed, dan had ik er binnen achteraan kunnen vangen.

Ik ben er niet zo bang voor, we hebben zelf rattenslangen als huisdier gehad. Hij is uit zichzelf weer naar beneden geklommen en de bosjes ingekropen.
Rattenslangen kunnen heel goed klimmen. Je kunt ze ook vinden hoog in een boom, op zoek naar vogelnestjes. Ze zijn vrij vriendelijk (je moet er natuurlijk niet op gaan staan) en niet giftig. Ik heb al meerdere exemplaren in de tuin gezien, maar nog nooit zo'n grote. Ze zijn volwassen ongeveer tussen de 1.20 en 1.80 lang, maar er zijn ook exemplaren die bijna 2.50 lang worden!
Gast

Bericht door Gast »

De garter snakes die ik hier in de tuin heb, hebben zo'n geel randje. Volgens mij worden die ook niet zo groot.
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Wij hebben ook een rode rattenslang gehad. Harstikke mooi, en vriendelijk dier.... in het terrarium ;)

Maar zo op mijn deurknop zou ik er geloof ik toch niet blij van worden. :shock:

1 x was hij ontsnapt en dan schrik je wel, want ze kunnen bij wijze van spreken in ieder gaatje kruipen. Gelukkig was hij naast het terrarium in een schooltas van een van de jongens gekropen en vonden we hem dus weer snel terug.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Hi hi, het maakt wel voor een spectaculaire foto, maar ik zou toch hopen dat hij jouw voordeur nu niet als klimtuig heeft ontdekt ;). Weer wat geleerd dat ze zo goed kunnen klimmen, ik ga in Great Falls Park toch wat beter opletten nu dat ze niet in de bomen hangen :shock:. Hoewel ik er in al die jaren nog geen ontdekt heb. Misschien waren de grote zwarte slangen, die ik tegenkwam in het verleden dan toch ook rattenslangen. Zoals deze:
Afbeelding
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

cincijansen schreef:De garter snakes die ik hier in de tuin heb, hebben zo'n geel randje. Volgens mij worden die ook niet zo groot.
Wij hebben hier de 'common garter snak', en die is zwart met een gele strepen. Meestal zijn ze een metertje lang.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Mijn man's reactie op die foto "good, keeps the burglars away"
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Gatverdamme! Ieuwwwwww.... Daar zou ik echt niet blij van worden aan de voordeur.....
Gast

Bericht door Gast »

De jongens waren zooo teleurgesteld dat ze hem niet mochten houden als huisdier...... :lol:
Staceybeesie
Amerika-expert

Hahaha :mrgreen: wat een helden....
Gast

Bericht door Gast »

Echt serieus hoor Stacybeesie. We hebben ze al eens gehad. Ik zat me al af te vragen hoe groot dat terrarium wel niet moest worden..... :lol:
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Onze oudste hield ook slangen die hij in het wild ving. Na een tijd liet hij ze dan weer los. Dat jaar hadden ze zo'n aardige onderwijzeres op school die de kinderen rustig die slang mee naar school liet nemen.
Ik heb ook wel eens een slang in de kelder gehad, en een keer met opruimen vond ik een slangevel, leuk hoor.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Staceybeesie
Amerika-expert

Moet er niet aan denken! Zou geen oog dichtdoen.
Hier heb ik ook wel slangen gezien, maar niet echt direct omhet huis (zei ze al afkloppend op echt hout)
Machteld
Amerikafan

Bericht door Machteld »

Afbeelding
Garter Snake

Die hebben we hier regelmatig. Kan je vertellen, pak ze niet op.... THEY STINK :twisted:
Ik had er een in mijn achtertuin in het gras. Ik wilde het gras maaien dus die slang moest uit de weg, mijn weeding bucket gepakt en de slang erin geleidt.
Ik heb mijn bucket 3 keer moeten wassen voordat de stank eruit was :evil:

Ik zag laatst ook een Blue Jay een garter snake aanvallen en is er later mee weg gevlogen nadat de slang de strijd had verloren! :P
A Dutch girl in Oregon!
Dutch in Oregon op Facebook!
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Machteld schreef: Kan je vertellen, pak ze niet op.... THEY STINK
Ben nog geen seconde in de verleiding geweest om ze op te pakken. :lol: Als ze het pad over steken waar ik op wandel, dan wacht ik wel even, zo kan ik hen ook bekijken. En als ze ergens zouden zitten waar ze in de weg zitten, denk ik dat ik de borstelsteel zou gebruiken of zo. Hup hup, beetje opschuiven. ;-)

Zag deze week nog een cowbird die een eekhoorntje achterna zat. :cry: Dat hebben we hier vaker in de tuin, ze eten beiden graag dezelfde zaadjes, denk ik.
Elke
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Maar toch, he, ik blijf het super vinden al die wilde dieren in de omgeving. De Nederlandse en Belgische toeristen zijn zo idolaat iedere keer van de eekhoorntjes op de National Mall, terwijl dat voor ons "gewone" dieren zijn. Idem de mooie vogeltjes en roofvogels. Volgens mij zijn er in ieder geval in Nederland nu wel meer wilde dieren dan toen ik er woonde, want wij woonden destrijds dichtbij het bos en moesten wel heel vroeg op wilden we een kans maken een wild dier te zien. Destijds zag je bijvoorbeeld ook geen ooievaar, terwijl ik nu regelmatig foto's daarvan langs zie komen. Maar dat je gewoon op een viertal overstekende herten moet wachten alvorens je straat in te rijden, zoals wij een paar weken geleden hadden, blijft voor mij toch bijzonder. En de vuurvliegjes, die onze bomen er nu als Kerstbomen uit doen zien, vind ik ook zo leuk.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Ik noem het een black snake maar ze kunnen inderdaad goed klimmen.
Deze was bij mij in de tuin
Afbeelding
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

@Petra: Dat lijkt mij ook zo geweldig al die bijzondere wilde dieren in de omgeving. Dat is ook een onderdeel wat vakantie in Amerika zo leuk maakt. Wij vragen ons ook wel eens af hoe mensen die er wonen het beleven. Of het dan nog steeds zo bijzonder is of dat je er aan went en het normaal gaat vinden. (hetzelfde geldt ook voor de omgeving waar mensen in wonen)
Zo zagen wij vorig jaar in de bay van San Francisco 2 dolfijnen. Wij waren zo ongeveer hyper en lyrisch daarvan, maar wij waren ook de enige. Andere mensen keken niet eens.

Thuis kan ik trouwens ook heel erg genieten van de dieren die er wel zitten. Zo hebben wij veel verschillende vogels in de tuin waar ik uren naar kan kijken. De ooievaars die ieder jaar weer opnieuw hun jongen in ons dorp ter wereld brengen en regelmatig achter ons huis in het weiland wandelen. De roofvogels die achter na gezeten worden door de weide vogels die hun jongen proberen te beschermen.

En volgens mij zit er nu ook een vos in de buurt. Het beest zelf nog niet gezien maar wel de uitwerpselen (tja waar een mens al niet op let :mrgreen: )
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer